ترک ماری جوانا ( برای ترک ماری جوانا چه بخوریم؟)

نحوه ترک ماری جوانا

برای ترک ماری جوانا، بسیاری از افراد به مسیری سخت و پرچالش قدم می‌گذارند. ترک ماریجوانا، یک فرآیند پیچیده و چندوجهی است که نه تنها به تعهد و اراده قوی نیاز دارد، بلکه درک عمیقی از عوارض و چالش‌های مرتبط با آن را نیز می‌طلبد. در این مقاله، قصد دارم به بررسی راه های ترک ماریجوانا بپردازم و به افرادی که در این مسیر قرار دارند، دیدگاه‌ها و راهکارهایی ارائه دهم که می‌تواند به آن‌ها در مواجهه با این چالش‌ها کمک کند.

ترک این ماده، بیش از آنکه فقط ترک یک ماده مخدر باشد، در واقع یک مسیر تحول و بازیابی است. از علائم جسمانی و روانی گرفته تا مواجهه با وسوسه‌ها و فشارهای اجتماعی، هر مرحله از فرآیند ترک دارای چالش‌ها و موانع خاص خود است.

هدف از این مقاله این است که به خوانندگان نه تنها دیدگاهی واقع‌بینانه نسبت به ترک ماریجوانا بدهد، بلکه امید و انگیزه لازم برای پیمودن این مسیر پرچالش را نیز در آن‌ها برانگیزد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

راه های ترک ماری جوانا

به طور کلی مصرف مواد مخدر وابستگی جسمی و روانی ایجاد می‌کند. اما در مورد ماری جوانا وابستگی جسمی مطرح نیست و وابستگی روانی مشکل اصلی در مصرف کنندگان این ماده مخدر است. از بین بردن وابستگی روانی به مراتب سخت‌تر و زمانبرتر نسبت به وابستگی جسمی است.

اما حتی اگر مدت زیادی است که بطور مداوم ماری جوانا مصرف می‌کنید در صورتی که تصمیم شما برای ترک ماری جوانا جدی باشد این کار کاملا امکانپذیر است. ترک ماریجوانا به دلیل وابستگی روانی زیادی که ایجاد می‌کند نیاز به روان درمانی زیر نظر متخصصین و مشاوران روانپزشک در کمپ ترک اعتیاد دارد.

مهمترین اثرات روانی که در اثر مصرف ماری جوانا در فرد ایجاد می‌شود عبارتند از اضطراب و افسردگی، زوال شخصیتی، پانیک و احساس ترس، پارانویا و اختلال در قضاوت است.
با روان درمانی آسیب‌های روانی که در اثر مصرف ماری جوانا در فرد بوجود آمده درمان می‌شود.

ممکن است در دوره ترک اعتیاد ماری جوانا دچار وسوسه شوید و به فکر تهیه و مصرف ماریجوانا بیفتید اما زمانی که تحت نظر روانشناس باشید او با اقدامات مناسب به شما کمک می‌کند تا در برابر وسوسه مقاومت کنید و برنامه درمانی خود را ادامه دهید. همکاری و داشتن رابطه طولانی مدت با درمانگر و روانشناس حتی پس از ترک ماری جوانا بسیار مهم است.

در کمپ ترک اعتیاد vip نورو کمپ خدمات درمانی و روان پزشکی برای این افراد در نظر گرفته شده و با خواست و اراده خود بیمار و انجام این خدمات توسط مجموعه ما حتما در سریع‌ترین زمان می‌توانید برای همیشه ماریجوانا را ترک کنید.

 

برای ترک ماری جوانا چه بخوریم؟

تغذیه سالم خود تاثیر زیادی بر گذراندن راحت تر دوران ترک دارد. داروها و ویتامین هایی از قبیل B کمپلکس ، ویتامین C ، کلسیم و منیزیم می تواند به ترک بهتری ماریجوانا کمک کند. استفاده از سیزیجات و میوه ها در این دوران در اولویت قرار دارد.

 

ترک ماری جوانا چند روز طول میکشد؟

ترک ماری جوانا چند روز طول میکشد

اینکه ترک ماری جوانا چند روز طول میکشد به عوامل متعددی مثل شرایط جسمی و روحی، مقدار و مدت زمان مصرف و جنسیت فرد مصرف کننده بستگی دارد و در هر فرد بنا به مواردی که گفتیم زمان متغییر را می طلبد تا اثرات ترک ماریجوانا از بین رود.

 

فواید ترک ماریجوانا

ترک ماریجوانا فواید زیادی دارد. بعضی تغییرات مثبت بلافاصله اتفاق می‌افتند در حالی که برخی ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد. فواید جسمی و روحی شامل:

  • افزایش انرژی و انگیزه
  • توانایی بهبود یافته برای تمرکز
  • حافظه بهتر
  • بهبود تنفس
  • سیستم تنفسی و قلبی عروقی سالم‌تر
  • خلق و خوی مثبت تر و متعادل‌تر

مزایای دیگر عبارتند از بهبود در روابط، عملکرد مدرسه یا کار، وضعیت مالی و سلامت کلی. اما رفع اختلالات خواب ممکن است مدتی طول بکشد.

 

عوارض ترک ماریجوانا

مصرف ماری جوانا پیامدهای زیادی را برای فرد مصرف کننده دارد. از این رو فرد برای رهایی از این پیامدهای ناخوشایند باید سریع‌تر به فکر ترک ماری جوانا باشد. از آنجایی که مصرف ماری جوانا وابستگی روانی زیادی ایجاد می‌کند فرد باید اراده قوی داشته باشد و تحت نظر کمپ ترک اعتیاد و با کمک روانپزشکان فرآیند ترک را آغاز نماید. به این ترتیب عوارض ترک ماریجوانا برای فرد قابل تحمل خواهد شد.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

سم زدایی در ترک ماری جوانا

اولین مرحله برای ترک هر ماده مخدری از جمله ماری جوانا سم زدایی است. ماری جوانا از ترکیبات زیادی تشکیل شده است که مهم‌ترین آن‌ها تتراهیدروکانابینول (THC) و کانابیدیول (CBD) است. پس از اینکه فردی ماری جوانا مصرف می‌کند آن هم به هر شکلی که باشد ماریجوانا وارد جریان خون او می‌شوند. ماده‌ای که باعث ایجاد حالت توهم زایی در فرد می‌شود THC است. ترکیبات موجود در ماری جوانا از جمله THC در بافت‌ها و چربی بدن فرد مصرف کننده نفوذ می‌کنند و اثرات و عوارضی را بر بدن او بر جای می‌گذارند.

تقریبا چند هفته طول می‌کشد تا این ترکیبات از بدن فرد مصرف کننده و بافت‌های چربی او پاکسازی شود. پاکسازی زمانی به طور کامل انجام می‌شود که فرد به طور کامل مصرف خود را قطع کرده باشد. البته اینکه ترکیبات چه مدت در بدن فرد مصرف کننده باقی بماند به عوامل زیادی بستگی دارد که همه این موارد بر مدت زمان و عوارض ترک ماریجوانا تاثیرگذار است.

یکی از این عوامل میزان خلوص ماری‌جوانا مصرف شده است. منظور از خلوص انواع و گونه‌های گیاه ماری جوانا است. این گیاه دارای گونه‌های مختلفی است که هر یک دارای مقدار متفاوتی از کانابینوئیدها می‌باشند که بر میزان ماندگاری این ترکیبات در بدن تاثیر مستقیم دارند.

فاکتور دیگر مدت زمان مصرف ماریجوانا است. کسانی که مدت زمان طولانی‌تری از این ماده مخدر استفاده کنند آثار کانابینوئیدها مدت طولانی‌تری در بدن آن‌ها باقی می‌ماند. از جمله فاکتورهای دیگر که در میزان ماندگاری ماری جوانا در بدن تاثیر دارد می‌توان به مواردی همچون درصد توده چربی در بدن، متابولیسم فرد و مقدار مصرف او اشاره کرد.

اما تفاوت و در واقع مزیتی که سم زدایی ماری جوانا نسبت به مواد مخدر دیگر دارد در این است که علائم سم زدایی ماری جوانا مانند اکثر مواد مخدر دیگر شدید نیست.

کسی که برای انجام سم زدایی ماری جوانا مصر است و تصمیم قطعی گرفته باید بداند که زمان تقریبا زیادی را باید منتظر باشد تا به طور کامل تمام مواد ماری جوانا از بدنش خارج شود. تا قبل از این زمان نتیجه تست اعتیاد ماری جوانا مثبت خواهد بود.

سم زدایی ماری جوانا

علائم ترک ماری جوانا

علائم ترک ماریجوانا نسبت به مواد مخدر دیگر کمی خفیف‌تر است که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تحریک‌پذیری
  • اضطراب
  • افسردگی
  • بی‌قراری
  • خستگی شدید
  • اختلالات خواب
  • بی اشتهایی
  • کاهش وزن
  • سردرد
  • اینسومنیا (نوعی از اختلالات خواب)
  • تب و لرز
  • سرفه
  • لرزش دست‌ها
  • تمایل به مصرف ماری جوانا
  • خشم
  • تحریک پذیری

برای اینکه علائم ترک ماریجوانا کمی تعدیل شود می‌توانید چند نکته را رعایت کنید:

  1. نوشیدن آب به مقدار زیاد در طی روز
  2. کاهش دادن مصرف چربی در غذا
  3. کاهش دادن یا قطع مصرف کافئین
  4. ورزش کردن مداوم
  5. گرفتن دوش آب گرم

اینکه ماری جوانا چیست را در مقاله دیگری به طور کامل توضیح داده‌ایم که توصیه می‌کنیم حتما بخوانید.

 

ترک ماری جوانا در منزل

دیده شده افرادی به توصیه دوستان معتاد خود اقدام به ترک ماری جوانا در خانه می‌کنند که نهایتا با شکست مواجه می‌شود. ما به این افراد توصیه می‌کنیم اگر برای ترک تصمیم قطعی گرفته‌اید ابتدا باید به طور کامل ارتباط با دوستان معتاد خود را قطع کنید چرا که ارتباط با این افراد و انجام توصیه‌های غلط آن‌ها علاوه بر اینکه بهبودی شما را به تاخیر می‌اندازد ممکن است زمینه ساز لغزش و مصرف دوباره در شما شود.

همان طور که گفتیم وابستگی ناشی از مصرف ماری جوانا به تنهایی قابل درمان نیست و نباید در منزل اقدام به ترک اعتیاد ماری جوانا نمود.

کمپ ترک اعتیاد نورو کمپ با سابقه طولانی در زمینه ترک اعتیاد و با بهره‌گیری از جدیدترین متدهای درمان اعتیاد و کادری متخصص در خدمت شما عزیزانی است که قصد ترک ماری جوانا را دارید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.


21 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند