مقدار مصرف قرص ب۲ برای ترک تریاک

مقدار مصرف قرص ب۲ برای ترک تریاک چقدر است؟

امروزه مصرف مواد اعتیاد آور به مشکلی بزرگ در سرتاسر جهان تبدیل شده است. انواع و اقسام گوناگونی از مواد مخدر وجود دارد که امروزه مورد مصرف افراد قرار می‌گیرند. در بین مواد مخدر گوناگون، مصرف تریاک در ایران در بین سنین مختلف رواج زیادی دارد. مصرف این ماده مخدر عوارض خطرناک زیادی با خود به همراه می‌آورد. روش‌های گوناگونی برای ترک اعتیاد به تریاک وجود دارد که مصرف قرص ب2 زیر نظر پزشک و در کمپ ترک اعتیاد یکی از این روش‌ها به حساب می‌آید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا مقدار مصرف قرص ب2 برای ترک تریاک را بدانید.

 

مقدار مصرف قرص ب۲ برای ترک تریاک به چه میزان است ؟

مصرف تریاک عوارض کوتاه مدت و بلند مدتی زیادی از خود جای می‌گذارد. مصرف این ماده مخدر سرخوشی کوتاه مدتی برای فرد ایجاد می‌کند. به مرور زمان فرد به تریاک حس وابستگی و اعتیاد پیدا می‌کند.

اعتیاد به تریاک با گذر زمان دیگر حس سرخوشی را در فرد به وجود نمی آورد. با گذر زمان فرد مجبور به مقدار بیشتر از این ماده اعتیاد آور می‌شود. اعتیاد و مصرف مداوم این ماده عوارض خطرناک روحی و جسمی از خود بر جا می‌گذارد.

در واقع ب2 ماده شبه افیونی به حساب می‌آید که عملکردی همچون تریاک در مغز ایفا می‌کند. به طور معمول مصرف یک قرص ب2 برای ترک تریاک در شبانه روز توصیه می‌شود. بسته به شرایط فرد ممکن است مقدار توصیه شده قرص ب2 متفاوت باشد.

مصرف مداوم و خودسرانه ب2 در منزل توصیه نمی‌شود،  چرا که این قرص نیز پتانسیل بالایی برای ایجاد اعتیاد در فرد دارد. در مرکز ترک اعتیاد، با توجه به شرایط فرد، مقدار مصرف قرص ب2 برای او تجویز می‌شود.

مقدار مصرف قرص ب۲ برای ترک تریاک حتما باید زیر نظر  پزشک مشخص شود زیرا علاوه بر اعتیاد جسمانی از نظر روانی نیز فرد را وابسته می‌کند. برای مشاوره درباره‌ی ترک تریاک با این قرص می توانید به کمپ ترک اعتیاد لاکچری نوروکمپ مراجعه کنید، برای تماس و مشاوره در این‌باره با شماره‌های 09123709242 و 02122890020 تماس بگیرید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

چگونگی درمان تریاک با ب2

تریاک به عنوان یک ماده اعتیاد آور از ترکیبات گیاه خشخاش به حساب می‌آید. این ماده مخدر بر روی مسیرهای عصبی در مغز تاثیر می‌گذارد. تریاک به گیرنده‌های افیونی در مغز متصل می‌شود و همین موضوع حس سرخوشی را در فرد به وجود می‌آورد. در صورتی که فرد مصرف این ماده را متوقف کند؛ به دلیل افت فشار حالت لرز و خماری به او دست می‌دهد.

برای جلوگیری از این حالت فرد مصرف این ماده مخدر را ادامه می‌دهد و به اعتیاد تبدیل می‌شود. با گذر زمان برای اینکه فرد بتواند به حالت سرخوشی ابتدایی خود دوباره دست یابد رفته رفته مقدار مصرف خود را نیز افزایش می‌دهد.

گاهی برای درمان اعتیاد به تریاک معمولا ب2  تجویز می شود که اثر کاهندگی در اعتیاد به تریاک دارد ولی حتما باید مصرف تحت نظر پزشک قرار گیرد. زیرا قرص ب 2 مرفین دارد و به مصرف آن اعتیاد می‌یابید.

 

عوارض مصرف تریاک

مصرف مداوم این ماده مخدر به عملکرد دستگاه‌های مختلف بدن آسیب می‌رساند. باید با اعتیاد به تریاک مقابله کرد و از روش‌های مختلفی که برای ترک آن وجود دارد استفاده کرد. یکی از راهکارهای کاربردی برای درمان اعتیاد به تریاک استفاده از قرص‌ ب 2 است.

ب2 با توجه ساختاری که دارد در مغز جایگزین تریاک می‌شود. این قرص خود جزو ماده‌های افیونی به حساب می‌آید و در مغز گیرنده‌های یکسانی با تریاک دارد.

با مصرف قرص ب2 اعتیاد فرد به تریاک رفته رفته کم می‌شود و در نهایت تریاک از بدن او سم زدایی می‌شود. فرد با مصرف ب2 می‌تواند همچون تریاک حس سرخوشی را احساس کند.

مصرف این قرص‌ها نیز باید تحت نظر پزشک و در مرکز درمانی ترک اعتیاد صورت گیرد. مصرف خودسرانه قرص‌های ب2 ممکن است در فرد اعتیاد به این قرص‌ها را ایجاد کند و منجر به ایجاد اعتیادی دیگر در فرد مصرف کننده شود که منجر به گذراندن مراحل ترک قرص b2 نیز شود.

 

ایا قرص ب ۲ برای ترک تریاک خوب است؟

مصرف قرص ب2 برای ترک تریاک از موارد جایگزینی است که در بعضی از کمپ های ترک اعتیاد، با تجویز متخصصین به کار می‌ رود. پتاسیل اعتیاد آور بودن بالای این قرص، افراد را از مصرف خودسرانه خود آن بدون توجه به شرایط بدنی خود منع می‌کند. ممکن است بدن فرد از تریاک سم زادیی شود ولی در ادامه با مشکلات مربوط به اعتیاد به این قرص مواجه شود.

امروزه روند استفاده از روش‌های جایگزین دارویی در درمان اعتیاد رو به کاهش است و روند درمان اعتیاد با استفاده از تکنیک های روانشناختی انجام می‌شود. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی رایگان با مرکز نوروکمپ تماس بگیرید.

قرص ب۲ برای ترک تریاک

سخن پایانی

امروزه مصرف مواد اعتیاد آور در میان اقشار مختلف جامعه افزایش یافته است. در ابتدا افراد به دلیل دستیابی به حس سرخوشی و رهایی از مشکلات روحی و روانی به این مواد پناه می‌برند. در ادامه اعتیاد و حس وابستگی به مواد مخدر، امید به زندگی و عملکرد اندام‌های مختلف بدن این افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد. تریاک یکی از مواد اعتیاد آوری است که در مصرف آن در ایران بالا است.

روش‌های متفاوتی در  درمان ترک اعتیاد به تریاک وجود دارد. مصرف قرص ب2 به دلیل  داشتن خواص مشابه افیون،  یکی از روش های درمانی کاربردی برای ترک این ماده مخدر محسوب می شود. مرکز جامع ترک اعتیاد نوروکمپ با بیش از 18 سال تجربه در زمینه درمان اعتیاد، بهترین راهکارهای درمانی را ارائه می‌دهد. مصرف قرص ب2 برای ترک اعتیاد به تریاک در نوروکمپ زیر نظر پزشک، ریسک اعتیاد به این قرص‌ها را نیز به حداقل می‌رساند.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند