هزینه آزمایش عدم اعتیاد 1403 ( چند روز قبل از تست اعتیاد نباید قرص خورد؟)

آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام

موارد بسیاری پیش می‌آید که فردی باید عدم اعتیاد خود به مواد مخدر را اثبات کند که این کار با انجام تست عدم اعتیاد انجام می‌شود. در این مقاله توضیحات مفصلی در رابطه با این آزمایش و روش‌های انجام آن، معرفی قرصهایی که آزمایش اعتیاد را مثبت میکند و آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام خواهیم گفت. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

هزینه آزمایش عدم اعتیاد 1403

به طور کلی هزینه آزمایش عدم اعتیاد به تعداد پارامترها و موادی که در آزمایش اندازه‌گیری می‌شود بستگی دارد و هر چه تعداد پارامترها بیشتر باشد هزینه آزمایش اعتیاد هم بالاتر خواهد بود. هزینه تست اعتیاد توسط وزارت بهداشت و درمان تعیین می‌شود و هزینه انجام این تست در مراکز دولتی نسبت به مراکز خصوصی کمتر است.
تست های مختلفی برای آزمایش اعتیاد توسط کارفرما ممکن است درخواست شود و در برگه آزمایش مشخص گردد از جمله تست اپیوم، تست اپیوم و مواد روان گردان، آزمایش پنج تستی، آزمایش ده پارامتری اعتیاد و یا آزمایش اعتیاد با نام مواد مورد ارزیابی.

روش های تست اعتیاد متفاوت است و در هزینه آزمایش تاثیر می‌گذارد. تست اعتیاد سه کاره، پنج کاره و ده کاره هر کدام هزینه متفاوتی دارند.
تست اعتیاد موادی مانند اعتیاد به مورفین ( برای اطلاع از روش ترک مورفین به صفحات دیگر مراجعه نمایید) و روانگردان‌ها با روش تست سه کاره انجام می‌شود که هزینه بیشتری دارد. این هزینه برای سال 1402 حدود 940.000 هزار تومان است. برخی از مشاغل که حساسیت بالایی دارند کارفرما درخواست انجام تست 10 کاره می‌دهد که هزینه بالاتری دارد و در حدود 940.000 هزار تومان می شود.

 

آزمایش عدم اعتیاد چیست؟

آزمایش عدم اعتیاد آزمایشی است که با انجام آن می‌توان اعتیاد و مصرف مواد اعتیاد آور را در فرد تشخیص داد.

ممکن است برای موارد مختلفی نیاز شود که فردی تست عدم اعتیاد را انجام دهد مانند آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام، آزمایش عدم اعتیاد برای ازدواج، جواز کسب، بیمه، گواهینامه، مهاجرت در این آزمایش اعتیاد فرد به مواد مخدر بررسی می‌شود. البته احتمال خطا و یا تقلب در آن وجود دارد.

یکی دیگر از جاهایی که از مراجعان خود آزمایش اعتیاد درخواست می‌کنند کمپ های ترک اعتیاد است تا بدانند در حال حاضر وضعیت فرد به چه صورت است و همین طور بتوانند بهترین برنامه درمانی را برای فرد برنامه‌ریزی کنند. البته پس از طی کردن دوره درمان باز هم آزمایش اعتیاد از فرد گرفته می‌شود تا از درمان و بهبود کامل وی اطمینان حاصل کنند. اگر سوال شما هم این است که در آزمایش اعتیاد چه چیزهایی مشخص می شود تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

چند روز قبل از تست اعتیاد نباید قرص خورد؟

آزمایش اعتیاد با مصرف برخی از داروها اختلال ایجاد می‌کند. مثلا مصرف قرص ایبوپروفن با تست اعتیاد گل تداخل دارد و مصرف داروهای آنتی بیوتیک با تست اعتیاد هروئین تداخل ایجاد می کند و ممکن است این تست را مثبت کند بنابراین لازم است از مصرف این قرص‌ها پیش از آزمایش عدم اعتیاد خودداری نمایید.

 

روش های انجام آزمایش عدم اعتیاد

آزمایش عدم اعتیاد از طریق روش‌های مختلفی قابل انجام است از جمله آزمایش عدم اعتیاد از طریق ادرار، مو، خون، بزاق و عرق

 

تست اعتیاد ادرار تا چند روز نشان می دهد ؟

آزمایش اعتیاد از طریق ادرار

تست ادرار به دلیل سادگی انجام و همچنین ارزان بودن نسبت به روش‌های دیگر که در ادامه توضیح می‌دهیم متداول‌تر است. اما این تست را راحت‌تر می‌توان دستکاری کرد به همین دلیل است که با نظارت کادر آزمایشگاه انجام می‌شود. این تست را در هر ساعت از شبانه روز می‌توان انجام داد و ناشتا بودن نیاز ندارد. مدت زمان اعتبار آزمایش از زمان صدور آن یک ماه است.

 

بیشتر بخوانید: ترک گل

 

آزمایش عدم اعتیاد از طریق مو

زمانی که مواد مخدر وارد بدن می‌شود تمام سلول‌ها از جمله فولیکول‌های موی سر به این مواد آلوده می‌شود. بنابراین می‌توان از آن برای تشخیص اعتیاد استفاده کرد.
این آزمایش ضریب اطمینان بالایی دارد و در صورتی که فرد اخیرا موهای خود را کوتاه نکرده باشد مصرف مواد را حتی تا 6 ماه گذشته نشان می‌دهد. در این آزمایش نیاز نیست حتما از موهای سر استفاده شود و می‌توان از موهای سایر قسمت‌های بدن هم نمونه برداشت. اگر چه این آزمایش در کشور ما متداول نیست اما قدرت تشخیصی آن نسبت به آزمایش ادرار بالاتر است.

 

آزمایش خون برای تشخیص اعتیاد

آزمایش عدم اعتیاد از طریق خون

این آزمایش نسبت به آزمایش از طریق ادرار دقیق‌تر است و احتمال دستکاری در آن بسیار پایین است اما هزینه بالاتری دارد و کمتر از این روش برای تشخیص اعتیاد استفاده می‌شود. توسط این تست می‌توان نوع اعتیاد فرد را نیز تشخیص داد.

 

آزمایش عدم اعتیاد از طریق بزاق

تست اعتیاد توسط بزاق در مدت زمان بسیار کوتاهی در حد 5 تا 7 دقیقه قابل انجام است. در واقع سرعت انجام این نوع تست بزرگترین مزیت آن است. این روش نسبت به سایر روش‌ها جدیدتر و در عین حال غیرمرسوم در کشور ما است. اما در برخی کشورها مانند فرانسه از این روش برای تشخیص مصرف مواد مخدر در رانندگان خاطی استفاده می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: حشیش چیست

 

برای آزمایش عدم اعتیاد باید ناشتا بود؟

خیر ناشتا بودن ضرورتی ندارد.

 

مصرف چه قرصهایی آزمایش اعتیاد را مثبت میکند؟

مصرف برخی از قرص ها باعث می شود نتیجه تست اعتیاد مثبت شود. بنابراین توصیه می‌کنیم طی 72 ساعت قبل از انجام آزمایش عدم اعتیاد به هیچ وجه از این داروها استفاده نکنید. در ادامه این مقاله از کمپ ترک اعتیاد vip تهران نوروکمپ به برخی از این داروها اشاره می‌کنیم:

آنتی ‌هیستامین‌ها، برخی از قرص‌های ضد افسردگی‌، آنتی ‌بیوتیک‌ها، مسکن‌ها، داروهای اعصاب ضد احتقان‌‌ها، انواع روانگردان ها مانند آمفتامین و متادون، مت آمفتامین‌، کریستال، مواد دارویی کدئین دار و مورفین دار، انواع آنتی بیوتیک ها از جمله آموکسی سیلین، قرص‌‌های دیکلوفناک، دتای نوولاک، متادون، شاهدانه و برخی از داروهای دیگر.

 

آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام شامل چیست؟

آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام شامل چیست

در بسیاری موارد یکی از شروط استخدام به خصوص در ارگان‌های دولتی انجام آزمایش عدم اعتیاد است. در واقع کارفرمایان با این کار می‌خواهند از سلامت و عدم اعتیاد کارکنان آینده خود اطمینان پیدا کنند. می‌توان گفت آزمایش عدم اعتیاد به اندازه گواهی عدم سوء پیشینه برای کارفرما مهم است.

برخی از کارفرمایان انجام این آزمایش را به صورت دوره ای (معمولا سالانه) از کارکنان و پرسنل خود می‌خواهند اما زمان دقیق آن را مشخص نمی‌کنند چرا که با این کار فرد می‌تواند قبل از انجام تست عدم اعتیاد به صورت موقت ترک کند.

 

نکات مهم انجام آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام

  1. مراجعه سریع و در مهلت تعیین شده به آزمایشگاه برای انجام آزمایش(این زمان سه روز پس از صدور معرفی نامه به آزمایشگاه است)
  2. عدم مصرف داروهایی که تست اعتیاد را مثبت می‌کنند مثل استامینوفن و کدئین ها
  3. ناشتا بودن الزامی ندارد
  4. تهیه و به همراه داشتن مدارک لازم برای انجام آزمایش شامل معرفی نامه و مدارک شناسایی فردی

معرفی نامه‌ای که از مرکز درخواست کننده آزمایش دریافت کرده‌اید را باید به آزمایشگاه تحویل دهید. همچنین همراه داشتن مدارک شناسایی جهت مطابقت با اطلاعات معرفی نامه ضروری است.
مدت زمان اعتبار گواهی عدم اعتیاد یک ماه پس از صدور است. در صورت اتمام این مدت زمان مجبور خواهید شد که آزمایش را مجددا تکرار کنید.

 

 

جواب آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام چقدر طول میکشد ؟

آماده شدن جواب آزمایش عدم اعتیاد ممکن از چند روز تا چند ساعت بسته به نوع مواد مخدر و نوع آزمایش به طول بینجامد.

مراکز آزمایش عدم اعتیاد تهران

در این قسمت از مقاله کمپ ترک اعتیاد نوروکمپ برخی از مراکزی که در تهران تست عدم اعتیاد انجام می‌دهند را معرفی می‌کنیم.

آدرس شماره تماس
ضلع جنوبی پارک شهر، خيابان بهشت، آزمایشگاه علوم پزشکی ۵۵۶۳۹۷۲۴
خيابان وليعصر بالاتر از میدان ونک جنب بیمارستان ناجا، خیابان شهید یاسمی ۸۸۱۲۳۵۳۳۰
خیابان یوسف آباد، خیابان ۴۵ مرکز بهداشتی درمانی مسجد سادات ۸۸۶۱۸۶۸۶
شهرک ولی عصر، خیابان شهید بهرامی، روبروی بانک صادرات آزمایشگاه ولیعصر ۶۶۲۲۴۷۵۵ – ۶۶۲۰۲۹۹
میدان راه آهن، خیابان بهداری بیمارستان بهارلو ۵۵۶۸۱۰۱۷

 

در آزمایش عدم اعتیاد چه چیزهایی مشخص میشود؟

آزمایش اعتیاد برای تشخیص اعتیاد به انواع مواد مخدر مانند شیشه، مارجوانا، تریاک، الکل، حشیش، سیگار و …. انجام می‌شود. کسانی که دوران ترک مواد مخدر مانند ترک تریاک را پشت سر گذاشته‌اند با انجام این آزمایش از بهبود آن‌ها اطمینان حاصل می‌شود.

 

 

تست 10 گانه اعتیاد شامل چیست؟

آزمایش  10 گانه اعتیاد مواد مخدر گفته شده را می سنجد:

  •  آمفتامین ( آمفتامین ۵۰۰ ،آمفتامین ۳۰۰ )
  • باربیتورات‌ها
  • بنزودیازپین‌ها
  • بوپرنورفین
  • کوکائین
  • ماری جوآنا
  • متادون ( مشتقات آن)
  • ضد افسردگی‌ های تری‌سیکلیک
  • ترامادول

 

آزمایش اعتیاد ازدواج شامل چیست؟

تست آزمایش اعتیاد یکی از موارد ضروری پیش از ازدواج می باشد. در این تست اعتیاد به متادون و تریاک سنجیده می شود بنابراین متادون در تست اعیتاد مشخص می شود. برای انجام این آزمایش نیازی به ناشتا بودن نیست و این آزمایش اعتیاد ازدواج با سنجیدن آزمایش ادرار مشخص می شود البته اگر اشخاص بخواهند می توانند از آزمایش های دیگری مانند خون و براق نیز استفاده کنند.

در آزمایش اعتیاد ازدواج مواد مخدر دیگر مانند حشیش و ماریجوانا مشخص نمی شود با توجه به شیوع مصرف این مواد مخدر در موارد مشکوک برای اطمینان بیشتر از غربالگری اعتیاد ازدواج استفاده نمایید.

 

آیا آزمایش عدم اعتیاد سیگار را نشان می دهد؟

پس از کشیدن سیگار توسط فرد نیکوتین موجود در سیگار به مواد مختلفی تبدیل می‌شود که برخی از آن‌ها مدت زمان بیشتری در بدن فرد باقی می‌مانند و از طریق تست ادرار به مدت دو تا چهار روز پس از مصرف قابل تشخیص است. آزمایشی که برای تشخیص مصرف و اعتیاد به سیگارانجام می‌شود تست نیکوتین یا تست تنباکو نام دارد. نتیجه این تست بعد از حدودا ۵ دقیقه به صورت مثبت یا منفی قابل گزارش است.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

131 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند