بهترین روش ترک متادون ( چگونه متادون را از بدن خارج کنیم؟ )

متادون چیست

 

یکی از قرص های اعتیاد آوری که این روزها بسیار باب شده است و به دلیل تغییر ساختار های ذهنی و ایجاد احساس آرامش خاطر و خوشحالی در بین جوانان بسیار رایج است قرص متادون می باشد. این قرص در مباحث روانپزشکی نیز کاربرد فراوانی دارد اما مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک آن می تواند موجب بروز اعتیاد در فرد مصرف کننده باشد. متاسفانه همانطور که گفته شد ترک این ماده به دلیل تغییراتی که در بخش ذهنی فرد به وجود می آورد کمی دشوارتر می باشد. در ادامه این مقاله از نوروکمپ متخصصان ما به این سوال پاسخ می دهند که متادون چیست و بهترین روش برای ترک متادون کدام است؟

 

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

بهترین راه ترک متادون

 از متادون برای درمان اعتیاد به مواد مخدر دیگر مانند تریاک استفاده می شود در مقاله‌ی ترک اعتیاد تریاک به این موضوع پرداخته ایم اما در صورتی که مصرف آن زیر نظر پزشک صورت نگیرد و فرد به طور خودسرانه و بدون برنامه اقدام به مصرف آن نماید، خود می‌تواند منجر به اعتیاد به متادون شود و علائم سوء مصرف متادون در او ظاهر می‌گردد. در این صورت باید سریعا اقدامات مربوط به ترک قرص متادون برای وی انجام شود.

نکته مهم در ترک قرص متادون خواست خود فرد و همکاری او در فرآیند ترک است. در این صورت است که می‌توان به بهترین راه ترک متادون امیدوار بود.

اگر سوال شما هم این است که چگونه متادون را از بدن خارج کنیم باید بگوییم در مورد متادون هم مانند هر ماده اعتیاد آور دیگری مانند شیشه، تریاک، هروئین و مواد مخدر دستمال باید مراحل ترک زیر نظر پزشک و متخصصین حوزه ترک اعتیاد انجام شود چرا که اگر فرد به تنهایی توانایی ترک اعتیاد به ماده مخدری که مصرف می‌کرد را داشت دیگر گرفتار اعتیاد به متادون نمی‌شد. بنابراین ترک صحیح متادون با مراجعه به کمپ ترک اعتیاد لاکچری تهران و کمک گرفتن از متخصصین این حوزه اتفاق می‌افتد. در این مراکز، اعتیاد به شکل صحیح و به صورت تدریجی زیر نظر متخصص ترک می‌شود.

از طرف دیگر فردی که موفق نشده با متادون اعتیاد خود را ترک کند در واقع خود را شکست خورده می‌بیند و از لحاظ روحی کاملا بهم ریخته است و انگیزه این فرد پایین است و هر لحظه امکان لغزش در او وجود دارد.

ترک قرص متادون در نوروکمپ به صورت تدریجی انجام می‌شود و هیچ گونه داروی دیگری جایگزین متادون نمی‌شود و درمان به صورت سم زدایی برای خروج متادون از بدن و در کنار آن خدمات روان درمانی و روانشناسی برای بیمار صورت می‌گیرد.

مشاوران ما بیماران را از لحاظ روحی حمایت می‌کنند و با برگزاری جلسات گروهی و درمان اعتیاد به شکل اصولی این افراد را به سمت زندگی عاری از اعتیاد هدایت می‌کنند.
جهت مشاوره برای ترک قرص متادون با ما تماس بگیرید. برای اینکه دچار لغزش نشوید لازم است با اقدامات پیشگیری از لغزش اعتیاد آشنا شوید که در مقاله دیگری این اقدامات را معرفی کرده‌ایم.

 

متادون چیست

 

علائم ترک متادون

علائم خماری متادون شامل ایجاد مشکلات گفته شده در ذیل برای فرد می شود که در روزهای سم زدایی که سخت ترین روز ترک متادون است ظاهر می شود. با قرار گرفتن تحت نظر پزشک می‌توان علائم خماری متادون را به حداقل ممکن رساند و سریع تر به بهبودی دست یافت.

  • بی‌ خوابی
  • بدن درد
  • ضعف
  • سرگیجه
  • کاهش فشار خون
  • اختلال در بینایی
  • کاهش میل جنسی
  • اضطراب
  • افسردگی
  • بی‌قراری

البته ممکن است همه مواردی که برای عوارض ترک متادون برشمردیم در یک نفر رخ ندهد.

 

بیشتر بخوانید: مواد مخدر جدید سورچه

 

عوارض ترک متادون چند روز است؟

بلافاصله بعد از قطع مصرف متادون علائم ترک متادون در فرد ظاهر می‌شود و طی یک هفته به اوج خود می‌رسد. اما از آنجایی که مواد شیمیایی موجود در متادون در چربی‌های بدن باقی می‌ماند و هنگامی که چربی در اثر سوخت و ساز بدن مصرف می‌شود تغییرات خلق و خو در فرد مشاهده می‌شود که اثرات مصرف متادون در گذشته است. برای کاهش عوارض ترک داشتن یک تغذیه مناسب می تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

قرص متادون چند روز در بدن میماند؟

مدت زمان باقی ماندن هر ماده مخدری در بدن به عواملی وابسته است. عواملی مانند میزان و مدت زمان مصرف، متابولیسم بدن و استفاده از داروهای دیگر به صورت همزمان. این عوامل در مورد مصرف قرص متادون هم صدق می‌کند.

مصرف متادون بین 24 تا 36 ساعت در آزمایش خون و در تست مو بیشتر از 90 روز نشان می‌دهد و متادون 3 تا 4 روز در ادرار می ماند و قابل تشخیص است. برای اطلاع از ضروری بودن متادون در تست اعتیاد استخدامی مقالات دیگر ما را بخوانید.

 

بی خوابی ترک متادون چند روز است؟

 

بی خوابی ترک متادون چند روز است

یکی از مشکلاتی که افراد در حال ترک قرص متادون با آن مواجه هستند بی خوابی است. اختلال در خواب که می‌تواند برای این افراد بسیار آزاردهنده باشد بسته به شرایط جسمی بیمار، میزان و نوع ماده مصرفی او متغیر است و حتی می‌تواند از چند روز تا چند سال به طول بیانجامد.

 

درمان بی خوابی بعد از ترک متادون

داشتن برنامه خواب منظم و سر ساعت خاص می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر به خواب بروید و خواب شما ریتم منظمی پیدا کند.

سعی کنید قبل از خواب یک روتین را برای خود در نظر بگیرید. به این ترتیب مغز شما بین انجام این روتین و خواب ارتباط برقرار می‌کند و باعث می‌شود به خواب بروید.

البته روش‌های دیگری هم برای درمان بی خوابی بعد از ترک وجود دارد که نیاز به استمرار و تمرین روزانه دارد.

برخی از این اقدامات عبارتند از:

  • خواندن کتاب و مجله
  • موسیقی گوش کنید
  • نوشیدن دمنوش‌های آرامبخش قبل از خواب
  • در طول روز به اندازه کافی نور خورشید دریافت کنید
  • در طول روز به آرامی ورزش کنید
  • شب‌ها مدیتیشن کنید

این الگوها باید جزئی از زندگی شما شود تا بتوانید علاوه بر درمان بی خوابی زندگی باکیفیتی داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: علائم اعتیاد به سیگار

 

ترک متادون چند روز طول میکشد؟

اینکه ترک قرص متادون چند روز طول میکشد بستگی به این دارد که فرد چقدر مصرف داشته است. در واقع ترک اعتیاد در صورتی که با روش های صحیح و اصولی انجام شود چیزی حدود 2 تا 3 هفته برای افرادی که مصرف طولانی مدت متادون نداشته‌اند به طول می‌انجامد اما در مورد کسانی که مدت زمان زیادی است که متادون مصرف می‌کنند و همچنین دوز مصرفی بالایی هم دارند 1 تا 2 سال مدت زمان لازم است. ترک  باید به صورت تدریجی انجام شود و با کم کردن دوز مصرفی ترک بدون درد انجام می‌شود. برای بسیاری از افراد مهم است که بدانند سم زدایی متادون چند روز طول میکشد؟ باید بگوییم معمولا مدت زمان سم زدایی کوتاه مدت متادون بین 7 تا 30 روز است و مدت زمان سم زدایی بلند مدت حدود 180روز طول میکشه.

 

خماری ترک متادون چند روز است؟

عوارض و دردهای ناشی از خماری برای بسیاری افراد نگران کننده است از این رو یکی از سوالاتی که از ما می پرسند این است که خماری ترک متادون چند روز است؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم در صورت انجام اصولی فرآیند ترک و همکاری فرد سم زدایی با موفقیت انجام می‌شود و خماری و دردهای ناشی از آن به حداقل می‌رسد اما به طور متوسط علائم خماری متادون 3 روز بعد از قطع مصرف متادون آغاز می‌شود و در ششمین روز که سخت ترین روز ترک متادون است به بالاترین حد خود می‌رسد.

می‌رسد.

 

بیشتر بخوانید: مواد مخدر فلاکا چیست

 

 

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

242 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند