بهترین روش ترک ترامادول ( ترامادول چند روز در بدن میماند؟ )

ترک ترامادول

هنگامی که فرد به ترامادول وابستگی پیدا می‌کند، ترک آن علائم ناخوشایندی را ایجاد می‌کند. معمولا افراد نسبت به ترامادول تحمل پیدا می‌کنند به این معنی که آن‌ها باید دوزهای مکرر و بیشتری را مصرف کنند تا همان اثرات را احساس کنند (یعنی تسکین درد یا سرخوشی). در پاسخ، مغز با حضور مداوم دارو سازگار می‌شود. به دلیل هجوم ترامادول، مغز سعی می‌کند با سرعت بخشیدن و کند کردن برخی از فرآیندها، خود را تنظیم کند و وقف دهد.

افرادی که ترامادول را ترک می‌کنند ممکن است دو مجموعه علائم منحصر به فرد را تجربه کنند. علائم ترک مواد مخدر که شامل مواردی مانند حالت تهوع، درد دستگاه گوارشی، اسهال، استفرا و دردهای عضلانی می‌شود.

علائم غیر معمول سندرم ترک مواد افیونی عبارتند از توهم، پارانویای شدید، اضطراب و حملات هراس بالا، سردرگمی و بی نظمی، مسخ شخصیت و تجربیات حسی غیر معمول شامل بی حسی و سوزن سوزن شدن در اندام‌ها

این علائم غیر معمول عموما تهدیدکننده زندگی نیستند. با این حال، آن‌ها فرد را در معرض خطر بالای تصمیم‌گیری‌های بد یا قرار دادن خود در موقعیت‌های خطرناک قرار می‌دهند. بنابراین، سم زدایی در یک مرکز سم زدایی بستری و تحت نظارت پزشکی توصیه می‌شود. اگر میخواهید بدانید ترک قرص ترامادول چند روز طول میکشد حتما مقاله را تا انتها بخوانید.

علائم ترک ترامادول

علائم ترک ترامادول در افراد مختلف متفاوت است. بهتر است مصرف آن به مرور کاهش پیدا کند تا علائم منفی ترک به حداقل ممکن برسد. کاهش مصرف ترامادول شامل کاهش تدریجی دوز در طول زمان است. علائم ترک ترامادول عبارتند از تحریک پذیری، اضطراب، افسردگی، بی‌قراری، تهوع و استفراغ، سردرد و گیجی که بخشی از عوارض متادون نیز مانند این قرص می باشد از دیگر علائم ترک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از دست دادن اشتها
  • تعریق
  • درد عضلانی
  • تاری دید
  • بی‌خوابی
  • کابوس های شبانه
  • نوسانات خلقی
  • تحریک پذیری
  • احساس سوزن سوزن شدن
  • اسهال
  • سرگیجه
  • لرزش

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

خماری ترامادول چند روز است؟

علائم خماری ترامادول معمولا ظرف چند ساعت پس از قطع یا کاهش چشمگیر مصرف ترامادول شروع می‌شود. علائم می‌تواند تا چند هفته ادامه داشته باشند. عوامل خاصی می‌توانند بر مدت و شدت علائم ترک تاثیر بگذارند. با این حال به طور کلی اکثر دوره های درمان حدود دو هفته طول می کشد.

روند خروج ترامادول از بدن

روزهای 1-3 شروع علائم عمومی ترک شامل احساس سوزن سوزن شدن، تعریق، عصبی بودن، حالت تهوع، اضطراب، تپش قلب، بی خوابی و هوس‌های مواد مخدر.
روزهای 4-7 میل شدید به مصرف مواد مخدر همراه با بی خوابی، عدم تمرکز و گیجی همچنان ادامه دارد.
روزهای 8-14 در این مرحله علائم باید نسبتا خفیف باشد. افسردگی، اضطراب و افکار غیر منطقی ممکن است همچنان ادامه داشته باشد.

 

حتما بخوانید: عوارض ترامادول چیست

 

سم زدایی ترامادول

بسته به شدت مصرف، سم زدایی ترامادول می‌تواند از خفیف، متوسط تا شدید متغیر باشد. سم زدایی باید تحت نظارت پزشک انجام شود. از آنجا که کاهش دوز یک روش رایج برای کمک به روند ترک است، پزشک پروتکل کاهش دوز مصرفی را تعیین می‌کند و علائم ترک را در طی چند هفته کنترل می‌نماید.

به طور کلی علائم ترک در صورت استفاده از روش مناسب کاهش، فقط 5-7 روز طول خواهد کشید. هر علامتی که بیش از یک هفته طول بکشد، علائم ترک حاد یا PAWS محسوب می‌شود. PAWS شامل، اما نه محدود به، اضطراب، افسردگی، تغییرات خلقی، بی خوابی، کاهش اشتها، تحریک پذیری و تمرکز ضعیف است. PAWS می‌تواند بین 18-24 ماه طول بکشد اما با گذشت زمان شدت آن کاهش پیدا می‌کند.

در مواردی ممکن است پزشک داروهایی را برای مدیریت علائم ترک تجویز کند مانند:

  • متوکلوپریمید برای تهوع و استفراغ
  • لوپریمید برای اسهال
  • ایبوپروفن یا استامینوفن برای دردهای عضلانی
  • کلونیدین برای اضطراب و تعریق
  • والیوم برای اضطراب و بی خوابی
  • بوپرنورفین (Subutex) برای تسکین علائم ترک
  • سابوکسون (ترکیبی از بوپرنورفین و نالوکسون) برای تسکین علائم ترک و از بین بردن اثرات سرخوشی مواد مخدر

 

بیشتر بخوانید: lsd چیست

 

درمان اعتیاد به ترامادول

بسته به شدت اعتیاد، چندین گزینه درمانی برای مصرف کنندگان ترامادول وجود دارد، از جمله سم زدایی، توانبخشی، درمان سرپایی و درمان و پشتیبانی مداوم. به دلیل علائم شدید ترک اعتیاد به ترامادول، افراد باید همیشه زیر نظر پزشک متخصص سم زدایی کنند خصوصا افرادی که اعتیاد شدید دارند.

برنامه های سرپایی اغلب شامل دوره سم زدایی است که برای کاهش علائم ترک انجام می‌شود. درمان های مختلف، گروه های حمایتی و گزینه های درمانی مداوم نیز برای کمک به حفظ بهبودی از اعتیاد به ترامادول انجام می‌شود.

برای کمک گرفتن و آغاز سم زدایی و برنامه های دیگر درمانی اعتیاد به ترامادول، همین امروز با ما تماس بگیرید.

 

 

عوارض ترک قرص ترامادول

عوارض ترک ترامادول

پس از قطع مصرف ترامادول معمولا افراد دچار عوارض ترک ترامادول می‌شوند که در این قسمت مقاله کمپ ترک اعتیاد لاکچری نوروکمپ به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

درد مفاصل، ضعف، انقباضات شکمی، بی خوابی، حالت تهوع، کاهش وزن، استفراغ، اسهال، فشارخون بالا، تغییراتی در شمار نبض و نفس، فعالیت بیشتر غدد اشکی، خمیازه کشیدن، تعریق، لرز، درد ماهیچه، کمردرد، اضطراب و بی‌قراری همگی بخشی از عوارض بعد از ترک ترامادول می باشند.

 

حتما بخوانید: عوارض قرص m 

 

ترک ترامادول چند روز طول می کشد؟

یکی از عواملی که در مدت زمان ترک ترامادول تاثیر دارد بازه زمانی است که فرد از این ماده شبه مخدر استفاده کرده است. هر چه فرد مدت زمان بیشتری از این ماده اعتیاد آور استفاده کرده باشد زمان بیشتری برای ترک نیاز دارد.

سن، ژنتیک، میزان سلامتی جسم و روان، مصرف داروی دیگر به صورت همزمان و سوء مصرف مواد موارد دیگری است که در این مدت تاثیر می‌گذارn بنابراین به طور یکسان نمی توان به سوال ترامادول بعد از چند روز از بدن خارج می شود پاسخ داد.

مواد مخدر فلاکا چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد را در مقاله ی دیگری از نوروکمپ بخوانید.

 

ترک ترامادول در خانه چند روز طول می کشد؟

ترک ترامادول در خانه

هنگامی که مصرف کننده به طور ناگهانی مصرف دارو را متوقف می‌کند، مغز دچار “overdrive” می‌شود و علائم خفیف، متوسط یا شدید ترک را ایجاد می‌کند. اکثر افرادی که از ترامادول سم زدایی می‌کنند علائمی شبیه آنفولانزا را عنوان می‌کنند. اما احتمال عوارض جدی ترک مانند اضطراب شدید، حملات هراس و توهم هم وجود دارد. به طور کلی ترک ناگهانی ترامادول باعث بروز مشکلات و عوارض زیادی برای فرد مصرف کننده می‌شود. توصیه اکید می‌کنیم به هیچ عنوان ترک ترامادول در خانه و بدون نظارت پزشکان انجام نشود.

 

حتما بخوانید: عوارض قرص ریتالین 

 

بهترین راه های ترک ترامادول

ترک اعتیاد ترامادول مانند مواد مخدر دیگر است و نیاز به سم زدایی و روان درمانی برای درمان کامل دارد. حال سوالی که با توجه به مطالب گفته شده پیش می آید این است که برای ترک ترامادول چه باید کرد؟

بهترین راه ترک ترامادول مراجعه به بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران معتبر و با سابقه است چرا که در این مراکز ترک زیر نظر متخصصان ترک اعتیاد و به روش درست و متناسب با شرایط هر فرد انجام می‌شود.

با مراجعه به کمپ ترک اعتیاد نورو کمپ متخصصان ما با بررسی شرایط بیمار بهترین متد درمانی را به او پیشنهاد می‌دهند.

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.


65 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند