مواد مخدر گل چیست؟ ( علائم + عوارض اعتیاد به گل کدامند؟ )

مواد مخدر گل

مصرف مواد مخدر در سال های گذشته بیشتر از هر زمانی افزایش یافته است و مصرف چنین مواد اعتیاد آوری آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد می کند، یکی از مواد مخدری که برخلاف تمامی باورهای اشتباه جنبه اعتیاد آوری بسیار بالایی دارد، گل می باشد.

ماده مخدر گل بر روی قسمت های مختلف تاثیر می گذارد و همچنین بیشترین میزان از آثار مخرب را روی مغز همیشه دارد، عوارض مواد مخدر گل به قدری زیاد است، که این ماده اعتیاد آور در لیست ۱۰ مواد مخدر با عوارض بیشتر قرار دارد. عوارض گل کشیدن در سنین مختلف متفاوت می باشد، این ماده مخدر بیشتر در بین رنج سنی ۲۰ تا ۳۵ سال مصرف می شود و اغلب افرادی که درگیر اعتیاد به گل هستند، اعتقاد دارند، که این ماده مخدر به هیچ عنوان اعتیاد آور نیست.

در حالی این یک باور و خرافه اشتباه در بین مردم است، گل به لحاظ اعتیاد آوری و ایجاد سموم در بخش های مختلف مغز حتی خطرناک تر از سایر مواد مخدر دیگر می باشد، عوارض مصرف گل در سنین زیر ۱۸ سال به مراتب خطرناک تر می باشد، تنها راه رهایی از این مشکل قطعا ترک آن در زمان مناسب و بر اساس یک روش تکمیلی می باشد.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

ماده مخدر گل چیست و چه عوارضی دارد؟

در واقع این ماده اعتیاد آور از ترکیب و اصلاح ژنتیکی ماریجوانا سنتی به دست می آید، در این ترکیب جدید نوع ماده و نر گیاه را با یکدیگر تلفیق می کنند و در نهایت ماده مخدر گل به دست می آید.  گل دارای ۲۴ درصد ماده تتراهیدروکانابینول و مواد شیمیایی است که باعث شده خاصیت اعتیاد آوری بالایی داشته باشد. این ماده مخدر وابستگی زودرس در فرد ایجاد می کند و میل به مصرف ماده مخدر گل پس از یک بار مصرف مدام افزایش پیدا کرده، ترک این ماده مخدر به واسطه وابستگی که در فرد ایجاد می کند، سخت تر است.

چیزی که در تمام مواد مخدر مشترک است وابستگی جسمی است که در اثر مصرف در فرد ایجاد می‌شود اما در مورد ماده مخدر گل وابستگی ذهنی و روانی بسیار شدیدتر است.
پس از مصرف مخدر گل یک حالت سرخوشی و پرانرژی بودن به فرد دست می‌دهد مانند ماریجوانا ( برای بررسی بهتر این ماده مخدر و عوارض ترک ماری جوانا مقاله ی دیگری را بخوانید) برای خواندن پاسخ کلیک کنید. و فرد رفتارهای غیرمتعارف مانند خنده‌های زیاد و بی‌مورد از خود بروز می‌دهد و در تشخیص واقعیت دچار مشکل می‌شود. معمولا افراد بعد از مصرف مواد مخدر گل تمایل زیادی به خوابیدن دارند و در زمان خماری بی خواب می‌شوند.

افزایش ضربان قلب، بی‌قراری، توهم، خشک شدن لب و دهان، تاثیر روی عملکرد سیستم مغزی که نهایتا منجر به از بین رفتن تعادل فرد می‌شود تنها برخی از اثراتی است که مصرف این ماده روی جسم فرد می‌گذارد به همین دلیل ترک گل بهترین راهکار برای جلوگیری از این عوارض است.

گل بخش‌های مربوط به آرامش بخشی را در مغز فلج می‌کند و خود جایگزین آن می‌شود در نتیجه فرد حتی با یک بار مصرف گل معتاد می‌شود. زمانی که فرد مخدر گل را مصرف نکند دچار علائمی مانند اضطراب شدید، بیقراری، وحشت زدگی، تپش قلب شدید می‌شود. جالب است بدانید مخدر گل روی گروه های خونی +A و +O اثر توهم زایی بیشتری می‌گذارد. عوارض این ماده بسیار شبیه به ماده کمیکال می‌باشد افرادی که اقدام به ترک کمیکال می کنند نیز با علائمی مانند بی قراری مواجه می شوند.

گل دارای بویی زننده بوده و همچنین رنگ سبزی دارد، ترکیب این ماده مخدر به گونه ای صورت گرفته است، که میزان وابستگی ایجاد شده در فرد چندین برابر بیشتر باشد و از نظر روانی میل به خواستن این ماده مخدر همیشه در فرد وجود داشته باشد.

 

 

نحوه مصرف گل

نحوه مصرف گل به این صورت است که آن را در کاغذ می‌پیچند و به شکل سیگار می‌کشند به همین دلیل به آن سیگاری هم گفته می‌شود و در هنگام سوختن دود زیادی تولید می‌کند. البته برخی افراد آن را به شکل تنباکو در قلیان می‌کشند. عوارض کشیدن ماده مخدر گل بسیار زیاد و خطرناک است که در ادامه مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

حتی دیده شده عده‌ای با آن شیرینی درست می‌کنند و به فروش می‌رسانند. این شیرینی ها که به معجون زابلی، معجون بیرجندی و معجون بمب خنده معروف هستند و حالت سرخوشی کاذبی را در فرد مصرف کننده ایجاد می‌کنند. البته برخلاف نامش، این شیرینی‌ها در همه جا تولید می‌شوند و مختص شهر خاصی نیستند.

 

عوارض مصرف گل

 

عوارض مصرف گل

 

عوارض ماده مخدر گل در صورت مصرف مداوم بسیار وحشتناک می‌باشد، آخرین بررسی های میدانی در خصوص این ماده مخدر ثابت کرده است، گل عوارض بسیار زیادی را در بدن به وجود می آورد، عوارض ماده مخدر گل در افرادی که دارای بیماری های پیش زمینه ای هستند، معمولا بیشتر است.

  • این ماده مخدر بیشترین میزان از تاثیرگذاری را روی سیستم عصبی مغز دارد، به همین علت باعث بروز بیماری های مختلفی نظیر: دو قطبی و حتی افسردگی می شود.
  • این ماده مخدر با تخریب بافت مغزی و جلوگیری از ترشح هورمون دوپامین باعث بروز بیماری پارکینسون شده و حتی در برخی از افراد زمینه بروز اسکیزوفرنی را فراهم می کند.
  • این ماده مخدر با مختل کردن عصب های مغزی باعث بروز حملات پانیک می شود و معمولا این حملات به همراه تشنج فرد هستند. از عوارض مصرف گل می توان به ابتلا به بیماری های خود ایمنی اشاره کرد.
  • این ماده مخدر با از بین بردن گلبول های سفید و تغییر فعالیت آن ها باعث بروز بیماری هایی نظیر سرطان می شود.
  • این ماده مخدر باعث بروز بیماری پوستی نیز شده و حتی در افرادی که زمینه درگیری با بیماری های تنفسی دارند، باعث بروز بیماری های تنفسی و سایر بیماری های مشابه می شود.

از دیگر عوارض مواد مخدر گل می‌توانیم به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

  • حرص و ولع مصرف
  • پرخاشگری و عصبانیت
  • تحریک پذیری
  • بی قراری
  • مشکلات خواب
  • کابوس‌های شبانه

 

 

علائم اعتیاد به گل

یکی از اصلی ترین دغدغه های افرادی که نگران عزیزان خود هستند و نسبت به مصرف این ماده توسط فرد مشکوک می باشند، علائم اعتیاد به گل می‌باشد، این ماده مخدر پس از مصرف باعث ایجاد علائمی در فرد می شود. شما به کمک علائم اعتیاد به گل می‌توانید متوجه شوید، که فرد گل مصرف می‌کند، البته علائم مصرف گل در افراد با سنین مختلف به شدت گوناگونی بروز پیدا کرده، اما حدود ۷۸ درصد از افرادی که به ماده مخدر گل اعتیاد دارند، با این علائم مواجه می‌شوند، نشانه مصرف گل شامل موارد زیر است، که به راحتی در هر فردی قابل تشخیص می‌باشد:

  • فردی که اعتیاد به این ماده مخدر را دارد، همیشه در حافظه کوتاه مدت خود با مشکل مواجه می‌شود و حتی اتفاقات اخیر را معمولا فراموش می‌کند.
  • ایجاد تیرگی و قرمزی در سفیدی چشم از دیگر نشانه های مصرف گل شناخته می‌شود.
  • گیجی، عدم تعادل و توهم از علائم بارز مصرف گل بلافاصله پس از کشیدن می‌باشد.
  • افرادی که این ماده مخدر را مصرف می کنند، تن صدای آن ها تغییر کرده و حتی حالت چشم ها عوض می‌شود.
  • سرفه های طولانی و خشک از دیگر علائم اصلی گل کشیدن می باشد.
  • از نشانه های مصرف گل در افراد افزایش اشتها و ایجاد بوی بد در دهان می باشد، که این علائم در سایه مصرف گل ایجاد می‌شوند.
  • افرادی که این ماده مخدر را به طور مداوم مصرف می کنند، معمولا دچار کاهش میل جنسی می شوند و حتی در برخی از افراد زمینه بروز نازایی را فراهم می‌کند.
  • مویرگ های خونی چشم این افراد به مراتب قرمزتر است.
  • این افراد همیشه حالت خواب آلودگی داشته و در طول روز بیشتر می‌خوابند.
  • این افراد معمولا به طور مداوم دچار تغییرات گسترده در فشار خون می‌شوند و همیشه دارای قند خون پایین تری هستند.
  • نوسانات خلقی
  • خنده های بی دلیل
  • احساس گیجی
  • سرخی مردمک چشم
  • عدم تعادل در راه رفتن
  • مشکلات خواب
  • کاهش اشتها

 

عوارض کشیدن گل بر مغز کدامند؟

 

عوارض کشیدن گل

 

یکی از اندام‌های اصلی بدن که در اثر مصرف مداوم این ماده مخدر با مشکلات جدی مواجه می‌شود، مغز است، اعتیاد به گل بسیاری از قسمت‌های اصلی بافت مغزی را از بین می‌برد. مطالعات جدید این گونه عنوان می کند، که عوارض گل کشیدن در افراد مختلف بر روی مغز بیشتر است و معمولا مغز دچار درگیری بیشتر می شود. عوارض گل کشیدن بر روی مغز در افرادی که بیشتر این ماده مخدر را مصرف می کنند، بیشتر است.

  • علائم گل کشیدن در مغز آن است که باعث از بین رفتن سلول‌های خاکستری می شود و در نتیجه فرد دچار مشکلات مختلفی در حافظه کوتاه مدت خود می شود.
  • مصرف این ماده مخدر به صورت تدریجی باعث افزایش فشار مغز می شود و در نتیجه فرد بیشتر مستعد ابتلا به تومورهای مغزی سرطانی می شود.
  • این ماده مخدر با از بین بردن بافت زیرین مخچه مغز باعث از بین رفتن تعادل فرد می شود.
  • ترکیبات ماده مخدر گل باعث عدم ترشح هورمون دوپامین در مغز می شود و در نتیجه احتمال بروز هرگونه بیماری افزایش پیدا می کند.
  • اعتیاد به گل باعث تخریب سلول های مغزی می شود و در نتیجه بخش های مختلف مغز به مرور زمان از کار می افتند.

بهترین راهکار در جهت رهایی از تمامی این مشکلات قطعا ترک می باشد، اما شما در این مسیر پر از فراز و نشیب باید یک همراه داشته باشید، تا بر اساس آخرین روش های جدید اعتیاد به گل را ترک کنید. بهترین شیوه ترک اعتیاد به این ماده مخدر کمپ های ترک اعتیاد می باشد، نورو کمپ در لیست برترین مراکز داخلی قرار دارد و با شیوه ای متفاوت بستر یک ترک راحت و آسان را برای شما عزیزان فراهم می کند. ترک اعتیاد به ماده مخدر گل به صورت قطعی و بدون بازگشت یک رویا نیست، اگر نورو کمپ را جهت ترک اعتیاد انتخاب کنید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

آیا ماده مخدر گل در آزمایش نشان می دهد؟

روش های مختلفی برای سنجش اعتیاد به مخدر گل وجود دارد از جمله تست از طریق ادرار، خون، مو و کیت های تشخیصی. اما رایج ترین روش، آزمایش تی اچ سی از طریق ادرار است که با آن می‌توان فهیمد شخصی مخدر گل مصرف می‌کند یا نه.

عوارض گل تا چه مدت در بدن باقی می ماند؟

این ماده مخدر دارای ترکیبات خاصی است، که متاسفانه باعث ایجاد سموم در ارگان های مختلف شده و در نهایت عوارض مصرف گل پدیدار می شود. عوارض مصرف گل تا زمانی در بدن باقی می ماند، که سموم ناشی از مصرف این ماده مخدر در بدن ادامه پیدا کند. عوارض مصرف گل پس از ترک اعتیاد به مرور زمان کاهش پیدا می کنند، اما معمولا این عوارض تا زمانی که فرد به طور ۱۰۰ درصدی اعتیاد خود را ترک نکند، ادامه دار خواهد بود. عوارض مصرف این ماده مخدر در آقایان تا ۳۰ الی ۴۵ روز باقی می ماند و در بانوان عوارض ایجاد شده تا ۴۰ الی ۵۵ روز ادامه دار خواهد بود.

 

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند