با ماده مخدر فلاکا (زامبی) و عوارض مصرف آن آشنا شوید!

اعتیاد به فلاکا

متاسفانه هر روز نام مخدر جدیدی به گوشمان می‌خورد که به مراتب خطرناک‌تر است و ما را نگران‌تر می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از آن‌ها یعنی مخدر فلاکا یا ماده مخدر زامبی آشنا کنیم.

 

مواد مخدر فلاکا چیست؟

مواد فلاکا (Flakka) نسخه جدیدتر از نسل یک نوع داروی مصنوعی به نام نمک حمام است. نمک های حمام، مواد مخدر مصنوعی روانگردان هستند که در مقادیر زیاد در آزمایشگاه‌های مواد مخدر ساخته می‌شوند. این داروها همگی مربوط به گروه وسیع‌تری از ترکیبات شیمیایی به نام کاتینون های مصنوعی هستند که از نظر شیمیایی شبیه به ماده ای است که در گیاه خات وجود دارد و به دلیل اثرات محرک آمفتامین مانند آن شناخته شده است. مواد فلاکا نام خیابانی کاتینون مصنوعی به نام آلفا-پیرولیدینو پنتیوفنون (Alpha-PVP) است. ترکیبات PVP موجود در این ماده شبیه به LSD و دی آمفتامین‌ها است.  درباره اینکه ال اس دی چیست در مقاله دیگری به طور مفصل توضیح داده‌ایم که توصیه می‌کنیم حتما بخوانید.

مصرف کنندگان، ماده ی مخدر فلاکا را برای ایجاد احساس سرخوشی، افزایش حس آگاهی، تحریک و انرژی مصرف می‌کنند. این مخدر در بین آن‌ها به زامبی مشهور است. البته مواد فلاکا با نام‌های دیگری مانند اشک شیطان، صورت زخمی، ابر نهم و سنگریزه هم شناخته می‌شود. مدت زمان اثربخشی این ماده در بدن چیزی حدود 3 الی 4 ساعت است. البته این احتمال وجود دارد که تا چند روز هم در بدن باقی بماند. این ماده اعتیاد آور روی انتقال دهنده های عصبی مغز تاثیر می‌گذارد.

در اواخر سال 2014 و 2015 در اخبار نام این ماده مخدر مصنوعی بیشتر دیده می‌شد. بیمارستان ها، پزشکان، پلیس و گروه های نجات آتش نشانی در فلوریدا بیمارانی را با علائم و نشانه های زیر مشاهده کردند.

  • رفتار عجیب و غریب
  • توهمات قدرت مافوق بشری
  • پارانویا

مواردی که گزارش شده شامل مواردی مانند مردی آشفته که بصورت برهنه در ترافیک می‌دود، یک معتاد متوهم که در مقابل دستگیری مقاومت کرد و مردی که سعی داشت برای جستجوی امنیت به ایستگاه پلیس نفوذ کند. این رفتارهای عجیب، خطرناک و خشونت آمیز مستقیما ناشی از عوارض جانبی مصرف مواد مخدر فلاکا یا زامبی است.

مواد فلاکا در کشور چین در بسته‌های پلاستیکی مجلل و یا در قوطی‌های کوچک دارو بسته بندی شده و با نام‌ داروهای گیاهی و یا ویتامین‌های غذایی به تمام کشورهای دنیا با قیمت بسیار پایین توزیع می‌شود.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

طریقه مصرف فلاکا ( مواد مخدر زامبی )

ماده مخدر فلاکا شبیه سنگ های کریستالی است که آن را می‌توان دود کرد، با سیگار الکترونیکی کشید، تزریق کرد یا قورت داد. این مخدر وقتی گرم می‌شود، دود بدبویی از خود خارج می‌کند که شبیه بوی جوراب های کثیف است.

 

حتما بخوانید: عوارض مورفین

 

اثرات مواد مخدر فلاکا

اثرات مخدر فلاکا

مواد مخدر اشک شیطان یا فلاکا اثرات غیر قابل پیش بینی ایجاد می‌کند زیرا در آن انواع مواد مضر وجود دارد. گزارش شده است که فلاکا حداقل ده برابر قوی تر از کوکائین است. برخی از ترکیبات فلاکا علائم تجزیه ای را ایجاد می‌کند که در کتامین یا سایر آرام بخش ها مانند بنزودیازپین ها مشاهده می‌شود.

ماده مخدر نمک حمام وقتی در دوزهای کم مصرف شود به عنوان یک محرک عمل می‌کند و می‌تواند احساس سرخوشی و هوشیاری بیشتری را در فرد معتاد ایجاد کند. همچنین می‌تواند در برخی افراد اثرات توهم زایی ایجاد کند. دوزهای بالای فلاکا  عوارض مصرف کوکائین را ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث انقباض، هذیان و حتی تشنج شود.

به طور کلی کاتینون های مصنوعی اعتیادآور هستند و می‌توانند باعث علائمی مانند اضطراب، لرزش، پارانویا، افسردگی و مشکلات خواب شوند.

خطرناکترین ماده مخدر جهان فلاکا است که متاسفانه در بین جوانان مصرف بالایی دارد. اثراتی که ایجاد می‌کند از مواد مخدر دیگر بسیار مخرب تر است و فرد پس از مصرف به شکل زامبی درآمده و دچار جنون آنی می‌شود.

همان طور که گفتیم فلاکا یا مواد مخدر زامبی بسیار خطرناک و اعتیادآور است و مصرف کنندگان آن باید به دنبال درمان حرفه‌ای باشند.

ترک مورفین و عوارض آن را در مقاله ی دیگری بخوانید.

عوارض مصرف فلاکا چیست؟

عوارض مصرف فلاکا

داروی مخدر فلاکا عوارض جانبی بسیار بدی دارد که عمدتا شامل تغییرات در رفتار یا خلق و خو می‌شود.

  • ضربان قلب بالا
  • تعریق بیش از حد و غیر عادی
  • هایپرترومی
  • حرکات عضلانی تکان دهنده
  • حالت تهاجمی
  • افکار هذیانی
  • تحریک بیش از حد
  • توهم
  • پارانویا

مصرف کنندگان این مواد احساس می‌کنند توسط گروه بزرگی از مردم تعقیب می‌شوند که سعی در کشتن آن‌ها دارند. این بیماران تهدیدی برای خود، اطرافیان و دیگران هستند. معمولا برای مهار و آرام کردن این بیماران به چندین نفر نیاز است. اکیپ های امداد و نجات و کارکنان بخش اورژانس به این بیماران داروی آرام بخش می‌دهند تا آن‌ها را آرام کنند.

 

حتما بخوانید: عوارض قرص آلپرازولام برای بزرگسالان

 

اعتیاد به فلاکا

اعتیاد به فلاکا

با تمام عواقب منفی استفاده از ماده مخدر نمک حمام تصور اینکه چرا شخصی با انتخاب این مخدر خود را در معرض خطر قرار می‌دهد دشوار است. این مخدر ارزان و قابل دستیابی است به همین دلیل بسیاری از مردم به ویژه دانشجویان، افراد بی خانمان و جمعیت‌های کم درآمد از آن به جای مواد مخدر گرانتری مانند کوکائین یا مت آمفتامین ها استفاده کنند. این مخدر هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روانی اعتیاد آور است.

 

حتما بخوانید: مجیک ماشروم چیست

 

همین امروز برای رهایی و ترک اعتیاد به فلاکا  کمک بگیرید

در حال حاضر، هیچ داروی درمانی برای اعتیاد به فلاکا یا مواد مخدر جدید زامبی وجود ندارد. رفتار درمانی می‌تواند برای درمان اعتیاد به فلاکا مورد استفاده قرار گیرد و متخصصان درمان می‌توانند هر گونه اختلال روانی همزمان را غربالگری کنند. فلاکا یک ماده مخدر خطرناک است و ممکن است باعث شود که مصرف کنندگان نه تنها به خودشان صدمه بزنند بلکه به دیگران نیز آسیب برسانند. بنابراین اگر شما یا فرد دیگری که می شناسید دچار بیماری اعتیاد ( مفهوم بیماری اعتیاد چیست؟) به ماده مخدر زامبی است، همین امروز با یک کمپ ترک اعتیاد در تهران تماس بگیرید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

2 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند