مواد مخدر ناس چیست و چه عوارضی دارد؟ ( بررسی علائم و عوارض ناس )

مواد مخدر ناس

امروزه مواد مخدر به دو دسته بندی بزرگ طبیعی و صنعتی و یا همان شیمیایی تقسیم می شوند، ترکیبات تمامی مواد مخدرها به گونه ای است، که روی سیستم عصبی مرکزی مغز اثر می گذارند و همچنین باعث بروز فعل و انفعالات خاصی در مغز و بدن می شوند، یکی از مواد مخدر طبیعی که چندین سال است، مورد استفاده قرار می گیرد، مواد مخدر ناس می باشد.

این ماده مخدر آثار مخربی به همراه داشته و بیشتر از کشور افغانستان به کشورهای دیگر صادر می شود، این ماده مخدر از ترکیب برگ تنباکو طبیعی به همراه آهک به دست می آید و همین ماده مخدر ناس آسیب های جبران ناپذیری را به مغز وارد می کند و برخلاف باورهای عمومی یک ماده اعتیاد آور است و به هیچ عنوان جنبه دارویی ندارد و از مصرف آن تحت هر شرایطی باید خودداری کرد.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند پنهان

مواد مخدر ناس چیست؟

حتما شما بعد از فهمیدن ویژگی های خطرناک این ماده مخدر برای سلامت و بدن به دنبال فهمیدن جواب سوال اساسی و تکمیلی ناس چیست؟ هستید، این ماده مخدر طبیعی به رنگ است و همچنین ماده اصلی تشکیل دهنده آن برگ تنباکو کوبیده شده می باشد و در حال حاضر جهت تغییر ترکیبات شیمیایی به آهک و سایر مواد اعتیاد آور دیگر را اضافه می کنند، که خاصیت روانگردانی آن را افزایش می دهد و همچنین بیشتر روی مغز تاثیر می گذارد، در حال حاضر این ماده مخدر به صورت عادی در کشور افغانستان به فروش می رسد و یکی از تولید کنندگان اصلی این ماده مخدر است.

این ماده مخدر در حالت عادی به رنگ سبز تیره است و بسیار بوی تند و زننده ای دارد و به صورت کوبیده شده می باشد و همچنین باعث بروز برخی از فعالیت های خاص در مغز می شود، که شاید این رفتارها و عکس العمل را فرد در حالت عادی از خود نشان ندهد.

ماده مخدر ناس امروزه به صورت صنعتی نیز تولید می شود، در نمونه های جدید ماده مخدر ناس به آن شیشه، تریاک و یا هروئین اضافه می کنند، که بیشترین میزان از تاثیر را روی مغز بگذارد که مصرف نمونه های جدید مواد مخدر ناس در برخی از کشورهای بزرگ حتی ممنوع اعلام شده است، این ماده مخدر به مرور زمان فرد را دچار وابستگی شدید می کند و دچار اعتیاد می شود و برخلاف باورهای رایج عمومی فرد به تنهایی نمی تواند اعتیاد خود را ترک کند، چون این ماده وابستگی کاملی ایجاد می کند.

 

بیشتر بخوانید: بنگ چیست

 

روش مصرف مواد مخدر ناس:

در حال حاضر ماده مخدر ناس به روش های مختلف مصرف می شود اما این ماده زمانی بیشترین میزان از تاثیر را روی بدن خواهد گذاشت که از طریق دهان جذب شود، چون با تاثیر گذاری روی بزاق دهان می تواند وارد جریان خود شود و فعالیت خود را آغاز کند، اعتیاد فرد از زمانی آغاز می شود که برای اولین بار از طریق بزاق این ماده خطرناک وارد جریان خون او می شود در کشورهای مختلف این محصول به دو صورت مصرف می شود که در هر دو روش فرد احساس سرخوشی و پر انرژی بودن می کند در صورتی که این یک حالت زودگذر است و آسیب های جبران ناپذیری به بدن او وارد می شود که حتی با گذشت زمان نیز قابل درمان نیست. دو روش مصرف ماده مخدر ناس به صورت ذیل است:

■ مصرف کننده ماده مخدر ناس را در درون دهان خود قرار می دهد و به هیچ عنوان آن را قورت نمی دهند، در این هنگام میزان ترشح بزاق او به بیشترین مقدار ممکن می رسد و مدام به صورت تدریجی ماده مخدر ناس را تف می کند، این فرآیند به قدری ادامه پیدا می کند، که تمامی ماده مخدر را تف کرده و ماده مخدر ناس تاثیر خود را آشکار می کند، در این روش امکان وارد شدن آسیب شدید به دستگاه گوارشی وجود دارد.

■در روش دوم که به تازگی مصرف کنندگان از آن استفاده می کنند، ماده مخدر ناس را در داخل یک برگ کاغذی ریخته و به شکل رول در می آورند و مانند سیگار آن را می کشند، در این روش مصرف کننده احساس می کند، که با نخوردن ماده مخدر ناس دچار اعتیاد نشده است، در صورتی که یک باور غلط می باشد و تحت هر شرایطی امکان اعتیاد به این ماده مخدر وجود دارد و با هر روش مصرفی بهتر است سریعتر به ترک ناس اقدام کند.

 

مواد مخدر ناس

 

عوارض ماده مخدر ناس

این ماده مخدر مانند بر عکس تصور عموم عوارض بسیار گسترده و پیچیده ای دارد و ترک آن مانند ترک ماشروم بسیار سخت است و در سنین مختلف عوارض خود را به اشکال گوناگون ظاهر می کند و سلامت جسمی فرد را با مشکل مواجه کرده و حتی آسیب های جبران ناپذیری به ارگان های اصلی بدن وارد می کند، فرد مصرف کننده در مراحل اولیه اعتیاد دچار این مشکلات نمی شود، ولی با گذشت زمان این عوارض شدیدتر می شوند. عوارض اصلی ماده مخدر ناس شامل موارد تکمیلی ذیل می شود:

●این ماده مخدر بیشترین میزان از تاثیر را روی سلول های مغز می گذارد و سلول های خاکستری را از بین برده و حتی باعث فراموشی در حافظه کوتاه مدت می شود و در موارد دیگر احتمال بروز آلزایمر در فرد را افزایش می دهد.

●اغلب مصرف کنندگان ماده مخدر ناس دچار نارسایی های شدید کلیوی می شوند و به مرور زمان روند دفع سموم به درستی انجام نمی گیرد و فرد سلامت خود را از دست می دهد.

●این ماده مخدر باعث کاهش شدید میلی جسنی آقایان می شود و حتی می تواند میزان قدرت اسپرم های مردانه را در جهت بارداری کاهش دهد.

●از دیگر عوارض ناشی از مصرف این ماده مخدر در طولانی مدت تشنج های شدید می باشد، که این تشنج ها آسیب های شدیدی به مغز وارد می کنند.

●این ماده مخدر باعث بروز سرطان روده می شود و عملکرد روده را به طور کامل مختل می کند، چون اکثر مصرف کنندگان آن را میل می کرده و از همین طریق این مواد سمی وارد بدن می شوند.

●در برخی از موارد نادر حتی باعث حساسیت های پوستی و ورم صورت می شود، که این حساسیت ها تا زمان قطع مصرف ادامه خواهد داشت.

●این ماده مخدر با تاثیرگذاری روی مغز حالت روانی فرد را تغییر می دهد و می تواند باعث بروز اختلالات گسترده ای شود.

●از دیگر عوارض مربوط به مصرف ماده مخدر ناس سرطان در ناحیه لثه می باشد، چون ترکیبات این ماده مخدر کاملا سمی و خطرناک است و به هیچ عنوان نباید مصرف آن صورت بگیرد.

●این ماده مخدر می تواند در بانوان باعث نازایی شود و مصرف آن در دوران بارداری در ماه های اولیه باعث سقط جنین و در ماه های بالاتر باعث معلولیت ذهنی جنین شده و حتی روند زایمان را تسریع می بخشد.

● ماده مخدر ناس می تواند باعث کبودی صورت شود و همچنین باعث از بین رفتن بافت دندان ها می شود.

به طور کلی این ماده مخدر در رده نمونه های پرخطر برای بدن قرار دارد و حتی این نکته توسط سازمان جهانی بهداشت نیز تایید شده است و شما به هیچ عنوان حتی برای یک بار نیز نباید این ماده مخدر را مصرف کنید، چون در غیر این صورت دچار اعتیاد می شوید و درمان اعتیاد شما شامل مراحل خاصی است.

 

 

روش های ترک :

عده ای از مصرف کنندگان باور ندارند، که دچار اعتیاد شده اند و به مصرف خود ادامه می دهند و اعتقاد دارند، که هر زمان که بخواهند، می توانند مصرف این ماده را ترک کنند، در صورتی که این گونه نیست و برای ترک این ماده مخدر خطرناک شما باید حتما تحت درمان قرار بگیرد، اولین گام برای ترک هر نوع ماده مخدری آمادگی روحی و روانی می باشد، چون در غیر این صورت شما نمی توانید به صورت ۱۰۰ درصدی اعتیاد خود را ترک کنید، اراده قوی در ترک هرگونه ماده مخدری حرف اول را می زند.

در گام دوم برخلاف باورهای رایج اشتباه شما باید یک مرکز درمانی جهت ترک اعتیاد خود انتخاب کنید، کمپ های ترک اعتیاد از نظر روحی، روانی و جسمی فرد معتاد را جهت ترک تدریجی و بدون درد آماده می کنند و با نظارت مستقیم روی فرد از بروز هرگونه عامل خطرناکی جلوگیری می کنند. برای اطلاع از هزینه کمپ ترک اعتیاد ۱۴۰۲ به صفحات دیگر ما مراجعه نمایید.

نکته مهمی که در این بین وجود دارد، انتخاب یک کمپ معتبر و دارای مجوز رسمی می باشد، چون برخی از کمپ های ترک اعتیاد به صورت رسمی نبوده و فعالیت های آن نیز در جهت ترک فرد معتاد صحیح نمی باشد، شما جهت انتخاب یک کمپ مناسب برای ترک اعتیاد باید وسواس زیادی به خرج دهید، همچنین برخی از معتادین به این باوراعتقاد دارند، که به تنهایی و در منزل می توانند اعتیاد خود را ترک کنند، در صورتی که این یک باور کاملا اشتباه است و ترک ۱۰۰ درصدی هرگونه ماده مخدری فقط زیر نظر کمپ های ترک اعتیاد امکان پذیر است و در غیر این صورت امکان اعتیاد دوباره شدیدا افزایش می یابد.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

 


یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند