برای مشاوره تماس بگیرید :        02122890020       09123709242

بهترین روش ترک ترامادول ( ترامادول چند روز در بدن میماند؟ )

ترک ترامادول

هنگامی که فرد به ترامادول وابستگی پیدا می‌کند، ترک آن علائم ناخوشایندی را ایجاد می‌کند. معمولا افراد نسبت به ترامادول تحمل پیدا می‌کنند به این معنی که آن‌ها باید دوزهای مکرر و بیشتری را مصرف کنند تا همان اثرات را احساس کنند (یعنی تسکین درد یا سرخوشی). در پاسخ، مغز با حضور مداوم دارو سازگار می‌شود. به دلیل هجوم ترامادول، مغز سعی می‌کند با سرعت بخشیدن و کند کردن برخی از فرآیندها، خود را تنظیم کند و وقف دهد.

افرادی که ترامادول را ترک می‌کنند ممکن است دو مجموعه علائم منحصر به فرد را تجربه کنند. علائم ترک مواد مخدر که شامل مواردی مانند حالت تهوع، درد دستگاه گوارشی، اسهال، استفرا و دردهای عضلانی می‌شود.

علائم غیر معمول سندرم ترک مواد افیونی عبارتند از توهم، پارانویای شدید، اضطراب و حملات هراس بالا، سردرگمی و بی نظمی، مسخ شخصیت و تجربیات حسی غیر معمول شامل بی حسی و سوزن سوزن شدن در اندام‌ها

این علائم غیر معمول عموما تهدیدکننده زندگی نیستند. با این حال، آن‌ها فرد را در معرض خطر بالای تصمیم‌گیری‌های بد یا قرار دادن خود در موقعیت‌های خطرناک قرار می‌دهند. بنابراین، سم زدایی در یک مرکز سم زدایی بستری و تحت نظارت پزشکی توصیه می‌شود. اگر میخواهید بدانید ترک قرص ترامادول چند روز طول میکشد حتما مقاله را تا انتها بخوانید.

علائم ترک ترامادول

علائم ترک ترامادول در افراد مختلف متفاوت است. بهتر است مصرف آن به مرور کاهش پیدا کند تا علائم منفی ترک به حداقل ممکن برسد. کاهش مصرف ترامادول شامل کاهش تدریجی دوز در طول زمان است. علائم ترک ترامادول عبارتند از تحریک پذیری، اضطراب، افسردگی، بی‌قراری، تهوع و استفراغ، سردرد و گیجی که بخشی از عوارض ترک متادون نیز مانند این قرص می باشد از دیگر علائم ترک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از دست دادن اشتها
  • تعریق
  • درد عضلانی
  • تاری دید
  • بی‌خوابی
  • کابوس های شبانه
  • نوسانات خلقی
  • تحریک پذیری
  • احساس سوزن سوزن شدن
  • اسهال
  • سرگیجه
  • لرزش

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

خماری ترامادول چند روز است؟

علائم خماری ترامادول معمولا ظرف چند ساعت پس از قطع یا کاهش چشمگیر مصرف ترامادول شروع می‌شود. علائم می‌تواند تا چند هفته ادامه داشته باشند. عوامل خاصی می‌توانند بر مدت و شدت علائم ترک تاثیر بگذارند. با این حال به طور کلی اکثر دوره های درمان حدود دو هفته طول می کشد.

روند خروج ترامادول از بدن

روزهای 1-3 شروع علائم عمومی ترک شامل احساس سوزن سوزن شدن، تعریق، عصبی بودن، حالت تهوع، اضطراب، تپش قلب، بی خوابی و هوس‌های مواد مخدر.
روزهای 4-7 میل شدید به مصرف مواد مخدر همراه با بی خوابی، عدم تمرکز و گیجی همچنان ادامه دارد.
روزهای 8-14 در این مرحله علائم باید نسبتا خفیف باشد. افسردگی، اضطراب و افکار غیر منطقی ممکن است همچنان ادامه داشته باشد.

 

حتما بخوانید: عوارض ترامادول چیست

 

سم زدایی ترامادول

بسته به شدت مصرف، سم زدایی ترامادول می‌تواند از خفیف، متوسط تا شدید متغیر باشد. سم زدایی باید تحت نظارت پزشک انجام شود. از آنجا که کاهش دوز یک روش رایج برای کمک به روند ترک است، پزشک پروتکل کاهش دوز مصرفی را تعیین می‌کند و علائم ترک را در طی چند هفته کنترل می‌نماید.

به طور کلی علائم ترک در صورت استفاده از روش مناسب کاهش، فقط 5-7 روز طول خواهد کشید. هر علامتی که بیش از یک هفته طول بکشد، علائم ترک حاد یا PAWS محسوب می‌شود. PAWS شامل، اما نه محدود به، اضطراب، افسردگی، تغییرات خلقی، بی خوابی، کاهش اشتها، تحریک پذیری و تمرکز ضعیف است. PAWS می‌تواند بین 18-24 ماه طول بکشد اما با گذشت زمان شدت آن کاهش پیدا می‌کند.

در مواردی ممکن است پزشک داروهایی را برای مدیریت علائم ترک تجویز کند مانند:

  • متوکلوپریمید برای تهوع و استفراغ
  • لوپریمید برای اسهال
  • ایبوپروفن یا استامینوفن برای دردهای عضلانی
  • کلونیدین برای اضطراب و تعریق
  • والیوم برای اضطراب و بی خوابی
  • بوپرنورفین (Subutex) برای تسکین علائم ترک
  • سابوکسون (ترکیبی از بوپرنورفین و نالوکسون) برای تسکین علائم ترک و از بین بردن اثرات سرخوشی مواد مخدر

 

بیشتر بخوانید: lsd چیست

 

درمان اعتیاد به ترامادول

بسته به شدت اعتیاد، چندین گزینه درمانی برای مصرف کنندگان ترامادول وجود دارد، از جمله سم زدایی، توانبخشی، درمان سرپایی و درمان و پشتیبانی مداوم. به دلیل علائم شدید ترک اعتیاد به ترامادول، افراد باید همیشه زیر نظر پزشک متخصص سم زدایی کنند خصوصا افرادی که اعتیاد شدید دارند.

برنامه های سرپایی اغلب شامل دوره سم زدایی است که برای کاهش علائم ترک انجام می‌شود. درمان های مختلف، گروه های حمایتی و گزینه های درمانی مداوم نیز برای کمک به حفظ بهبودی از اعتیاد به ترامادول انجام می‌شود.

برای کمک گرفتن و آغاز سم زدایی و برنامه های دیگر درمانی اعتیاد به ترامادول، همین امروز با ما تماس بگیرید.

 

 

عوارض ترک قرص ترامادول

عوارض ترک ترامادول

پس از قطع مصرف ترامادول معمولا افراد دچار عوارض ترک ترامادول می‌شوند که در این قسمت مقاله کمپ ترک اعتیاد لاکچری نوروکمپ به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

درد مفاصل، ضعف، انقباضات شکمی، بی خوابی، حالت تهوع، کاهش وزن، استفراغ، اسهال، فشارخون بالا، تغییراتی در شمار نبض و نفس، فعالیت بیشتر غدد اشکی، خمیازه کشیدن، تعریق، لرز، درد ماهیچه، کمردرد، اضطراب و بی‌قراری همگی بخشی از عوارض بعد از ترک ترامادول می باشند.

 

حتما بخوانید: عوارض قرص m 

 

ترک ترامادول چند روز طول می کشد؟

یکی از عواملی که در مدت زمان ترک ترامادول تاثیر دارد بازه زمانی است که فرد از این ماده شبه مخدر استفاده کرده است. هر چه فرد مدت زمان بیشتری از این ماده اعتیاد آور استفاده کرده باشد زمان بیشتری برای ترک نیاز دارد.

سن، ژنتیک، میزان سلامتی جسم و روان، مصرف داروی دیگر به صورت همزمان و سوء مصرف مواد موارد دیگری است که در این مدت تاثیر می‌گذارn بنابراین به طور یکسان نمی توان به سوال ترامادول بعد از چند روز از بدن خارج می شود پاسخ داد.

مواد مخدر فلاکا چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد را در مقاله ی دیگری از نوروکمپ بخوانید.

 

ترک ترامادول در خانه چند روز طول می کشد؟

ترک ترامادول در خانه

هنگامی که مصرف کننده به طور ناگهانی مصرف دارو را متوقف می‌کند، مغز دچار “overdrive” می‌شود و علائم خفیف، متوسط یا شدید ترک را ایجاد می‌کند. اکثر افرادی که از ترامادول سم زدایی می‌کنند علائمی شبیه آنفولانزا را عنوان می‌کنند. اما احتمال عوارض جدی ترک مانند اضطراب شدید، حملات هراس و توهم هم وجود دارد. به طور کلی ترک ناگهانی ترامادول باعث بروز مشکلات و عوارض زیادی برای فرد مصرف کننده می‌شود. توصیه اکید می‌کنیم به هیچ عنوان ترک ترامادول در خانه و بدون نظارت پزشکان انجام نشود.

 

حتما بخوانید: عوارض قرص ریتالین 

 

بهترین راه های ترک ترامادول

ترک اعتیاد ترامادول مانند مواد مخدر دیگر است و نیاز به سم زدایی و روان درمانی برای درمان کامل دارد. حال سوالی که با توجه به مطالب گفته شده پیش می آید این است که برای ترک ترامادول چه باید کرد؟

بهترین راه ترک ترامادول مراجعه به بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران معتبر و با سابقه است چرا که در این مراکز ترک زیر نظر متخصصان ترک اعتیاد و به روش درست و متناسب با شرایط هر فرد انجام می‌شود.

با مراجعه به کمپ ترک اعتیاد نورو کمپ متخصصان ما با بررسی شرایط بیمار بهترین متد درمانی را به او پیشنهاد می‌دهند.

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.


84 پاسخ

  1. من حدود ۲ ماه مصرف میکردم از دوز ۵۰ شروع شد مزه داد بعد رفت ۴۰۰ بعد دوباره آوردم صد بعد دوباره تا ۶۰۰ رفت الان ۴ روزه نمی‌خورم اوکی اوکی هستم پیش دکتر رفتم تقویتی نوشت واسه من گفت ۵ روزه از بدنت خارج میشه خدا لعنت کنه اونایی که به دوستاشون این ماده میدن تا خودشون تنها نمونن در آخر واقعا براتون از صمیم قلب دعا میکنم که رایگان این اطلاعات برای مشاهده مردم گذاشتید

    1. سپاس از توجه و حمایت شما
      از طرف تیم درمان نورو برای شما آرزوی سلامت و بهروزی داریم
      لطفاً به دیگران معرفیمون کنید

    1. سلام و وقت بخیر
      ایجاد علائم منفی یا همان به اصلاح درد خماری هنگام قطع مصرف دارو یا مواد اعتیاد آور جزء جدایی ناپذیر درمان اعتیاد است که میبایست با کمک گرفتن از تیم درمان متخصص این درد را کاهش و برای درمان جو قابل تحمل نمود بنابراین هرنوع توصیه و تجویز بدون ویزیت غیر اصولی است

  2. سلام حدوددوماه میشه از نوع ۲۲۵استفاده میکنم بصورت پراکنده یا نصف میخوردم یا کامل تا جایی ک روزی ۲یا۳عددمیخوردم الان حدودسه چهار روزه فقط یک عدد و نصفی خوردم دیگه مصرف نداشتم هیچ دارویی ام استفاده نکردم چیکارکنم ک این سم زودتر از بدنم خارج باشه

    1. سلام وقت بخیر
      زمان عامل بسیار مهمی جهت از بین رفتن علائم منفی ناشی از قطع مصرف مواد و دارو است بنابراین در حالت قطع مصرف باقی بمانید، تغذیه سبک و سالم داشته باشید، تحرک کافی داشته باشید، دفعات بیشتری طی روز دوش بگیرید و ویزیت یک پزشک را دریافت کنید.

    2. سلام بر شما بنده به مدت 4سال ترامادول مصرف میکنم دوز مصرف من روزی 400میل بود بعد اراده کردم ترک کنم چون سری های قبل یک دفعه ترک میکردم و بعد چند روز از شدت درد میرفتم دوباره مصرف میکردم این سری شروع کردم کاهش تدریجی هر 4روز 25میلیگرم کم کردم تا الان رسیدم به 100میل تنها مشکل من الان درد کتف هام که شب ها ی خورده اذیت میکنه بنظر شما همین روش ادامه بدم و چ کنم دارویی چیزی میخواد یا ن ،ممنون میشم پاسخگو باشند

      1. با سلام بهترین راه درمان سومصرف داروهای اعتیاد اور اقامت کوتاه مدت در محلی زیر نظر پزشکان و درمانگران این حوزه است.

  3. من یک سال ترامادول مصرف کردم مصرفم از ۲۵ میل شروع شد رسید به ۱۰۰۰میل یعنی اواخر ۵ تا۲۰۰ مینداختم تا حال بده بهم به خاطر افسردگی شدید ولی دیگه ۴ روزه بدون کاهش دوز یک دفعه ترک کردم که به نظرم اشتباه کردم باید یواش یواش دوز کم میکردم بدنم بدجور مستعد اعتیاد هست باورم نمیشد از۲۵میل برسم به۱۰۰۰ درعرض یک سال ولی الان ۴روزه که یهو ترک کردم بدجور داغونم روزی ۱بسته ژولفن میندازم واسه درد ۴روزه لب به غذا نزدم وکلا شاید ۴ساعت خوابیده باشم درطول۴روز تا چشام رو میبندم توهم میزنم دست وپام شدید میلرزه نمیتونم راه برم پاهام به شدت داغ میشه زودزود تو آب سرد میذارم پام رو بدنم یهو سردش میشه یهو داغ وعرق شدید خیلی بده توروخدا مصرف نکنید به خدا هرکی گفت ترآمادول اعتیادآور نیست دروغ گفته وابسستگی وترکش از تریاک خیلی بدتره خیلی

      1. سلام و خسته نباشید بنده 4 سال ترامادول مصرف کردم ترکش خیلی سخته ولی الان یک ماه یک دفعه گذاشتم کنار تا 10 روز اول بی حالی بدن درد شدید اضطراب و افسردگی کشیدم ولی بعد 20 روز بی خوابی کاملا بهبود پیدا کرد ولی تنها مشکلی که دارم اینه که بدنم خیلی درد میکنه جوری که نمیتونم وایسم سره پا برای بدن درد پیشنهادی دارید ممنون میشم باتشکر از همراهی شما

        1. سلام
          با توجه به مدت زمان قطع مصرف شما طبیعتاً می بایست دردها و علائم منفی ناشی از قطع مصرف شما کاهش یابد در صورت امکان حضوری به یک پزشک مراجعه کنید تا شما را ویزیت کند و علت ادامه دار شدن درد را تشخیص دهد

        2. سلام
          با توجه به مدت زمان قطع مصرف شما طبیعتاً می بایست دردها و علائم منفی ناشی از قطع مصرف شما کاهش یابد در صورت امکان حضوری به یک پزشک مراجعه کنید تا شما را ویزیت کند و علت ادامه دار شدن درد را تشخیص دهد

  4. سلام و خسته نباشید.من چن حدود پنج ساله ک ترامادول مصرف میکردم مابین این زمان چهار ماهی پاک بودم بعد باز شروع کردم.اخیرن ترا با متادون میخوردم.شش روز بود پاک بودم ک لغزش کردم حدود شیصد ترا مصرف کردم ولی فقط تو ی روز الآنم ک فردای اونروزه.بدن دردم تقریبا آروم تر شده بود الان باز تب و درد و…یعنی این شیش روز ب باد هوا رفت؟؟خواهشن کمکم کنین مرسی از زحماتتون

    1. سلام
      مصرف قرص ترامادول احتمال تشنج و بروز آسیب مغزی به همراه دارد برای اینکه اختلال سوء مصرف داروتون رو درمان کنید به یک مرکز درمانی اقامتی مراجعه فرمایید

    1. زمان باقی ماندن آثار مصرف ترامادول در هر فردی بسته به ساختار فیزیولوژی فر متفاوت است اما احتمالاً بین هفت الی ده روز پس از گذشت آخرین بار مصرف تست شما منفی خواد شد

  5. سلام خسته نباشید و ممنون بابت اطلاعات خوبتون.
    من ۳ سالی میشه مصرف دارم اما بصورت پراکنده ومیخوام واقعا دیگه مصرف نکنم.
    چند روزی میشه دوز رو تدریجی دارم کم و کمتر میکنم میخواستم بدونم بعد از قطع دوز مصرفی اگه از داروهای دارای مرفین مانند(کدئین)استفاده کنم(برای تسکین درد و خماری)وابستگی جدیدی شکل نمیگیره؟خوشحال میشم پاسخ بدید و زودترکمکم کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      به دلیل خطرات احتمالی ما نظر، توصیه و راهنمایی جهت ترک خودسرانه و ترک در منزل نداریم.
      اما باید بدانید استفاده خودسرانه از داروهایی که اعتیاد آور هستند در پروسه ی ترک اعتیاد پر خطر هستند و ریسک بالایی در ایجاد و تشدید اختلال سوء مصرف دارویی جدید را برای درمانجو به همراه دارد و به این دلیل توصیه و تائید نمی شود.

  6. سلام

    سلام
    من دوسال هر روز ۱۰۰۰میل مصرف میکردم دوبار تشنج کردم بخاطر همین۱۵ روزه کلا گذاشتم کنار و اصلا مصرف ندارم و هیچ بدن دردی ندارم دیگه.
    فقط خواستم بدونم من اگه هر پنج شنبه بخوام از رو ضرورت یدونه بخورم ممکن هست دوباره تشنج کنم یا چون دوزش خیلی پایینه دیگه تشنج نمیکنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      تشنج ناشی از مصرف ترامادول غیر قابل پیشبینی است.
      پس توصیه ی ما به شما عدم مصرف این داروی اعتیاد آور است.

  7. سلام و تشکر از مطالب مفیدتون. سوالی داشتم که جوابشو هیچ جا پیدا نکردم و ممنون میشم پاسخ بدید. من از طریق یک کلینیک ترامادول رو ترک کردم. سوالم اینه که آیا سوابق ترک مواد که در کلینیکها پرونده میشه توسط ارگانها یا پزشکهای دیگه قابل دسترسه؟ من سه ساله که پاکم ولی قصد ازدواج دارم و پدر همسرم پزشکه و این نگرانم کرده.

    1. سلام وقت بخیر معمولاً پرونده و سوابق درمان جویان اختلال مصرف مواد و قرص در مراکز درمان شامل محرمانگی میشود و کسی به آنها دسترسی ندارد.

  8. سلام وقت بخیر من حدود 1 ماه ترامادول 225 مصرف میکردم هفته آخر تا روزی دو تا رفت الان 6 روزه نخوردم درد اینا ندارم وسوسه خوردن ندارم
    ولی دلم میگیره و نمیتونم با ادمایی که دوسشون دارم حرف بزنم این حالتم که دلم میگیره غمگین میشم کی از بین میره؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      توصیه ما به شما کمک گرفتن از یک مشاور و رواندرمانگر با تجربه در حوزه ی اعتیاد است جلسات درمان و مشاوره فردی کمک خوبی به شما خواهد کرد

  9. سلام من روزی ۳۰۰میل مصفرف داشتم به مدت دوسال البته دوبار اقدام به ترک کردم به مدت یک هفته وبازهم اقدام به مصرف کردم الان بازهم ترک کردم به مدت یک روز ولی بازهم درد دارم یه کم خواستم بگم میتونم حداقل یه دارو مصرف کنم برا دردم و چ دارویی باشه خوبه واینکه برا خوابم باید چه دارویی مصرف کنم واینکه بگم به هیچ دارویی هم حساسیتی چیزی هم ندارم ممنونم اگه جوابمو بدین

    1. سلام، تجویز هر نوع دارویی فقط توسط پزشک و پس از ویزیت و تشخیص ایشان امکانپذیر است
      مصرف خودسرانه ی هرنوع دارویی به خصوص در دوران قطع مصرف یک رفتار اعتیادی و پرخطر است

  10. سلام. خواستگار من حدود یکسال ترامادول مصرف میکرده. روزی حتی دوتا. ولی نرمالش روی یکی یا یکی و نصفی بوده. حدود سه ماه پیش ترک کرد. و دوماه هم پاک پاک بود ولی کم کم شروع کرد و برگشت به قرص دوباره. ولی هنوز به شدت دوز قبلش نشده. الان دوباره میخواد ترک کنه و پشیمون هست. من نگرانم اگر ازدواج کنیم بعد چند سال حتی برگرده بهش. میخوام بدونم زندگی با شخصی که ترامادول مصرف میکنه چه مشکلاتی میتونه ایجاد کنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      قرص ترامادول داروی اعتیادآور خطرناکی است که ممکن است استفاده مداوم و طولانی مدت آن موجب بروز آسیب های جسمی و روانی گردد.
      معمولاً افراد دارای اختلال مصرف نمی توانند مصرف دارو یا قرص اعتیاد آور را قطع کنند.
      اختلال مصرف مواد اعتیاد آور و اختلال سوء مصرف داروهای اعتیاد آور نیازمند درمانهای چند جانبه جسمی و روانشناختی است.

  11. من از پارسال عید شروع کردم به خوردن و مصرف روزانه‌م 3 عدد 225 بود و گاهی وقتا به 4 هم میرسید نزدیک به 15 ماه مصرفم همینجور بود و واقعا زندگی، وقت ، خانواده و همه چیزمو ازم گرفت ریخت و قیافه بماند، اما اونقدر یه جمله از ینفر بهم برخورد ک همه چیزشو به جون خریدم و نزدیک به یکماهه ترک کردم
    جان عزیزتون حتی برای هوس های جنسی هم این لعنتی رو مصرف نکنید من هیچوقت تو زندگیم مصرف نمیکردم ولی تو همین چند روز که پاک شدم فهمیدم زندگی واقعی چه شکلیه
    این لعنتی جز وقت و خانواده و پول اعتماد به نفست رو هم پایین میاره چون خودت میفهمی مصرف میکنی و ناچاری تو اجتماع نباشی چون نمیخوای از ریخت و قیافه مشخص باشی، تو رو جون مادرتون قسم اینو مصرف نکنید هیچوقت اگر مصرف میکنید بذارید کنار 4 5 روز سختی میکشید ولی آزاد میشید تو رو قران نخورید هیچوقت حتی یکدونه حتی نیم حتی ربع هیچوقت سمتش نرید هیچوقت

    1. سلام سپاس از شما که تجربه ی ارزشمند خودتون رو با ما درمیان گذاشتید براتون آرزوی سلامت و موفقیت روزافزون داریم

    2. سلام وقت بخیر داداش توروخدا یه راهنمایی میخوام
      حقیقت اول اینکه خدا کنه هر کی بی پول خدا هی بکشتش بهتر
      بعد اینکه بعد یه ماه همه همه علائم تمام میشه یا چی ؟تو ترکم حالم داغون حدود ۱۲روز

      1. باسلام
        روند درمان چندین ماه طول میکشد
        برای قطع مصرف و درمان صحیح بهتر است از متخصصین کمک بگیرین تا درمان اصولی تر جلو برود

  12. سلام خسته نباشید من چهار سیری ترمودول۲۲۵ مصرف کردم والان۷روز هیچ کاری نکردم والان شکم خیلی درد می‌کند و هیچی تبم نیمیگیر میشه کمکم کنید

    1. سلام به یک پزشک مراجعه کنید تا ویزیت تون کنه و در صورت لزوم جهت برطرف شدن این علامت منفی و ناخوشایند که میفرمایید براتون نسخه بدهد

  13. سلام آقای دکتر

    بنده تقریبا 4 سال هست مصرف دارم، هر ماه یک چهارم 225 مصرف میکردم. اما الان 3 ماه هست که وحشتناک مصرف رفته بالا و در هفته دو روز دارم یک چهارم میخورم. یعنی تقریبا دوروز درمیان
    به نظرتون نیاز به سم زدایی دارم؟
    علائم ترک خواهم داشت؟

    1. سلام، از عوارض اصلی و پرخطر مصرف این قرص اعتیاد آور تشنج است، بستری شدن در یک مرکز درمانی مطمئن ترین روش برای متوقف کردن این اختلال مصرف است.

  14. سلام من حدود 10 ساله روزی یکی مصرف میکنم الان هم مصرف میکنم اما بااینکه میخوام ترک کنم. هیچ موردی برای جایگزینی برای اینکه بیخیالم کنه رو نمی‌یابم تاحالا دکتر ترک نرفتم و خودم در این ده سال یک بار اقدام به ترک کردم که 8 ماه طول کشید اما متاسفانه دچار آسیب روحی شدید شدم و باز مصرف سوالی که میخوام بپرسم اینه که دارویی هست که جایگزین این کنم بیخیالم کنه تا افسردگیم کمتر بشه. ممنون از راهنمایی شما عزیزان درمانگر

    1. با عرض سلام امن ترین راه بستری شدن یک دوره کوتاه مدت در مرکز تخصصی اقامتی برای درمان اختلالات مصرف میباشد تا در این موارد به شما کمک کند.

  15. باعرض سلام وخسته نباشین بنده ۵ساله مصرف قرص ترامادول ۲۲۵مصرف میکردم هر روز ۱عددتقریبا این ۵سال هر روز ۱عدد یا یک عدد نصفی ۱ماهی هست که ترک کردم به هزارتا دردسر و تب لرز بی خوابی ،فقط سوالی دارم درد پای وحشتناکی دارم کف پاهام انگار اتیش میگرن ایا راه حلی داره

  16. سلام: در حدود 8 سال ترمادول استفاده کردم در این اواخر 1000 رسیده بود، طی یک ماه با کم کردن دوز مصرفی ترک کردم و حالا هفت ماه میشود که اصلا استفاده نکردم، اما مشکلی که برایم پیش آمده فشار خون بالا است، و همیشه گوش هایم وز وز دارد و وزنم نیز ده کیلو اضافه شده است. برای این فشار بالا باید چکار کرد، نظر به مصروفیت که دارم نمیتوانم وقت به ورزش بگذارم اما روزانه 20 دقیقه پیاده روی میکنم.

    1. سلام دوست عزیز با تبریک به قطع مصرف و شروع زندگی سالم
      بهتراست با پزشک متخصص حتما این مشکلات را مطرح کنید.

  17. سلام خسته نباشید
    من حدوده 3ماه میشه مصرف دارم و از یکدونه رفتم رویه 6 تا 8 هرروز میخوردم دوزه 100
    و الان یک روزه نخوردم و اصلا نخابیدم و بدنم سوزن سوزن میشد امروزم روزه 2هستش که نمیخورم امروز یخورده اوکی بودم اما نوکه انگشتام یخ میزنه و تبولرزه کمی دارم ممنون میشم راهنمایی کنیدم تو خونه هم هستم دکتر نرفتم آیا نیازی هست به دکتر؟

    1. سلام وقت بخیر
      سلامت باشید. با توجه به میزان مصرفی که فرمودید بهتر است یک پزشک متخصص شما رو ویزیت کند و همچنین در رابطه با درمانتون بایک رواندرمانگر در حوزه ی اعتیاد در تماس باشید.

  18. سلام به همه عزیزان
    الان که دارم کامنت میذارم،۳۱ روزه که مصرف ترامادول رو قطع کردم
    من وضعیتم خیلی خراب بود و تقریبا ۱۰ سالی میشد که مصرف میکردم.از روزی ۱ دونه ۱۰۰ شروع شد و این اواخر به روزی ۵ تا ۲۲۵ رسیده بودم
    ۵ بار توی خونه و ۱ بار توی پارک که با خانواده رفته بودم،از مصرف زیاد تشنج‌کردم و هر بار اورژانس میومد و من و میبرد بیمارستان و زن و بچه ی بدبختم تو استرس بودن
    ۱ ماه و ۱۰ روز پیش که بعد از تشنج من رو بردن بیمارستان،بعد از اینکه من رو مرخص کردن،با زحمتای همسرم تونستم ترک کنم.اونم توی ۱ هفته
    چجوری؟توی ۱ هفته از روزی ۵ تا من رو رسوند به ۱ چهارم و الان خدا رو شکر ۳۱ روزه که هیچ مصرفی ندارم
    دوستان مصرف مواد هیچی توش نیست.جز پیریه زودرس.بی آبرویی و هزار جور درد و مرض
    اگر مثل من مصرف کننده هستید،به کمک ۱ نفر ترک کنید و به خودتون انگیزه بدید
    یا حق

    1. سلام وقت بخیر
      از طرف تیم درمان نورو کمپ به خاطر این اقدام مثبت به شما تبریک میگم و براتون بهترینها رو آرزو دارم سپاسگزارم که تجربه تون رو با ما در میان گذاشتید جلسات گروهی و مشاوره های فردی و فراموش نکنید

  19. سلام وقت بخیر من حدود دوسال روزی۲۵۰ میلی گرم ترامادول مصرف کردم ولی الان ده روزه توی خونه دارم ترک میکنم اولش دوز قرصو اوردم پایین بعد سه چهار روز متادون جایگزین کردم اونم ریز ریز کمش کردم تا الان که روز دهمه که هیچی نخوردم علائم عمومی دارم ولی قابل تحمله بجز یکیش اونم سوزش شدید کف پا هست که دیگه داره دیونه ام میکنه ممنون میشم برا این سوزش یه داروی معرفی کنید که بد جور داغونم کرده

    1. سلام وقت بخیر تجویز دارو در هنگام قطع مصرف فقط توسط پزشک متخصص و پس از ویزیت امکان‌ پذیر است
      و مصرف دارو به هر شکل دیگری رفتار پرخطر و اعتیادی محسوب می شود

  20. سلام دوستان من ۱۱ساله مصرف ترا دارم چندباری هم تصمیم به ترک گرفتم توروزهای ۶الی ۷طوری پدرمودراوردکه دوباره استفاده کردم اصلاهم نمیتونم این داستان کم کم بایدکم کنی رورعایت کنم برام شده بزرگترین معضل زندگی چون چندساله دیگه نمیتونم سرکاربرم شب هابیدارروزها کلاخواب چکاربایدکردراه حل درست بگیدلطفا

    1. سلام لطفاً به یک مرکز درمان اعتیاد تخصصی مراجعه کنید و تحت مراقبت و ویزیت در یک محیط ایزوله درمان سوء مصرف داروی اعتیاد آور را انجام دهید.

  21. باسلام حدود ۲دوسال میشد که من روزی ۴۰۰دوز مصرف داشتم حلا ۱۵روزه پاکم وهمه عوارض از بدنم خارج شده جز سوزن سوزن شدن وفشار خون بالا میشه راهنمایی کنین تا درمانش کنم

  22. با عرض سلام و خسته نباشید ببخشید من فقط یک سوال دارم اگر ترامادول رو ب صورت کم کم دوز رو اورد پایین اگه ده روز مهلت داشته باشم و باز هم تو ازمایش نشان میده یا ک ن؟ یا باید یک دفعه قطع بشه تا ده روز ادم جواب بگیره و امکان این نیست کم کم طی ده روز ترک کرد و جواب هم بعد ده روز منفی بشه درسته؟؟ ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام مصرف حتی میزان کم از یک ماده یا داروی اعتیاد آور از طریق تست ادرای یا خون قابل تشخیص و ردیابی است.

  23. سلام خسته نباشید من حدوده ۲ ماه ترامادول مصرف می کنم اول نصف ۲۲۵ مینداختم تا اواخر که ۲ تا ۲۳۵ مصرف میکردم الان ۳ روزه مصرف نکردم ولی بی خوابی و بی حوصله گی داره کلافم میکنه مبخواستم بدونم چند روز باید تحمل کنم ممنون

  24. سلام خدمت همه دوستان ببخشید یکم طولانی شد کامنت ام
    من از سال 92 شروع به خوردن ترانادول کردم و بعضی وقت همزمان روش شیره و تریاک هم می‌کشیدم تا برج ۵ سال 1402 هرکسی منو میدید میگفت خیلی داغون. شدی از 95کیلو به 60کیلو رسیدم
    خودم بدون رفتن به کمپ انداختم خونه فقط بعضی وقت ها که خیلی درد داشتم یه قرص مسکن می‌خوردم کلا 5 روز درد و بعدشم تا چند روز بی حالی و تمام خیلی سخت نگیرین بخدا چیزی نیست که بخواین اینقدر بزرگش کنید وبترسین
    همش تلقین هستش فقط اراده میخواد اعتیاد که داشته باشی هیچ کسی جزو ادم حساب نمیکنه به چشم نمیای حرفت تو هیچ کجا جدی نمی‌گیرند همیشه میشی مثال برای بقیه میشی یه نفر که هیچ ارزشی حتی تو خانواده نداره پس بزارش کنار سخت نیست

    1. سلام خدمت شما
      به شما بابت تصمیم خوبتون تبریک میگم سعی کنید هر کاری را از شیوه ی صحیح آن انجام دهید تا در نهایت نتیجه ی قابل قبولی را به دست بیاورید

  25. سلام خداقوت🙏🏻🙏🏻🙏🏻
    من حدود دوسال اول تفننی از ماه ششم هر روز ترامادول 200 استفاده میکردم با تصمیم‌خودم شروع به کم کردن دوزمصرفی کردم
    تا زمانیکه به نصف ترامادول 50 در روز رسید و خانواده متوجه شدن تحت‌نظر روانپزشک که مدیر کمپ ترک‌اعتیاد و آشنا بودن یک ماه داروهای ترک ی‌قرص بود اسمشو یادم نیست و کمکی مثل کوئتیاپین، آلپرازولام و اگزازپام و گاباپنتین استفاده کردم تا کم‌کم بعد از ۸ ماه اینها هم قطع شدن جوریکه با ی‌قرص ملاتونین 3 میخوابیدم که اونم قطع کردم
    الان بعد از گذشت نوزده‌ماه البته بارها این اتفاق افتاد که سردردهای عجیبی میشم
    سردرد وحشتناک و تمرکزم هم خیلی کم شده
    اینارو به حساب تلقین بذارم یا اینکه عوارض مصرف ترامادوله؟

  26. من ۳ سال مصرف کردم که اواخر اعتیادم روزی سه عدد ۲۲۵ مصرف داشتم و الان سه روزه تصمیم گرفتم ترک کنم ،
    روز اول خوب بود روز دوم خیلی سخت بود و امروز مدام داشتم به این لعنتی فکر میکردم و از درد به خودم میپیچیدم
    سوال من اینه که اگر به همین روش ترک ادامه بدم بعد چند روز از این درد راحت میشم ؟؟ و آیا میتونم برای کوتاه مدت از متادون کمک بگیرم و اگر متادون میتونه کمک بکنه لطفا بگید که از چه مقدار شروع کنم و بعد چند روز متادون را کنار بزارم؟

    1. با سلام برای درمان سومصرف اعتیاد بهترین راه اقامت در مراکز بستری کوتاه مدت میباشد برای اطلاعات بیشتر با مشاورین تماس بگیرین

      تلفن تماس :
      021-22890020
      09123709242
      09903709242

  27. سلام من ۴ سال ترا مصرف کردم دوز زیادی هم‌نزدم تو ۱ دونه ترا تو روز همیشه نگهش داشتم بجز بعضی مواقع… الان ۱۳ روزه پاکم وای شبا دست و پا درد بدی دارم…و اینکه ترامادول اگه ۱۰ روز ۱۵ روز یه دفه استفاده کنیم خماری داره بازم ؟

    1. باسلام بهترین راه درمان سومصرف داروهای اعتیاد اور مراجفع به متخصصین و قطع مصرف زیر نظر این عزیزان میباشد

  28. سلام من ۵ سال همش مصرف میکردم اخیرن روزی ۳ عدد ۲۲۵میخوردم الان ۱۰روزه میشه نمیخورم هیچ مصرف ندارم دیگه فقد همش خمارم این خماری تا کی طول میکشه چند روز سر کار حوصله ندارم اصلا چند وقت طول می کشه دیگه خمار نباشم

    1. سلام و تبریک به شما دوست عزیز برای بهتر پیش رفتن روند درمان خود با پزشک و روان درمانگران این حوزه صحبت کنین

  29. سلام من ۲۲ سالمه
    بیشترین دوز مصرفی من حدود ۱۰ عدد ۲۵۰ در روز بوده
    از برج ۹ ک شروع کردم تا یک ماه بعد به این دوز رسیدم ولی نزاشتم بیشتر بشه توی تعطیلات عید ی ترک کردم و بدن درم تموم شد اما دو هفته بعد دوباره شروع کردم به روزی ۵ عدد ک رسیدم ب طور کامل قطعش کردم ی هفته است ک مصرف ندارم اما بدن درد شدیدی دارم لرزه و بی خوابی زیادی دارم شب کار دائم هستم و از زمان مصرف فشار عصبی زیادی از عوامل بیرونی دارم از لحاظ ذهنی خوب دارم هندل میکنم اما بدن درد نفسمو بریده با بدن دردم سرکار هم میرم قابلیت تحمل دردش رو دارم ی جورایی قبولش کردم ک باید تحملش کنم تا تموم شه
    فقط می خوام بدونم چقدر طول میکشه؟

    1. سلام
      از بین رفتن علائم منفی ناشی از قطع مصرف مواد و یا دارو اعتیاد آور و استمرار درمان به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

      ۱:خود داری از مصرف الکل،مواد و یا داروهای اعتیاد آور دیگر
      ۲:خود داری از مصرف خودسرانه ی دارو در طول دوره ی درمان
      ۳:استفاده از درمان رفتاری و شناختی همزمان با قطع مصرف
      ۴:استفاده از درمان گروهی
      ۵:مشخص نمودن و چک کردن مسیر درمان و شیوه ی درمان توسط یک فرد متخصص
      🌹

    2. سلام
      خدمت شما و همه ی دوستان همدرد عرض کنم که علائم منفی ناشی از قطع مصرف همه پس از مدتی از بین خواهد رفت.
      به قول معروف: هیچ درد خماری ماندگار نیست.
      مهم این است که با استفاده از خدمات پزشکی،روانپزشکی،روانشناسی و حمایت گروهی این دردها رو قابل تحمل کنید و همچنین دردها و مشکلات جسمی و خلقی که ممکن است بر اثر قطع مصرف مواد اعتیاد آور یا دلایل دیگر مشهود می شوند را رسیدگی و برطرف کنید تا مشکل جدید برای جسم و روان خود تولید نکنیم
      تا ریسک مصرف دوباره را به حداقل برسانیم.

  30. سلام پارتنر من مصرف شدید تارامادول و متادون(هم قرص هم شربت)گه گاهی هم پرگابالین داره و خب متادون رو کلا همینطوری میزنه نزنه مشکلی براش پیش نمیاد ولی میخواد ترامادول رو ترک کنه. خیلی تحقیق کردیم هر دو هم برای تغذیه هم مکمل هایی که مصرف کنه هم برای باشگاه رفتن و اینا
    منتها افسردگی داره و حاضر نیست بریم پیش روانپزشک و من میدونم که ترک و شروع کنه دچار پارانویا و خشم خیلی زیادی میشه و من ممکنه اسیب ببینم از طرفیم تنها کسی که میتونه بهش کمک کنه منم و ب خاطر شغلش هم نمیخاد بره مراکز ترک چون توی سابقه اش ثبت میشه. میشه یه راهنمایی بکنید ک من چه رفتاری داشته باشم که این مشکلات رو کمتر داشته باشیم و من چطوری وضعیت رو کنترل کنم؟

    1. سلام
      هر سه ماده ای که اسم بردید جزو دسته مواد اعتیاد آور هستند که قطع مصرف آنها فرد مصرف کننده را شدیدا دچار مشکل میکند
      به علت چند مصرفی تنها توصیه ی ما بستری شدن در یک مرکز درمان تحت ویزیت تیم متخصص است
      در ضمن پرونده های تشکیل شده در مراکز درمان اقامتی خصوصی فقط در خود همان مرکز ذخیره می شود و اطلاعات بیمار با توجه به اصل راز داری در جای دیگری ثبت نمی گردد

  31. سلام خسته نباشیدمن حدود۱۱ساله ترامادول مصرف کردم ولی الان واقعا خسته شدم میخوام ترک کنم ولی از کمپها خیلی بدمیگن موندم چیکارکنم.جسارتا هزینه کمپتون چقدره و چند روز باید بمونم تا پاک بشم

    1. سلام دوست عزیز شما با شماره مرکز تماس بگیرید که کاملا روش درمان و بستری را برایتان شرح دهم
      ۰۹۱۲۳۷۰۹۲۴۲
      ۰۹۹۰۳۷۰۹۲۴۲

  32. سلام مصرف دارو در هر نوع و به هر دوز باعث اشفتگی در زندگی میشود و فقط با درمان کامل میتوان شرایط را درست کرد . جایگزین کردن چاره کار نیست . باید در یک مرکز برای ترک اقدام کنید یا به یک پزشک مراجع کنید تا بیشتر راهنمایی شوید

  33. با سلام خدمت همه عزیزان
    خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم خیلیا گفتن ول کردم
    دوستان من دوربر ۵ ساله ک ترامادول میخورم الان روزی ۵ تا ۶ ۲۲۵ مصرفمه دیگه کم اوردم بعضی وقتا فکر خودکشی ب سرم میزنه اگه کسی هست ک با این سابقه مصرف ترک کرده یا کسی اگه میدونه بباید چکار کرد لطفا بهم پیام بده تو توانم نیست ک برم دکتر

    ممنون از لطفتون اینم آی دی تلگراممه @ali_m_a_m
    امید وارم همه جوونا از شر این مریضی راحت بشن

    1. با عرض سلام و وقت بخیر
      برای راهنمایی با شماره 02122890020 تماس بگیرید تا با متخصصین مجموعه در ارتباط باشید

  34. باسلام‌من‌بخاطر‌شغل‌سختی‌که‌داشتم‌‌تقریبا‌درروز‌حدود‌۱۵ساعت‌سرپا‌در‌گرما‌را‌باید‌سپری‌میکردم‌کمکم‌از‌روزی‌۱قرص‌ترامادل‌۱۰۰‌شروع‌کردم‌حدود‌۴سال‌وبعداز‌اون‌یکی‌شب‌ویکی‌هم‌‌روز‌مصرف‌میکردم‌‌الان‌تقریبا‌۱۵ساله‌که‌‌خودمو‌بیچاره‌این‌مواد‌لعنتی‌کردم‌و‌مصرفم‌رو‌با۲قرص‌۲۲۵درشب‌و۱قرص‌۲۲۵‌درروز‌مصرف‌دارم‌دیگه‌واقعابه‌آخر‌خط‌رسیدم‌ازطرفی‌هم‌بخاطر‌حفظ‌آبرو‌‌وندانستن‌خانواده‌ازاین‌موضوع‌نمیتونم‌به‌مرکز‌ترک‌مراجعه‌کنم‌چند‌بار‌خواستم‌‌ترک‌کنم‌ولی‌هردفعه‌بخاطر‌مشگلات‌وعلایم‌مانند‌درد‌واسهال‌ومخصوصا‌بیقراری‌ورعشه‌‌وبیخوابی‌‌دوباره‌مصرف‌کردم‌الان‌۲روزه‌دیگه‌مصرف‌ندارم‌ولی‌حالم‌خیلی‌خرابه‌‌ لطفا‌کمکم‌کنین‌توروخدا‌،

    1. سلام
      بهتر است قطع مصرف داروی اعتیاد آور ترامادول به خاطر عوارض آن در محیط درمانی تحت ویزیت پزشک و تیم درمان صورت بپذیرد،
      در صورتی که شرایط بستری و اقامت در مرکز درمانی ندارید حتماً از یک پزشک متخصص و یک رواندرمانگر برنامه درمان بگیرید و در گروه های همتا نیز به صورت مستمر شرکت کنید

  35. سلام وقت بخیر بعداز ترک چقدر زمان میبره به حالت عادی برگردم الان پنج روزه نخوردم دوزم تقریبا۶۰۰ بوده چنسالی مصرف داشتم ولی یکسال اخر دائم بوده

    1. سلام
      زمان ازبین رفتن علایم منفی ناشی ازمصرف مواد بسته به نوع میزان و طول مدت مصرف مواد و شرایط جسمی فرد میتواند بین ۱ ماه تا ۶ ماه متغییر باشد
      توصیه ما این است در طول این روند از ویزیت پزشک متخصص استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *