مواد مخدر چند روز در بدن می ماند؟ ( تست اعتیاد ادرار تا چند روز نشان میدهد؟ )

داروهای محرک چه مدت در بدن باقی می مانند

گاهی اوقات کارفرمایان از افرادی که میخواهند وارد سیستم کاری آن‌ها شوند می‌خواهند که آزمایش اعتیاد به مواد مخدر بدهند. برخی از مواد مخدر بعد از ماه‌ها قابل شناسایی هستند اما اثر برخی دیگر از مواد ظرف چند ساعت ناپدید می‌شود. نوع، مقدار و دفعات مصرف به همراه بسیاری از عوامل دیگر تعیین کننده مدت زمان ماندگاری ماده مخدر در بدن فرد مصرف کننده است.

ماندگاری مواد مخدر در بدن

طول مدت اثرات مخدرهای مختلف بسیار متفاوت است. به عنوان مثال اوج ال اس دی 6 تا 12 ساعت طول می کشد اما اوج اثر کوکائین چیزی حدود 15-30 دقیقه طول می کشد. برخی از مخدرها برای روزها در سیستم بدن شما باقی می مانند. بعضی ماه‌ها. مدت زمانی که یک مخدر قابل تشخیص است به عوامل مختلفی بستگی دارد. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است نیاز به انجام آزمایش مواد مخدر داشته باشد، مانند آزمایش اعتیاد برای استخدام، پرونده های حقوقی، حضانت، ازدواج، طلاق و آزمایشاتی که به دستور دادگاه باید انجام شود. علاوه بر این بسیاری از مقامات ورزشی برای بررسی اینکه آیا ورزشکاران از داروهای تقویت کننده عملکرد استفاده کرده‌اند یا خیر، نیاز به غربالگری دارو در ادرار دارند.
انواع مختلفی از آزمایشات وجود دارد که مهمترین آن‌ها شامل ادرار، بزاق، خون، مو و تعریق می‌شود. آزمایش ادرار به دلیل سهولت، مقرون به صرفه بودن و نتایج سریع، رایج‌تر است. در این مقاله قصد داریم شما را با مدت زمان ماندگاری مواد مخدر در ادرار و خون و …. آشنا کنیم.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

عواملی که مدت زمان ماندن مخدرها در بدن شما را تعیین می‌کنند عبارتند از:

  • نوع مواد مخدر
  • مقدار مخدر مصرف شده
  • تعداد دفعات مصرف
  • سطوح هیدراتاسیون
  • میزان فعالیت بدنی
  • سرعت سوخت و ساز بدن
  • متابولیسم و چربی بدن
  • شرایط پزشکی فرد
  • وجود سایر مواد مخدر یا الکل
  • جنسیت
  • وزن
  • نیمه عمر دارو

ماری جوانا چه مدت در بدن باقی می ماند؟

در آزمایش‌ ماری‌ جوانا وجود ماده شیمیایی تتراهیدروکانابینول (THC) بررسی می‌شود که عامل ایجاد احساس خستگی در مصرف کننده است. عوارض ماریجوانا بر بدن  بسیار خطرناک است و بازه زمانی تشخیص مصرف آن بستگی به نوع آزمایش دارد.

 

ماریجوانا در ازمایش اعتیاد

 

ماری جوانای مصنوعی چه مدت در بدن باقی می ماند؟

ماری‌ جوانای مصنوعی که با نام‌های K2 یا Spice نیز شناخته می‌شود، مواد شیمیایی مصنوعی هستند که روی گیاهان خشک اسپری می‌شوند تا دود شوند یا بعنوان مایع برای تبخیر فروخته شوند. این دارو گاهی اوقات به عنوان “علف هرز تقلبی” به بازار عرضه می شود و بسیار خطرناک است.

ماری جوانا مصنوعی

ادرار 72 ساعت
تست مو 90 روز
خون 48 ساعت
بزاق 48 ساعت

 

تریاک چند روز در  بدن می ماند؟

مصرف تریاک از قدیم بسیار در میان مردم رواج داشته است. ماندگاری تریاک در خون دو روز پس از مصرف تریاک می باشد. که البته فرد به فرد متفاوت می باشد.

 

حتما بخوانید: ناس چیست

 

داروهای مخدر چه مدت در بدن باقی می ماند؟

اپیوئیدها دسته‌ای از داروها هستند که شامل فنتانیل، هروئین و مسکن هایی مانند اکسی کدون، هیدروکودون، کدئین و مورفین ( ترک مورفین ) می‌شوند.

مرفین چند روز در بدن می ماند؟

ادرار 3 روز
تست مو 90 روز
خون 3 روز
بزاق 3 روز

کدئین

ادرار 3 روز
تست مو 90 روز
خون 24 روز
بزاق 4 روز

هروئین چند روز در بدن می ماند؟

ادرار 3 روز
مو 90 روز
خون 6 ساعت
بزاق 1 ساعت

تست متادون تا چند روز مثبت است؟

ادرار 12 روز
تست مو 90 روز
خون 24 ساعت
بزاق 10روز

اکسی کدون

ادرار 4 روز
مو 90 روز
خون 24 ساعت
بزاق 4 روز

 

ترامادول چند روز در بدن میماند؟

ادرار 72 ساعت
تست مو 90 روز
خون 48 ساعت
بزاق 48 ساعت

 

داروهای بنزودیازپین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

بنزودیازپین ها مسکن هایی هستند که معمولا برای اضطراب یا بی خوابی تجویز می‌شوند. تعداد بزرگسالانی که از این مواد سوء استفاده می‌کنند در حال افزایش است و بیشترین گروه از افراد سوء استفاده کننده در سنین 50 تا 64 سال هستند. بنزودیازپین ها معمولا در صورت شناسایی با آزمایش ادرار به مدت 2 تا 7 روز در بدن باقی میمانند اما در صورت تکرار مصرف، مدت زمان بیشتری قابل تشخیص هستند.

 

نام دارو ادرار خون بزاق تست مو
لورازپام (آتیوان) 7 روز 3 روز 8 ساعت 30 روز
زاناکس 4 روز 24 ساعت 2 روز 90 روز

 

مواد توهم زا چه مدت در بدن باقی می مانند؟

تست ال اس دی

در این قسمت مقاله نوروکمپ (کمپ ترک اعتیاد vip) به مواد توهم زا می‌پردازیم. توهم زاها داروهایی هستند که آگاهی افراد را تغییر می‌دهند و می‌توانند باعث شوند که افراد چیزهایی را ببینند و بشنوند که وجود ندارد. آنها به 2 دسته تقسیم می شوند: داروهای تجزیه کننده مانند PCP و توهم زاهای کلاسیک مانند LSD. برخی از توهم زاها مانند PCP و کتامین مواد شیمیایی ساخته دست بشر هستند، در حالی که برخی دیگر مانند سیلوسایبین (که معمولا قارچ جادویی نامیده می‌شود) به عنوان گیاه رشد می‌کنند و سپس مصرف می‌شوند. اکثر این داروها در عرض چند روز از بدن خارج می‌شوند اما مشابه سایر داروها تا 90 روز پس از مصرف در فولیکول های مو یافت می‌شوند.

 

نام دارو ادرار خون تست مو
ال اس دی 4 روز 12 ساعت 90 روز
کتامین 11 روز 4 روز 90 روز
PCP 4 هفته 24 ساعت 90 روز
سیلوسایبین (قارچ جادویی) 24 ساعت 24 ساعت 90 روز

 

داروهای محرک چه مدت در بدن باقی می مانند؟

داروهای محرک چه مدت در بدن باقی می مانند

داروهای محرک برای درمان اختلال کم توجهی بیش فعالی تجویز می‌شوند. متأسفانه برخی از افراد از داروهای تجویزی سوء استفاده می‌کنند یا از داروهای غیرقانونی مانند کوکائین یا متامفتامین استفاده می‌کنند. اکستازی که MDMA یا مولی نیز نامیده می‌شود از نظر شیمیایی شبیه به محرک ها و توهم زاها است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اینکه mdma چیست مقاله دیگر نوروکمپ را بخوانید.

 

نام دارو ادرار خون بزاق مو
MDMA 4 روز 2 روز 2 روز 90 روز
کوکائین 3 روز 24 ساعت 2 روز 90 روز
مت 1 هفته 3 روز 4 روز 90 روز
ریتالین 2 روز 12 ساعت 2 روز 90 روز

 

داروهای باربیتورات چه مدت در بدن باقی می ماند؟

باربیتورات ها داروهایی هستند که عمدتا برای درمان بی خوابی و اختلالات تشنج استفاده می‌شوند. به دلیل جایگزین های بهتری که امروزه در دسترس هستند، آن‌ها به طور معمول مانند گذشته تجویز نمی‌شوند. با این حال، تعداد افرادی که باربیتورات‌ها را مصرف می‌کنند در حال افزایش است چرا که به آن‌ها احساس خواب‌آلودگی و مستی می‌دهد.

باربیتورات ها

ادرار 6 هفته
مو 90 روز
خون 72 ساعت
بزاق 3 روز

 

آزمایش مواد مخدر برای الکل

الکل یک مضعف کننده سیستم عصبی مرکزی است. اکثر آزمایش‌های استاندارد مواد مخدر شامل الکل نمی‌شوند اما آزمایش‌هایی برای تأیید عدم مصرف الکل و اطمینان از ترک الکل در صورت لزوم وجود دارد.

ادرار  48 ساعت
تست مو 90 روز
بزاق 3 روز

اگر فردی را می‌شناسید که نمی‌تواند مصرف نادرست مواد یا الکل را متوقف کند ممکن است اختلال جدی مصرف مواد داشته باشد. برای دریافت کمک و اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های درمانی همین امروز با نوروکمپ تماس بگیرید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.


2 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند