کوکائین صورتی چیست؟ اثرات کوکائین صورتی

کوکائین صورتی چیست

 

کوکائین صورتی چیست؟

کوکائین صورتی یک توهم زا مصنوعی است که با نام 2C-B شناخته می‌شود و هیچ ارتباطی با هیدروکلراید کوکائین ندارد. این ماده توهم زا به عنوان مواد مخدر محبوب در مهمانی‌ها در آمریکای جنوبی مصرف می‌شود. این مواد اغلب به عنوان داروهای ایمن، قانونی یا گیاهی به بازار عرضه می‌شوند اما مصرف آن خطرات زیادی دارد.

2C-B حاوی افزودنی‌ها یا داروهای دیگر است که اثرات مضر را آن را افزایش می‌دهد.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

تاریخچه کوکائین صورتی

2C-B یک ماده مصنوعی و ساخت بشر است که توسط الکساندر شولگین در اروپا و در در دهه 1970 تولید شد. در دهه 1980، شرکت های خارجی 2C-B را به عنوان یک داروی تقویت کننده جنسی فروختند که میل جنسی را افزایش داده و ناتوانی جنسی را بهبود می‌دهد.

2C-B با نام‌های تجاری زیر فروخته شد:

  • Nexus
  • پرفورمکس
  • اروکس

2C-B تقریبا در همان زمان وارد ایالات متحده شد و در آزمایشگاه‌های مخفی در چندین ایالت تولید شد. از سال 1995، 2C-B یک ماده کنترل شده براساس برنامه I در ایالات متحده است. به این معنی که هیچ استفاده پزشکی قابل قبولی نداشته و پتانسیل بالایی برای سوء مصرف دارد.

اخیرا، 2C-B توسط قاچاقچیان مواد مخدر کلمبیایی به عنوان کوکائین صورتی به بازار عرضه شده است. همچنین در چندین کشور آمریکای جنوبی از جمله کلمبیا، آرژانتین و اروگوئه دیده شده است.

این ماده نام های خیابانی متعددی دارد از جمله:

  • برومو
  • Toonies
  • توسیبی
  • طیف

 

آیا کوکائین صورتی شبیه کوکائین است؟

آیا کوکائین صورتی شبیه کوکائین است؟

کوکائین صورتی معمولا یک قرص یا پودر صورتی رنگ است که به صورت خوراکی یا داخل بینی مصرف می‌شود. نباید آن را با کوکائین هیدروکلراید، محرک گیاهی که به شکل پودر سفید و ظریفی است، اشتباه گرفت. کوکائین یک محرک سیستم عصبی مرکزی است که بر گیرنده های دوپامین در مغز شما تأثیر می‌گذارد. اگرچه کوکائین صورتی ممکن است بر گیرنده های دوپامین تأثیر بگذارد اما بیشتر تحقیقات نشان داده اند که بر گیرنده های سروتونین تأثیر می‌گذارد. در رابطه با اینکه کوکائین چیست بیشتر بخوانید.

 

اثرات کوکایین صورتی

این ماده مخدر در دسته‌ای از داروهای 2C قرار دارد که به عنوان داروهای طراح فنیل اتیل امین شناخته می‌شود. فنیل اتیل آمین ها گروهی از داروها با اثرات محرک و روانگردان هستند. این داروها همچنین شامل آمفتامین ها، مت آمفتامین ها و MDMA می‌باشند. در رابطه با اینکه MDMA چیست بیشتر بخوانید.

کوکائین صورتی معمولا به عنوان یک ماده مخدر برای مهمانی در کلوپ ها به مردم فروخته می‌شود و به عنوان جایگزینی برای MDMA (اکستازی) مصرف می‌شود. اثرات آن بسته به دوز مصرفی می‌تواند از خفیف تا شدید متفاوت باشد. حتی افزایش کوچک در دوز مصرفی می‌تواند به طور چشمگیری اثرات آن را تغییر دهد.

عوارض جانبی کوکائین صورتی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حواس تقویت شده
  • توهمات (خفیف تا شدید)
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • تحریک
  • ضربان قلب سریع
  • فشار خون بالا
  • دپرسیون تنفسی
  • تشنج

این ماده زمانی که در دوزهای کم مصرف شود می‌تواند اثرات محرک خفیفی مانند افزایش ضربان قلب و احساس سرخوشی ایجاد کند اما در دوزهای بالا باعث واکنش‌های شدید از جمله توهمات ترسناک و ضربان قلب سریع، حالت تهوع و استفراغ، بی قراری شدید می‌شود. اثرات کوکائین صورتی معمولا در عرض دو ساعت به اوج خود می‌رسد اما می‌تواند 4 تا 8 ساعت باقی بماند.

 

عواقب سوء مصرف کوکایین صورتی

عواقب سوء مصرف کوکائین صورتی

اگرچه تحقیقات در مورد میزان کامل اثرات کوکائین صورتی محدود است اما دوزهای بالا می‌تواند باعث هذیان هیجانی شود. هذیان برانگیخته می‌تواند عوارض جانبی شدیدی ایجاد کند و خطر واکنش‌های تهدیدکننده زندگی را افزایش دهد.
علائم هذیان هیجانی عبارتند از:

  • گیجی
  • تحریک
  • خشونت
  • بیش فعالی
  • هایپرترمی (دمای بدن به طور خطرناکی بالا می‌رود)

در صورت عدم درمان، هذیان برانگیخته ممکن است منجر به ایست قلبی شود. کوکائین صورتی در آزمایشگاه های غیرقانونی تولید می‌شود.

گاهی اوقات این ماده همراه با اکستازی یا ال ‌اس‌ دی برای بالا بردن تاثیر آن، مصرف می‌شود که به عنوان «پارتی پک» یا «تقسیم موز» شناخته می‌شود. ترکیب این داروهای مخدر خطر عوارض جانبی و مصرف بیش از حد را افزایش می‌دهد. در مقاله ای با عنوان ال اس دی چیست؟ میتوانید بیشتر درباره این ماده بخوانید.

 

کوکائین صورتی اعتیاد آور است؟

هنوز اطلاعات کمی در مورد اثرات داروهای 2C وجود دارد اما آزمایشی که اخیرا روی موش‌ها انجام شد نشان داد که 2C-B اعتیادآور است. این آزمایش نشان داد که تغییرات در مغز و خواص اعتیادآور 2C-B با متامفتامین قابل مقایسه است.

با وجود تحقیقات محدود، پتانسیل بالایی برای سوء مصرف وجود دارد. پس از استفاده مکرر بدن شما ممکن است تحمل ایجاد کند به این معنی که برای دستیابی به اثرات مشابه به مقادیر بیشتری نیاز دارید. دوزهای بالای کوکائین صورتی می‌تواند منجر به عوارض جدی برای مصرف کننده شود.

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد برنامه‌های درمان اعتیاد داشته باشید برای گرفتن نوبت برای مشاوره حضوری رایگان با ما تماس بگیرید.

 

خطرات کوکائین صورتی

یکی از خطرات اولیه کوکائین صورتی این است که محتویات، اثرات و خطرات مواد مخدر غیرقابل پیش بینی است. داروهایی که به عنوان “کوکائین صورتی” فروخته می‌شوند ممکن است حاوی مواد افزودنی دیگر باشند که می‌توانند اثرات خفیف تا شدیدی بر سلامتی داشته باشند.

مخلوط کردن موادی مانند کوکائین با توهم زاها می‌تواند خطر مصرف بیش از حد مواد مخدر و عواقب طولانی مدت آن بر سلامتی را افزایش دهد.

 

درمان و ترک اعتیاد به کوکائین صورتی

به طور کلی سوء مصرف مواد می‌تواند به روابط شما آسیب برساند، کار کردن را برایتان دشوار کند و باعث مشکلات جدی در سلامتی شود. برای ترک این ماده بهتر است به مراکز ترک مراجعه نمایید تا ترک کوکائین برای شما کمتر شود.

درمان سوء مصرف کوکائین صورتی به طور کلی شامل ترکیبی از درمان های پزشکی و رفتاری مانند سم زدایی، مشاوره فردی و گروه درمانی است. اگر شما یا شخصی دیگری که می‌شناسید که به این ماده اعتیاد دارد و از آن استفاده می‌کند حتما همین حالا برای درمان اقدام کنید.

سالانه میلیون‌ها نفر به دنبال درمان سوء مصرف مواد مخدر هستند. برای یافتن خدمات ترک اعتیاد برای خود یا یکی از عزیزانتان همین امروز با شماره های کمپ ترک اعتیاد نوروکمپ تماس بگیرید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند