بهترین روش برای ترک گل ( عوارض + ترمیم مغز بعد از ترک گل )

ترک گل

امروزه مصرف شیشه جای خود را به مواد مخدر گل داده است و جوانان به مصرف این ماده مخدر روی آورده‌اند بطوریکه بعد از تریاک دومین ماده‌ای است که مصرف بالایی دارد و عوارض مصرف گل نیز بسیار زیاد است. طبق گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران ماده مخدر گل در بین مواد مخدر دومین ماده مصرفی در سطح کشور و استان تهران است.

نکته بسیار حائز اهمیت سن پایین مصرف کنندگان این ماده مخدر است که چیزی حدود 19 تا 25 سال می‌باشد که جای نگرانی دارد. مخدر گل حدود 8-9 سال قبل توسط فردی با نام مستعار آرتا به ایران آورده شد و به راحتی در دسترس جوانان قرار دارد. متاسفانه این ماده مخدر توسط خانم‌ها هم استفاده می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر این ماده مخدر را بشناسید و بهترین پاسخ برای سوال چگونه گل را ترک کنیم و بعد از ترک گل چه باید کرد و مصرف گل چه عوارضی دارد را بخوانید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

برای ترک گل چه باید کرد؟

همان طور که قبلا هم گفتیم ماده مخدر گل به طور مستقیم روی مغز تاثیر می‌گذارد و وابستگی ذهنی و روانی بسیار شدیدی در فرد مصرف کننده ایجاد می‌کند. بنابراین برای ترک اعتیاد گل فرد باید از متخصصین و روانپزشکان کمپ ترک اعتیاد خصوصی کمک بگیرد چرا که ترک این ماده مخدر به تنهایی امکانپذیر نیست.

روند درمان اعتیاد به مواد مخدر گل در مورد افرادی که بصورت روزانه از آن استفاده می‌کنند بسیار دشوار و زمانبر است و حتما نیاز است طبق برنامه‌ای که متخصصین حوزه ترک اعتیاد در نظر می‌گیرند پیش رفت تا بتوان با موفقیت این ماده مخدر را ترک کرد.

 

بهترین روش برای ترک مواد مخدر گل

بهترین روش برای ترک مواد مخدر گل مراجعه به کمپ ترک گل است که در آنجا درمان جسمانی و روان درمانی برای درمان بیمار به طور همزمان و توسط متخصصین انجام می‌شود. به این ترتیب عوارض ترک به حداقل ممکن می‌رسد و بیمار در سریع ترین زمان می‌تواند سلامتی خود را بدست آورد.

 

— کمپ ترک گل

در کمپ ترک گل ابتدا سم زدایی برای فرد شروع می‌شود در این زمان تلاش پزشکان برای بیرون کردن مواد مخدر از بدن فرد معتاد می‌باشد در این زمان تلاش می شود تا درد و علائم خماری ترک برای بیمار کاهش پیدا کند و بعد از اتمام سم زدایی فرد وارد دوره ترک روانی خواهد شد آن متخصصین و روانپزشکان خدمات روان درمانی را هم پیش می‌برند تا اعتیاد فرد را ریشه یابی کرده و علت آن را برطرف نمایند. به این ترتیب از بروز لغزش و مصرف مجدد بعد از بهبودی جلوگیری می‌نمایند.

در کمپ ترک اعتیاد نوروکمپ جدیدترین متدهای درمانی روز دنیا برای درمان بیماران که درگیر اعتیاد به گل هستند بکار گرفته می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: مواد مخدر زامبی

 

— ترک گل با ریتالین

اعتیاد به ریتالین و عوارض قطع قرص ریتالین را در مقاله ی دیگری به طور کامل بررسی کرده ایم. اما گاهی برای افرادی که درگیر اعتیاد به گل هستند پیشنهاداتی برای ترک می شود از جمله ترک کردن گل با ریتالین. باید بدانید که ریتالین در مراکز ترک اعتیاد در شرایط خاصی برای بهبود وضعیت جسمانی افراد درگیر با ترک و عوارض مصرف گل توصیه میشود و مصرف خودسرانه و بدون دانستن دوز مناسب هیچ کمکی در ترک کردن گل نخواهد کرد.

 

— راه های ترک گل در خانه

برخی افراد که تصمیم به ترک دارند تمایل دارند این کار را در منزل انجام دهند و می پرسند آیا ترک گل در منزل امکانپذیر است؟ در پاسخ باید بگوییم یک از راه های ترک گل در خانه است اما این کار اراده زیادی نیاز دارد. ترک مواد گل در خانه اگر به شکل غیر اصولی انجام شود می‌تواند صدمات روانی زیادی را برای فرد ایجاد کند.

از طرف دیگر در زمان ترک اغلب مشکلات شدید روانی و ذهنی برای این افراد پیش می آید که لازم است یک کارشناس و مشاور اعتیاد در کنار این افراد باشد تا بتوانند راحت تر این دوران و مشکلات آن را پشت سر بگذارند . پیشنهاد ما به این افراد مراجعه به یک مرکز بازتوانی و ترک اعتیاد است.

کمپ ترک اعتیاد نوروکمپ با سابقه طولانی در امر ترک اعتیاد در خدمت شما عزیزانی است که درگیر این مشکل بوده و به دنبال بهبودی هستید.

 

 

ترک گل در منزل چند روز طول میکشد؟

 

نحوه مصرف گل

 

 

با این که توصیه ما این است که درمان اعتیاد به گل حتما در مراکز ترک اعتیاد و تحت نظر متخصصین این مراکز انجام شود تا عوارض مواد مخدر گل کاهش پیدا کند و فرد معتاد اذیت نشود اما هستند کسانی که اصرار دارند در منزل ترک کنند و از ما سوال می کنند که ترک گل در منزل چند روز طول میکشد؟

مدت زمان ترک در منزل به اراده و انگیزه فرد وابسته است و این که چقدر به توصیه‌های مهمی همچون دوری از لوازم مصرف، دوری از دوستان و مکان‌هایی که شما را وسوسه می‌کند عمل کند. همچنین دوز و مدت زمان مصرف هم موثر است و برای همه افراد نمی‌توان عدد دقیقی عنوان کرد.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

 

آیا ماده مخدر گل در آزمایش نشان می دهد؟

روش های مختلفی برای سنجش اعتیاد به مخدر گل وجود دارد از جمله تست از طریق ادرار، خون، مو و کیت های تشخیصی. اما رایج ترین روش، آزمایش تی اچ سی از طریق ادرار است که با آن می‌توان فهیمد شخصی مخدر گل مصرف می‌کند یا نه.

 

آیا ماده مخدر گل در آزمایش نشان می دهد

عوارض کشیدن گل تا چند روز در بدن میماند؟

مشخص شدن اعتیاد فرد به مواد مخدر گل از طریق تست ادرار (تی اچ سی) به میزان و مدت زمان مصرف فرد بستگی دارد.

اگر مصرف طولانی مدت نبوده و فرد گه گاه مخدر گل استفاده می‌کند، بعد از چهارده روز تست ادرار منفی خواهد شد. اما اشخاصی که بیش از چند سال است که به صورت روزانه مخدر گل استفاده می‌کنند بعد از قطع مصرف، ممکن است نتیجه تست بین یک تا 3 ماه مثبت شود.

 

بیشتر بخوانید: علائم اعتیاد به سیگار

 

عوارض ترک گل

بعد از قطع مصرف عوارض بعد ترک کردن گل برای فرد بوجود می‌‌آید که بی خوابی بعد از ترک اعتیاد مهمترین آن است بطوری که فرد برای درمان آن به مصرف داروهای خواب آور پناه می‌برد و این روند ادامه پیدا می‌کند و فرد تنها راهکار خلاصی از این مشکل را مصرف مجدد گل می‌داند.

 

بی خوابی بعد از ترک گل

 

علائم ترک گل چیست؟

پس از قطع مصرف علائم ترک ماده مخدر گل مانند افسردگی، اضطراب، احساس بی قراری، عدم کنترل بر روی رفتار و پرخاشگری، تحریک پذیری زیاد و نوسانات خلقی، کاهش اشتها، کاهش وزن، سرفه‌های شدید، تهوع، سردرد، دل درد، بی خوابی و جمع شدن خلت زیاد در دهان و مجرای تنفسی خصوصا در زمان خواب در فرد ظاهر می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: نحوه ترک مورفین  

 

علائم خماری گل

خماری حالت ناخوشایندی برای افرادی است که در حال درمان اعتیاد خود هستند. در زمان خماری افراد بی‌خواب، تحریک‌پذیر می‌شوند و حالاتی مانند سردرد و سرگیجه را تجربه می‌کنند و در این حالت ممکن است وسوسه مصرف به سراغ آن‌ها بیاید. اما در صورتی که فرد در کمپ اقدام به درمان نماید علائم خماری وی کنترل می‌شود و راحت‌تر می‌تواند با این علائم کنار بیاید.

 

ترک گل چند روز طول میکشد؟

یکی از سوالاتی که افراد و خانواده‌هایی که برای ترک گل به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند این است که ترک گل چقدر زمان می برد؟ در رابطه با این پرسش باید بگوییم مدت زمان ترک مواد مخدر گل بستگی به عوامل مختلفی مانند شرایط جسمی و روحی فرد مصرف کننده دارد. ترک جسمی این ماده مخدر چیزی حدود 7 تا 10 روز در مراکز ترک اعتیاد خصوصی تهران طول میکشد اما پس از بهبود از نظر جسمی باید بیمار از لحاظ روانی و ذهنی درمان شود که معمولا مدت زمانی بیشتری به طول می‌انجامد.

 

بعد از ترک گل چه باید کرد؟

بعد از ترک گل باید به بدن فرصت داده شود تا خود را بازیابی کند. مغز باید خود را بازیابی کرده و به روال طبیعی تولید انتقال دهنده‌های عصبی برگردد که این روند نیاز به زمان دارد.

 

ترمیم مغز بعد از ترک گل

میزان ترمیم مغز بعد از ترک گل به عوامل مختلفی از جمله دوز مواد مورد استفاده و مدت زمان مصرف آن متفاوت می‌باشد. اما اگر تصمیم به ترک گرفته اید باید بدانید مغز انسان بسیار انعطاف پذیر است و می تواند با گذشت زمان خود را ترمیم کند. بنابراین هر چه زودتر اقدام به ترک کنید روند بازیابی نیز زودتر انجام شده و اسیب کمتری به مغز شما وارد خواهد شد.

برای ترمیم بهتر مغز از ورزش و تغذیه مناسب استفاده نمایید تا روند ترمیم مغز بعد از ترک با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

 

 

بیشتر در مورد گل بدانید :

برخی از مردم این تصور غلط را دارند که گل از مواد گیاهی درست می‌شود بنابراین ضرری برای بدن ندارد اما این تصور کاملا غلط است چرا که این ماده مخدر دارای 400 نوع ماده شیمیایی است که بسیار خطرناک هستند. البته تبلیغات قاچاقچیان مواد مخدر در گسترش مصرف این ماده بی‌تاثیر نبوده است چرا که این افراد آن را ماده‌ای سبک و معرفی می‌کنند که اعتیاد آور نیست. اما باید بدانید که مواد تشکیل دهنده مواد مخدر گل باعث شده تاثیر ماده مخدر گل بر مغز 5 برابر دیگر مشتقات کانابیس هایی مانند مواد مخدر حشیش  باشد. اگر از این ماده اطلاعی ندارید در مقاله علائم خماری حشیش به طور کامل به بررسی این ماده پرداخته ایم.

از سال ۲۰۱۳ مصرف ماریجوانا در بسیاری از ایالت‌های آمریکا به دلایل مختلف سیاسی و اجتماعی آزاد شد. بسیاری از جوانان هم از روی ناآگاهی تصور می‌کنند چون ماری جوانا در کشور‌های دیگر مانند آمریکا مجاز است و حتی به عنوان دارو استفاده می‌شود، پس مصرف آن مشکلی ندارد بنابراین اقدام به مصرف این ماده و گل که از مشتقات آن است می‌کنند. در حالی که اشتباه است و مصرف گل عوارض سنگینی برایشان دارد.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

13 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند