ترک تریاک چند روز طول میکشد؟ ( بررسی بهترین روش ترک تریاک )

تریاک چیست و چه عوارضی دارد

یکی از انواع مواد اعتیاد آوری که به مرور زمان هم جسم و هم ذهن انسان را نابود کرده و عوارض بیشماری را به دنبال دارد تریاک می باشد در این مقاله از نوروکمپ به کمک متخصصان ترک اعتیاد در مورد روش های ترک تریاک صحبت می کنیم و به این سوال پاسخ می دهیم که بهترین روش ترک تریاک چیست؟

 

بهترین روش ترک تریاک

ترک کردن تریاک هم مانند انواع مواد مخدر دیگر نیاز به درمان جسمی و طی کردن فرآیند سم زدایی و همچنین خدمات روان درمانی دارد چرا که فرد به تریاک وابستگی شدیدی پیدا کرده بنابراین لازم است برای ترک اعتیاد خود از متخصصین و مشاوران کمپ ترک اعتیاد در تهران کمک گرفته شود تا علاوه بر ترک، از لغزش و مصرف مجدد جلوگیری شود.
در نوروکمپ با توجه به شرایط جسمی و روانی بیمار اقدامات و برنامه ترک اعتیاد برای او انجام می‌شود.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

روش های ترک تریاک

راه‌های ترک اعتیاد تریاک بسیار مختلف می باشد که یکی از متداول ترین ها روش ترک تدریجی است.

 

— روش ترک اعتیاد تدریجی

این روش ایمن ترین روش ترک اعتیاد به تریاک است که حتما باید در کمپ ترک اعتیاد در تهران و تحت نظر پزشک انجام شود. پزشک براساس اطلاعاتی که در مرحله اول از بیمار بدست می‌آورد برنامه دقیقی را برای ترک اعتیاد فرد آماده می‌کند و از داروهایی برای کنترل و کم کردن میزان ماده مخدر در بدن او استفاده می‌کند.

به این ترتیب اعتیاد تحت نظر پزشک به شکل اصولی و به تدریج درمان می‌شود. علاوه بر این در کنار کاهش تدریجی مصرف از روش های روان درمانی هم برای بهبود فرد در این روش استفاده می‌گردد. به طور کلی مدت زمان ترک و سم زدایی در این روش  چیزی حدود ۱۰ روز است اما بنا به شرایط جسمی فرد و میزان مصرف وی برای ترک و اطمینان از عدم لغزش و مصرف مجدد این مدت زمان می‌تواند تا یک سال هم به طول بینجامد.

 

— روش ترک اعتیاد سنتی

در این روش که به روش یابویی هم شناخته می‌شود مصرف مواد به طور ناگهانی قطع می‌گردد. ما به هیچ وجه این روش را توصیه نمی‌کنیم چرا که احتمال بازگشت به مصرف مواد در آن بسیار بالا است و بدن مدت زمان زیادی نیاز دارد تا با نبود تریاک سازگار شود. شوکی که در این روش به بدن وارد می‌شود فرآیند سم زدایی را سخت تر می‌کند که نتیجه آن از دست رفتن انگیزه بیمار و ناتمام رها کردن ترک است.

شاید این روش سریع ترین راه ترک تریاک به نظر برسد اما درصد احتمال موفقیت آن بسیار پایین است و ممکن است حتی موجب آسیب های جسمی فرد شود.

 

بیشتر بخوانید: انواع ماری جوانا

 

 ترک تریاک در خانه چقدر طول می کشد؟

ترک ترایک در خانه موجب بروز علائم شدید پس از ترک  می شود به نحوی که تا 12 روز علائم شدیدی مانند ناخوشی، تب و لرز شدید، آب ریزش بینی، اسهال، استفراغ و ناراحتی های قلبی و عروقی، بیخوابی و بدخوابی بخشی از عوارض ترک اعتیاد به تریاک در خانه است.

 

— ترک با دارو

برای ترک اعتیاد تریاک از داروهای مختلفی مانند متادون، قرص b2، شربت تریاک، نالوکسان و نالتروکسان استفاده می‌شود. از آنجایی که این داروها خود اعتیاد آور هستند حتما باید توسط پزشک تجویز شوند. در مورد مقدار مصرف قرص ب۲ برای ترک تریاک در مقاله ی دیگری صحبت کرده ایم اما باید بدانید که حتما پیش از مصرف این دارو باید با پزشک صحبت کنید.

 

— ترک تریاک با متادون

یکی از روش‌هایی که برای ترک کردن تریاک استفاده می‌شود روش ترک با متادون یا همان متادون درمانی است. اگر با متادون آشنایی ندارید مقاله متادون چیست را بخوانید. این روش حتما باید تحت نظر پزشک و متخصصین ترک اعتیاد انجام شود. اما در صورتی که فردی برای ترک اعتیاد تریاک اقدام به مصرف متادون به صورت خودسرانه نماید باعث اعتیاد به متادون می‌شود. در واقع فرد با مصرف خودسرانه اعتیادش از تریاک به متادون تغییر می‌کند و حالا باید به فکر ترک متادون باشد. زمانی که این افراد به ما مراجعه می‌کنند معمولا اولین سوالی که می‌پرسند این است که ترک متادون چند روز طول میکشد؟

 

شکل ظاهری تریاک

 

علائم ترک تریاک و شیره چیست؟

علائم ترک تریاک بسته به نوع فرد، میزان مصرف و سابقه مصرف متفاوت است؛ اما عوارضی مانند لرزش، استفراغ، درد در نواحی مختلف بدن، خواب آلودگی و خمیازه فراوان، در بین تمامی افراد مشابه است.

عوارض ترک تریاک در برخی افراد شامل تاری چشم، از دست دادن اشتها، خارش بدن و تنگی نفس نیز می شود. به طور کلی ترک مشکل می باشد و بهتر است برای جلوگیری از ایجاد عوارض بیشتر و گذراندن دوره ترک راحت تر از کمپ های ترک اعتیاد کمک بگیرید.

 

عوارض ترک تریاک چند روز است؟

اگر بخواهیم پاسخ دقیقی به این سوال که چند روز طول می کشد تا تریاک از بدن خارج شود یا درد خماری تریاک چند روز است بدهیم باید عوامل مختلفی از جمله توان بدنی فرد مصرف کننده، مدت زمان مصرف، دوز مصرف در هر بار استفاده از تریاک را در نظر بگیریم.

اما در یک جواب عمومی باید بگوییم به دلیل وجود ماده مورفین در تریاک دوره سم زدایی تریاک از 12 تا 21 روز بعد از ترک اعتیاد تریاک بدن پاک می شود.

 

درمان خماری تریاک

برای کاهش درد خماری ترک تریاک تنها یک راه وجود دارد و آن هم ترک اصولی و با قاعده ی این بیماری می باشد یعنی در زمان ترک باید از برنامه ی ورزشی و تغذیه ای مناسب استفاده کنید و حتما از مشاوره های یک پزشک بهره ببرید. بنابراین بهترین جا برای ترک اعتیاد  تریاک مراجعه به کمپ های ترک می باشد تا به بهترین وجه و با کمترین درد مراحل ترک را طی کنید.

 

ترک تریاک چند روز طول میکشد؟

مدت زمان ترک هر ماده‌ی مخدری بستگی به عوامل متعددی داد و نمی‌توان برای همه افراد زمان دقیق و یکسانی را مشخص کرد. در ابتدای ورود فرد به کمپ ترک اعتیاد پزشک اطلاعاتی را از شخص دریافت می‌کند. اطلاعاتی مانند مقدار مصرفی فرد در طول روز چقدر بوده است؟ چه مدت زمان است که تریاک مصرف می‌کند؟ آیا بیماری دیگری دارد و سوالاتی برای یافتن علت شروع اعتیاد. در مرحله بعد براساس این اطلاعات پزشک می‌تواند به سوال ترک تریاک چند روز طول می‌کشد برای فرد مذکور پاسخ دقیقی دهد. البته مدت زمان ترک به روشی که برای ترک استفاده می‌شود هم بستگی دارد.

 

علائم ظاهری فرد معتاد به تریاک

مصرف تریاک باعث ایجاد علائمی در فرد مصرف کننده می شود و خانواده و اطرافیان با دیدن این علائم می توانند به اعتیاد به تریاک را تشخیص دهند. در این مواقع اقدام درست و سریع خانواده ها مانند مراجعه به مرکز ترک اعتیاد بسیار مهم است تا از پیشرفت اعتیاد و بروز علائم و عوارض آن در فرد جلوگیری کنند. برخی علائم ظاهری اعتیاد به تریاک عبارتند از:

  • گشاد شدن مردمک‌ ها
  • رنگ پوست متمایل به قهوه ای
  • کاهش وزن
  • بی حالی
  • حالت تهوع
  • مشکلات تنفسی
  • خرابی دندان‌ها

 

دندان‌های پوسیده و زرد رنگ از عوارض مصرف تریاک

 

اما سوء مصرف تریاک در رفتار فرد مصرف کننده هم تاثیر می‌گذارد و او را دچار نوسانات خلقی می‌کند به طوری که وی دیگر تمایلی به فعالیت های اجتماعی ندارد و به نوعی گوشه‌گیر می‌شود. این افراد حتی در محیط کار هم دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند با دیگران تعامل داشته باشند و وظایف کاری خود را به درستی انجام دهند. همچنین بسیار تحریک پذیر هستند و با کوچکترین موردی ممکن است بهم بریزند.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 


7 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند