مجیک ماشروم چیست؟ ( عوارض مجیک ماشروم یا قارچ توهم زا کدامند؟ )

مجیک ماشروم چیست

قارچ های توهم زا برای قرن‌ها در مراسم بومی یا مذهبی مورد استفاده قرار می گرفته اند اما امروزه به عنوان یک ماده مخدر در بین افراد رواج پیدا کرده اند بسیاری از افراد بدون آنکه بدانند قارچ مجیک ماشروم چیست اقدام به مصرف آن می نمایند اما آیا مصرف این قارچ بدون عوارض است؟ ماده مخدر ماشروم نیز مانند هر ماده‌ی مخدر دیگری که بر روی ذهن و سلامت ذهنی افراد تاثیر دارد روند رهایی از آن سخت و دشواری می‌باشد و نیاز به ترمیم راه های عصبی از بین رفته دارد. برای آنکه بیشتر با این مقاله آشنا شوید در این مقاله شما را با قارچ جادویی مخدر ماشروم آشنا می‌کنیم.

 

قارچ مجیک ماشروم یا سیلوسایبین چیست؟

قارچ سیلوسایبین که به آن قارچ جادویی یا قارچ ماشروم نیز می‌گویند، قارچ های توهم زایی هستند که حاوی ماده شیمیایی سیلوسایبین می‌باشند. مواد مخدر قارچ ماشروم به دلیل اثرات روان‌گردان محبوب هستند. قارچ جادویی که به طور سنتی در جوامع بومی برای اتصال به دنیای ارواح استفاده می‌شد، در دهه 1960 در سراسر جنبش هیپی محبوبیت پیدا کرد. امروزه نیز معمولا در جشنواره های موسیقی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

اگرچه قارچ‌های جادویی  اثرات توهم‌آوری دارد و فرایند ترک ماشروم از نظر روانی بسیار دشوار است اما به راحتی می‌توان آن‌ها را با قارچ‌های سمی اشتباه گرفت. بنابراین آشنایی با انواع ماشروم مجیک ضروری است.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

انواع مجیک ماشروم یا قارچ توهم زا

حدود 200 گونه قارچ روانگردان وجود دارد که در سراسر جهان توزیع شده است. این گونه ها نام‌های مختلفی دارند و معمولا براساس جنس های بیولوژیکی شان طبقه بندی می‌شوند. سیلوسایبین، ژیمنوپیلوس، پانائولوس و کوپلندیا از رایج‌ترین آن‌ها هستند که در سراسر جهان یافت می‌شوند.
به طور کلی، قارچ های روانگردان قارچ هایی با هاگ تیره و آبششی هستند که در مراتع و جنگل های مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری رشد می‌کنند.

 

طریقه مصرف ماشروم

طریقه مصرف قارچ جادویی

نحوه مصرف ماده مخدر ماشروم بصورت تازه یا خشک است و همچنین می‌توان آنرا بصورت چای دم کرد. همچنین می‌توان قارچ های حاوی سیلوسایبین را به غذاها اضافه کرد یا آن‌ها را پخت و مصرف کرد. قارچ سیلوسایبین نیز ممکن است خشک شود و به صورت پودر درآید که می توان آن را در کپسول ریخته و قورت داد. البته در برخی موارد تزریق قارچ سیلوسایبین هم دیده شده است اما این روش‌ بسیار نادر است. تزریق پودر سیلوسایبین بسیار خطرناک است و می‌تواند کشنده باشد. در ادامه این مقاله کمپ ترک اعتیاد تهران شما را با اثرات و عوارض مصرف مجیک ماشروم آشنا می‌کنیم.

 

عوارض ماشروم چیست؟

مصرف کنندگان مواد مخدر قارچ ماشروم معمولا بین 20 دقیقه تا 2 ساعت پس از مصرف، اثرات آن را احساس می‌کنند. عوارض مصرف مجیک ماشروم چیزی حدود 3 تا 6 ساعت طول می کشد و شامل توهم، سرخوشی، اضطراب، بی قراری و لرز می‌شود. در برخی موارد، اثرات قارچ می‌تواند تا 3 روز ادامه داشته باشد. تغییر در درک زمان و احساس آرامش معمولا افراد را به سوء مصرف از آن وسوسه می‌کند.

به طور کلی، سوء مصرف قارچ ماشروم به اندازه سایر مخدرها مانند اپیوئیدها ( این مواد مخدر شامل تریاک، مورفین و هروئین که در مورد ترک هروئین در مقاله ای دیگر به طور کامل توضیح داده ایم م یشوند) مثل یا محرک ها تهدید کننده نیست. با این وجود، مصرف کنندگان ممکن است دچار مسمومیت شوند. سایر عوارض ماشروم مخدر عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • دهان خشک
  • افزایش ضربان قلب
  • لرز
  • اسپاسم عضلانی
  • فشار خون بالا
  • تعریق بیش از حد
  • بی حسی
  • بی توجهی

از دیگر عوارض مصرف قارچ های توهم زا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • احساس شناور بودن
  • توهمات بینایی و شنوایی
  • اضطراب
  • بیخوابی
  • روان پریشی
  • ادراک تغییر یافته
  • توهمات غیر قابل پیش بینی
  • پارانویا
  • تغییر خلق و خو

استفاده مداوم از قارچ جادویی می‌تواند در فرد روان پریشی طولانی مدت ایجاد کند. تحقیقات انجام شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز در مورد تاثیرات ماشروم نشان داده است که حتی یک دوز قوی قارچ مخدر ماشروم می‌تواند شخصیت فرد را برای بیش از یک سال و شاید برای همیشه تغییر دهد.

 

 

اعتیاد به قارچ سمی ماشروم (قارچ سیلوسایبین)

اعتیاد به مجیک ماشروم

بحث بر سر اعتیاد آور بودن یا نبودن قارچ جادویی وجود دارد. مانند هر ماده دیگری، فردی ممکن است به دلایل مختلف وابسته شود. هر چه فرد بیشتر مصرف کند، ممکن است تمایل بیشتری به این ماده داشته باشد. در برخی موارد، افراد ممکن است ترجیح دهند قارچ سیلوسایبین را با ماده دیگری مانند LSD برای تجربه تأثیرات متفاوت ترکیب کنند. به همین دلیل، افراد بیشتر احتمال دارد به جای وابستگی فیزیکی به مصرف قارچ مخدر  وابستگی روانی پیدا کنند. در مورد عوارض ال اس دی در مقاله دیگری توضیح داده ایم.

البته شدت وابستگی اغلب به دفعات و میزان مصرف قارچ بستگی دارد. افرادی که از قارچ سوء استفاده می‌کنند معمولا با این باور که برای حفظ حس روشنگری یا شادی به آن نیاز دارند، وابسته می‌شوند. یک «سفر خوب» که در آن مصرف‌کننده احساس سرخوشی می‌کند، ممکن است بر او تأثیر بگذارد که بخواهد به مصرف ادامه دهد اما «سفرهای خوب» تضمینی نیست. برای رهایی از این ماده خطرناک بهتر است از  بهترین مراکز ترک اعتیاد تهران کمک بگیرید.

 

 

فرایند رهایی از این ماده 

مصرف این قاچ توهم زا بعد از اینکه منجر به عواقب منفی شد منجر به اعتیاد به آن می‌شود. اگر فردی قارچ سیلوسایبین را با مواد دیگری مانند الکل، بنزودیازپین ها، محرک ها یا مواد افیونی ترکیب کرده باشد، خدمات سم زدایی برای او باید انجام شود. برای رهایی در کمپ با تجویز و نظر پزشک شروع سم زدایی انجام می شود و در یک دوره‌ی زمانی بسته به میزان مصرف فرآیند پاکسازی بدن بیمار انجام م یشود. اگر شما یا یکی از عزیزانتان در مورد گزینه های درمانی سوالی دارید، همین امروز با  نوروکمپ تماس بگیرید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.


14 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند