برای مشاوره تماس بگیرید :        02122890020       09123709242

هزینه آزمایش عدم اعتیاد 1403 ( چند روز قبل از تست اعتیاد نباید قرص خورد؟)

آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام

موارد بسیاری پیش می‌آید که فردی باید عدم اعتیاد خود به مواد مخدر را اثبات کند که این کار با انجام تست عدم اعتیاد انجام می‌شود. در این مقاله توضیحات مفصلی در رابطه با این آزمایش و روش‌های انجام آن، معرفی قرصهایی که آزمایش اعتیاد را مثبت میکند و آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام خواهیم گفت. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

هزینه آزمایش عدم اعتیاد 1403

به طور کلی هزینه آزمایش عدم اعتیاد به تعداد پارامترها و موادی که در آزمایش اندازه‌گیری می‌شود بستگی دارد و هر چه تعداد پارامترها بیشتر باشد هزینه آزمایش اعتیاد هم بالاتر خواهد بود. هزینه تست اعتیاد توسط وزارت بهداشت و درمان تعیین می‌شود و هزینه انجام این تست در مراکز دولتی نسبت به مراکز خصوصی کمتر است.
تست های مختلفی برای آزمایش اعتیاد توسط کارفرما ممکن است درخواست شود و در برگه آزمایش مشخص گردد از جمله تست اپیوم، تست اپیوم و مواد روان گردان، آزمایش پنج تستی، آزمایش ده پارامتری اعتیاد و یا آزمایش اعتیاد با نام مواد مورد ارزیابی.

روش های تست اعتیاد متفاوت است و در هزینه آزمایش تاثیر می‌گذارد. تست اعتیاد سه کاره، پنج کاره و ده کاره هر کدام هزینه متفاوتی دارند.
تست اعتیاد موادی مانند اعتیاد به مورفین ( برای اطلاع از روش ترک مورفین به صفحات دیگر مراجعه نمایید) و روانگردان‌ها با روش تست سه کاره انجام می‌شود که هزینه بیشتری دارد. این هزینه برای سال 1402 حدود 940.000 هزار تومان است. برخی از مشاغل که حساسیت بالایی دارند کارفرما درخواست انجام تست 10 کاره می‌دهد که هزینه بالاتری دارد و در حدود 940.000 هزار تومان می شود.

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

آزمایش عدم اعتیاد چیست؟

آزمایش عدم اعتیاد آزمایشی است که با انجام آن می‌توان اعتیاد و مصرف مواد اعتیاد آور را در فرد تشخیص داد.

ممکن است برای موارد مختلفی نیاز شود که فردی تست عدم اعتیاد را انجام دهد مانند آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام، آزمایش عدم اعتیاد برای ازدواج، جواز کسب، بیمه، گواهینامه، مهاجرت در این آزمایش اعتیاد فرد به مواد مخدر بررسی می‌شود. البته احتمال خطا و یا تقلب در آن وجود دارد.

یکی دیگر از جاهایی که از مراجعان خود آزمایش اعتیاد درخواست می‌کنند کمپ های ترک اعتیاد است تا بدانند در حال حاضر وضعیت فرد به چه صورت است و همین طور بتوانند بهترین برنامه درمانی را برای فرد برنامه‌ریزی کنند. البته پس از طی کردن دوره درمان باز هم آزمایش اعتیاد از فرد گرفته می‌شود تا از درمان و بهبود کامل وی اطمینان حاصل کنند. اگر سوال شما هم این است که در آزمایش اعتیاد چه چیزهایی مشخص می شود تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چند روز قبل از تست اعتیاد نباید قرص خورد؟

آزمایش اعتیاد با مصرف برخی از داروها اختلال ایجاد می‌کند. مثلا مصرف قرص ایبوپروفن با تست اعتیاد گل تداخل دارد و مصرف داروهای آنتی بیوتیک با تست اعتیاد هروئین تداخل ایجاد می کند و ممکن است این تست را مثبت کند بنابراین لازم است از مصرف این قرص‌ها پیش از آزمایش عدم اعتیاد خودداری نمایید.

 

روش های انجام آزمایش عدم اعتیاد

آزمایش عدم اعتیاد از طریق روش‌های مختلفی قابل انجام است از جمله آزمایش عدم اعتیاد از طریق ادرار، مو، خون، بزاق و عرق

 

تست اعتیاد ادرار تا چند روز نشان می دهد ؟

آزمایش اعتیاد از طریق ادرار

تست ادرار به دلیل سادگی انجام و همچنین ارزان بودن نسبت به روش‌های دیگر که در ادامه توضیح می‌دهیم متداول‌تر است. اما این تست را راحت‌تر می‌توان دستکاری کرد به همین دلیل است که با نظارت کادر آزمایشگاه انجام می‌شود. این تست را در هر ساعت از شبانه روز می‌توان انجام داد و ناشتا بودن نیاز ندارد. مدت زمان اعتبار آزمایش از زمان صدور آن یک ماه است.

 

بیشتر بخوانید: ترک گل

 

آزمایش عدم اعتیاد از طریق مو

زمانی که مواد مخدر وارد بدن می‌شود تمام سلول‌ها از جمله فولیکول‌های موی سر به این مواد آلوده می‌شود. بنابراین می‌توان از آن برای تشخیص اعتیاد استفاده کرد.
این آزمایش ضریب اطمینان بالایی دارد و در صورتی که فرد اخیرا موهای خود را کوتاه نکرده باشد مصرف مواد را حتی تا 6 ماه گذشته نشان می‌دهد. در این آزمایش نیاز نیست حتما از موهای سر استفاده شود و می‌توان از موهای سایر قسمت‌های بدن هم نمونه برداشت. اگر چه این آزمایش در کشور ما متداول نیست اما قدرت تشخیصی آن نسبت به آزمایش ادرار بالاتر است.

 

آزمایش خون برای تشخیص اعتیاد

آزمایش عدم اعتیاد از طریق خون

این آزمایش نسبت به آزمایش از طریق ادرار دقیق‌تر است و احتمال دستکاری در آن بسیار پایین است اما هزینه بالاتری دارد و کمتر از این روش برای تشخیص اعتیاد استفاده می‌شود. توسط این تست می‌توان نوع اعتیاد فرد را نیز تشخیص داد.

 

آزمایش عدم اعتیاد از طریق بزاق

تست اعتیاد توسط بزاق در مدت زمان بسیار کوتاهی در حد 5 تا 7 دقیقه قابل انجام است. در واقع سرعت انجام این نوع تست بزرگترین مزیت آن است. این روش نسبت به سایر روش‌ها جدیدتر و در عین حال غیرمرسوم در کشور ما است. اما در برخی کشورها مانند فرانسه از این روش برای تشخیص مصرف مواد مخدر در رانندگان خاطی استفاده می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: حشیش چیست

 

برای آزمایش عدم اعتیاد باید ناشتا بود؟

خیر ناشتا بودن ضرورتی ندارد.

 

مصرف چه قرصهایی آزمایش اعتیاد را مثبت میکند؟

مصرف برخی از قرص ها باعث می شود نتیجه تست اعتیاد مثبت شود. بنابراین توصیه می‌کنیم طی 72 ساعت قبل از انجام آزمایش عدم اعتیاد به هیچ وجه از این داروها استفاده نکنید. در ادامه این مقاله از کمپ ترک اعتیاد vip تهران نوروکمپ به برخی از این داروها اشاره می‌کنیم:

آنتی ‌هیستامین‌ها، برخی از قرص‌های ضد افسردگی‌، آنتی ‌بیوتیک‌ها، مسکن‌ها، داروهای اعصاب ضد احتقان‌‌ها، انواع روانگردان ها مانند آمفتامین و متادون، مت آمفتامین‌، کریستال، مواد دارویی کدئین دار و مورفین دار، انواع آنتی بیوتیک ها از جمله آموکسی سیلین، قرص‌‌های دیکلوفناک، دتای نوولاک، متادون، شاهدانه و برخی از داروهای دیگر.

 

آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام شامل چیست؟

آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام شامل چیست

در بسیاری موارد یکی از شروط استخدام به خصوص در ارگان‌های دولتی انجام آزمایش عدم اعتیاد است. در واقع کارفرمایان با این کار می‌خواهند از سلامت و عدم اعتیاد کارکنان آینده خود اطمینان پیدا کنند. می‌توان گفت آزمایش عدم اعتیاد به اندازه گواهی عدم سوء پیشینه برای کارفرما مهم است.

برخی از کارفرمایان انجام این آزمایش را به صورت دوره ای (معمولا سالانه) از کارکنان و پرسنل خود می‌خواهند اما زمان دقیق آن را مشخص نمی‌کنند چرا که با این کار فرد می‌تواند قبل از انجام تست عدم اعتیاد به صورت موقت ترک کند.

 

نکات مهم انجام آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام

  1. مراجعه سریع و در مهلت تعیین شده به آزمایشگاه برای انجام آزمایش(این زمان سه روز پس از صدور معرفی نامه به آزمایشگاه است)
  2. عدم مصرف داروهایی که تست اعتیاد را مثبت می‌کنند مثل استامینوفن و کدئین ها
  3. ناشتا بودن الزامی ندارد
  4. تهیه و به همراه داشتن مدارک لازم برای انجام آزمایش شامل معرفی نامه و مدارک شناسایی فردی

معرفی نامه‌ای که از مرکز درخواست کننده آزمایش دریافت کرده‌اید را باید به آزمایشگاه تحویل دهید. همچنین همراه داشتن مدارک شناسایی جهت مطابقت با اطلاعات معرفی نامه ضروری است.
مدت زمان اعتبار گواهی عدم اعتیاد یک ماه پس از صدور است. در صورت اتمام این مدت زمان مجبور خواهید شد که آزمایش را مجددا تکرار کنید.

 

 

جواب آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام چقدر طول میکشد ؟

آماده شدن جواب آزمایش عدم اعتیاد ممکن از چند روز تا چند ساعت بسته به نوع مواد مخدر و نوع آزمایش به طول بینجامد.

مراکز آزمایش عدم اعتیاد تهران

در این قسمت از مقاله کمپ ترک اعتیاد نوروکمپ برخی از مراکزی که در تهران تست عدم اعتیاد انجام می‌دهند را معرفی می‌کنیم.

آدرس شماره تماس
ضلع جنوبی پارک شهر، خيابان بهشت، آزمایشگاه علوم پزشکی ۵۵۶۳۹۷۲۴
خيابان وليعصر بالاتر از میدان ونک جنب بیمارستان ناجا، خیابان شهید یاسمی ۸۸۱۲۳۵۳۳۰
خیابان یوسف آباد، خیابان ۴۵ مرکز بهداشتی درمانی مسجد سادات ۸۸۶۱۸۶۸۶
شهرک ولی عصر، خیابان شهید بهرامی، روبروی بانک صادرات آزمایشگاه ولیعصر ۶۶۲۲۴۷۵۵ – ۶۶۲۰۲۹۹
میدان راه آهن، خیابان بهداری بیمارستان بهارلو ۵۵۶۸۱۰۱۷

 

در آزمایش عدم اعتیاد چه چیزهایی مشخص میشود؟

آزمایش اعتیاد برای تشخیص اعتیاد به انواع مواد مخدر مانند شیشه، مارجوانا، تریاک، الکل، حشیش، سیگار و …. انجام می‌شود. کسانی که دوران ترک مواد مخدر مانند ترک تریاک را پشت سر گذاشته‌اند با انجام این آزمایش از بهبود آن‌ها اطمینان حاصل می‌شود.

 

 

تست 10 گانه اعتیاد شامل چیست؟

آزمایش  10 گانه اعتیاد مواد مخدر گفته شده را می سنجد:

  •  آمفتامین ( آمفتامین ۵۰۰ ،آمفتامین ۳۰۰ )
  • باربیتورات‌ها
  • بنزودیازپین‌ها
  • بوپرنورفین
  • کوکائین
  • ماری جوآنا
  • متادون ( مشتقات آن)
  • ضد افسردگی‌ های تری‌سیکلیک
  • ترامادول

 

آزمایش اعتیاد ازدواج شامل چیست؟

تست آزمایش اعتیاد یکی از موارد ضروری پیش از ازدواج می باشد. در این تست اعتیاد به متادون و تریاک سنجیده می شود بنابراین متادون در تست اعیتاد مشخص می شود. برای انجام این آزمایش نیازی به ناشتا بودن نیست و این آزمایش اعتیاد ازدواج با سنجیدن آزمایش ادرار مشخص می شود البته اگر اشخاص بخواهند می توانند از آزمایش های دیگری مانند خون و براق نیز استفاده کنند.

در آزمایش اعتیاد ازدواج مواد مخدر دیگر مانند حشیش و ماریجوانا مشخص نمی شود با توجه به شیوع مصرف این مواد مخدر در موارد مشکوک برای اطمینان بیشتر از غربالگری اعتیاد ازدواج استفاده نمایید.

 

آیا آزمایش عدم اعتیاد سیگار را نشان می دهد؟

پس از کشیدن سیگار توسط فرد نیکوتین موجود در سیگار به مواد مختلفی تبدیل می‌شود که برخی از آن‌ها مدت زمان بیشتری در بدن فرد باقی می‌مانند و از طریق تست ادرار به مدت دو تا چهار روز پس از مصرف قابل تشخیص است. آزمایشی که برای تشخیص مصرف و اعتیاد به سیگارانجام می‌شود تست نیکوتین یا تست تنباکو نام دارد. نتیجه این تست بعد از حدودا ۵ دقیقه به صورت مثبت یا منفی قابل گزارش است.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

133 پاسخ

  1. سلام من ترامادون و متادون مصرف میکنم میخواستم بدونم ایا ازمایش عدم اعتیاد نشان میدهد یا خیر یا اگر مثبت بود چه باید کرد تا در ازمایش بعدی مثبت نشود؟ممنون

    1. مصرف ترامادول و متادون در آزمایش خون و ادرار نشان داده می شود و کیت آزمایش مثبت می شود. باید از آخرین مصرف ترامادول حدود 10 روز بگذرد. در رابطه با متادون 15روز است. البته مواردی همچون سن، توده چربی بدنی، میزان فعالیت، تغذیه و سیستم گوارش در جواب آزمایش تاثیر دارد و ممکن است نتایج بین 2 ، 3 روز و حتی یک هفته تفاوت داشته باشد یعنی ممکن است کیت ترامادول در بعضی افراد تا 7 روز هم منفی شود و در بعضی افراد تا 15 روز هم مصرف را نشان بدهد.
      کیت متادون هم ممکن است تا 14 روز منفی شود البته در بعضی افراد تا 30 روز هم مثبت نشان داده شده است. همه به میزان مصرف، مدت زمان مصرف، توده بدنی و غدد درون ریز بدنی فرد بستگی دارد.

      1. آیا درد و عوارض ترک کردن هرویین با متادون در یه سطح هست یعنی بدن دردی که موقع ترک هرویین میکشید رو تو ترک متادون همون اندازه هست

        1. بروز علائم ناخوشایند جسمی و خلقی در افراد مختلف با شرایط سنی و جسمی مختلف و نوع و میزان مصرف مختلف متفاوت است اما با قرار گرفتن در یک برنامه درمانی مناسب و متناسب با خود میتوانید این دوران را پشت سر بگذارید و این علائم ناخوشایند و منفی به مرور زمان و با مداخلات صحیح کاهش پیدا میکند و از بین خواهد رفت

      2. سلام .ماهی دومرتبه حدودا شیره تریاک کمتر از یک گرم مصرف کردم.
        یک هفته ورزش و تعریق و عدم مصرف دارم .کیت مورفین میزنم منفی هست.ایا آزمایش استخدامی با کیتی که ما از داروخانه میگیریم قدرت تشخیص متفاوت تری داره؟

        1. سلام وقت بخیر
          معمولاً آزمایشهای استخدامی به وسیله ی کیتهای تشخیص اعتیاد از طریق ادرار و یا آزمایش خون انجام می شود

      3. سلام من ۲ماه ۱۰روزه هیچی مصرف نکردم، دیشب ی آقای پلیس گیر داد منم مجبور شدم با پک بخورم،الان يکی دو ساعته حالم بدتروبدتر میشه، یه راه حل نیست بجز شستشوي معده‌؟

    1. بسته به شرایط جسمی و تغذیه ای فرد مصرف کننده و همچنین میزان مصرف و طول مدت زمان مصرف کیتهای ادراری تشخیص مواد از دسته ی کانابیس ها بین ۷ الی ۲۵ روز مصرف حشیش را نشان میدهد.

  2. سلام من دو ماه پیش مقدار سه کام گل کشیدم دیگه نکشیدم تا پریروز که مقدار پنج کام گرفتم.
    تقریبا بیس ت روز دیگه باید تست اعتیاد بدم خواستم بدونم مثبت میشه تستم؟! لطفاً جواب بدین

    1. مصرف کانابیس در تست‌های ادراری، مصرف از یک هفته تا بیست روز بسته به میزان مصرف، مدت زمان مصرف و شرایط جسمی فرد مشخص می شود.

  3. سلام آیا برای مجوز اصناف از کیت سه کاره استفاده میشود یا پنج تایی؟ چون من داروی خواب استفاده میکنم و بنزودیازپین ها در تست های پنج موردی وجود داره. ممنون میشم سریع پاسخ بدید.
    با تشکر

  4. سلام
    من بنا به نسخه پزشک کلونازپام برای خواب استفاده میکنم. میخوام برای کسب مجوز آزمایش اعتیاد بدم. اما نمیدونم کیت ها چند فاکتوره هست؟ آیا بنزودیازپین ها رو هم بررسی میکنه؟
    لطفا جواب بنده رو بدید. با تشکر

    1. سلام
      نوع تست اعتیادی که هر سازمان یا ارگانی از عوامل خود می‌گیرد بسته به کاربرد و نکات مورد توجه آن سازمان و ارگان ممکن است متفاوت باشد؛
      اما معمولاً تست‌های، مواد مرفینی و مواد محرک در تمام تست‌ها وجود دارد.

  5. سلام
    میخواستم بدونم کجا میتونم آزمایش تی اچ سی برای نشون دادن عدم مصرف ماریجوانا بدم و چجوری میتونم این کارو انجام بدم؟باید حتما دستوره پزشک یا مدرک خاصی همراه داشته باشم؟

    1. سلام
      اکثر مراکز بهداشت و تمام آزمایشگاه ها بدون نیاز به نامه (گاهاً با ارائه ی مدرک شناسایی فرد متقاضی تست) آزمایش، اعتیاد رو انجام میدهند. اگر نیازی به نتیجه ی کتبی آزمایش نداشته باشید و صرفاً جهت اطلاع شخصی نیاز به تست اعتیاد داشته باشید تمام مراکز درمان اعتیاد هم میتوانند آزمایش اعتیاد را انجام دهند.

  6. من برای استخدام قراره تست اعتیاد بدم و من الان یکساله تحت نظر پزشک روزی ۴ سی سی متادون میخورم حالا نمیدونم چیکار کنم ایا نشون میده یا کاری با متادون ندارن خدایی برام سخته یدفعه بزارم کنار الان تو یکسال من کم کردم از ۱۵ سی سی کردم ۴ سی سی حالا سر این به مشکل خوردم میترسم ی دفعه بزارم کنار هم عذاب بکشم هم فشار بیاد بهم برم سراغ چیز دیگه میشه کمکم کنید بگید چیکار کنم.

    1. آزمایش مصرف متادون اگر ازتون بگیرند نتیجه ی مثبت میشه و نشون میده که شما متادون استفاده می کنید
      اما احتمال اینکه برای استخدام تست متادون هم نگیرند وجود داره
      برای محکم کاری بهتره یک نامه از پزشک درمانگرتون مبنی بر اینکه تحت درمان نگهدارنده با متادون هستید دریافت کنید

  7. سلام
    من هیچوقت اعتیاد نداشتم. فقط دو روز قبل یک عدد قرص ترامادول مصرف کردم. از شانسم جواب استخدامم اومده و باید همین روزا تست بدم. میخواستم بدونم چند روز طول میکشه بدنم پاک بشه با توجه به اینکه فقط یک عدد قرص ۱۰۰ ترامادول مصرف شده و هیچ مصرف دیگه ای نداشتم

    1. سلام
      در رابطه با سیگار اطلاعی ندارم اما شیره تریاک بسته به میزان و مدت زمان مصرف و همچنین شرایط جسمی فرد و شیوه قطع مصرف مواد بین یک هفته تا چهارده روز در خون و ادرار قابل تشخیص است.

  8. آیا برای استخدام دولتی بطور روتین تست ماریجوانا گرفته میشود؟ منظورم اینه که تست حشیش هم جزو پارامترها هست یا فقط تست سه کاره گرفته میشود ممنون از راهنماییتون

    1. سلام
      تنوع تست تشخيص موارد اعتياد بستگی به درخواست سازمان مورد نظری كه شما رو معرفی ميكند و مركزی كه برای تست اعتياد تشريف ميبريد دارد.

  9. سلام کسی سه بار ماری مصرف کرده باشه بعد 5ماه بخواد تست بده واسه استخدام، احتمال مثبت بودنش هست؟ لطفا جواب بدین…

  10. با سلام سازمان پزشک قانونی به فرموده دادگاه استعلام تست اعتیاد رو به چه روشی میگیرد ایا هرویین تو چهار.روز ترک منفی میشه یا مثبت؟

    1. اينكه شيوه ي تست اعتياد پزشك قانوني به چه صورت است اطلاعي نداريم و
      اثرات مصرف هروئين حداقل به مدت هفت روز در ادرار فرد مصرف كننده باقي مي ماند

    1. خير
      معمولا شركتها آزمايش سيگار نميگيرند،البته لازم به ذكر است هر كارفرمايي بر اساس نياز شغلي مجموعه ش شرايط كارش و مشخص ميكنه

  11. سلام و خسته نباشید.
    من حدودا دو سال و دو ماه هست که مصرف ترامادول و متادون بصورت مقطعی دارم.
    یعنی در یک ماه ۲۳ روز استفاده میکنم و ۷ روز کاملاً قطع میکنم.
    از اون ۲۳ روز هم ۱۵ ۱۶ روزش ترامادول و ۷ ۸ روز بعدی متادون مصرف میکنم و سپس ۷ روز تعطیل بدون هیچ قرصی، و بعد از اتمام دوره ذکر شده، دوباره روز از نو، روزی از نو….
    الان بر فرض مثال، من کلا قرص خوردن رو قطع کنم، بعد از چند روز تست من منفی می‌شود؟؟
    جوان ۲۸ ساله
    با تشکر و سپاس فراوان

    1. سلام
      اولا بايد عرض كنم اين رفتار پرخطر شما براي سلامتي تون بسيار مضر هست اميدوارم كه با كمك متخصصين حوزه ي سلامت و درمان اعتياد اين رفتار پرخطرتون متوقف بشه
      و تست ادراري ترامادول شما بين ٧ الي ١٠ روز منفي ميشه
      تست ادراري متادون شما ٢٠ روز الي ١ ماه
      منفي ميشه

    1. زمان تشخیص مثبت بودن یا منفی بودن جواب آزمایش مصرف ماریجوآنا به عوامل متعددی نظیر:
      سن،جنسیت،میزان و مدت مصرف ،تحرک و تغذیه و… بستگی داره
      این زمان معمولاً بین ۷ الی ۲۰ روز میتونه متغییر باشه

  12. سلام وقت بخیر بنده چند سالی متادون مصرف میکنم… برای استخدام من تست اعتیاد سه کار قرار شد از من بگیرم…. مورفین آمفتامین متاافتامین…. تست انجام دادن …. حالا تو تست اعتیاد
    قسمت مورفین مشکوک شده . اینجور آزمایشگاه گفت قرار تست tlc بگیرن. ممکنه تو تست مورفین . نشون بده متادون استفاده میکنم خدا خیرتون بده زود جواب بدین ممنونتم میشم

    1. تست tlc میزان مواد اعتیاد آور موجود در ادرار و مشخص میکنه و امکان اینکه مصرف متادون شما هم مشخص بشه هست.
      نامه از پزشک درمانگرتون میتونه برای توضیح کمک کننده باشه

  13. بسلام من تست اعتیادم مثبت شده حالا چکار کنم امکان تست مجدد هست در صورتی که انتی بیوتیک مصرف کردم اموکسیسیلین حالا روال قانونی چطوری مجدد میگیرند

    1. سلام مثبت شدن تست اعتیاد
      ارتباطی به مصرف آنتی بیوتیک نداره
      اینکه مجدد از شما تست بگیرند بستگی به روال کاری مرجع گیرنده ی تست داره

  14. سلام
    من فردا باید تست اعتیاد بدم
    از اخرین مصرفم که ماریجوانا(گل)۱۵ روز میگذره.
    کیت اعتیاد خریدم که همشون دو خط شد ولی خط پایین متادون و THC کمرنگه ولی کاملا قابل مشاهده هست
    الان میتونم با خیال راحت فردا برم ازمایشگاه تست بدم؟؟
    لطفا راهنماییم کنید ممنون

  15. سلام من روزی کمتر از پنج نخ سیگار میکشم و هفته ای سه روز هم ورزش میکنم خواستم ببینم نیکوتین در شرایط من چقد تو بدنم میمونه و با تست معلوم میشه؟

  16. سلام
    حدود دو ساله ک روزی متوسط ۵ نخ سیگار مصرف میکنم و الان حدود ۱۰ روزه ک ترک کردم ایا تست اعتیاد من مثب میشه ؟
    تست سیگار ب صورت روتین برای استخدامی اعمال میشود؟

  17. سلام و عرض ادب
    سرترالین ،ولبان ،رهاکین،پروپرانول و آلپرازولام از زمانی که کرونا گرفتم پزشک تجویز کرده ، برای استخدام گفتن تست ده کاره بده خواستم ببینم چیکار باید کرد که مثبت نشه آزمایشم،چند روز نخورم منفی میشه ؟ و اینکه تو آزمایش نشان میده با این داروها کدام قسمت آزمایش مثبت میشه ،ممنون میشم بفرمایید

    1. ضمن سلام و عرض ارادت
      داروهایی که اسم بردید هیچ کدام جزو دسته داروهای اعتیاد آور نیست بنابراین ارتباطی به مثبت شدن تست اعتیاد ندارد در ضمن داروهای اعصاب را به هیچ وجه بدون ویزیت پزشک قطع نکنید

  18. سلام خسته نباشید من بخاطر افسردگی و مرگ یک عزیز گرفتار اعتیاد شدم ۲و۳ساله.به خودم اومدم دیدم اعتیاددارم و نکشم بی قرارترم چنان اضطرابی میگیرتم که قلبم میخواد کنده شه خیلی ناراحت بودم و تصمیم گرفتم ترک کنم و کار پیدا کنم برم سرکار اتفاقا رفتم تو یک مرکز ترک اعتیاد خیلی واسم خوبه کلاسهای ان ای میخواستم برم فقط مشکلی که دارم از روش ترک تدریجی استفاده میکنم والان حدود ۱گرم در روزه تازه میخواستم کشیدنو کامل حذف کنم و شربت تریاک درست کنم و با سرنگ چندسی سی بخورم تا بتونم روزی یک سی سی قطع کنم و ظرف یک هفته پاک بشم ولی امروز فهمیدم قراره همرو بفرستن آزمایش و عدم سو سابقه لاغرم هستم چربی ندارم مصرفم خیلی کمه۱ گرم بشه یا نه چند روزه از بدنم در میاد چکار کنم زودتر خارج شه وقت ندارم پنجشنبه باید برم…و الان ک قطع مصرفم سرکار چکار کنم علایم مثل خمیازه تابلوم نکنه

    1. منظورم اینه که تو آزمایش روز پنجشنبه که الان دوشنبست و صبح اخرین مصرفم بوده نشون میده چند روز باید بگذره تا نشون نده

      1. سلام تنها روشی که ما برای منفی شدن تست اعتیاد توصیه میکنیم
        پرهیز از مصرف هرگونه ماده ی اعتیاد آور است

    2. سلام متاسفانه نفرمودید چه ماده ی اعتیاد آوری مصرف میکنید
      اما به طور کلی مواد اعتیاد آور پس از قطع مصرف از هفت روز تا یک ماه در ادرار فرد مصرف کننده توسط کیتهای تشخیصی قابل ردیابی می باشد

  19. سلام تست اپیدوم چیه و چه موادی تست میکنند و این که من آخرین مصرفم ۳روز قبل دوشنبه ۸صبح بوده و واسه ۸صبح شنبه یعنی ۵روز بعد از آخرین مصرفم صبح آزامایش استخدامی دارم نشون میده یا نه؟ تور خدا زودتر جواب بدین
    سوال بعدیمم اینه میشه از نمونه تست شخصی دیگه استفاده کنم بخدا قطع مصرفم و ترکم ولی از آزمایشش میترسم آبروم بره

    1. سلام برای منفی شدن تست مصرف اپیوم شما
      می بایست بین یک هفته الی ده روز از آخرین بار مصرفتون گذشته باشه

  20. سلام من متادون مصرف میکنم و میخام ازمایش استخدام بدم و اینکه ازمایش استخدام شامل تست متادون می‌شود یا خیر اگر می‌شود پس چرا وزارت بهداشت داره قانونی و دولتی در کلینیک ها و بیمارستان ها متادون درمانی میکنه

    1. سلام
      اینکه سازمانی که قراره شما شما رو استخدام کنه
      چه نوع تست عدم اعتیادی رو از شما بخواد بستگی به سیاست های کاری آن سازمان دارد

  21. سلام من تریاک روزی یک گرم استفاده میکردم و الان چند شبه ک فقط موقع خواب ده‌تا دود میگیرم ک فقط بتونم بخوابم تمرین هم میکنم بدنسازی عرق زیاد میریزم میخواستم برای تست استخدام دولتی چیکار باید انجام بدم

    1. سلام بزرگوار
      قطع مصرف تنها گام ابتدایی در پروسه ی درمان اختلال مصرف مواد اعتیاد آوراست
      تست آزمایش مواد شما بعد از ۷ الی ۱۰ روز قطع مصرف کامل منفی میشود
      اما توصیه ما به شماکمک گرفتن از یک تیم درمان متخصص برای باقی ماندن در مسیر درمان اعتیاد است

  22. سلام بنده متادون مصرف میکنم تحت نظر پزشک و الان قرار برا استخدام ازمایش بدم من باید قبل از آزمایش نامه یا کارتی که مبنی بر اینکه تحت معالجه هستم و متادون مصرف میکنم رو باید قبل از انجام آزمایش به مسوول آزمایش بدم که تست متادون نگیرن از من یا چیکار باید بکنم ممنون از راهنماییتون

    1. سلام
      این سوال و بخش کارگزینی سازمانی که قرار است در آن استخدام شوید میتواند پاسخ دهد به طور کلی سیاستهای استخدامی هر سازمان و ارگانی بر اساس نیاز سنجی های درون سیستمی آن سازمان و ارگان مشخص میگردد

  23. ۱. آیا جواب تست اعتیاد به ارگان خاصی فرستاده می‌شود و در سوابق فرد باقی میماند؟
    ۲. کدام تست اعتیاد توسط شرکت‌ها استفاده میشود؟ ادرار؟ ۵ پارامتری یا ۱۰ پارامتری؟
    ۳. پسر بنده به گفته خودش به مدت دو ماه هر روز ماری‌جوانا مصرف کرده چند روز باید از آخرین مصرف بگذرد تا در آزمایش ادرار نشان داده نشود؟

    1. سلام
      پرای پاسخ سوالات ۱ و ۲ باید به مرجع درخواست کننده ی تست مراجعه کنید تا آنها راهنمایی تون کنند
      اما جواب سوال ۳:
      علائم مصرف کانابیس بسته به میزان مصرف فرد،سن،وزن و تحرک و تغذیه از دوهفته تا سی روز توسط کیتهای تشخیصی تست مواد در ادرار فرد قابل ردیابی است

  24. سلام خسته نباشید ایا مصرف امپول های نوروبیون و تستسترون توی داروخونه برای بدنسازی توی ازمایش تست اعتیاد فرهنگیان مشکلی ایجاد میکنه؟

    1. این آمپول ها ربطی به تست اعتیاد نداره اما
      به هیچ وجه بدون تجویز پزشک و به صورت خودسرانه این دارو ها رو مصرف نکنید چون ممکنه عارضه های غیر قابل جبرانی داشته باشند

  25. ببخشيد من فقط سيگار ميكشم توي برگه ي تست مينويسه كه مثلا اين فرد سيگاريه؟
    اصلا اسم سيگار رو برگه مياد؟
    بعدش من واسه استخدام تست ميدم
    ممنون ميشم جواب بدين

    1. سلام
      اینکه چه تستی از شما بگیرند و چه چیزهایی برای سازمان استخدام کننده اهمیت داشته باشه
      بسته به سیاست های کلی سازمان مورد نظر میتونه متفاوت باشه و باید از بخش کارگزینی سازمانتون سوال کنید

      1. سلام من پدرم تریاک مصرف میکنه روزانه منم بیشتر وقتا خواب هستم و اونم تو اتاق نزدیکم نشسته و تریاک میکشه خواستم بدونم دود تریاک برا آزمایش من اثر داره یا نه چون برا استخدام میخوام ازمایش بدم

        1. سلام
          گمان نمیکنم در آزمایش اعتیاد شما مشخص بشه
          اما سعی کنید در هنگام استفاده ی پدرتون از مواد در معرض این رفتار معتاد گونه قرار نگیرید

  26. سلام من بعد از ۳ ۴ ماه چندتا پک به حشیش زدم و کلٱ مصرف مداوم نداشتم هیچوقت ،میخاستم بپرسم تا کی برای ازمایش اعتیاد سرویس مدارس نشون میده .الان ۶ روز بعدشه و فعالیت ورزشیمم بالاست.

    1. سلام
      ماده ی اعتیاد آور حشیش ماندگاری بالایی در چربی بدن داره بنابراین امکان مثبت شدن تست از ۱۴ روز تا ۲۰ روز بسته به شرایط جسمی وجود داره

  27. سلام بنده هیرویین و کریستال مصرف میکردم اونو گذاشتم کنار فقط متادون مصرف میکنم گاهی هم کریستال الان میخواستم ازمایش اعتیاد استخدام دولتی بدم کیت ازمایش سه کاره مورفین و امفتامین و مت امفتامین هستش ببینم متادون هم جز اینا حساب میشه یا نه امفتامین با مت امفتامین تفاوتش چیه چند روز باید مصرف نکنم تا نشون نده کریستال و متادون

    1. سلام
      بله تمام مواد اعتیاد آوری که مصرف میکنید در تست شما مشخص میشود
      توصیه ما برای شما بستری شدن و قطع مصرف و درمان اختلال مصرف مواد تون با یک روش صحیح و علمی است

  28. با سلام.من آزمون کانون وکلا قبول شدم .بنده رو برای ازمایش اعتیاد به پزشکی قانونی معرفی کردن مبلغ 209هزار تومن گرفتند.ولی نمی دونم ازمایش چند گانه است .من بپرونورفین استفاده میکنم روزی دو تا یک چهارم.الان برای ازمایش دیگری کنار گذاشتم 5روزه پاکم دکتری بهم پرگابالین معرفی کرده که درد ندارم.حالا چند روز دیگه ازمایش بدم تست بپرونورفین منفی میشه و ایا تخم شاهدانه هم مثبتی داره.ایا پرگابالین مثبتی داره.ممنون

    1. سلام
      سازمان ارجاع دهنده ی شما بر اساس سیاستهای کاری و پروتکل های درون سازمانی خودش
      نوع و نحوه ی تستهای مورد نیاز افراد تحت پوشش خود را مشخص می نماید.
      در ضمن
      پرگابالین یک داروی آرامبخش اعتیاد آور است که مصرف خودسرانه ی آن جزو رفتارهای پرخطر و اعتیادی محسوب میشود.

  29. سلام بنده یه مدتی حشیش و گل می‌کشیدم ولی الان دو سه روزه دیگه نمی‌کشم و بنا بر یه سری اتفاقات باید در طی چند روزه آینده آزمایش اعتیاد بدم برای کار میخواستم بدونم با قرص بی۲ میشه آزمایشو منفی کرد.
    ممنون میشم اگه زودتر جواب بدین.

    1. سلام
      مصرف قرص بی ۲ که یک داروی اپیوئیدی اعتیاد آور است
      هیچ ارتباطی به منفی شدن تست حشیش و گل ندارد
      فقط احتمال اعتیاد شما به قرص بی ۲ پس از مصرف قوت میگیرد

  30. سلام من روزی ۲۰ سیسی متادون مصرف میکنم الان بهم گفتن تست اعتیاد بدم برا شرکت الان ۵۰ ساعته مصرف نکردم وزنم ۱۰۰ کیلو فردا برم تست نشون میده تست متادون چی میزنه تو برگه

    1. سلام
      ردیابی اثرات مصرف متادون از طریق تستهای ادراری در بدن فرد مصرف کننده متادون بسته به سن و سال و شرایط جسمی و میزان مصرف و مدت مصرف از ۱۴ روز الی ۲۵ روز امکانپذیر است

    1. سلام
      بله
      تستهای ادراری،یا بزاقی اعتیاد و یا آزمایش خون، وجود هر نوع قرص یا ماده ی اعتیاد آور را در بدن فرد مصرف کننده بسته به میزان مصرف،دفعات مصرف و شرایط جسمی و تغذیه ای فرد از سه روز تا ۲۰ روز نشان می دهد.

  31. سلام
    میبخشید من الان 1 ساله B2 به مقدار 1/5 قرص در روز استفاده میکنم الان برای تست اعتیاد استخدام باید برم ایا تستم مثبت میشه یا خیر ضمنا این تست بهمراه طب کار هست و اینکه تا چند روز مثبت میشه

    1. سلام
      قرص B2 یکی از انواع داروهای اپیوئیدی است که برای درمان اختلال مصرف مواد توسط متخصصین پزشکی درمان اعتیادمورد استفاده قرار میگیرد و هر نوع مصرف خودسرانه ی آن یک رفتار پرخطر اعتیادی است.
      تستهای ادراری پایش مصرف این قرص را از ۱۰ الی ۱۴ روز در بدن فرد مصرف کننده نشان میدهد.
      هر سازمان یا ارگانی بسته به سیاستهای کاری جهت استخدام نیرو ممکن است تست انواع مختلف مواد اعتیاد آور را از شما درخواست کند

  32. سلام. خواستم بدونم آیا قرص b2 رو تو آزمایش اعتیاد ازدواج نشون میده؟ تا چندروز تو خون و ادرار باقی میمونه؟

  33. سلام. شرکتی که میخاد منو استخدام کنه داخل معرفی نامه زده آزمایش های ۱۲ گانه اعتیاد. خواستم بدونم شامل سیگارم میشه؟!

    1. سلام و عرض ادب
      معمولا تستهای اعتیاد جهت استخدام شامل مواد اعتیاد آور سنگین مثل:
      مورفین، متامفتامین، آمفتامین، کانابیس، بنزودیازپین، کوکائین، ترامادول، متادون، بوپرنورفین، کتامین، داروهای آرامبخش میشود.
      اما برای اطمینان از نوع تست مدنظر سازمان باید از بخش کارگزینی سوال بفرمایید.

  34. سلام خدمت آقای امدادی شما عرض کردید ک متادون شاید تا 14 روز هم مثبت بشه این داستان برا کسی ک معتاد متادون هست با کسی ک یدونه قرص سهوا یبار مصرف کرده هم صدق میکنه؟ من یدونه قرص متادون خوردم یعنی اعتیاد به متادون ندارم الانم 7 روز گذشته از آخرین باری ک اون قرص رو خوردم حدودا هفته دیگه تست دارم بنظرتون تا اون موقع تست مثبت میشه؟ بعد اینکه من برا اداره برق میخوام تست بدم بنظرتون تست نیکوتین میگیرن؟ ممنون میشم جواب بدین
    من 25 سالمه وزنمم 61 کیلوعه لاغرم

    1. سلام جواب دقیق و مشخصی برای سوال شما ندارم
      بعد از انجام تست مشخص میشه میزان مواد مصرفی شما در بدنتون تا چند روز قابل ردیابی است
      و از سیاستهای استخدامی اداره برق هم اطلاعی ندارم

  35. سلام خداقوت اقا ختم کلام دیدم جواب همه رو دادید گفتم منم بپرسم من چندساله هرروز گل میزنم و یک چهارم متادون 20 میخورم یعنی هر قرص 4 روز میخورم ، الان من از دو هفته قبل تست ادرار کیت هفت گانه میگن میگیرن . دو هفته قبل تست جفتشو مصرف نکنم، آزمایشم ردیفه به نظرتون؟ غذا هم خوب نمیخورم 68 اینا کیلو شایدم کمتر 28 ساله
    20 روز خوبه؟هیچی نکشم به جز سیگار بعد 20 روز تست
    مرسی که جواب دادید

    1. سلام وقت بخیر
      تست اعتیاد از طریق ادرار جهت مشخص نمودن مورفین تا هفت روز و جهت مشخص نمودن مصرف کانابیس بین پانزده تا بیست و پنج روز قابل ردیابی است.

  36. با سللام وقتتون بخیر
    یه سوال داشتم
    برای ازمون استخدام بهم گفتن تست اعتیاد بدم، اما توی نامه فقط نوشته جهت تست عدم اعتیاد به خدمتتان معرفی میگردد،، این چطوریه؟
    چه ازمایشی قراره ازم بگیرن

    سوال بعدیم هم اینه که من همین امروز صبح گل کشیدم،، (فقط گل میکشم)،،، برای تست اعتیاد هیچ کاری نمیشه کرد که منفی بشه جوابش ؟؟؟؟ (بجز قطع مصرف)

    1. سلام به شما تنها راه حلی که ما سراغ داریم جهت منفی شدن تست اعتیاد مصرف نکردن ماده و یا داروی اعتیاد آور است
      و برای اینکه متوجه بشوید چه تستهایی قراره از شما بگیرند به بخش کارگزینی سازمان ارجاع دهنده تون مراجعه فرمائید

  37. با سلام ،در برگه آزمایش اعتیاد اگر به تست اپیوم و روان گردان و الکل اشاره بشه،تست ماریجوانا هم در تست اپیوم و روانگردان قرار میگیره؟منظورم اینه که چون به اپیوم و روانگردان اشاره شده آیا ماری‌جوانا هم در این دو تست ایپوم و روانگردان مشخص میشه ؟

    این سوال یکی از اقوام ما هست که حدود ده ماه ماری‌جوانا مصرف کرده و حدود ۲۵ روز پاک هست و وزنش ۶۳ و به گفته خودش در این ۲۵ روز پنج جلسه باشگاه بدن سازی رفته.آیا با این شرایط باز هم تست ماری‌جوانا اگه با فرض اینه در تست اپیوم و روان گردان این آزمایش ماری‌جوانا رو هم بگیرن،تست ماری‌جوانا براش مثبت میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      هر قرص و هر ماده ی اعتیاد آور تست مخصوص به خودش را دارد و طول مدت منفی شدن تست اعتیاد از هر ماده به ماده دیگر و از هر فرد به فرد دیگر بسته به مدت و میزان مصرف و شرایط جسمی متفاوت است.

  38. سلام وقت بخیر، لطفا یکی بزرگی کنه منو راهنمایی کنه از استرس درام، من تقریبا دوماه دیگه باید تست خون بدم برای گزینش ارتش، من چندساله سیگار میکشم، آیا تو اون تست معلوم میشه یا نه؟
    اگر میشه باید چکار کنم، چند روز قبلش نکشم تا معلوم نشه؟ ممنون میشم پاسخ بدین

  39. من روزی سه چهار باز مصرف حشیش دارم و تریاک هم مصرف میکنم چهار روز پیش مصرف هر دو رو قطع کردم و دو روز آینده باید تست بدم . چربی بدنم صفر هست و چندین ساله که روزانه عادت به نوشیدن 30 لیوان آب روزانه دارم بعد از 4 روز ترک مصرف الان کیت مورفین منفی شد ولی تست حشیش مثبته 60 ساله هستم وزن 65 کیلو به نظر شما آیا تا 48 ساعت آینده تست حشیش منفی میشه ؟ چه راهکاری میتونم استفاده کنم زودتر منفی بشه و اینکه آیا قرص ضد بارداری اثری داره ؟ ارگان متقاضی تست پزشک قانونی هست

  40. با عرض سلام و خسته نباشید.
    میخواستم بدونم مصرف قرص پرگابالین در نتیجه تست‌های اعتیاد برای استخدام در شرکت‌ها تاثیری داره و معلومه یا خیر.
    خیلی ممنونم

    1. سلام وقت بخیر
      اهمیت نوع تست اعتیاد جهت استخدام توسط سازمان مربوطه ای که شما رو به آزمایشگاه ارجاع میدهد مشخص می شود از بخش کارگزینی سازمانتون و یا از آزمایشگاه نوع تستهایی که قراره ازتون بگیرند رو سوال کنید

  41. با سلام و خسته نباشید.
    میخواستم بدونم مصرف قرص پرگابالین در نتیجه تست اعتیاد و طب صنعتی به منظور استخدام معلوم میشه یا خیر؟
    خیلی ممنونم بابت پاسخگویی

    1. سلام و عرض ادب
      اهمیت نوع تست اعتیاد جهت استخدام توسط سازمان مربوطه ای که شما رو به آزمایشگاه ارجاع میدهد مشخص می شود، از بخش کارگزینی سازمانتون و یا از آزمایشگاه نوع تستهایی که قراره ازتون بگیرند رو سوال کنید

  42. سلام برا استخدام تامین اجتماعیی چه نوع تستی میگیرند؟ منی که B2 مصرف میکنم حدود نیمه قرص برای 24 ساعت ایا در تست معمول ادراری مشخص میشه؟ مچکر میشم واقعا اگه لطف کنید بگید الان در حال حاظر برای استخدام های دولتی یا حداقل تامین اجتماعی چه نوع تستی میگیرند؟

  43. با سلام و خسته نباشید خدمت شما بنده مصرف روزی تا یک بسته ی ۱۰ تایی ترامادول رو داشتم والان ۲۱ روزه نخوردم ولی تا پریشب روزی ۱هشتم تا ۲ هشتم قرص ب۲ استفاده کردم که در مجموع ۶ قرص کامل ب۲ بود والان از پریشب اونم رو استفاده نکردم خواستم بدونم فردا تو آزمایش اعتیاد بنظرتون مثبت میشه باز کلن دو تاشون مدنظرم هست با تشکر

  44. سلام ‌. من امروز صبح ساعت ۸ یه ناپروکسن و ساعت ۴ اینطورا یه ناپروکسن دیگه برای زانو دردم مصرف کردم. دو سه ساعت دیگه میخوام ازمایش ده گانه بدم . بیش از ۱۵ ساعت از اخرین دوز مصرفی میگذره . ایا ازمایش کانابینوئید ها مثبت میشه؟

  45. سلام بنده قرص فلوکستین 20 و بیزوپرولول2.5 ب دستور پزشک مصرف میکردم و نه اهل سیگار و ن قلیونم چه برسه مواد و 4 روز قبل ازمایش عدم اعتیاد قرصامو نخوردم و تستم مثبت شده علتش چیه ؟پرسیدم گفتن این قرصا اصلا ربطی به مثبت بودن تست اعتیاد نداره و این که قراره ادرارم تجزیه بشه و جواب نهایی اعلام بشه

    1. سلام
      اینکه آزمایش اعتیاد جهت ازدواج با پنل تست اعتیاد سه کاره یا پنج کاره صورت پذیرد بستگی به مرکز بهداشتی دارد که شما به آن مراجعه میفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *