قرص مرفین چیست؟ (اعتیاد به مورفین + عوارض آن )

عوارض مورفین

قرص مرفین چیست؟

مورفین یک ماده مخدر است که از گیاه خشخاش یا از کاه خشخاش غلیظ استخراج می‌شود. ترکیب شیمیایی آن شبیه هروئین است زیرا هر دو از یک گیاه گرفته شده‌اند. اما این ماده به دلیل اثرات لذت بخش و دسترسی نسبی به آن، دارای پتانسیل بالایی برای سوء استفاده است. مصرف آن باعث ایجاد احساس سرخوشی می‌شود که اغلب افراد مصرف کننده از آن به عنوان حالت رویایی یاد می‌کنند. این ماده در پزشکی هم کاربرد دارد و از آن برای درمان دردهای متوسط، شدید و مزمن استفاده می‌شود. همچنین برای تسکین درد بعد از جراحی های بزرگ، درمان دردهای ناشی از سرطان و تنگی نفس کاربرد دارد. این ماده با جلوگیری از حرکت سیگنال های درد در طول اعصاب به مغز عمل می‌کند.

مورفین بسیار اعتیادآور است چرا که تحمل به آن به سرعت ایجاد می‌شود. مصرف این ماده حتما باید تحت نظر پزشک باشد. در این قسمت مقاله سعی کردیم به سوال قرص مورفین چیست پاسخ دهیم. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

شکل ظاهری مرفین

مورفین به شکل پودر سفید یا به رنگ کرم است. البته آمپول های 10 و 20 میلی گرمی آن هم در بازار موجود است. این ماده مخدر به شکل قرص و کپسول، شربت یا تزریق مصرف می‌شود. در برخی موارد حتی مصرف کنندگان آن را دود می‌کنند.

 

اعتیاد به مورفین

اعتیاد به مورفین

اعتیاد به مورفین به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و اغلب نتیجه سوء استفاده مداوم است. اعتیاد به مرفین معمولا با تحمل شروع می‌شود یعنی نیاز به دوزهای بیشتر برای احساس همان اثرات قبلی. هنگامی که تحمل ایجاد می‌شود، افراد مجبور به مصرف بیشتر می‌شوند تا همان اثرات را تجربه کنند. در بسیاری از موارد، وابستگی روانی به آن بلافاصله پس از وابستگی فیزیکی ایجاد می‌شود.

 

حتما بخوانید: ماندگاری مورفین در بدن

 

علائم اعتیاد به مورفین

مصرف بیش از حد این ماده باعث بروز نشانه های اعتیاد مورفین در فرد می‌شود که تا حدودی مشابه علائم کراک است اگر با این ماده آشنا نیستید در مقاله کراک چیست همه چیز را در مورد آن توضیح داده‌ایم. علائم اعتیاد به مرفین عبارت است از: اختلال در گفتار، بی‌توجهی، خواب آلودگی شدید، تب، افزایش فشار خون، افزایش تشنگی، درد کمر یا پهلو، خواب آلودگی شدید، تورم صورت و اندام‌ها، کند شدن تنفس، گرفتگی عضلات، اسپاسم، درد. همچنین مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به بیهوشی، کما یا کند شدن تنفس تا سرحد مرگ شود.

نوروکمپ به عنوان مرکز ویژه درمان اعتیاد به مورفین در خدمت شما عزیزانی است که قصد ترک این ماده مخدر را دارید.

 

بیشتر بخوانید :  ترک حشیش

 

مورفین و داروهای دیگر

از آنجا که مورفین یک داروی ضعیف کننده CNS است ترکیب آن با سایر داروهای ضد افسردگی CNS بسیار خطرناک است. الکل و بنزودیازپین ها دو داروی سوء مصرف کننده CNS هستند که در صورت مصرف با مورفین می‌توانند باعث نارسایی تنفسی یا حتی کما شوند.

عوارض مصرف ماشروم چیست؟ در مقاله ی دیگری از نوروکمپ بخوانید.

 

آمار سوء مصرف مورفین

بیش از نیمی از مرگ‌های ناشی از مواد مخدر در ایالات متحده مربوط به هروئین و مخدر مورفین بوده است. برخی آمارهای دیگر عبارتند از:

  • 10 درصد از جمعیت ایالات متحده در طول زندگی خود از داروی اوپیات استفاده کرده‌اند.
  • تعداد معتادان به مرفین بستری در اورژانس بین سال‌های 2004 تا 2008، 106 درصد افزایش یافته است.
  • بیش از 60 درصد معتادان به آن اعتراف کردند که این مخدر را از دوستان یا بستگان خود دریافت کرده‌اند.

 

 

اثرات مورفین و سوء مصرف آن

این ماده مخدر اغلب به دلیل اثرات لذت بخشی که در فرد ایجاد می‌کند مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کسانی که از درد مزمن رنج می‌برند از داروهای خود سوء استفاده می‌کنند که احتمال ابتلا به اختلال مصرف مواد را افزایش می‌دهد. برخی از مضرات مورفین در روان فرد مصرف کننده عبارتند از عدم تمرکز و هوشیاری، تغییر در درک از خود و محیط، خیره شدن، عدم تحرک و اختلال در فکر کردن

برای خلاص شدن از اعتیاد به مرفین با کمپ ترک اعتیاد لاکچری نوروکمپ تماس بگیرید.

 

عوارض مورفین

عوارض مورفین

هر زمان کسی بدون نسخه از مورفین استفاده کند این یک سوء استفاده محسوب می‌شود. درست است زمانی که این ماده تجویز می‌شود یک ماده قانونی است اما باید در نظر داشته باشید که یک ماده اعتیادآور است و افرادی که از آن در دوزهای بالا سوء استفاده می‌کنند خود را در معرض عوارض مصرف مورفین قرار می‌دهند. این ماده باید تنها در مواردی که پزشک تشخیص می‌دهد و طبق مقدار دوزی که تعیین می‌نماید مصرف شود.

عوارض مورفین که بیشتر شایع است عبارتند از:

  • مشکلات گوارشی
  • یبوست
  • سرگیجه‌های شدید
  • حالت تهوع
  • عرق کردن بیش از حد
  • بدن درد
  • اختلال در گردش خون
  • تمایل شدید برای مصرف مواد
  • افسردگی
  • ایست قلبی
  • کما

 

حتما بخوانید: قرص ب۲ چند روز در بدن میماند

 

ترک مورفین

اعتیاد به مورفین شبیه اعتیاد به هروئین (علائم خماری هروئین را در مقاله ی دیگری بخوانید) است، به همین دلیل ترک مورفین بسیار دشوار است. کنار گذاشتن ناگهانی آن می‌تواند برای فرد بسیار ناخوشایند باشد. بنابراین سم زدایی با مدیریت پزشکی بهترین راه برای خلاص شدن بدن از این ماده است.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.


یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند