هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی تهران ( تعرفه مراکز ترک اعتیاد 1403 )

هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند و همین طور خانواده‌های آنان مطرح است تعرفه کمپ ترک اعتیاد می‌باشد که در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به این موضوع بپردازیم که هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی و  اجباری چقدر است با ما همراه باشید.

 

هزینه کمپ ترک اعتیاد 1403

بسته به دولتی یا خصوصی کمپ انتخابی و امکانات آن هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی تهران متفاوت خواهد بود. اما بدیهی است که هزینه کمپ خصوصی نسبت به دولتی به دلیل امکاناتی که به آن‌ها اشاره کردیم اختلاف خیلی زیادی دارد البته در برخی موارد هزینه ترک اعتیاد در کمپ های دولتی رایگان است. تعرفه مراکز ترک اعتیاد برای سال 1403 توسط سازمان بهزیستی هنوز اعلام نشده به همین جهت تعرفه قیمت سال 1402 به شرح زیر است. برای مدت زمان 28 روز 2.298.000 تومان تعیین شده است.

 

عوامل موثر در هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی تهران

برای فردی که جهت درمان اعتیاد به کمپ ترک اعتیاد تهران مراجعه می‌کند هزینه هایی وجود دارد که شامل هزینه مواد غذایی، هزینه دارو، هزینه های مربوط به درمان جسمی و روانی و …. می‌شود. اما به طور کلی تعرفه کمپ ترک اعتیاد لاکچری به موارد زیر بستگی دارد:

 

مکان کمپ ترک اعتیاد

مکانی که کمپ در آنجا واقع شده است در قیمت کمپ ترک اعتیاد موثر است اینکه کمپ در داخل تهران باشد و یا اطراف آن بسیار مهم است. هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی در تهران نسبت به حومه آن و یا شهرستان‌ها بالاتر است. کمپ های واقع در مناطق خلوت و خوش آب و هوا و با دسترسی آسان معمولا هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

نوع امکانات و تسهیلات کمپ

نوع امکانات و تسهیلاتی که کمپ مربوطه برای بیماران فراهم کرده است در تعرفه مراکز ترک اعتیاد تاثیرگذار است.

 

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی مانند استخر شنا، سالن بدنسازی، ماساژ درمانی، مشاوره تغذیه و موارد دیگر همگی در هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی موثر است.

 

هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی

 

معمولا اتاق‌های این مراکز به طور کلی شامل یک تختخواب، حمام و فضای راحت برای وسایل شخصی هستند. برای افرادی که اتاق غیر مشترک را انتخاب می‌کنند هزینه ها بالاتر است.

در کمپ ترک اعتیاد نوروکمپ ما تمام امکانات رفاهی لازم را برای بیماران تدارک دیده‌ایم تا با استفاده از این امکانات بتوانند راحت‌تر دوران دشوار سم زدایی و ترک اعتیاد را پشت سر بگذارند.

 

حتما بخوانید: ال اس دی چیست

 

نوع تغذیه

یکی از عوامل مهمی که باید در دوران ترک اعتیاد به آن توجه ویژه داشت تغذیه است چرا که افراد معتاد از لحاظ تغذیه اهمیت چندانی نمی‌دهد و بدن آن‌ها با کمبود مواد مغذی روبرو می‌شود بنابراین باید به تغذیه در دوران ترک اعتیاد اهمیت ویژه ای داد تا بدن بیماران بتواند سموم را دفع کرده و سریع‌تر سلامتی خود را بدست آورند. در مرکز بازتوانی نوروکمپ بخشی از هزینه ای که از مراجعین دریافت می‌شود صرف تهیه مواد غذایی تازه و مفید می‌شود تا نیازهای تغذیه‌ای آنان به درستی و طبق تشخیص متخصص تغذیه تامین شود.

 

درمان های ارائه شده در کمپ

درمان های ارائه شده در کمپ ترک اعتیاد

این درمان ها می‌تواند شامل سم زدایی، درمان با کمک دارو، روان درمانی، گزینه‌های مختلف درمانی دیگر و مراقبت‌های پس از درمان اعتیاد باشد. در صورتی که برای درمان نیاز به دارو باشد هزینه داروها هم باید پرداخت شود اما در صورت داشتن بیمه درمانی می‌توانید از خدمات بیمه هم استفاده کنید.

در کمپ ترک اعتیاد نوروکمپ تمام اقدامات درمانی متناسب با وضعیت فرد و نوع اعتیاد او انجام می‌شود. امکان دسترسی به مشاوران و روانپزشکان متخصص بصورت شبانه روزی برای بیماران وجود دارد.

 

حتما بخوانید: قرص کتامین چیست

 

مدت زمان درمان در کمپ

بسته به نیازهای فرد و نوع اعتیادی که در حال ترک آن است و مدت زمان مصرف و شرایط جسمی مدت زمان درمان و ترک اعتیاد از 30 تا 90 روز متفاوت است. بدیهی است که هرچه این مدت زمان بیشتر باشد قیمت کمپ ترک اعتیاد هم بالاتر خواهد بود.

همه مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم در هزینه ترک اعتیاد در کمپ موثر است. اما هزینه ترک اعتیاد هر چه باشد، هزینه درمان نشدن اعتیاد از نظر هزینه‌های بهداشتی در آینده، از دست رفتن بهره وری و سایر هزینه های اجتماعی و صدماتی که به خود فرد و خانواده و اجتماع وارد می‌شود به مراتب بیشتر خواهد بود.

 

کمپ ترک اعتیاد دولتی

به طور کلی دو دسته کمپ ترک اعتیاد وجود دارد: کمپ ترک اعتیاد دولتی و خصوصی که هر یک هزینه های متفاوتی دارند. ممکن است برای کسانی موضوع هزینه بسیار مهم باشد و به دنبال کمپ ترک اعتیاد با قیمت مناسب باشند. این افراد معمولا کمپ دولتی را اولین گزینه خود قرار می‌دهند.

درست است که تعرفه کمپ ترک اعتیاد دولتی نسبت به کمپ های خصوصی کمتر است اما در مقابل امکانات ضعیف‌تری هم ارائه می‌کنند. این مراکز علاوه بر اینکه تقریبا امکانات خاصی برای بیماران فراهم نمی‌کنند معمولا محیط‌های شلوغ و پرتنشی هستند که هر کسی امکان ورود به آنجا را دارد.

معمولا معتادانی که از سطح شهر و پارک‌ها جمع آوری می‌شوند در کمپ دولتی زیاد دیده می‌شوند. سطح پایین رسیدگی در این مراکز دولتی نه تنها مشکل اعتیاد این افراد را حل نمی‌کند بلکه حضور در این کمپ ها زمینه آشنایی با دیگر معتادان خیابانی را فراهم می‌کند.

یکی از مواد مهم برای معتادان بهبودی از نظر شرایط روحی و روانی است. به دلیل ضعفی که در خدمات روان درمانی و مشاوره در مرکز دولتی وجود دارد معمولا این افراد از لحاظ روانی بهبود پیدا نمی کنند و این یکی از دلایلی است که به اعتیاد بازمی‌گردند.

سطح پایین بهداشت، محیط پر سر و صدا و ناآرام و عدم رفتار مناسب پرسنل مراکز دولتی دلایل دیگری است که باعث شده درصد معتادان بهبودیافته این مراکز بسیار پایین باشد.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.


6 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند