درمان بی حالی و بی خوابی بعد از ترک اعتیاد در سریع ترین زمان

درمان بی حالی بعد از ترک اعتیاد

کسانی که اعتیاد خود را ترک می‌کنند معمولا بعد از ترک اعتیاد با مشکلاتی مواجهند. در این مقاله نوروکمپ می‌خواهیم به یکی از مشکلات اساسی این افراد یعنی بی حالی و بی خوابی بعد از ترک اعتیاد بپردازیم و راهکارهایی را برای درمان بی حالی بعد از ترک اعتیاد پیشنهاد دهیم.

بی حالی بعد از ترک اعتیاد

همان طور که گفتیم یکی از مشکلاتی که برای افراد بعد از ترک اعتیاد و اطمینان از پاکی خود با دادن آزمایش عدم اعتیاد بوجود می‌آید بی حالی است. در واقع می‌توان گفت بی حالی و بی قراری یکی از مهمترین مسائلی است که بیمار بهبودیافته با آن مواجه می‌شود. بی حالی باعث می‌شود زندگی فرد مختل شود و نتواند فعالیت‌های روزمره خود را به درستی انجام دهد.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

درمان بی حالی بعد از ترک اعتیاد

درمان ضعف و بی حالی بعد از ترک اعتیاد

بی حالی و کسلی باعث می‌شود فرد علاقه و انگیزه‌ای برای انجام هیچ کاری نداشته باشد و همین موارد ممکن است دلیلی شود که فرد دوباره به سمت مصرف مواد و لغزش کشیده شود. به همین دلیل بسیار مهم است که درمان بی حوصلگی و افسردگی بعد از ترک اعتیاد جدی گرفته شود تا منجر به بازگشت به اعتیاد نگردد که در اینجا چند راهکار مفید برای درمان بی حالی بعد ترک ارائه می‌کنیم.

 

یافتن هدف زندگی

کسی که در زندگی هدفی مشخص برای خود تعیین کرده باشد هیچ گاه لذت‌های زودگذری مانند مصرف مواد مخدر نمی‌تواند او را وسوسه کند و از زندگی ایده آلی که برای خود تصور کرده دور نماید.

 

تغییر در نگرش به زندگی

در اکثر اوقات بی حالی فقط در ذهن شماست. با تغییر نگرش به زندگی و خوشبین بودن و تمرکز روی نکات مثبت زندگی سعی کنید روحیه خود را در سطح بالا نگه دارید و به این ترتیب به درمان کسلی بعد از ترک اعتیاد کمک کنید.

 

داشتن استراحت کافی

استراحت کردن یکی از راه های درمان بیقراری بعد از ترک اعتیاد است که می تواند انرژی از دست رفته شما را بازیابی کند و بتوانید با حال بهتر به انجام کارهای روزمره خود بپردازید.

هزینه کمپ ترک اعتیاد در تهران در مقاله ی جداگانه ای بررسی شده که می توانید از آن استفاده کنید.

 

به دنبال یادگیری مهارت های جدید بروید

یادگیری مهارت‌هایی که به آن‌ها علاقه داشته اید اما هیچ وقت فرصت نکرده‌اید را در اولویت قرار دهید. الان زمان مناسبی است تا با یادگیری مهارتی که به آن علاقه دارید انگیزه را در وجود خود بالا ببرید و به درمان خود پایبند باشید.

 

تعامل با دیگران

سعی کنید با افراد جدید ارتباطی سازنده برقرار کنید و دایره ارتباطات خود را گسترش دهید.

 

ورزش کردن

ورزش کردن برای درمان بی حالی بعد ترک اعتیاد

تاثیر ورزش در شادابی و افزایش سطح انرژی کاملا اثبات شده است. ورزش کردن آن هم به صورت گروهی می‌تواند انگیزه و انرژی شما را بالا ببرد و بی حالی و کسلی را درمان کند. بنابراین ما به عنوان کمپ ترک اعتیاد خصوصی در تهران توصیه می کنیم حتما ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
بعد از داشتن تغذیه سالم، ورزش شاید بهترین راه برای تقویت انرژی شما و از بین بردن کسلی باشد. ورزش باعث پمپاژ قلب می‌شود و اکسیژن بیشتری را به مغز و سایر اعضای بدن منتقل می‌کند. همچنین ورزش باعث کاهش استرس، بهبود روحیه، کمک به آرامش در شما می‌گردد.

بوی مواد مخدر گل شبیه چیست؟ پاسخ را در مقاله دیگر ما بخوانید.

 

علت عطسه بعد از ترک اعتیاد

از علائم ترک اعتیاد می توان به عطسه و سرفه اشاره که نشانه ی آسیب به دستگاه تنفسی فرد می باشد. عطسه، سرفه در مواردی آبریزش بینی می تواند از علائمی هستند که پس از ترک اعتیاد بروز می کنند و ممکن است تا مدتها با فرد باقی بمانند.

 

درمان بی حالی

برای درمان بی حالی بعد از ترک متادون تمام راهکارهایی که اشاره کردیم موثر است و باعث کاهش بی حالی در شما می‌شود اما گزینه‌ای که توصیه می‌کنیم حتما انجام دهید ورزش کردن است. ورزش کردن به شما شادابی می‌دهد و علائم بی حالی و کسلی را در شما کمتر می‌کند.

مواد مخدر زامبی چیست را در مقاله ی دیگری از نوروکمپ مطالعه کنید.

 

بی خوابی بعد از ترک اعتیاد چند روز طول می کشد ؟

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد بعد از ترک اعتیاد با آن دست به گریبان هستند بی خوابی بعد از ترک اعتیاد است. مشکلات مربوط به خواب در دوران ترک اعتیاد وجود دارد اما پس از ترک اعتیاد هم ممکن است از چند ماه تا چند سال هم ادامه داشته باشد.

مشکلات خواب پس از اعتیاد ممکن است به حالات مختلف مانند کم خوابی، کاهش کیفیت خواب و یا خواب بریده بریده بروز پیدا کند. اما مشکل خواب در هر حالت که باشد برای فرد بسیار آزاردهنده است.

 

علت بی خوابی بعد ترک اعتیاد

تولید دوپامین در مغز در اثر مصرف مواد مخدر مختل می‌شود. در دوران اعتیاد مغز به مقدار جدیدی از دوپامین عادت کرده و زمانیکه فرد مصرف مواد را کنار گذاشته و قطع می‌کند مغز دوباره به وضعیت عادی تولید دوپامین بر می‌گردد اما تحمل دردهای جسمی مشکل می‌شود. نتیجه دردهای جسمانی و هیجاناتی مانند استرس و اضطراب تشدید بی خوابی در دوران ترک اعتیاد و پس از آن است.

اعتیاد علاوه بر این که باعث اختلالات خواب و بی خوابی می‌شود باعث بهم ریختگی و اختلال در ساعت بیولوژیکی بدن، خواب‌پریشی و آپنه یا وقفه تنفسی در خواب نیز می‌گردد.
اما افرادی هم هستند که عادت دارند قبل از خواب مواد مخدر و مشروب مصرف کنند که با قطع مصرف مغز نمی‌تواند زمان خواب را تشخیص دهد و دچار مشکل بی خوابی بعد ترک می‌شوند.

موضوع خوابیدن بعد از مصرف گل در مقاله دیگری بررسی کرده ایم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه نمایید.

 

درمان بی خوابی بعد از ترک متادون

بی خوابی جزء مواردیست که هم در عوارض مصرف و هم در عوارض ترک اعتیاد قرار می‌گیرد. بی خوابی انسان را بی قرار، بی حوصله و پرخاشگر می‌کند و برای خود و دیگران بسیار آزاردهنده است.

دیده شده افرادی که این مشکل را دارند برای درمان آن به سمت مصرف مواد مخدر، اعتیاد به مشروبات الکلی  و یا قرص های آرام‌بخش روی ‌آورده‌اند.

اما دارو باید حتما توسط پزشک تجویز شود. در صورتی که به صورت خودسرانه دارو مصرف کنید ممکن است به داروهای خواب آور و آرامش بخش اعتیاد پیدا کنید که این هم خود آغاز مشکل دیگری است. پزشک ممکن است برای درمان بی خوابی داروهایی مانند بنزو دیازپام و ربیتورات‌ها را تجویز نماید.

البته قبل از مصرف دارو علت بی خوابی ریشه یابی می‌شود چرا که برخی از بی خوابی ها دلایل دیگری مثل افسردگی دارند که باید درمان شود.

در زمان ترک متادون چی بخوریم؟ جواب این سوال را در مقاله ی دیگری از نورو کمپ مطالعه نمایید.

 

درمان بی خوابی بعد از مصرف شیشه

مصرف شیشه عوارض زیادی دارد. اما مهمترین عارضه‌ای که مصرف شیشه بر جای می‌گذارد بی خوابی شدید است که اغلب افرادی که اقدام به ترک شیشه در کمپ ( ترک شیشه چند روز طول می کشد ؟) کرده‌اند آن را عنوان می‌کنند.
برخی با تصور این که می‌توان بی خوابی را با قرص‌های خواب آور و آرام بخش موجود در بازار درمان کرد اقدام به تهیه و مصرف قرص های خواب آور می‌کنند در حالی که این کار کاملا اشتباه است و نه تنها نمی‌توان با این قرص ها مشکل بی خوابی را حل کرد بلکه مصرف آن‌ها عوارض زیادی بر فرد خواهد گذاشت.

تنها راهی که می‌توان از بی خوابی شیشه سریعتر خلاص شد این است که تحت نظر پزشک قرار بگیرید و داروهایی که پزشک طبق مدت زمان و میزان مصرفی که داشته اید تجویز می‌کند را به دقت مصرف کنید تا علاوه بر رفع مشکل بی خوابی از اضطراب و بی قراری بعد ترک اعتیاد هم رهایی پیدا کنید.

 

درمان بی خوابی بعد ترک اعتیاد

درمان بی خوابی بعد ترک اعتیاد

خواب برای سلامت انسان کاملا ضروری است و نداشتن خواب کافی می‌تواند عوارض جسمی و روانی را در فرد بر جای بگذارد. عوارضی مانند خلق پایین، تکانشگری و تنظیم هیجانی ضعیف حتی می‌توانند باعث بالا رفتن احتمال عود و بازگشت به اعتیاد در فرد شود بنابراین لازم است حتما برای درمان این مشکل اقداماتی انجام شود که در این بخش از مقاله به چند مورد اشاره می‌کنیم.

اگر میخواهید بدانید عوارض ماری جوانا چیست مقاله دیگر ما در این رابطه را بخوانید.

 

داشتن جای مشخص برای خوابیدن

محل ثابتی را برای خواب خود انتخاب کنید و به هیچ وجه آن را تغییر ندهید و ملزومات خواب مانند تشک و بالش مناسبی داشته باشید.

 

داشتن برنامه خواب منظم

حتما ساعت مشخصی را برای خوابیدن در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید تا مغز شما به آن عادت کند و ریکاوری بدن بعد از ترک اعتیاد اتفاق بی افتد.

 

تاثیر ورزش و تغذیه

ورزش انرژی شما را تخلیه می‌کند و باعث می‌شود راحت‌تر به خواب روید. نوع تغذیه هم بر خواب تاثیر دارد. توصیه می‌کنیم از خوردن غذاهای چرب، شیرین و پرادویه خودداری کنید. برای داشتن خواب بهتر مصرف کافئین را خصوصا شب‌ها قبل از خواب به حداقل برسانید.

مقاله دیگر نوروکمپ درباره مواد مخدر کانابیس چیست؟ را مطالعه نمایید.

 

کنترل استرس و اضطراب

همان طور که قبلا هم گفتیم یکی از عوامل بی خوابی استرس و اضطراب است. بنابراین لازم است حتما روش های کنترل استرس را فرا بگیرید تا بتوانید خواب راحتی را تجربه کنید. یکی از تکنیک‌هایی که می‌تواند به پایین آوردن استرس و ایجاد آرامش کمک کند انجام مدیتیشن یا مراقبه است.

 

بیقراری ترک اعتیاد

بعد از سم زدایی و ترک اعتیاد فرد با مجموعه علائمی روبرو می شود که یکی از آن ها بی قراری بعد از ترک است. بی قراری معمولا خود را با نشانه هایی همچون ناآرامی و احساس ناراحتی و تنش، افسردگی، اختلالات خواب و پرخاشگری نشان می‌دهد. البته این احساسات ثابت نیست و در بعضی اوقات فروکش می‌کند و فرد احساس بهتری دارد اما در برخی اوقات هم شدت می‌یابد.

بسیار مهم است که به این نشانه ها و ناآرامی توجه داشته باشید و برای کنترل ان اقدام مناسب انجام دهید چرا که ادامه این حالات ممکن است در نهایت منجر به لغزش و شورع مصرف مجدد شود.

 

درمان بیقراری بعد از ترک اعتیاد

برای رفع این حالات بهترین راهکار کمک گرفتن از روانشناس ها است که در کمپ ترک اعتیاد حضور دارند. این کارشناسان با اشرافی که در حوزه ترک اعتیاد دارند می‌توانند در سریع ترین زمان و با راهکاری درست این گونه حالات را در این افراد درمان نمایند.

سعی کنید خود را از هر چیزی که موجب ایجاد تنش در شما می‌شود و شما را ناآرام می‌کند و روان شما را بهم می‌ریزد فاصله بگیرید. هر چیزی مانند افراد، خاطرات گذشته، اشیا و …. که شما را دچار استرس می‌کند کناره بگیرید و سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.

سعی کنید با افرادی که در شما ایجاد انگیزه می‌کنند و با آن‌ها احساس خوبی دارید وقت بیشتری بگذرانید.

جلسات گروهی که در کمپ برایتان برگزار می‌شود را جدی بگیرید و حتما در آن‌ها شرکت کنید. با این کار به ترک وابستگی ذهنی شما و درمان بیقراری ترک اعتیاد کمک می‌کند.

در زمینه کاهش بیقراری بعد ترک اعتیاد نقش خانواده و حمایت‌های آن‌ها را بسیار مهم است. خانواده با حمایت خود و ایجاد محیط آرام می‌تواند به فرد کمک کند تا بتواند این دوران را راحت تر سپری نماید.

امیدواریم راهکارهایی که برای درمان بی حالی بعد ترک اعتیاد در این مقاله عنوان کردیم برایتان مفید باشد. اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید و یا راهکار دیگری به نظرتان می‌رسد در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.


33 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند