خوابیدن بعد از مصرف گل

خوابیدن بعد از مصرف گل

مصرف ماده مخدر گل به طور کلی عوارض زیادی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها این است که فرد پس از مصرف گل تمایل زیادی به خوابیدن پیدا می‌کند. در این مقاله نوروکمپ موضوع خوابیدن بعد از مصرف گل را بررسی می‌کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

یکی از شایع‌ترین نوع اختلال خواب در آمریکا انسومنیا است. یافته‌های انجمن روانپزشکی آمریکا حاکی از آن است که چیزی حدود یک سوم جمعیت کشور آمریکا در مقطعی از زندگی خود مشکل بی خوابی را تجربه می‌کنند. برخی از مصرف کنندگان ماده مخدر گل معتقدند مصرف گل باعث شده تا مشکلات مربوط به خواب آن‌ها کاهش پیدا کند.

مصرف گل در برخی کشورها از جمله آمریکا به شکل قانونی درآمده است که این مورد کار بررسی تاثیر مصرف گل بر خواب و درمان اختلالات خواب را راحت‌تر می‌کند.

 

حتما بخوانید: مواد مخدر چند روز در بدن می ماند

 

تاثیر مصرف گل بر خواب

به طور کلی خواب پنج مرحله دارد. چهار مرحله خواب حالت NREM که همان حالت حرکات کند چشم است و حالت پنجم را REM یعنی حالت حرکت سریع چشم تشکیل می‌دهد.
در مراحل 3 و 4 مغز به حالت کاملا خاموش در می‌آید و ضربان قلب و تنفس فرد کاهش پیدا می‌کند. چهار مرحله حالت NREM و مرحله REM به شکل دایره وار در طول خواب اتفاق می‌افتد.
طبق تحقیقاتی که در دهه 1970 انجام شد و تاثیر گل بر خواب در آن مورد بررسی قرار گرفت نتایج متفاوتی حاصل شد. نتیجه بدست آمده نشان داد که افراد با مصرف گل توانستند بخوابند و البته خواب عمیقی را هم داشته باشند اما همین افراد گزارش دادند که پس از یک روز قطع مصرف یا کم کردن دوز مصرف دچار بی خوابی شده‌اند. این نتایج حاکی از آن است که رابطه بین مصرف گل و خواب ممکن است کاملا مستقیم نباشد.

نتایج تحقیقات نشان داد هر چه مقدار دوز بیشتری ماده مخدر گل مصرف کنید تا به خواب بروید به همان نسبت خوابیدن بدون گل برایتان سخت‌تر می‌شود.
در تحقیقی دیگر ارتباط دوره ترک مصرف گل با کیفیت خواب مورد بررسی قرار گرفت. درصد بالایی از افرادی که بعد از قطع مصرف مجددا مصرف خود را آغاز کرده بودند اذعان داشتند که مشکلات خواب یکی از بزرگترین دغدغه‌های آنان بوده که باعث شده دوباره رو به مصرف بیاورند و اعتیاد خود را مجددا شروع کنند. در ادامه این مقاله کمپ ترک اعتیاد در تهران نوروکمپ رابطه مصرف طولانی مدت گل و بی خوابی و همچنین عوارض خوابیدن بعد از مصرف گل را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

حتما بخوانید: کتامین تراپی

 

رابطه مصرف طولانی مدت گل و بی خوابی

در سال 2016 آزمایشی توسط دانشمندان دانشگاه میشیگان با هدف بررسی اینکه آیا دفعات مصرف گل در کیفیت خواب تاثیرگذار است یا خیر انجام شد که نتایج جالبی داشت.
افراد شرکت کننده در این آزمایش به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول کسانی که به طور مرتب و روزانه گل مصرف می‌کردند. دسته دوم کسانی که بصورت تفریحی و یک بار در طول ماه از این ماده مخدر استفاده می‌کردند و دسته سوم کسانی که هرگز در طول عمر خود مخدر گل مصرف نکرده‌اند.

نتیجه این مطالعه این بود که چیزی حدود 39% افرادی که در دسته اول بودند یعنی مصرف آن‌ها بالا بود علائم بی خوابی در آن‌ها بطور قابل توجهی دیده شد. در مقابل 10% کسانی که در دسته دوم بودند و به صورت تفریحی گل مصرف می‌کردند بی خوابی را مشکل خود دانسته اند. دسته سوم که کسانی بوند که گل مصرف نکرده‌اند هم همین میزان بی خوابی را تجربه کردند.

محققان براساس نتایجی که از این آزمایش بدست آمد دریافتند که مصرف گل اگر چه در کوتاه مدت به حل بی خوابی کمک می‌کند اما در دراز مدت باعث بی خوابی می‌شود.

برای آشنایی کامل با این ماده مخدر و عوارض ترک گل مقاله دیگر نوروکمپ را مطالعه نمایید.

 

نقش افسردگی در میزان خواب مصرف کنندگان مخدر گل

طبق همان مطالعه‌ای که در بالا عنوان کردیم مشخص شد افراد مصرف کننده مواد مخدر گل که مشکل اضطراب و افسردگی دارند همان میزان بی خوابی که دسته سوم این آزمایش یعنی کسانی که هرگز در طول زندگی خود گل مصرف نکرده‌اند را تجربه می‌کنند.

آزمایشات بالینی که روی یک داروی ساخته شده از گل انجام شد نشان داد 50% افرادی که به علت درد مزمن دچار بی خوابی بودند در طول مدت زمان 4 سال سطح کیفیت خواب آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

همچنین مطالعات دیگری انجام شده که مزایای گل در درمان بی خوابی در افرادی که با اختلالات استرسی بعد از آسیب‌های روانی مواجه شده‌اند را بررسی کرده و احتمال تاثیر مثبت آن را اعلام کرده است.

پاسخ سوال برای ترک اعتیاد چه بخوریم را در مقاله دیگر نورو کمپ را مطالعه نمایید.

 

تاثیر متفاوت انواع مخدر گل بر خواب

نظر دانشمندان این است که انواع مختلف گل به احتمال زیاد اثر متفاوتی روی خواب دارد. یکی از انواع مخدر گل ایندیکا است که مطالعات نشان داده است که باعث کابوس‌های شدید شبانه در فرد مصرف کننده می‌شود. اما در مقابل ساتیوا که آن هم یکی دیگر از انواع مخدر گل است وابستگی کمتری در مصرف کنندگان ایجاد کرده است.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.


2 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند