آیا قرص ب 2 مرفین دارد؟ آیا قرص b2 تست اعتیاد را مثبت میکند؟

قرص ب۲ چند روز در بدن می ماند؟

قرص ب 2 (بوپرونورفین) دارویی است که برای تسکین درد کاربرد دارد. اما متاسفانه برخی افراد با سوء مصرف زمینه اعتیاد به آن را ایجاد می‌کنند. اگر برای شما هم سوال است که قرص ب 2 مرفین دارد؟ مصرف قرص ب2 در ازمایش اعتیاد مشخص می‌شود یا خیر تا انتهای این مقاله را بخوانید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

آیا قرص ب 2 مرفین دارد؟

در مورد سوال آیا قرص b2 مرفین دارد باید بدانید که قرص ب2 دارای مشتقات مرفین است که خاصیت اعتیادآوری دارد. همچنین این قرص قدرتی 40 برابر بیشتر از مورفین دارد. بنابراین مصرف خودسرانه این قرص می‌تواند عواقبی مانند اعتیاد به قرص ب 2 را بهمراه داشته باشد که در این صورت باید وارد فرایند ترک شوید. برای آشنایی با عوارض مورفین مقاله دیگر ما را بخوانید.

در مورد ترک کوکائین چند روز طول میکشد  در مقاله ی دیگر نوروکمپ بخوانید.

آیا قرص b2 تست اعتیاد را مثبت میکند؟

اصولا از 2 روز قبل از آزمایش اعتیاد باید از مصرف داروهای شبه مخدر مانند ب 2 خودداری کرد. چرا که این داروها باعث می‌شوند نتایج آزمایش به غلط منفی شود. متاسفانه برخی قرص b2 را برای منفی شدن تست اعتیاد تبلیغ می‌کنند و هستند افرادی که از آن استفاده می‌کنند تا نتیجه آزمایش عدم اعتیاد که برای استخدام و یا ازدواج می‌دهند منفی شود. اما این افراد باید بدانند که مصرف کنترل نشده قرص ب 2 که خود یک داروی ترک اعتیاد است نتایج و عوارض به مراتب بدتری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

قرص b2 در صورتی که در دوز خاص و کنترل شده استفاده شود خاصیت سم زدایی دارد. به همین دلیل است که از آن در مراکز ترک اعتیاد برای سم زدایی استفاده می‌شود. قدرت قرص ب 2 چیزی حدود 4 برابر مرفین است و باید تنها زیر نظر پزشک و در دوزهای کنترل شده مصرف شود در غیر این صورت فرد گرفتار اعتیاد به مرفین خواهد شد و مجدد لازم است اقدام به ترک قرص ب۲ نمایید.

 

حتما بخوانید: مواد مخدر فلاکا چیست

 

قرص ب۲ چند روز در بدن میماند؟

قرص ب۲ چند روز در بدن می ماند؟

مصرف قرص ب ۲ توسط آزمایش ادرار، بزاق، خون و مو قابل تشخیص است. البته آزمایشگاه هایی که آزمایش مو را برای تشخیص مصرف قرص ب ۲ انجام دهند کم و اختصاصی است و معمولا این نوع آزمایش رایج نیست. رایج‌ترین آزمایشی که برای تشخیص مصرف قرص ب ۲ وجود دارد آزمایش خون و ادرار است.

 

حتما بخوانید: mdma چیست

 

انواع آزمایش اعتیاد به ب 2

 

قرص ب 2 در آزمایش خون

آزمایش خون تا تقریبا 3 تا 5 روز مصرف را نشان می‌دهد البته این عدد می‌تواند متغیر هم باشد. یعنی تا ۷ روز هم امکان تشخیص دارد.

 

آزمایش از طریق مو

مانند هر ماده مخدر دیگی مصرف قرص ب۲ از طریق مو قابل تشخیص است اما تفاوت آن این است که مدت زمان بیشتری تا حدود 3 ماه پس از آخرین دوز مصرفی فرد از طریق فولیکول‌های موی سر قابل تشخیص است.

 

آزمایش از طریق بزاق

مزیتی که آزمایش از طریق بزاق دارد این است که هم سریع و آسان انجام می‌شود و هم دقیق است. قرص ب۲ را می‌توان از طریق بزاق تا ۳ روز بعد از مصرف تشخیص داد.

 

بیشتر بخوانید: ترک ماشروم

 

قرص b2 چند روز در ادرار میماند؟

به طور کلی آزمایش ادرار بهترین و پرکاربردترین تکنیک پایش در برنامه های درمان سوء مصرف مواد است. مراجعین به کمپ ترک اعتیاد تهران در مراحل اولیه درمان و زمانی که سعی در پرهیز از اعتیاد دارند اما همچنان از مواد استفاده می‌کنند، به نظارت مداوم نیاز دارند. این کار با انجام آزمایش اعتیاد امکانپذیر است.

مدت زمانی که می‌توان مواد مجاز یا غیر مجاز را در نمونه‌های ادرار تشخیص داد به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله:

  • خواص شیمیایی (به عنوان مثال نیمه عمر) داروهای انتخاب شده
  • میزان متابولیسم و راههای دفع
  • مقدار، دفعات و مزمن بودن دوز مصرفی
  • تغییرات فردی در سلامت جسمی، ورزش، رژیم غذایی، وزن، جنسیت و مصرف مایعات که بر میزان دفع افراد تأثیر می‌گذارد.

هرچه دوز مصرفی بیشتر و استفاده مکرر این ماده در مدت زمان طولانی‌تری باشد، احتمال تشخیص آن بیشتر است. مواد با سرعت های مختلف دفع می‌شوند اما با استفاده مداوم در بدن تجمع پیدا می‌کنند و سریعتر قابل تشخیص هستند.

در مورد قرص b2 آزمایش ادرار مصرف آن را از 7 روز تا ۱۵ الی 20 روز نشان می‌دهد که باز هم این عدد بستگی به بدن فردی که مصرف کننده مواد است و میزان و شدت مصرف دارد. زمانی که کسی طولانی مدت از این قرص استفاده کرده باشد و به طور مثال توده چربی بدنش زیاد باشد و یا چند موادی باشد ممکن است کیت تست اعتیاد بوپرنورفین این فرد تا 20 روز هم مثبت شود.

 

حتما بخوانید: قرص b2 چیست

 

آیا قرص b2 در آزمایش اعتیاد مثبتی دارد؟

درست است که قرص ب 2 ممکن است نتیجه آزمایش اعتیاد را تغییر دهد اما در صورتی که بررسی‌های بیشتر درخواست شود اعتیاد فرد مشخص می‌گردد. همچنین در صورت درخواست دقیق‌تر، آزمایشات مربوط به مشتقات مرفین مانند قرص ب۲ در آزمایشگاه ها قابل انجام است. کیت تست مرفین و کیت تست ب ۲ (کیت بوپرنورفین) هر کدام به طور مجزا وجود دارد که از کیت قرص b2 برای تشخیص اعتیاد فرد به قرص ب ۲ استفاده می‌شود.

در آزمایش مستقیم بوپرونورفین، قرص ب 2 حدود ۱۰ الی ۱۵ روز بعد از آخرین بار مصرف، نشان داده می‌‎شود.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی درباره مدت زمان باقی ماندن قرص ب 2 در ازمایش اعتیاد ارائه کنیم. در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.


8 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند