برای مشاوره تماس بگیرید :        02122890020       09123709242

بهترین روش ترک متادون ( چگونه متادون را ترک کنیم؟ )

بهترین روش ترک متادون

یکی از قرص های اعتیاد آوری که این روزها بسیار باب شده است و به دلیل تغییر ساختار های ذهنی و ایجاد احساس آرامش خاطر و خوشحالی در بین جوانان بسیار رایج است قرص متادون می باشد. این قرص در مباحث روانپزشکی نیز کاربرد فراوانی دارد اما مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک آن می تواند موجب بروز اعتیاد در فرد مصرف کننده باشد. متاسفانه همانطور که گفته شد ترک این ماده به دلیل تغییراتی که در بخش ذهنی فرد به وجود می آورد کمی دشوارتر می باشد. در ادامه این مقاله از نوروکمپ متخصصان ما به این سوال پاسخ می دهند که متادون چیست و بهترین روش برای ترک متادون کدام است؟

 

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

چگونه متادون را ترک کنیم ؟

اگر سوال شما هم این است که چگونه متادون را ترک کنیم باید بگوییم در مورد متادون هم مانند هر ماده اعتیاد آور دیگری مانند شیشه، تریاک، هروئین و مواد مخدر دستمال به سه روش میتوان انجام داد:

1. اولین راهی که هر کسی به ذهنش خطور میکند ممکن است ترک متادون در خانه باشد ولی متاسفانه این روش معایب زیادی دارد، و قطعا نبود نظارت پزشکی مداوم می‌تواند خطرناک باشد، به خصوص در موارد ترک ناگهانی. همچنین بدلیل عدم وجود حمایت و ساختار منظم ممکن است به بازگشت به مصرف متادون منجر شود.

2. ترک متادون در کمپ‌های دولتی دومین روش برای ترک متادون میباشد که مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. از مزایای آن میتوان به حمایت گروهی و هزینه کمتر اشاره کر.  بودن در کنار افرادی که تجربه مشابه دارند می‌تواند احساس همدلی و حمایت ایجاد کند. همچنین کمپ‌های دولتی معمولاً هزینه کمتری نسبت به کلینیک‌های خصوصی دارند. ولی خب معایبی هم دارد مانند کیفیت ضعیف خدمات همچنین شرایط زندگی در کمپ‌ها ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد.

3.ترک متادون در کلینیک‌های تخصصی: تنها عیب این روش هزینه بیشتر آن به نسبت دو روش دیگر است و مزایای بسیار زیادی دارد.

  • در کلینیک‌ها، نظارت پزشکی و روان‌شناختی به صورت مداوم انجام می‌شود.
  • کلینیک‌ها می‌توانند درمان‌های دارویی و روان‌درمانی تخصصی را ارائه دهند.
  • محیطی امن و کنترل شده برای ترک مواد فراهم می‌کنند.

بهترین روش ترک متادون بدون درد

 از متادون برای درمان اعتیاد به مواد مخدر دیگر مانند ترک اعتیاد تریاک استفاده می شود. اما در صورتی که مصرف آن زیر نظر پزشک صورت نگیرد و فرد به طور خودسرانه و بدون برنامه اقدام به مصرف آن نماید، خود می‌تواند منجر به اعتیاد به متادون شود و علائم سوء مصرف متادون در او ظاهر می‌گردد. در این صورت باید سریعا اقدامات مربوط به ترک قرص متادون برای وی انجام شود.

بنابراین ترک صحیح متادون همانطور که به مزایای آن اشاره کردیم ترک متادون در کلینیک‌های تخصصی میباشد که با مراجعه به کمپ ترک اعتیاد لاکچری تهران و کمک گرفتن از متخصصین این حوزه اتفاق می‌افتد. در این مراکز، اعتیاد به شکل صحیح و به صورت تدریجی زیر نظر متخصص ترک می‌شود.

از طرف دیگر فردی که موفق نشده با متادون اعتیاد خود را ترک کند در واقع خود را شکست خورده می‌بیند و از لحاظ روحی کاملا بهم ریخته است و انگیزه این فرد پایین است و هر لحظه امکان لغزش در او وجود دارد.

ترک قرص متادون در نوروکمپ به صورت تدریجی انجام می‌شود و هیچ گونه داروی دیگری جایگزین متادون نمی‌شود و درمان به صورت سم زدایی برای خروج متادون از بدن و در کنار آن خدمات روان درمانی و روانشناسی برای بیمار صورت می‌گیرد. ولی اگر میخواهید پاسخ این سوال که خماری ترک متادون چند روز است؟ خواندن مقاله مربوطه را به شما پیشنهاد میکنیم.

 

چگونه متادون را ترک کنیم

 

علائم ترک متادون

علائم خماری متادون شامل ایجاد مشکلات گفته شده در ذیل برای فرد می شود که در روزهای سم زدایی که سخت ترین روز ترک متادون است ظاهر می شود. با قرار گرفتن تحت نظر پزشک می‌توان علائم خماری متادون را به حداقل ممکن رساند و سریع تر به بهبودی دست یافت.

  • بی‌ خوابی
  • بدن درد
  • ضعف
  • سرگیجه
  • کاهش فشار خون
  • اختلال در بینایی
  • کاهش میل جنسی
  • اضطراب
  • افسردگی
  • بی‌قراری

ممکن است همه مواردی که برای عوارض ترک متادون برشمردیم در یک نفر رخ ندهد و برخی از آنها نیز در بیشتر افراد اتفاق می افتد و شایع تر است. یکی از علائم شایع ترک متادون، بی خوابی در افراد میباشد در مقاله ” بی خوابی ترک متادون چند روز است به این نشانه شایع ترک پرداخته ایم.

مشاوران ما بیماران را از لحاظ روحی حمایت می‌کنند و با برگزاری جلسات گروهی و درمان اعتیاد به شکل اصولی این افراد را به سمت زندگی عاری از اعتیاد هدایت می‌کنند.
جهت مشاوره برای ترک قرص متادون با ما تماس بگیرید. برای اینکه دچار لغزش نشوید لازم است با اقدامات پیشگیری از لغزش اعتیاد آشنا شوید که در مقاله دیگری این اقدامات را معرفی کرده‌ایم.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

246 پاسخ

  1. ما میتوانیم فقط باید خودت بخوای من قبلاً تریاک مصرف میکردم شروع کردم برای ترک تریاک متادون استفاده کردم ازمتادون 5شروع کردم تا یه یک سالی 5یا استفاده بعد دوز رفت بالا مصرفم رفت روبیست الان هم ترک کردم بدون مشاوره پزشک خیلی خسته ام کرده بود خیلی داغونم دارم از کارم استفائ میدم حالم خیلی داغونه من بمیرم به سراغ متادون نمیرم راهنمای بدید این بدن درد این کفارت باید تا کی تموم بشه

    1. مصرف متادون بدون نسخه و نظارت پزشک به هر شکل سوء مصرف دارو است چون متادون دارویی نگهدارنده برای ترک مواد مخدر است.
      اولین اشتباه شما این است که خودسرانه شروع به مصرف متادون کرده اید. متادون دارویی خطرناک است که در صورت مصرف خودسرانه می‌تواند عوارض زیادی داشته باشد.
      در رابطه با اینکه قطع مصرف کنند چون متادون گیرندگی شدیدتری نسبت به مخدرهای دیگر دارد و شدیدتر به گیرنده های عصبی می‌چسبد به همین دلیل کنده شدن آن طولانی تر است و علائم و عوارض ترک این ماده در مدت زمان طولانی تری باقی می‌ماند. توصیه می‌کنیم حتما قطع مصرف متادون در مراکز درمانی متخصص در این حوزه انجام شود.

    2. داداشم شدنی هست من خودم مصرفم تا هشتاد و میانگین تو روز یک قرص چهل بود،ولی ترک کردم،ولی یک کله به هیچ وجه نمیشه ترک کرد،باید دوز مصرفی روزانه رو بیاری زیر پنج،من سه ماه طول کشید و الان ده روز هست اصلا مصرف نمیکنن،روزهای اول به قدری بدنم درد داشت که تا ده تا قرص آکسار به همراه قرص های ویتامینه و…. میخوردم،ولی الان فرقی نداره و معمولا یک ژلوفین افاقه میکنه،و فقط پاهام درد داره که به نسبه قابل تحمل و طبیعی است،وسوسشم هنوز هست ولی چون بد بلایی سر بدنم آورد بمیرم دیگه سمتش نمیرم،میوه جات قرص آکسار،آب میوه،و قرص ب شیش خیلی خوبه برای من جواب داد،و کمبود خواب خواصی هم نداشتم،البته من حساب کنی چهار ماه دارم کم میکنم دوز مصرفیمو

      1. سلام من تقریبا ۸ ماهه مصرف داشتم روزی ۳ تا ترامادول و یک ۱ متادون ۴۰ و با شربت اب تریاک همراه با گل و سیگاری الان به صورت یابویی گذاشتم کنار خیلی درد دارم یعنی مرگ واقعی تقریبا پنج روزه شب تا صبح پا و دست و کله تو دیوار همش دوش و ماساژ و اینا هیچی انگار هیچ!!!!!! هیچ جوره نشد رفتم قرص b2 گرفتم دارم میخورم الان برا شبم کلو ناز پام ایا جوابه یا اینکه باید برگردم به متادون و اروم اروم بزارم کنار و اینکه به خاطر مخارج نمیتونم برم زیره نظر پزشک و بستری و اینا موجودی تهش ۱۰۰ هزار یه مشاوره بدیدی به ما ممنونی میشیم کی چک کنیم سایت و چجوری مطلع شیم جواب و میدید

        1. سلام ابتدا تصمیم شما برای قطع مصرف را تحسین میکنم و به شما تبریک میگم.
          چند نکته در رابطه با قطع مصرف مواد اعتیاد آور اهمیت ویژه ای دارد که اینجا خدمتتون عرض میکنم:
          ۱. به هیچ وجه خودسرانه و بدون نسخه و ویزیت پزشک متخصص درمان اعتیاد هیچ نوع دارویی مصرف نکنید
          ۲. برای قطع مصرف برنامه درمانی انتخاب کنید و به برنامه درمانی تون پایبند باشید
          ۳. از توصیه درمانگران و متخصصین حرفه ای یا تجربی که در مسیر درمان اعتیاد موفق بوده اند بهره بگیرید

    3. دوست عزیز تا میتونی دوش اب سرد بگیر میدونم درد داری من دوزم‌۱۶۰ میلی گرم بود ولی چاره ای نیست باید دردشو بکشی ولی اگر دوش اب سرد بگیری زودتر از جونت در میاد

  2. سلام
    من الان روزی ۲ الی ۳ تا متادون ۲۰ میخورم تا خمار نباشم و الان حدود ۴ سال هست که به متادون اعتیاد دارم و هفته ای چند ورق متادون ۲۰ میخورم
    چجوری میتونم از کمک شما استفاده کنم تا بتونم ترک کنم؟چون واقعا خسته شدم و از کار و زندگیم افتادم

    1. درست است که از متادون در درمان اعتیاد استفاده می شود ولی مصرف خودسرانه آن اعتیادآوری بالایی دارد. ترک این ماده هم دشوار است و باید تحت نظر پزشک و تیم درمان باشد چون فراز و نشیب دمای بدن احتمال تشنج را بالا می‌ برد. اولین اقدام برای شما این است که به مرکز درمانی مراجعه کنید و مشاوره ارزیابی برای شما انجام شود تا ببینیم به چه روشی می توان برای قطع مصرف متادون برای شما اقدام کرد. اگر سن شما پایین تر از 55 سال باشد در مراکز اقامتیمان می توانیم به شما خدمات بدهیم. اگر سن شما از 55 سال بالاتر باشد باید به مراجع پزشکی مراجعه کنید.

  3. با سلام بنده چند ماهی از متادون استفاده کردم و با دوز مصرفی ۳۵ میلی گرم به اختیار خودم به خاطر وجه ام و زده شدن از این مخدر بسیار خطرناک در منزل، سر خود قطع مصرف کردم ۷ روزه وحشتناکی رو پشت سر گذاشتم بدون خواب و غذا و امروز در روز ۱۲ام از قطع مصرفم هستم اما هنوز درد پا اختلال خواب بی حالی و خستگی و همینطور تعرق در ناحیه شرم گاهی و زیر بغل به صورت خیلی غیر معمول دارم در حدی که حتی زیر کولر هم تعرق زیر بقل دارم ازتون خواهش میکنم اگه ممکنه راهنماییم کنید ایا عادی هست و یا نیاز به درمان و زیر نظر بودن دارم یا به طور عادی باید مدتش بگذره ممنونم ازتون

    1. با سلام
      متادون ماده ای است که چسبندگی آن به گیرنده های مو یا مورفینی در بدن بسیار قوی است به همین دلیل زمانی که شما متادون را ترک می کنید علائم منفی که ناشی از قطع مصرف متادون است مدت زمان طولانی نیاز دارد تا برطرف شود. حتی تا 24 روز تا 30 روز هم این علائم منفی از جمله عدم تنظیم خواب، دست و پا درد، ناراحتی در سیستم گوارش و تعریق بالا وجود دارد پس بودن این علائم در روز دوازدهم خیلی غیر طبیعی نیست. اما نکته ای که حتما باید در نظر داشته باشید این است که بحث درمان اعتیاد صرفا جنبه فیزیولوژی ندارد. روان و تن متصل به یکدیگر هستند و اگر شما در جنبه روانی درمان اعتیاد کاری انجام ندهید جنبه فیزیولوژی احتمالا طولانی و آزاردهنده تر خواهد بود. توصیه ما این است که حتما در طول درمان اعتیاد با متخصص درمان در تماس باشید یا از گروه هایی که بصورت تجربی در درمان اعتیاد فعالیت دارند مثل افرادی که در گروه های 12 قدمی هستند حتما کمک بگیرید.

    2. سلام من ۱۵سال تجربه مصرف متادن ۴۰دارم وحالا ۵ماه قطع مصرف دارم .فقط اینو میتونم بگم با ده پانزده روز این ماده خطرناک از بدن بیرون نمیاد من ۵ماه هست هنوز احساس بی حالی دارم ولی ۶ تا ۸ماه هست بستگی به سوخت وساز بدن دارد.وای توصیه میکنم هیچ وقت سراغ متادن نرید هیچ وقت برای ترک هیچ مواد مخدری سراغ این غول نرید که بد گرفتاری داره .

  4. با سلام خدمتتون مطالب بسیار عالی بود و استفاده کردم.
    خدمت دوستان عرض کنم تنها روش ترک متادون زیر نظر یک همیار هست که آلوده نباشه یا تخصصی زیر نظر پزشک. اما فقط با تحمل درد و کشیدن زجر میتونی ازش بگذری. بنده مصرف متادون داشتم و تریاک همزمان. اما اول متادون و با خودش خیلی کم کردم و بعد تریاک و یدفع قطع کردم به هرحال حدودا دو هفته درد و سختی داره اما من شخصا از همین سایت کمک گرفتم از مطالبش و ترک کردم. الان حدودا دوماه میشه هنوز درد دارم ولی به نسبت روزای اول قابل مقایسه نیست. لطفا تحمل کنید و تصمیم بگیرید برای آینده تون و خانوادتون. امیدوارم هیچکس به هیچ دلیلی گرفتار مخدر از هر نوعش نشه.
    با تشکر از سایت خوبتون

  5. سلام‌دوستان سالار هستم
    من از سال ۹۶شروع به مصرف شیره در دوره های ها و به طور تفریحی کردم و بهد مدت چند ماه مصرف دائمی شد و به طوری که به شیده اعتیاد پیدا کردم و حدود ۱سال مصرف کردم بعد یک سال شروع به خوردن شیره و کشیدن باهم کردم تایم داشتم میکشیدم و اگر تایم نبود میخوردم واز سال ۹۸به بعد شروع کردم حدود چند ماه به ۲خوردم و شیره رو گزاشتم کنار وچند ماه بعد به ۲اذیتم می‌کرد تپش قلب و عرق و بی خوابی باعث شد متادون جایگزینش کردم وحدود ۱سالو نیم هم متادون مصرف داشتم ولی دیگه خسته شدم و تصمیم به ترک گرفتم والان ۸روزه که کلا گزاشتم کنار یهو یکم سختی و بدن درد و این چیزارو داره ولی واقعا انقد سبک شدم که حتی دیگه راضی نیستم ازنزدیک ببینم این سم بیخود رو الانم هم به کارام میرسم وهم دارم ترک میکنم دوستان واقعا اگه تصمیم به ترک بگیرید و بخواید میشه من همیشه میترسیدم یعنی از ترس ترک و خماری همیشه قرص همرام بود در هر شرایطی ولی الان به راحتی ۸روزه سمتش نرفتم و واقعا رنگ و رو و خوابم و تایم بیداریم همچی انرژیم با این که تو ترکم بالا تر رفته و راحت شدم ترو بخدا تصمیم بگیرین و بخواین میشه
    دوستان من خواستم شد پس شمام بخواید میشه ترسو بریزید دور و خلاص کنید خودتوو هیچی مثل پاک بودن نیس هیچی بخدا

  6. سلام من یک ونیم ساله که متادون مصرف میکنم البته ابتدا روزی ۱/۴ صبح و ۱/۴ عصر، کم کم رسید به روزی نصف صبح و نصف شب تا یک سال، الان تحت نظر پزشک و مشاور هستم اما تنها مشکل من بی قراری پاهام و بی خوابیده که واسه اونم دکتر قرص داده‌،الان ۱۱ روزه مصرف نکردم به نظرتون چقدر دیگه باید عذاب بکشم

    1. سلام. متادون داروی مخدر با اعتیاد آوری بالاست که استفاده آن در مدل درمانی نگهدارنده با نسخه و تحت نظارت پزشک به همراه پایش مداوم تیم درمان متشکل از مددکار و روانشناس و پرستار مجاز می باشد.
      قطع مصرف متادون موجب بروز علائم منفی و ناخوشایند از قبیل بدن درد، سردرد، تناوب فشار خون، به هم ریختگی سیستم گوارش و بی قراری و کلافگی، وسوسه و بی خوابی می گردد. این علائم منفی بسته به توانمندی جسمانی فرد، سن مصرف کننده، میزان مصرف، طول زمان مصرف و علائم متعدد دیگر بین ۱۴ الی ۳۰ روز متغیر است و با فرد مصرف کننده باقی می ماند.
      لازم به ذکر است علائم منفی تقریباً از روز سوم شروع و تا روز چهاردهم به اوج خود میرسد و بسته به خدمات درمانی که فرد در طول دوران قطع مصرف دریافت می کند از شدت آن کاسته می شود. خدمات و مداخلات مددکارانه و روانشناختی در کنار خدمات پزشکی از اهمیت ویژه ای در موفقیت درمان اختلال مصرف مواد اعتیادآور دارند.

  7. باسلام بنده حقیر5سال ونیم مصرف شربت متادون البته یه چندماهی فقط قرص خوردم الان روز21درسته اذیتم خییییلی ولی نیومدم نصیحت کنم تجربه ام ومیگم البته 7سال قبلش شیره وتریاک مصرف داشتم ولی الان 21روززجرمیکشم ولی زجرمافقط فکرمون دشمن اصلی مافکرمون فقط براخودمون فکرت وبه آرامش برسون روشهای فریب ذهن وانجام بده اگ دردکشیدی فقط بگم بایدواقعاخسته شده باشی وبخوای وانجام بدی اون خدایی که من وشماواین همه چیزآفریده همیشه هواداربنده اش هست خودت وبسپاربهش وبروجلوبااراده یاحق برامنم دعاکنید…

    1. با آرزوی سلامت و بهروزی برای شما دوست بزرگوار
      در ادامه‌ی فرمایش شما لازم به ذکر است که شرکت در گروه های ۱۲ قدمی کمک شایان ذکری به ادامه‌ی درمان بهبودی خواهد کرد.

    2. سلام کاکوهای عزیزوم ایشالو خوب باشید.من ۸.۹سال ترامادول و متادون بعدش رفتم سراغ تریاک و شیره بخاطر کارم وقت نداشتم باز رفتم سراغ متادون ولی متادون رو ۵سال رفت تو پاچم نه دکتر رفتم نه کلینیک به مادرم گفتم کمکم کرد الان ۴صب ۲۹/۱۰/۱۴۰۲ میشه تقریبا ۲۰روزمصرف ندارم با قرص ترک اعتیاد دوز اوردم پایین بعد ۱۰روز قطع کردم فقط شبا بیحالم ظهر ها میرم در مغازه تا شب بی حالم نیسم تنهایی نمیشه ترک کرد یا برو کلینیک معتبر یا با خانوادت درمیون بزار کاکو نگا لجن تر مواد و متادون چیزی نیست از زندگیم نگهم داشت نتونسم نامزد کنم وضعمم بد نیس ولی مواد نزاشت فقط فکر اینی کجا و با کی بیشینی.با خانوادت درمیون بزار ب تدریج دوزتو کم کن قولت میدم دردت میشه ۱۰روز.دوش اب سرد نگیر اصلن تا ۲ماه اشتباه اشتباه خیلیا نمیدونن اب سرد باعث میشه لغزش کنی درد شدید میگیری ولی اینجوری لغزش نمیکنی.قرص گاپاپنتین بخور شبا با دمنوش ارامبخش قولت میدم ۳.۴صب خواب میری ارادت قوی باشع و کسی کنارت از صد تا کلینیک بهتره اونم مادرت.ایشالله که همه ترک کنن ب یاری خدا

      1. باسلام و تبریک خدمت شما دوست عزیز ممنون از اینکه تجربه شخصی خود را به اشتراک گذاشتین درمان و ادامه ی درمان درست و اصولی زیر نظر تیم درمان متخصص پیشنهاد میشود.

  8. سلام. تجربه منم به این شکل هست که مدت 3 سال قرص متادون 20 مصرف میکردم و الان روز یازدهم هست ترکم. تاروز 7 حالم خوب نبود و توی گرمای تابستون باهیتر سر میکردم. از روز هشتم بهتر شدم دیگه عرق سرد و لرز ندارم ولی خوب خیلی بی حوصله و کلافه هستم. خیلی زود خسته میشم و احساس بیقراری دارم. شب ها هم درست نمیخوابم و خیلی سحر خیز شدم. به یاری خدا این روزا هم طی میشه

    1. به شما تبریک میگیم و برای شما سلامتی و بهبودی آرزومندیم
      حتما جهت تداوم بهبودی از حمایتهایی مثل جلسات دوازده قدمی یا مشاوره های تخصصی درمان اعتیاد هم استفاده کنید

      1. سلام وقت بخیر من 4سال متادون مصرف می کردم روزی از روزی 2 سی سی رسیدم 22 سی سی به خودم اومدم دیدم بیچاره شدم تا خودمو جمع کردم رسوندم 4 سی سی و بعد اون هم ترک کامل الان 8روزه که خدا رو شکر لب نزدم روز اول هیچ خبری از درد و خماری نبود از روز دوم شروع شد و روز پنجم به اوجش رسید درد وحشتناکی که با هیچ مسکن غیر مخدری خوب نمی شد.به روانپزشک مراجعه کردم کلونیدین و دولوکستین داد که این داروها کلا درد رو از بین بردن و خوابم درست شد.. این کار رو بهتره با یه روانپزشک انجام بدید تا درد و بی خوابی نکشید داروی تأثیر گذار دیگه گاپنتین 300 کمک می کنه آرام تر بشید

        1. سلام ضمن تبریک خدمت شما به خاطر کار بزرگی که انجام دادید و مصرف مواد رو قطع کردید. همونطور که اشاره کردید کمک گرفتن و قطع مصرف مواد و پیمودن مسیر بهبودی تحت نظارت یک متخصص روانپزشک یا روانشناس یا کارشناس درمان اعتیاد زبده میتواند ریسک شکست درمان را پایین آورد.

  9. با سلام و عرض ادب
    بنده حدود شش سال تریاک و شیره مصرف میکردم. یک شوک روحی بر من وارد شد و ناخود آگاه بدون اینکه بفهمم ازش متنفر شم. بعدش کمی مختصر بیقرار بودم یکی از دوستان قرص متادون بیست بهم داد. اوایل هر دو روز یک چهارم میخوردم. بعد به روزی نصف قرص رسید در دو وعده هفت صبح و هشت شب. تا حدود ۴ سال ادامه داشت. الان در شرف ازدواجم. دو هفتست سعی کردم دوزشو کم کنم. گاهی هر ۲۴ ساعت یک ششم میخورم گاهی هر ۳۶ ساعت یک چهارم. البته درد پا و تعریق و بیحالی آزارم میده. قرص و شریت ویتامین میخورم. برای ببخوابی هم قرص خواب میحورم. الان سه روزه هیچ مصرفی ندارم حس سبکتری دارم. از نظر روحی و روانی هم چون مذهبی هستم و معتقد به یاری خدای مهربانم، علاقه ای به ادامه مصرف ندارم. اما درد پا کمی آزارم میده… از دوستان و متخصصان تقاضا دارم راهنماییم کنن چون حدود ده روز دیگه باید آزمایش ازدواج بدم. ممنون از لطف همگی و مشاور محترم… دعا میکنم همه عزیزان از انواع عادات رها بشن و از شیرینی زندگی سالم به دور از تسکینهای زودگذر بهره ببرند. مولای همه ما عای علیه السلام نگهدارتون باشن.

    1. سلام. به شما تبریک میگم به خاطر کار ارزشمند و بزرگی که انجام دادید و براتون آرزوی پاکی و بهبودی و توفیق روز افزون دارم. توجه داشته باشید متادون جزو مخدرهای اعتیادآوری است که پروسه قطع مصرف آن کمی سخت تر از مواد مخدر دیگر است. علائم منفی قطع مصرف متادون (خماری) مدت طولانی تری با فرد در مسیر درمان همراه است. این مدت زمان گاهاً تا ۳۰ روز طول می کشد به همین دلیل نقش درمانگر وگروه درمانی و استفاده از خدمات تخصصی درمان اعتیاد از اهمیت ویژه تری برخوردار است. در رابطه با منفی شدن تست ادراری مصرف متادون باید عرض کنم این زمان از ۱۵ روز تا ۲۵ روز متغیر است و بستگی به ساختار فیزیولوژی، سبک زندگی و تغذیه افراد و میزان و مدت مصرف متادون دارد.

      1. سلام وقت بخیر
        من حدود چهار سال بود متادون مصرف میکردم از حدود چهار ماه قبل دوز مصرفیمو کم کم اوردم به یه قرص پنج
        الان هم ده روزه مصرف نکردم فقط قرص کلونیدین میخورم روزی دو تا دو دهم میلی گرم توو این ده روز سی ثانیه هم نخوابیدم خیلی بی حالم ولی جاییم درد نمیکنه به نظر شما قرص کلونیدین رو ادامه بدم فعلا یا اونم بذارم کنار؟ تو این ده روز اصلا حالم بهتر نشده

        1. تجویز دارو و مصرف دارو فقط و فقط میبایست توسط پزشک صورت بپذیرد از مصرف خودسرانه ی دارو اکیداً پرهیز کنید.

          1. فقط میتونم بگم متادون دیدید فرار کنید که بیچاره میکنه ، کلن سه چهار ماهی یه خط درمیون واسه عشقوحال مصرف کردم ، چشتون روز بد نبینه ، یروز گفتم بسه دیگه خیلی زیاده روی کردم معتادش میشم خدایی نکرده و از همون روز دیگه نخوردم ، تا یه هفته بیچاره شدم نه خواب نه خوراک نه قرار نه حال از جا بلند شدن ، خلاصه بعد یه هفته کم کم عادی شدم و خلاص ، بد غول نامردیه اصلا سمتش نرید

          2. سلام
            دقیقاً قطع سوء مصرف متادون کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است
            به همین دلیل توصیه ما همواره این بوده که به هیچ وجه سرخود
            از داروهای مخدر برای قطع مصرف مواد اعتیاد آور استفاده نکنید چون ممکنه مشکل اختلال مصرف و درمان رو پیچیده کنه

  10. سلام به همه دوستان…
    خواستن توانستن است….
    دوستان عزیز من الان ۱۵ روز هست مصرف متادون روزی دو قرص ۲۰ رو گذاشتم کنار و مدت مصرف من ۵سال بوده که الان به لطف خدا و عشقم و پسرم همه فشارهاشو تحمل کردم .روزی ۳الی ۴ بار هم شده بود دوش میگرفتم و داروهاای که روانپزشک تجویز کرده بوده مصرف کردم .
    اوج فشار قطع مصرف این اشغال روز ۷ بود ولی تحمل کردم بخدا نمی‌خوام کسی رو بترسونم بخدا ترک متادون از همه چیز سختتره
    ولی یه یا خدا بگو و بگذارش کنار
    ولی سوالی دارم علاعم ضعف بدنی
    تا چند روز ادامه داره؟

    1. سلام. ضمن عرض تبریک به شما به خاطر کار بزرگ و ارزشمندی که انجام دادید، همانطور که اشاره فرمودید ترک مصرف متادون کمی دشوارتر است و علائم منفی ناشی از ترک ممکن است تا ۳۰ روز ادامه داشته باشد اما مطمئناً هر چقدر از آخرین بار مصرف بیشتر فاصله بگیرید شدت، قدرت و مدت زمان علائم منفی کمتر خواهد شد.

  11. سلام به دوستان عزیزم من تا18روزمصرفم روازروزی 10میل رسوندم زیر5میل و12روزقطع کردم درد بدن بی حالی بی قراری نفس تنگی سردردوخستگی شدیدداشتم ولی برای خواب کلوندین شبی یک عدد0.2میل استفاده میکردم خوابم می برد امروز که جمعا 30 روز شده خیلی خیلی خیلی حالم خوب بود وپرانرژی خدامیدونه انگارکه تازه متولدشدم دوستان انسان اگر اراده کندهیچ کاری غیرممکن نیست به چیزهای خوب فکرکنید وبدان که پایان شب سیاه صبح سفیداست موفق باشیم

    1. ضمن عرض سلام و ارادت خدمت شما دوست بزرگوارمان باید عرض کنم که کار ارزشمند و ستودنی انجام داده اید که باعث افتخار است، حتماً در جلسات گروهی و حمایتی شرکت کنید و در ادامه ی مسیر درمان از خدمات روانشناختی بهره بگیرید. با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما

  12. سلام دوستان عزیز و همدرد
    قطع مصرف اول من برمیگرده به اردیبهشت سال 1393 وقتی که با خواست خودم وارد کمپ ترک اعتیاد شدم، زندگی من کلا تحت تاثیر متادون بود. اینم باید بگم که مصرف متادون من از سال 88 با روزی یه قرص 5 شروع شد و به دلیل اینکه من آدم کاملا افراطی بودم برای ترک مصرف تریاک رو به متادون آوردم و این یعنی بزرگترین اشتباه زندگیم، خلاصه اینکه وقتی به خودم اومدم دیدم بعد نزدیک به 5 سال مصرف رسیدم به مصرف روزی 50 سی‌سی شربت متادون که اونم با گریه مصرف میکردم و این هم یکی از بزرگترین عجزهای من بود، کاش کاش کاش هیچ وقت با متادون آشنا نمی‌شدم بدترین خماری رو پس دادم و نزدیک به دو ماه درد و داشتم و بی خواب بودم و بیقرار، عرق سرد و پرخاشگری و…… بعد از خروج از کمپ تو جلسات ان ای حاضر شدم و راهنما گرفتم و قدم کار کردم، تا این که بعد از 4 سال حضورم تو برنامه کمرنگ شد و کله خرابم بهم گفت تو دیگه خوب شدی و نیازی به برنامه معتادان گمنام نداری و……
    همین دلیلی شد برای لغزش و افتادن مجدد تو جهنم مصرف، اینبار نزدیک 1 سال تو عذاب موندم و الانم 24 روزه که پاکم، تو خونه و تنهایی خودم دارم درد میکشم، نه خوابی، نه حوصله‌ای، بی قرار و پرخاشگر، دوستان به خدا که اینبار اومدم بمونم الانم که دارم مینویسم نیمه شبه و اشک امونم رو بریده، خدا خدا میکنم و میگم که خدایا به مو رسیده طاقت و توانم کمکم کن تا پاره نشه این رشته مو به خودش سپردم ولی اومدم که بمونم به خاطر زندگیم و بچه هام و همسرم و پدر و مادر پیرم که غم اعتیاد من داغونشون کرده، خدایا امیدم تنها تویی، کمکم کن تا بمونم، بچه ها لغزش خیلی دردناکه، اگه قطع مصرف کردید تنها راه نجات ما معتادا پناه بردن به انجمن معتادان گمنامه و واقعا هیچ راه گریز دیگه ای نداریم، برای بهبودیتون ارزش قائل شید و وقت بزارید و حرف گوش بدید، تا دوباره وارد این جهنم نشید عین من و خیلی های دیگه، بازم خدا رو شکر که مصرف نمیکنم، و از خدا میخوام که بهم کمک کنه که برنگردم به جهنم اعتیاد.
    برای تمام اونایی که مصرف میکنن آرزو دارم به حلقه معتادان گمنام بپیوندن و از شر مواد راحت بشن،
    بیاید برای هم دعا کنیم، من به تاثیر دعاهای شما ایمان دارم.

    1. تلاش و اراده شما در مسیر درمان اعتیاد و بهبودی ستودنی است. برای شما بهترین ها رو آرزو داریم.
      با عمل کردن به اصول برنامه بهبودیتان، راهنمایی گرفتن از افراد با تجربه مفید و ایمان به پروردگار مهربان
      امیدواریم زندگی جدید و سرشار از خیر و برکت را در مسیر بهبودیتان تجربه کنید.

  13. من تریاک مصرف میکردم بصورتی که اگر هم نمی‌کشیدم هم خماری نداشتم و حالم عادی بود بعضی وقتها میشد ده روز تریاک رو کنار میذاشتم ولی بعد از ده روز بازهم تا چند ماه شروع به کشیدن میکردم .این سری گول خوردم و فکر کردم معادن هم مثل تریاک رو بدنم تاثیری نداره و افتادم به مصرف سه ماه مصرف کردم ولی الان سیزده روزه که گذاشتم کنار و خواب روزانه ام شده دو ساعت در شبانه روز. واقعا سختی کشیدم درد کشیدم اصلا فکرشم نمی کردم این وضعیت پیش بیاد. این پست رو برای عزیزانی مینوسم که مصرف ندارن به تجربه من و باقی دوستان گوش کنید مصرف نکنید واقعا دردی داره ک زمین رو گاز میگیری و از خواب خوراک میفتی

    1. سلام
      همونطور که اشاره کردید، خاصیت اعتیاد آوری که این نوع مواد دارند به مرور فرد مصرف کننده را دچار وابستگی می کند و موجب پدیداری علائم منفی اعتیاد میگردد. به همین دلیل توصیه ما این است که از مصرف هر نوع مواد اعتیاد آور حتی برای یک بار تجربه، تفریح و تفنن اکیداً پرهیز نمایید.

  14. سلام خسته نباشید
    من حدودا دوساله متادون مصرف میکنم الان میخوام ترک کنم از روزی دوتا قرص بیست میلی گرم اوردمش روی پنج میلی شب قبل خواب میخورم.
    الان هم دارم میرم بدنسازی اشتهام خیلی باز شده ولی خیلی عذاب وجدان دارم میگم که دارم زحمت الکی میکشم چون الان شرایطشو واقعا ندارم که بذارم کلا کنار مغازه دارم جنسامم ده روز دیگه میرسه. حیفمم میاد باشگاه رو ول کنم به نظرتون چیکار کنم؟ اگه به نظرتون تغییری نمیکنم تا باشگاهو ول کنم

    1. سلام
      اولویت با قطع مصرف متادون است.
      اول قطع مصرف مواد اعتیاد آور بعد ورزش. اما اگر تحت نظر پزشک متخصص درمان درحال دریافت دارو و متادون هستید اولویت با نظر ایشان است.

      1. سلام من دوازده سال روزی ۴۰ سی سی متادون مصرف میکردم دوماه شربت متادون کردمش شربت تریاک الانم ۳۳روزه کامل قطعش کردم ولی بدن درد دارم بی‌حالی شدیدضعف بی خوابی دارم هفته یه سرم بامپولهای تقویتی هم زدم ولی خوب نشدم راهنمای کنین ممنونم

        1. سلام دوست عزیز
          علائم ناشی از قطع مصرف متادون ممکن است مدت زمان طولانی بروز و ظهور داشته باشد نیاز به صبر و تحمل بیشتر در کنار استفاده از خدمات تخصصی درمان اعتیاد در کنار حمایت در گروه های بهبودی هستید.

  15. نظر من اینه که به هیچ وجه سراغ داروهای مثلا گیاهی که اگه گیاهی هستن بایس اسم داشته باشن…و کلونیدن و کلونازپام و ….نرید .اتفاقی که شاید ۱۵سال قبل برای متادون افتادده امروز با داروهای جدید میفته…..
    نظر من اینه شما با هر پرستیژ جایگاه اجتماعی و ….به کمپ چه دولتی و چه خصوصی و ….مراجعه کنید شما فقطط و فقططط یه مشتری هستین برای اونا….
    ترک مواد صنعتی فقط با خودشون با کاهش و قطع امکان پذیره….

    1. از شما سپاسگزاريم به خاطر اينكه ديدگاه هتون رو با ما،درميان گذاشتيد اما در نظر داشته باشيد درمان اعتياد يك كار تخصصي است كه بهتره از متخصصين اين حوزه براي انجام اينكار كمك بگيريد

  16. سلام خدمت همه عزیزانی که اومدن دنبال ترک اعتیاد متادون و اولین قدم رو میخوان بردارن .بنده ۳۱سالمه و حدود ۸سالی بود که شربت متادون مصرف میکردم اواخر رسیده بود به روزی ۴۰ccالان یک سالی هست که ترک کردم و همه اون عوارضی که دوستان بالا اشاره کردن رو داشتم. چند نکته هست که میخوام بهتون بگم انشاالله باعث جرقه ای بشه که برای همیشه از شرش خلاص بشید.اول اینکه دوستانی که مصرف دوز بالا دارن یکدفعه ای قطع نکنید چون هیچ فایده ای نداره تجربه اش رو داشتم به تدریج دوز مصرفیتون کم کنید این راحت ترین و بهترین راهکاره البته بگم که اراده ترک داشته باشید مسلما به ۱ccهم برسه بعد عوارض ترک داره .دوم اینکه در دوره ترک روحیه تون از دست ندین خیلی که روحیتون ضعیف شدمشاوره بگیرین یا خودتون درگیر موسیقی فیلم یا کتاب کنید درضمن دوش گرفتن رو هم از یاد نبرید با خودتون تکرار کنید که لیاقتتون بیشتر از این حرفهاست بدتر از اینا گذروندن چرا من نتونم مگه این چیه که بخواد منو شکست بده روح و قدرت خدا در وجود تک تکمون دمیده شده پس چرا نتونیم .حرف آخر برای اونایی که بدخلقی میکنن تو دوره ترک وبه بقیه گیر میدن و دنبال بهونن اینو بدون مسبب این وضع فقط خودتی و خودت پس اینقدر درد بکش تا جونت در بیاد موقعهایی که سرخوش بودی فکر این موقعت میبودی پس کسی رو مقصر ندون همینطوری که اولش شروع کردی خودت همینجوری ترک کن .یاحق خدا پشت و پناهتان من ترک کردم بعدی تویی

    1. سپاس از شما كه تجربه ي ارزشمندتون و با ما در ميان گذاشتيداز طرف تيم درمان نورو براي شما آرزوي سلامت و بهبودي روزافزون داريم

  17. باسلام نزدیک ۶سال شیره مصرف میکردم تصمیم گرفتم ترک کنم یکی از رفیقام متادون معرفی کرد اولایل که متادون مصرف میکردم دوتا ۲۰میخوردم بعدش کم کم مصرفم رفت بالا روزی یه خشاب ۲۰میخوردم به مدت ۵سال خیلی اعصابمو داغون کرده بود شب یلدا ۱۴۰۰تصمیم گرفتم برم کمپ رفتم کمپ ۵روز اول که خمار نشدم روز ششم خماری اومد سراغم ۲۸روزه مصرف نکردم ۲۸روزه خواب به چشمای من نیومده .چقدر به خودم لعنت فرستادم که چرا متادون انتخاب کردم ازبس دردکشیدم بخدا اسم هرموادی جلوم میارید حالت تهوع بهم دس میده از مشاوران عزیز میخام یه راهی بهم نشون بدن که دردام کمتر بشن واقعا بعد ۲۸روز خیلی حالم بده با تشکر

    1. دوست خوبم مدت زمان از بين رفتم علائم منفي قطع مصرف متادون نسبت به مواداعتياد آور ديگه بيشتره
      و متاسفانه شما هم مصرف بالايي داشتيد
      تنها توصيه ما به شما باقي ماندن در پرهيز،ويزيت مداوم پزشك درمانگر، پرهيز از مصرف خودسرانه ي هر نوع دارو و شركت در گروه هاي حمايتي ١٢ قدمي است.
      از طرف تيم درمان نورو كمپ براي شما پاكي،بهبودي و شادمانی روز افزون از خداوند منان طلب مي كنيم

  18. سلام دکتر من روزی ۲ تا قرص ۴۰ مصرف میکردم به مدت ۵ سال و ظرف یک ماه کم کردم وکامل گزاشتم کنار الان ۴۰ روز‌میگذره ولی عرق ریزی شدید و درد بعد از ظهرا میاد سراغم دیگه دارم روانی میشم چقدر طول میکشه؟؟؟ اصلا نمیتونم برم سر کار

  19. سلام دوستان راه بهبودی ‌.من روز ۱۰ تا قرص ۴۰ میل متادون میخوردم و تو کمپ یهو ترک کردم بعد از ۳۳ روز نه خواب دارم نه توان راه رفتن و درد عجیبی هم دارم‌هنوز .کسی قرار نیست چیزی بهم بده اینو میگم که به جایی که من رسیدم نرسید بندازینش بره .یا کلینیک یا کمپ واس ترکش لازمه بعدشم‌ باید برین انجمن اگه میخواین بعدش نرین سراغش دوباره .راستش اونقدی درد دارم که اگه باشه بعد ۳۳ شبانه روز درد کشیدن میخورم ولی با راهکارای انجمن و دوستان بهبودی خودمو تو موقعیتش قرار نمیدم که بخواد بازم پام بلرزه و لغزش کنم نا تنها میرم بیرون نه پول همرام میزارم باشه .روح بیل بزرگ شاد بنیانگذار انجمن

  20. سلام عرض میکنم خدمت دوستان و.مدریت سایت که با صبر جواب دوستان رو میده من 4 سال مصرف متادون داشتم واین اواخر روزی 8 تا20 مصرف میکردم واالان زیر نظر پزشک 14 روز هست که تو ترکم بدون پزشک یا خودسرانه ترک نکنید که ممکنه برگردید سمتشمن تقریبا 3 روزه که تقریبا مرگو به چشم دیدم ولی اگه اراده داشته باشی راحت میگذره جون هر کسی که دوست دارید سمتش نرید ویا اگر درگیرش هستی به عنوان برادر کوچکترتون بزاریدش کنار که بدنتونو داغون میکنه درد داره ولی تموم میشه الان که دارم این مطلبو مینویسم از درد به خودم میپیچم ولی اراده انگیزه باعث میشه درد و حس نکنم ارزو سلامتی وپاکی همه دوستان یاحق

    1. ز طرف تيم درمان نورو به شما تبريك ميگيم و آرزوي توفيق و سلامتي براتون داريم
      حتما جلسات گروهي ١٢ قدمي شركت كنيد و از مشاوره هاي روانشناسي هم استفاده كنيد

      1. سلام به همگی نزدیک به ۵سال مصرف متادون داشتم الآنم با کمک خانواده و اعتراف کردن پیششون کمکم کردن الآنم نزدیک ۳۰روزه مصرفی ندارم خیلی درد کشیدم بد تربت دردش هم بی خوابی و سر درد هست فقط یه نکته میخواستم بگم خواستن توانستن است (ن)رو تو زندگی حذف کنید میشه مثال نگین سخته نمیتونم یا دوز و کم کنم جون این راه هم من رفتم میبینیم یه لحظه عصبی هستی دوز می‌ره بالا دوباره همیشه بگین میتونم اصل ترک روحیه است

        1. سلام
          از طرف تیم درمان نورو به شما تبریک میگم
          توصیه ی من به شما اینه که حتماً در گروه های درمانی نظیر گروه های ۱۲ قدمی شرکت کنید و از راهنمایی های یک شخص آگاه به درمان اعتیاد برای ادامه ی مسیر بهبودیتون استفاده کنید

  21. سلام ۲سال هست که هفته‌ای یکبار از قرص متادون استفاده میکنم البته نصف قرص ۲۰ میخواستم بدونم که عوارضی داره با اینجوری مصرف کردن ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. هر نوع مصرف دارو خودسرانه سوء مصرف به حساب مي آيد،و عوارض خواهد داشت.و به شما توصيه ميكنيم حتما در رابطه مصرف دارو از يك پزشك متخصص ويزيت دريافت كنيد

  22. سلام روزی ۳۰ سیسی میخوردم ۸ سال علان ۳۵ روز یک دفه کزاشتم کنار چون نامزد کرد مجبور بود برم سر کار خواب که تا ۳۰ روز شاید در کل ۸ ساعت خوابید باشم ولی علان خیلی میخورم ولی بدنم با سرم انگار تو رویام عسب کار نمکنند درست از ۱۱۰ کیلو یک دفه امد ۹۰ کیلو درد ندارم ولی جون پا شدن ندارم شبهام میرم حمام میام تا خوابم بره‌ نمدونم تا کی بی هسی عسب و سرم خوب میشه سر کار برام جهنمه ولی مجبورم من با نوفن و شیافت ۱۵ روز اول رد کردم علان فقط بی هالی ۸۰ درصد دارم و عسب یک چیزای دیگم هست تو بعد از بدنتون میاد که سم هست

  23. سلام من مصطفی هستم یک معتاد .
    من هم عین بقیه دوستان از p toxin یا همون پتیدین یا همون سم متادون استفاده کردم اونم ب مدت ۸ سال . تا این ک خدا بهم ۴۸ روز پیش یک پسر قشنگ داد . یک سالی میشد ک میخواستم ترک کنم اما گول حرف دکترا رو خوردم ک باید کم کنی و از این حرفها هی کم میکردم باز در میرفت از دستم . خلاصه بگم از وقتی پسرمو بغل کردم ازش خجالت کشیدم رفتم عین مرد به خانمم گفتم و رفتم کمپ ترک اعتیاد تا امروز ۱۵ روز شده . دوستان اول بخاطر خودم بعد خانوادم گذاشتم کنار حتی یک استامینوفن نخوردم توی ترک چ شبایی ک تا صبح ۶ بار و ۵ بار دوش اب سرد میگزفتم تا بتونم ۵ دقیقه اروم باشم . از شب سوم درد شروع شد و تا روز هشتم ب اوج رسید . دوستان من رفتم کمپ دکتر گفت بهت کمکی میدیم ک درد نکشی .. گفتم اتفاقا اگر بهم توی ترک چیزی بدین ازتون شکایت میکنم . اونام بهم ی قرص معده هم ندادن . ترک این سم خطرناک فقط ترک یکباره ای هست لطفا خواهش میکنم ب خودتون اعتماد کنین و راحت میشه تحمل کرد درد رو با سرما 0

    1. از طرف تيم درمان نورو كمپ به شما تبريك ميگيم بابت اقدام ارزشمندتون و بهترين ها رو براي خودتون و خانواده تون آرزو ميكنيم

  24. سلام بنده 8 ماه است مصرف قرص متادون داشتم اوایل روزی یک پنج میلی گرم میخوردم این ماه اخر به روزی تقریبا یک 40 میلی گرم رسیده بود. خواستم بدون تا چند روز این پا درد نمیزاره بخوابم؟ الان روزه هفتممه

    1. سلام خدمت شما
      بهتون تبريك ميگم بابت اقدام ارزشمندي كه انجام داديد
      بايد عرض كنم ماده ي مخدر مصنوعي متادون به علت چسبندگي بالا به گيرنده هاي مخدري بدن، در هنگام بازگيري يا اصطلاحاً هنگام ترك كردن دير تر از مواد ديگه از بدن خارج ميشه و علائم منفي ترك تقريبا بين ٢٠ روز الي ١ ماه طول ميكشد

    2. درود وقت بخیر
      واقعامیگید متادون توی مساعل جنسی اختلال ایجادمیکنه درسته
      من تا دوماه پیش روزی سه گرم شیره سوخته تریاک که خودم خیلی با وسواس درست میکردم استفاده مسکردم بصورت خوراکی،از ظهر تا شب بیش از چهار وعده غذا میخوردم اونم بیشتر برنجی شب هم تا صبح شاید بیش از ربع کیلو ارده و شیره خرما قاطی میخوردم و از لحاظ جنسی بقول همسرم نمیشد نزدیکم رد شد اینجوری بودم که سیری ناپذیر بودم بااینکه بیش از پونزده ساله شیره مصرف میکردم،بخاطر گرونی چون ماهی حداقل ۷ تومن خرج خرید سوخته تریاک میشد دوماهی هست قرص متادون میخورم ولی اصلا تمایلی ندارم مثل قبل غذا نمیخورم بااینکه هیچوقت هم چاق نمیشدم قبلا و هیچکس هم فکر نمیکرد مصرف کنم ،واقعا قرص خوب نیست کلا هیچ مصرف نکنید بهتره هیچوقت دوستان تازه وارد،فکرنکنید بگید من با بقیه فرق دارم من معتادنمیشم،این حرف برای استخبرالله خداهم اشتباهه که مصرف کنه معتادمیشه،چون با چند بار اول مصرف متوجه حالش نمیشی ولی وقتی متوجه میشی بهش عادت کردی و ترکش بعیده،نکنید توروخدا

      1. سلام وقت شمام بخیر
        مصرف هر نوع ماده ی اعتیاد آور و یا داروی اعتیاد آور پایه های زیستی انسان از قبیل: خواب، خورد و خوراک، مسائل جنسی و هیجانات و عواطف را دچار اشکال میسازد.

  25. سلام..
    هجده سالم بود ک یه شخص بخاطر سردردم متا ۵ میل رو بهم داد و من نمیدونستم چیه کم کم خوشم اومد از حس و حال بعد خوردن قرص الن ۴ ساله دارم مصرف میکنم فقط ۵ میل قبلا هم معتاد نبودم و بخاطر درد سرم اینو خوردم حالا میخوام ترکش کنم چقدر زمان میبره وامل سالم شم

    1. ترك متادون به دليل ماندگاري بيشتر اين ماده در بدن معمولاً سخت از مواد ديگر است توصيه ميكنيم تحت ويزيت يك پزشك و يا با كمك يك درمانگر متخصص درمان اعتياد اين كار و انجام بدهيد تا انشالله در كنار گذاشتن مصرف خودسرانه ي متادون موفق شويد

  26. سلام به همه محمد هستم عزیزان که میخوان ازین غول هفت خان بگذرند من اوایل با ترامادول تفننی شروع کرد رفیق بی پدر ناباب منو آلوده کرد کمکم چون از خطرناکی ترامادول اگاه شدم دیر شده بود دیگه رفتم سراغ شیره چون تریاک باید روز بیشتری مصرف میکردم دیگه دیدم مثل روزای قبلش نیست قیافه و وضعیت کاری و مالی داره بهم میریزه یکی از همین آقایون که بدخواه آدم هستن نه دوست گفت شربت متادون مصرف کن شربت هفتهای ۲۵۰ م ل مصرف میکردم همیشه درحالت خواب سردرگمی بودم بعدش رفتم سراغ قصرش روزی ۱ الی ۲ تا بعضی وقتا۴تا۴۰ که بتونم ابرومو توی جمع حفظ کنم ۵سال ترامادول ۵سال شیره ۵سال هم متادون دیگه بخاطر این وضع تصادف کردم پام و دستتم شکست چون خمار بودم متوجه نبودم بلاخره زندگیم کارم و ازدست دادم ۳سال زندگیم درجازد باخودم گفتم بچه ها خانومم چه گناهی کردن باید تصمیم میگرفتم اواخر قرص ۴۰ چهارقسمت میکردم روزی همون نیمشو مصرف کردم تا۱ماه بعد دیگه کامل گذاشتم کنار روز اول خوب بود شبشم خوابیدم روز دوم دیگه علائم ترک اومد سراغم بی خوابی سردرد ضعف بی اشتهایی وغیره بدنم هی گور می گرفت هر ۳ ساعت میرفتم دوش آب سرد روزای ۷ به اوج خودش رسید مرگمو دیدم اما گفتم یا مرگ یا زندگی از کارشخصیمو بزور انجام میدادم ولی خودمو یجوری سرگرم میکردم اهنگ نت و.. روز شبا چنان طب میکردم که چشامو بزور باز میکردم بلاخره روز ۱۴ حالم بهتر شد اشتها پیدا شد خلقوخو عوض شد الان خداروشکر میکنم که رها شدم اخطار به همه بزرگواران مخصوصا کسایی که دنبال کله داغ کردن هستن استرس کم کنی واورت دادن واسه بقیه با کله داغ یا رفتن یه پله بالاتر با این وضع مصرف کردن واقع نابودکردن خودت ابروت خانوادت اطرافیانت هست پس من آرزو میکردم کاش به سال ۸۵ برمیگشتم و دوباره زندگی میکردم الان ۳۵ سالمه که دارم با شما صحبت میکنم جونا ونوجونای عزیز به خودتون رحم کنید نرید سراغش و متادون که مرگتو جلوی چشمات میاره دیگه بسه خدا ولی ۱۵ روز مرگ تموم شد خداروشکر ممنون ازاینکه مشاوره میدین به بندههای خدا با تشکر خدا به همراتون

    1. سلام محمد جان ازت سپاسگزاريم كه تجربه ي خودت و با ما درميان گذاشتي از طرف تيم درمان نورو كمپ آرزوي سلامتي و بهبودي و شادي روز افزون برات داريم

  27. سلام.خواهش میکنم من سوادشو ندارم دنبال جوابتون بگردم.طوری جواب بدید ببینمش.بخدا یادم نیست چند ساله قرص و شربت میخورم..شاید حدود ۶ سال یا ۸ سال…ولی از سال اول فهمیدم گرفتار چه غولی شدم. ولی قرص و شربت متادون رو خوردم. روزی دو یا سه عدد قرص ۲۰ یا شربت روزی ۱۰ سی سی..الان ۲۲ روزه ترک کردم کلا. هفته اول فقط کمپ موندم.بخاطر بچهایم.الان خدا روشکر ۲۲ روزه پاکم.ولی درد پا کمی دارم و بیخوابی…این درد و بیخوابی کی تمام میشه.خدا خیرتون بده.ممنونم

    1. سلام
      چون متادون ماده مصرفي شما جزو موادي است كه ديرتر از مواد ديگر از بدن جدا مي شود و علائم منفي ناشي از قطع مصرف اين ماده ي مخدر مدت زماني طولاني تري بروز و ظهور پيدا ميكند شما ميبايست حداقل ٣٠ روز براي دستيابي به نتيجه ي مطلوب قطع مصرف صبر كنيد و حضور در جلسات گروهي حمايتي و راهنمايي گرفتن از يك مشاور مجرب نيز به شما كمك خواهد كرد

  28. ،از یک امسال ترک کردم روزی یه قرص ۴۰ میخوردم ساعت ۴ صبح بیدارم فقط بگم خیلی ترک طولانی فکر کنم ۱ ماه عوارض جسمانیش مثل بدن درد .عرق. بی خوابی کم اشتهایی و سوزن سوزن شدن بدنم دارم … روانیشم اصلا حوصله هیچ کاری ندارم و حساسیتم سر چیزای کوچولو رفته بالا به همه گیر میدم انشلا هممون ترک کنیم

  29. باسلام من حدود ۸ماه تریاک مصرف کردم و اومدم ترک کنم با متادون و گرفتار این شیطان شدم و یک سال مصرف کردم امروز روز ۱۱هست ولی هنوز خواب ندارم امشب از درد بسیار زیاد رفتم چند دود تریاک کشیدم تا دردام کم بشه بخدا حتی آب سردم فایده ندارم اصلا روزی یک ساعت میخوابم کمک کنید اگر هنری دارین تو این کار

    1. سلام
      متادون يك داروي مخدر نگهدارنده با مدت اثر و طول عمر بالا نسبت به مواد مخدر اعتياد آور ديگر است
      پزشكان درمانگر از اين دارو براي كاهش آسيبهاي ناشي از مصرف مواد اعتياد آور ديگر نيزاستفاده ميكنند،مصرف خودسرانه ي متادون بسيار خطرناك و حتي ميتواند كشنده باشد.
      به شما دوست عزيز هم توصيه ميكنم علائم ناشي از قطع مصرف متادون را تحمل كنيد توسط يك پزشك متخصص درمان اعتياد ويزيت شويد و از خدمات حمايتي گروهي و يا روانشناختي استفاده كنيد
      انشالله تا چند روز ديگه اين علائم منفي شما برطرف ميشود

  30. درود برشما ..ممنون از راهنمایی خوبتون و نظر دوستان گرامی ..واقعا مفید بود ..من روز ششم از ترک متادون با مصرف استاندارد قرص پنج هستم که بتدریج و خودسرانه کم کردم تا به یک هشتم یک قرص پنج رسوندم و خدارو شکر در حال حاضر بدون قرص پنج روز گذشت ..تقریبا ده سال تریاک کشیدم و مابین بدای ترک قرص پنج مصرف میکردم …الان اکثر این علائمو دارم ..و به لطف خدا دارم تحمل میکنم …ممنون از همه شما ..امیدوارم که تک تک دوستان به رهایی از متادون برسن ..آمین .

    1. مصرف خودسرانه ی متادون به هر شکل و طریقی
      رفتار اعتیادی و سوء مصرف دارو محسوب میشود و بسیار پرخطر است
      حتماً تحت ویزیت پزشک متخصص از روش درمان نگهدارنده استفاده کنید

  31. باسلام ، دوستان عزیز شاید کلمه ترک کلمه خیلی ترسناکی بنظر بیاد اما برای مثال من از ترامادول شروع کرد ، از روزی یک دونه تا زمانی که روزی یک خشاب ۲۲۵ میخوردم ، خواستم ترک کنم رفتم پیش پزشک و متادون رو جایگزین کرد ، متادون از روزی ۱۰عدد قرص ۴۰شروع شد کم شد کم شد تا یکسال رسید به روزی یک عدد ۴۰ ، از یجایی خواستم ترک کنم و تموم بشه این اعتیاد
    با یک تصمیم و یک انگیژه سرشار شما هم میتونید
    من چهار روزه پاکم ، درکنارش هم دکتر داروهای لازمه رو برام نوشتن و کل فرایند پاک شدن تنها ۴۵ روزه .. ارزش نداره تو کل زندگی ۴۵روز اذیت بشین؟ یکباره برا همیشه
    اثرات ترک هروز و هروز شدید تر میشه ولی فقط انگیزه و انرژی بشما میتونه نجاتتون بده .. دکتر برای اختلال بی خوابی هم قرص خواب دادن اما من مصرف نمیکنم و تنها راه درمانیم برای خواب هرشب ۱.۳۰ الی ۲ ساعت میرم پیاده روی سریع برمیگردم انقدر خستم نمیدونم کی خوابم میبره .. دوستان کافیه بخواین . به امید پاکی برای همگی

    1. از طرف تیم درمان مرکز تخصصی درمان اعتیاد نورو به شما تبریک میگم
      و آرزوی پاکی بهبودی و سلامت روز افزون برای شما دارم
      حتماً جلسات گروهی و حمایتی شرکت کنید

  32. سلام من علان ۳۲ سالمه ۱۰ سال متادون مصرف میکردم روز ۳۰ سی سی علان ۴ماه یک دفه ترک کردم خیلی سر گیجه دارم و بی هالی وحشت ناک ۴۰ روز اول که ۱ دقیقه نخوابیدم علان روز ۳ساعت میخوابم اونم با التماس تا سر کوچه نمتونم برم از بی هالی سر گیجه بد جور گیر کردم ۵ماه نامزد کردم با این هال نمتونم برم کار تا کی باید این باید خوب شم این ۴ماه ۱۰ سال پیر شدم

    1. حتماً به یک پزشک متخصص درمان اعتیاد مراجعه کنید
      تا شما رو ویزیت کنند
      چون علائم منفی ناشی از ترک متادون که عنوان کردید بیش از حد معمول طول کشیده است

  33. با سلام خدمت همهی دوستان خمارم
    من پنج سال مصرف شیره داشتم از کشیدن شروع کردم بعد بخاطر وقت و مکان رو آوردم به انداختن یه بار سر کارم جنسم تموم شد البته سه روز قبلش میدونستم داره تموم میشه و همین باعث شد با وجود مصرف هم خمار باشم راستشو بخواین رفته بودم زیارت کربلا ولی یه مشکلی پیش اومد و من یه هفته از وقتی که حساب کرده بودم بیشتر موندم روز اول بدونه جنس مثل دیونه ها شده بودم روز دوم دست به دامن هر کی که اونجا بود شدم با این که خیلی هم خجالت میکشیدم ولی تقریبا به هرکسی که احساس میکردم مصرف داره رو انداختم خیلی ناراحت بودم یه سری جوری جواب میدادن که انگار جزامی دیدن ازم چندششون میشد آخرش یه پسر جوون گفت من شربت دارم خدا خیرش بده بیست سی سی یا بیشتر بهم داد همونجا یه سره آب معدنی خوردم و بعد ده دقیقه شارژ شدم وقتی برگشتم پنج روز بود متادن شربت مصرف میکردم و درد نداشتم گفتم حتما یه حکمتی داشته که شیرم تموم بشه رسیدم شهر خودم فرداش رفتم مرکز ترک اعتیاد و کل ماجرا رو بهشون گفتم اینم که روزی هشت گرم شیره تو سه وعده مینداختم بالا مسئول اونجا بهم صد سی سی داد گفت روزی هشت سی سی صبح و عصر گفتم می‌خواهم ترک کنم گفت فعلا همین برنامه رو شروع کن ولی آنقدر از مصرف خسته و ناامید شده بودم که فقط روز اول هشت سی سی رو خوردم فرداش یک میل از هشت سی سی کم کردم چون با سرنگ می‌کشیدم خیلی راحت بود اندازه گیریش دقیقا بعد پنج ماه رسیدم به صبح نیم سی سی بعدازظهر نیم سی سی نه دردی بود و خماری ولی احساس میکردم دیگه کشش ندارم رفتم پیش دکتر گفتم میخوام ترک کنم با اینکه شربتم ده دوازده سی سی مونده بود بهم قرص پنج داد یک ماه روزی نصف صبح نصف بعد از ظهر الان بعد از شش ماه مصرف یه شب خوابیدم و صبر زد به سرم ترک کنم سه روز اول نه درد بود نه بیخوابی ولی از روز چهارم شروع شد و روز هشتم رسید بجایی که تا صب گریه کردم بماند که تو کوچکترین چیزی دلم پر میشد الان با بدترین درد و بی خوابی دست و پنجه نرم میکنم می‌دونم اکثرن میدونید چی میگم دوستان خوبم درد ما مشترکه من یه زمانی قهرمان جودو بودم و بهترین ورزشکار تو وزن 73 کیلو الان وزنم شده صد کیلو شکم گنده بی حوصله شدم حتی نمیتونم خونوادم رو به یه مسافرت ببرم از طرفی هرچقدر سخت هم باشه باید با این درد و بیخوابی برگردم سر کار چون خرج زندگیم رو نمیتونم بدم با همه این اوصاف درد بی خوابی بی قراری و چه و چه و چه خوشحالم که دارم بخاطر خونوادم درد میکشم من بخاطر خودم و لذت خودم مصرف رو شروع کردم ولی خیلی زود اسیرم کرد الانم دو راه بیشتر ندارم یا درد و بیخوابی رو تحمل کنم و به زندگی برگردم یا برگردم به گذشته و بازم افسردگی و ضره ضره آب شدن و دوری از خانوادم دوستان من 37 سالمه
    بهتون قول میدم به شمایی که داری میخونی و همدرد منی ما میتونیم و موفق میشیم چون خدایی از مایی که درد میکشیم بیشتر از دیگران حمایت می‌کنه اول به خدا تکیه کن و بعدش شب وقتی بچت خوابه برو بالا سرش و به خودت بگو اگه مشکلی داشته باشی من رو داری خودمو خوب میکنم تا بتونم ازت مراقبت حمایت و حفاظت کنم سخته ولی این فداکاری رو برای خانوادمون باید بکنیم
    ممنونم که تحمل کردید بدونید اینو داشتم با گریه و از ته دل و در اوج درد می‌نوشتم و شاید صادقانه ترین اعتراف من در کل زندگیم بوده به امید رهایی هممون

    1. برادر عزیزم
      ازت طرف تیم درمان نورو بهت تبریک میگیم بابت این عزمی که در راه زندگی سالم و هوشیارانه به خرج دادی
      سپاسگزارت هستیم که امیدت به درمان و بهبودی و با ما به اشتراک گذاشتی و برات بهترینها رو آرزو داریم

  34. سلام خدمت دوستان همدردم.. من سه سال متادون مصرف میکردم بعد با کمک کلاس های دوازده قدمی و دوستان همدرد پاک شدم و دو سال پاک بودم که از کلاس ها رو گزاشتم کنار و متاسفانه دوباره لغزش کردم و حتی دوز مصرفم چندبرابر قبلم شد یعنی به روزی ده عدد قرص چهل رسید.. ولی خداروشکر بازم برگشتم به کلاسها و دوباره ترک کردم و الان سه ساله پاکم…به من تو درد خماری تنها چیزی کمکم کرد دوش آب ولرم. و استفاده از غذاهاو خوردنی هایی که مزاج گرم دارن اصلا غذاهای سرد مزاج استفاده نکنید.. مثلا شیره خرما و ارده یا شیره انگور.. پسته بادوم.. قوه تو کرمانی عرقیات گیاهی گرم خیلی کمک میکنه.. و از همه مهمتر شرکت در کلاس های انجمن معتادان گمنام و دوازده قدم و ارتباط با یک دوست همدرد خیلی از لحاظ فکری و ذهنی کمک میکنه.. امیدوارم خداوند به هممون کمک کنه و همگی بتونیم پاک شیم و پاک زندگی کنیم..فقط نترسید و اراده کنید مطمئن باشین خدا همراهتونه و کمکتون میکنه.. موفق باشید

    1. سلام خدمت شما
      از طرف تیم درمان نورو به شما به خاطر عزم و اراده و تلاشتون تبریک میگم
      و بهترینها رو براتون در مسیر بهبودی آرزومندم
      سپاس از شما که تجربه ی ارزشمندتون و با ما به اشتراک گذاشتید

  35. فقط میتونم بگم تورو به خدا سمت متادون نرید من رسوندم به روزی نیم سی سی بعد گذاشتم کنار امروز روز 5 سخت ترین و بدترین عذاب دنیاس برام امروز خیلی وسوسه شدم 8 بار زنگ زدم بیارن برام 8 بار زنگ زدم کنسل کردم آخر سرم زدم با ماشین تو جاده الان دیگه می‌خوام برم خونه و دوش آب سرد واسم دعا کنید روز سختی رو پشت سر دارم میزارم با33 سال سن فقط گریه میکنم واسم دعا کنید

    1. سلام
      همانطور که اشاره کردید مصرف خودسرانه ی متادون عوارض خطرناکی داره که تمام زندگی رو تحت تاثیر قرار میده
      از طرف تیم درمان نورو به خاطر اقدام مهمی که انجام دادید بهتون تبریک میگیم و براتون سلامتی و تندرستی و آرزو میکنیم
      و توصیه ما این است که از کمک یک درمانگر متخصص در حوزه ی درمان اعتیاد برای تداوم بخشیدن به بهبودیتان بهره بگیرید

  36. سلام وقت بخیر
    من حدود ۴ سال شرب متادون مصرف میکردم از روزی نیم سی سی شروع شد تا رسید به روزی ۳۰ سی سی ولی خستم کرده بود دیگه نمیتونستم تحمل کنم وقتی میرفت داخل یه جمع همش باید خوابم می‌گرفت تا اینکه شروع به کم کردنش کردم و رسوندم به روزی ۵ سی سی و در چون قصد ازدواج گرفتم و از ترس مثبت شدن جواب ازمایشم به یکباره شروع به ترک کردم الان ۸ روزه مصرف نکردم پلی به شدت عذابم میده مخصوص بی خوابی پا درد و سر درد فقط خدا میدونه چقدر سخته .
    نمیدونم این داستان درد و بی خوابی تا کی قراره ادامه داشته باشه

    1. سلام
      علائم منفی ناشی از قطع مصرف متادون از روز پنجم شدت میگیره و بسته به مدت و میزان مصرف و همچنین شرایط جسمی و روانی فرد تا حدود یک ماه ادامه دار است
      توصیه ما برای شما کمک گرفتن از یک درمانگر متخصص برای مشخص نمودن طرح درمانی است
      براتون بهترین ها رو به همراه سلامت و بهبودی آرزو مندیم

  37. درود.
    بنده از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ مصرف تریاک داشتم و واسه ترک تریاک سراغ متادون رفتم که متاسفانه از همون موقع تا ۱۹ روز قبل درگیر متادون بودم و مصرفم بحدی بالا رفت که اواخر حدود ۹۰ میلی گرم قرص مصرف میکردم ولی واقعا از هر نوع نعشه جات خسته شدم دیگه مغزم هیچ تمایلی به نعشه کردن نداشت و تصمیم به ترک گرفتم و الان توی روز ۱۹ سم زدایی هستم و فقط درد مفصل پا و روان پریشی و بی اعصابی شدید دارم ولی حاضر نیستم دوباره مصرف کننده بشم چون این همه سال از عمرم در جا زدم. ضمنا بنده بزرگترین ضربه ای که خوردم از مرکزهای سؤ مصرف مواد بود چون بدون هیچ کنترلی هر مقدار دوز دارو میخواستم در اختیارم میذاشتن و فقط پولش میگرفتن دیگه مهم نبود که مصرف داره روز به روز بالا میره.

    1. سلام
      مصرف خود سرانه و بدون ویزیت و کنترل داروهای مخدر جایگزین یکی از رفتارهای پرخطر و آسیب زاست که عوارض متعدد جسمی و روانی و اجتماعی به همراه داره
      از طرف تیم درمان نوروکمپ به شما توصیه میکنیم با بهره مندی از مشاوره ی یک درمانگر متخصص در حوزه ی درمان اعتیاد این رفتار پرخطر رو متوقف کنید و در ادامه در مسیر بهبودی و سلامت گام بردارید

  38. سلام۔ من پنج روز متادون‌مصرف کردم۔ و قزع کردم بعداز یک هفته ،پنح روز دیگه هربار ده میلی گرم مصرف کردم۔ الان‌پنج روزه نمیخورم۔ یکم بیخواب شدم و یکم پادرد دارم۔ ایا من کاملا وابسته به متادون شدم و بدنم الوده شده؟پنج روزه نمیخورم،خواهش میکنم‌راهنمایی کنین۔

    1. علائم منفی ناشی از قطع مصرف متادون از روز پنجم بروز میکند و کم کم شدت میگیرد
      کمک گرفتن از یک متخصص درمان اعتیاد و تیم درمان اعتیاد طی کردن پروسه ی قطع مصرف رو برای شما آسان تر و قابل تحمل تر خواهد کرد
      با آرزوی موفقیت،سلامت و تندرستی برای شما

  39. سلام من بامصرف روزی ۴۰سی سی در روز حدود ۱۰سال یابویی ترک کردم الان ۴۸ روزم ولی هنوز مث روزای اول دارم خماری میکشم…میخام اينو بگم که متادون یعنی يه عمر بدبختی و بعدشم خماری داره که …..

    1. سلام
      دوست بزرگوار از طرف تیم درمان اعتیاد نورو
      به شما تبریک میگیم در جلسات حمایتی گروهی شرکت کنید
      یک رواندرمانگر و حامی در این پروسه کمک زیادی به شما خواهد کرد
      و
      حتماً به یک پزشک متخصص اعتیاد هم مراجعه کنید
      تا با آزمایشهای لازم سلامت اندام داخلی شما رو بررسی کنند
      چون مدت زمان و شدت خماری که میفرمایید کمی غیر طبیعی به نظر میرسد

  40. سلام . من الان روز ۱۶ که متادون رو ترک کردم . مدت ۸ سال از حشیش شروع کردم و بعد به پیشنهاد سمت ترامادول آمدم مصرفم اول نصف قرص صد بود یکی دو سال ادامه دادم تا دیدم روزی ۴ تا قرص دویست میخورم . از جایی که قرص میگرفتم بهم پیشنهاد. متادون داد و من با یک قرص بیست در روز شروع کردم . و تا چشم بهم زدم دیدم دو سه ساله دارم مصرف میکنم روزی سه تا قرص ۴۰ . بالاخره یک شب تو آینه خودم رو دیدم . قبلا ورزشکار بودم و مقایسه کردم‌ و از خودم بدم امد . گفتم یا تمومش میکنم یا تو همین منجلاب باید ادامه بدم .عشق به خانوادم و پسرم باعث شد‌ مصرفم رو کم کنم هفته ای بیست تا کم کردم تا اینکه ۱۵ روز پیش کلا قطع کردم . سه روز اول وحشتناک حالت تهوع ، بی حالی ، تعرق ، افسردگی . شاید باورتون نشه آهنگ شاد هم منو به گریه مینداخت . سرتون رو درد نیارم الان همچنان شب ها درد پا دارم . از نظر جسمی بهترم و امید به روزای روشن دارم . غول بزرگی برای خودمون درست کردیم اما ولا با اراده و تحمل چند روز سختی شکست این دشمن زندگی خیلی اسونه ..
    موفق میشید باور داشته باید بدن ما خودش رو بازسازی میکنه

    حتما دوش اب سرد
    غذاهای مثل عدسی بخورید
    از فست فوت ها فعلا دوری کنید
    سبزی و‌مواد مغذی مثل میوه به زور هم شده بخورید

    یاعلی مدد .

    1. از طرف تیم درمان نورو به شما تبریک میگیم بابت این اقدام سازنده و سرنوشت ساز
      به شما توصیه میکنیم در گروه های حمایتی ۱۲ قدمی شرکت کنید حتما از یک پزشک متخصص ویزیت بگیرید و مسیر بهبودی را مستمر ادامه دهید
      با آرزوی بهترینها برای شما

  41. من 5 سال روزی دو تا متادون 40 میخورم.
    دارم ترک می کنم الان دو روز دارم روزی نیمی سورچه می کشم، تا سورچه جایگزین متادون بشه و بدنم به سورچه عادت کنه و با اعتیاد سورچه برم کمپ.
    کلی تحقیق کردم که حداقل یک ماه باید بندازم تو سورچه بعد برم کمپ یع دوره ترک کنم بیام.
    اگه با عمل متادون بخوام برم 3دوره باید کمپ باشم تازه بعدش ام درد دارم

    1. سلام
      جایگزینی ماده اعتیاد آور با یک ماده ی اعتیاد آور دیگر رفتار پرخطری است که ما توصیه نمیکنیم
      هر چه زودتر تحت نظر پزشک و تیم درمان در یک مرکز درمان اعتیاد مقیم شوید و قطع مصرف کنید شانس بهبودی و بازگشت سلامت شما بیشتر خواهد بود

  42. سلام من روزی ۲ قرص ۴۰ مصرف میکردم الان ۵۰ روز هست که قطع مصرف کردم قطع مصرفم به صورت تدریجی بود
    الان تقریبا بدنم نرمال شده البته نه به صورت کامل
    هنوز شبها مور مور و گز گز پا دارم خواستم بپرسم این حالت تا چند وقت ادامه داره؟

  43. سلام
    من روزی ۲ قرص چهل متادون مصرف میکردم البته قطع مصرفم تدریجی بود الان ۵۰ روزه قطع مصرف کردم هنوز شبها مورمور و گز گز کردن پا دارم خواستم این تاکی ادامه داره؟

    1. سلام
      از طرف تیم درمان نورو کمپ به شما بابت این اقدام ارزشمندتون تبریک عرض میکنیم و توصیه ما برای شما این است که حتما ویزیت یک پزشک متخصص رو دریافت کنید
      و در گروه های حمایتی بهبودی شرکت کنید

  44. سلام خواستم از تجربم برای دوستان بگم من سه سال تریاک میکشیدم بعد دوز رفت بالا زدیم تو شیره یکی از دوستان متادون معرفی کرد بهم از نوع شربتش حدود ده روز خوردم بعدش نخوردم دیدم هیچ حالت خماری ندارم خیلی از این موضوع لذت بردم با خودم فکر کردم هر وقت دوست داشتم میکشم هر وقت خسته شدم ده روز متادون میخورم و ترک اما دوستان اینو بهتون بگم تو همین کش قوسها معتاد متادون شدم حدود دو سال نیم شربت میخوردم واقعا خسته کننده شده بود برام تصمیم به ترک گرفتم الان بیست یک روز ترک کردم ولی هنوز خوابم نرمال نیست ودرد پا دارم واقعا صد رحمت به تریاک شیره خداییش ترک متادون خیلی سختتره تو رو خدا مصرف نکنید اینو اگه میخوای خلاف کنی مثل مرد بشین تریاک بکش هر وقت نخواستی ترک کن من دها بار تریاک ترک کردم بدون متادون به خدا قسم یک دهم این ترک متادون اذیت نکرده بود واقعا خیلی سخته از خدا میخوام همه متادونیها رو نجات بده واقعا متنفرم ازش

    1. سلام خدمت شما دوست بزرگوار
      باید خدمت تون عرض کنم
      مصرف هر نوع ماده ی اعتیاد آوری به معنی خودتخریبی و از بین بردن جسم و روان و روابط ارزشمند انسان است
      بعضی از مواد اعتیاد آور سریع تر تخریب میکنند و بعضی از مواد اعتیاد آور با سرعت کمتر
      اما آنچه اهمیت دارد ماهیت سمّی این مواد است
      بنابراین توصیه ی تیم درمان نوروکمپ
      قطع مصرف مواد اعتیاد آور تحت نظارت تیم درمان متخصص و در ادامه پرهیز از مصرف هر نوع ماده ی اعتیاد آور و قرار گرفتن تحت حمایت گروه های ۱۲ قدمی است

      1. درود هموطن،ببخشید مزاحم میشم.حداقل ۱۲سال مصرف شربت متادون داشتم همراه با مواد.الان خوشبختانه ۴ماه و ده روزه بدون هیچ مورفینی ترک هستم ولی پادرد کمی نگرانم کرده که تا این موقع هم رفع نشده.هم درد پا دارم هم عطش زیادی در پا خصوصا کف پا دارم.لطفا راهنمایی کنید بعد ۴ماه بازم طبیعیه یا باید فکر دیگه ای کنم؟سپاس بابت🌹🌹 سایت خوبتون

        1. سلام
          توصیه ما برای شما استفاده و پیروی از یک برنامه ی درمانی کامل و مدون مثل برنامه های ۱۲ قدمی انجمن معتادان گمنام است
          تا بتوانید به مسیر درمانیتان تداوم ببخشید

      2. سلام خسته نباشید من حدود۸ماهی مصرف داشتم اول شربت بودتا روزی۴۰سی سی رسیده بود یمدت عوضش کردم روزی۵تا۴۰میخوردم کم کم کمش کردم تا ۴روز پیش رسیده بود به۱قرص۵ وروز بعدش دیگ نخوردم دوروز اول خوب بود تقریبا الان نزدیک۵۰ساعته نخابیدم قرص لورازپامم خوردم فایده نداشت از کارو زندگی افتادم میشه راهنمایی کنید دارویی چیزی که بتونم بخابم به کارام برسم ممنون میشم جواب بدین

        1. سلام بارها در پاسخ به سوالات شما عزیزان عنوان کرده ایم در رابطه با درمان و قطع مصرف های خودسرانه هیچ توصیه و راهنمایی نداریم چرا که اعتقادی به این کار نداریم
          شما می بایست در یک مرکز اقامتی خدمات تخصصی درمان اختلال مصرف دریافت کنید چرا که درمان فقط مصرف نکردن ماده ی اعتیاد آور نیست.
          اگر شرایط اقامت ندارید به ناچار حداقل کار ممکن ویزیت گرفتن از یک پزشک متخصص درمان اعتیاد و شرکت در جلسات حمایتی گروهی است.

  45. سلام و خدا قوت خدمت تمامی دوستانی که قصد پاک شدن دارند و به استقبال نجات و رهایی خودشون قدم برداشتند ، عزیزان بین کامنتها فک کنم من بالاترین دوز مصرفی رو داشتم طوری که از همه چیز از یک ترامادول شروع شده کم کم زیاد بخودم اومدم دیدم در روز یک ورق ترامادول ۲۲۵ میخورم ، به توصیه فروشنده خودمو انداختم بروی متادون ، جواب نمیداد اما با بالا بردن دوز خودمو تسکین میدادم باز به خودم اومدم دیدم روزی یه ورق متادون ۴۰دارم میخورم .. زنم ازم طلاق گرفت ، از کارم استفعا دادم ، تمام زندگیم شده بود اعتیاد .. رفتم مرکزی معتبری برای ترک ، روند ترک دوسال طول کشید الان دقیقا ۲ماه هست پاک پاکم ، دکتر قرصهای زیادی هم برا تسکین درد بهم داد اما روزای وحشتناکی گذشت اما الان میتونم بگم بهترین و ایده آل ترین شرایط رو برای خودم ساختم . درسته هنوزم درد پا ، مشکل گوارشی ، مشکلات روحی همراهمه ولی همیشه به آخرش فک کنید ، شیرین هست .. به امید پاکی هرچه زودتر همگی
    رفیقای من ، نترسید ، ۷روز سخته بعدش خوب میشه

  46. سلام به دوستان عزیزم
    ده سال پیش مصرف تریاک رو با نیت ترک با متادون گذشتم کنار با مصرف روزانه 2قرص 40 یکی صبح یکی هم شب بارها کم و زیاد کردم ولی نتونستم کم کنم قرص روبه تمام شدن بود روز های زوج مرکزی که ازش قرص می‌گرفتم باز بود طی این ده سال به خودم اجازه نمی‌دادم از عطاری یا جای دیگر تهیش کنم رفتم مرکزی که قرص می‌گرفتم دیدم تعطیل است بعلت کمبود دارو 10دقیقه ایستادم با خودم یه تصمیم مهم برای زندگیم گرفتم واقعاً تو سن 50سالگی خودتو اسیر تهیه چند تا قرص از کجا آمدم وقت گذاشتم مشکل مالی ندارم آیا لیاقت همه ما اینه بخدا قسم این نیست من آخرین روز
    مصرفم همان روز بود فقط دو روز آخر روزی یه قرص 40مصرف کردم الان 32روز پاکم هیچ دردی ندارم عین تمام آدمهای معمولی زندگیم رو می‌خوام شروع کنم تحمل درد خماری کشش عضلات تمام اینها بدون حتی یک قرص کنار گذاشتم همه اینها با کمک همسر بوده که واقعاً تحمل کرد
    دوستان عزیز کسانیکه تحمل اینکارو ندارن حتما از کلینیک تخصصی ترک اعتیاد استفاده کنند آرزوی سلامتی و پاکی برای همه دوستان گرفتار رو
    از خدای متعال خواستارم

    1. ضمن تبریک به شما به خاطر کار بزرگی که انجام دادید
      از طرف تیم درمان نورو کمپ از شما تشکر میکنیم که تجربه ی ارزشمندتون رو با ما به اشتراک گذاشتید

  47. سلام به همه برادران عزیزان خیلی دوستدارم از تجربیات خودم بگم تا شاید یک درصد برای برادران هم وطنم مفید باشه من 25 سالمه از سال اول دبیرتان بخاطر مشکلات زندگیم یا در حقیقت علاقه ی خودم برای رسیدن به یک آرامش که در واقعیت کاذب و بزرگ ترین خطای زندگی زندگیم بود شروع به مصرف ترامادول کردم اوایل روزی 2 تا 200 مصرف می کردم بعد از 5سال به روزی 8 عدد 200 رسید بعضا 10 عدد هم می شد.از عمق وجودم احساس خستگی و درموندگی می کردم.ولی کاری ازم برنمی اومد.تا اینکه تو خونه تشنج کردم وخانوادم وحشت کردن دنبال راه چاره بودم بعد رفتم سراغ متادون 40(معادل 8 CC شربت)یک سال مصرف کردم شرایط مالی بدی داشتم و خودم رو بی اراده ترین آدم دنیا میدونستم تا اینکه یک تصمیم گرفتم کلا مصرفم رو قطع کردم الان یک هفته است مصرف نمی کنم(این سال ها تا خرخره نعشه بودم اما الان اصلا برام مهم نیست بمیرم یا نه فقط دلم می خواد یک روز پاک باشم الان احساس می کنم تازه متولد شدم،به خودم ثابت کردم بی اراده نیستم فک کنم معجزه ی زندگیمه خدایا ازت ممنونم

    1. سلام خدمت شما
      از طرف تیم درمان مرکز تخصصی نورو به شما بابت این اقدام ارزشمندتون تبریک میگیم
      حتماً برای تداوم پاکی تون
      از ویزیت یک پزشک متخصص درمان اعتیاد استفاده کنید و از درمانگران مجرب در حوزه ی اعتیاد کمک بگیرید

  48. من مصرف متادون البته قرص ۴۰راداشتم بامرور زمان وکم کردن تو خونه انجام دادم الان نزدیک به
    ۲۸روز مصرف ندارم ولی مشکل اصلی خواب درستی ندارم البته روزی ۴الی ۵ ساعت صبح وبعداظهر میرم سرکارکمبود انرژی میارم تمام هیکلم درد میگیره.

    1. سلام
      از طرف تیم درمانی نورو کمپ به خاطر اقدام ارزشمندتون به شما تبریک میگیم
      علائم منفی ناشی از قطع مصرف متادون زمان بیشتری لازم داره تا از بین بره لطفاً از یک پزشک متخصص در حوزه درمان اعتیاد ویزیت بگیرید و در جلسات دوازده قدمی یا حمایتی شرکت کنید

  49. سلام به دوستان ،من تقریبا هشت سال هست ک شروع کردم به مصرف قرص متادون البته نه هر روز تا چهار سال اول یک هفته مصرف داشتم دوهفته نداشتم ولی الان چندسال هست ک روزانه بیست عدد قرص چهل مصرف میکنم ،و حالا هفت روز هست که هیچی مصرف نکردم البته فقط عرق سرد و لرز و بی خوابی دارم و اصلا اشتهای غذا خوردن ندارم اونم ب زور چند لقمه در روز میخواستم راهنماییم کنید ک میتونم ادامه بدم یانه یا شرایطم بدتر از این میشه چون اگر از این بدتر بشه فکر نکنم بتونم ادامه بدم

    1. سلام
      توصیه ما به شما کمک گرفتن از یک مرکز درمانی و تیم درمانی متخصص در حوزه ی درمان اختلال مصرف مواد است
      نه اینکه به تنهایی نتونید این کار و انجام بدهید اما اگر کمک بگیرید بهتر و اصولی تر با ریسک لغزش پایین تری درمان خواهید شد

  50. سلام.من از سال ۹۵ به صورت تفریحی شروع به مصرف قرص
    متادون کردم. روز اول با ۵ میل شروع شد تا یه روز به خودم اومدم دیدیم بعد پنج سال روزی ۵۰ بعضی وقتها تا ۷۰میل مصرف دارم. با اینکه ظاهرم اصلا نشون نمیداد. اما چرت زدنهام شروع شد.سره کار نرفتنها شروع شد دوستام به شوخی میگفتن داداش تو ام اره؟……رئیسم صدام کرد گفت نمیدونم مشکلت چیه اما خودت رو جمع کن ……..البته اون فکر میکرد مشکلات خانوادگی باعث تغییر رفتارم شده.
    از زمستون سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفتم ترک کنم.
    ده تا قرص رو تو یه روز کردم ۸تا .بعد دو هفته کردم ۶ تا . همینطور دو هفته دو هفته قرصم رو کم کردم تا شد روزی یکی. بعد یه روز در میون دو هفته بعد دو روز در میون ….. سه روز در میون….. هفته ای. یدونه …..الانم ۱۰ روزه اصلا مصرف نمیکنم و اصلا مشکلی ندارم.
    انگار نه انگار که من روزی ۱۰ تا ۱۵ عدد قرص میخوردم.
    حتی الان چایی هم کم و کمرنگ میخورم.
    من کلا ۷ ماه طول کشید تا کامل ترک کنم. دو ماه اول تن درد و بیخوابی هام زیاد بود اما تسلیم نشدم.
    من تونستم شماها هم میتونید.

    1. به شما بابت تلاش ارزشمندتون تبریک میگیم
      و براتون آرزوی صحت و سلامت داریم
      توصیه ی تیم درمانی ما برای شما
      شرکت در گروه های حمایتی بهبودی و پیروی از یک اصول مشخص درمانی برای تثبیت مسیر ارزشمندی است که در اون گام برداشتید

  51. سلام
    من مصرفم این جوریه یه روز ۸ تا ۱۰ قرص متادون ۴۰ یه جا میخورم میره تا ۴ روز دیگه وقتی علائم شروع میخواد بشه ۷ .۸ ۱۰ تا دیگه میندازم بالا
    راهنمایی کنید چطوری بذارم کنار
    من قبل این شیره و شربت تریاک رو گذاشتم کنار شربت تریاک سه وعده هر وعده ۴۰ سی سی منو باید ببرن آزمایشگاه

    1. سلام
      شما با ارزشمندترین دارایی تان که سلامت و زندگی تان است در حال قمار هستید
      امیدواریم هرچه زودتر دست از این رفتار پرخطر بردارید

  52. سلام خسته نباشین ممنون ازمقاله هاتون فقط یک چیز خاستم بگم درسته متادون طولانی مدت است ترکش اما دردش کم کم است من شش تا بیس میخوردم الان شده یک چهارم بیست درد دارم مخصوصا میخاد صبح بشه دویونه وار است اما اینم درنظر بگیرین شاید متادون اینجوری گذاشته میشه کنار اما هرویین تریاک کارهرکسی نیست بتونه توخونه ترک کنه بدون این که خانوادش بفهمن اونایی ک میگن هرویین تریاک راحتره از متادون شاید تجربه ترک اونارو نداشتن تو میتونی بیقراری ووسوسه قرص را نگه داری اما اونارو نمیتونی پس بجای تلقین این که چند روز خماری دارد اینها هررور که صبح بیدارمیشه با پادرد بگین این اخرین روزه یه لحضه میبینین ۱۵روز رفته بازممنون از سایتتون

    1. سلام خدمت شما
      قطع مصرف تمام مواد اعتیاد آور سختی و‌مشکلات خاص و مربوط به خودش رو داره
      و برای هر فرد پروسه ی متفاوتی وجود داره
      و این اشتباه بزرگیه که مواد اعتیاد آور و افرادی که درگیر اختلال مصرف مواد هستند رو با هم مقایسه کنیم

  53. سلام خدمت همه دوستان عزیز من ۳سال میشه متادون مصرف میکنم روز یک قرص ۴۰مصر دارم الان ۳روز است که هر ۲۴ساعت یکربع مصرف میکنم درد دارم کم چون بدن بیشتر نیاز داره درد میکشم . دیگه تصمیم دارم ترک کنم آبرویم رفت جوانیم رفت خانواده پول الان ده سال است که خانوادم ندیدم مادرم رو ندیدم .از شما خواهش میکنم برایم دعا کنید تا از شر این بدبختی خلاص شوم از روزی که من معتاد شدم خیر زندگیم رو ندیدم خداوند هیچ انسانی رو گرفتار نکنه به حق امام حسین و هرکی که گرفتار شده هر زود صحتمند شوه هیچی نداشته باشیم فقط تنمون سالم باشه . وسلام

    1. سلام
      امیدواریم هر چه زودتر برای درمان اختلال مصرف مواد تون یک گام اصولی و‌موثر بردارید
      دعای خیر ما بدرقه ی راه شماست
      در مسیر بهبودیتان روی ما هم حساب کنید

  54. با عرض سلام خسته نباشید .۲۹ سال سن دارم بیش از ۱۱ سال است که درگیر اعتیاد به انواع قرص های شیمیایی و تریاک بودم. که ۶ ساله آخر فقط شربت متادون مصرف میکردم،با ی دوز سنگینی اما ۲ الی ۳ سال آخر شاید باورش برای همه غیر ممکن
    باشه که یقینا به همین گونه است ، مصرفم بالای ۱۳۰ سی سی رسیده بود اونم نه این آبتادون های بازار آزاد میدن، خود خود شربت کلینیک میده. نه زندگیی برام مهم بود نه خودم اونم فقط رفع خماری می‌کرد.متادون مصرفه زیادش توش خوشی نمیبینی فقط درد و درد و درد. دیگه نه توان مالی داشتم نه میلی به کار و ….خسته ی خسته از مدل زندگیم.با چشمانی پر اشک و دستانی بسته نیت کردم و از پروردگارم خاستم یاریم کنه.بدونه یک عدد استامینوفن رفتم کمپ ۳۰ روز موندم تذک کردم اومدم خونه ۳۰ روزه دیگه هم درد کشیدم فکر کن روغن استخوان هام داشت کشیده میشد از درد مفاصل.اما امروز ۹ ماهه پاکم به امید خدا.وبه هیچ وجه حتی اسمش رو نمیخام بیارم چون همینم باعث لغزشم میشه.فقط عزیزانم باید کمر همت رو ببندی به سوی ی زندگی پر از زیبایی. البته اینو بگم من یارویی ترک کردم و حرف دکتر و متخصص گوش ندادم ، که می‌گفتند یهویی ترک کردن اگه نمیری هزارتا عوارض داره بعدش.اما الان دارم میفهمم که چی می‌گفتند اونا الان بچه ها فقط دارم سخت کنترل میکنم خودمو چون غیر از این لاشه لاید کم کم آماده بشم برای تيمارستان.اصلا رد میدم ناگهانی و ……اینا عوارض بدون مشورت گذاشتن کنار داروی .خلاصه همینو بگم ختم کلام اول از خدا کمک بخواهین دوم اینکه تمامی چراغ قرمز هارو هم رعایت کنین.خیلی دوستون دارم امیدوارم که باعث بانی تمامیه واردات مخدرها به کشور نابود بشن.که امسال من جوان بتونیم زندگی شیرینی داشته باشیم.
    متادون = غول مرحله آخر

    1. سلام
      به شما بابت این اقدام ارزشمند و قرار گرفتن در مسیر پاکی و بهبودی تبریک میگیم
      و امیدواریم با شرکت در جلسات حمایتی و پیروی از یک اصول درمانی با ثبات قدم در مسیر بهبودیتان گام بردارید

  55. سلام دوستان هر كاری شدنی است وقتی نئشه میكردیم باید به فکر خماری هم میبودیم که نبودیم من توانستم شكر خدا شما هم میتوانید
    به اراده قوی برای درد خماری بروید چند مدت جوابش را با زندگی پاك خاهید دید با قیافه تر تمیز شخصیت نه معتاد نورمال
    هر موقع خماری غالب شد یاد بیاورید چه بلایی سر شما آورده. و مثل من خدا را در این راه كمك كار خود بدانید و وسوسه شدید استغفار كنید

    1. سلام
      از طرف تیم درمان مرکز نورو
      از شما به خاطر توجه و اهمیتی که برای سبک زندگی عاری از مصرف مواد اعتیاد آور قائل هستید سپاسگزاریم

  56. سلام و عرض ادب خدمت دوستان، بنده دو سال شیره ناب مصرف کردم(متاسفانه)
    حدود ۳ ماه متادون رو چرخ کردم که دو ماهش توام با شیره و یک ماهش بدون شیره بود آزمایش ناگهانی استخدامی پیش اومد و سه روز کنار گذاشتم و نتیجه هم مثبت شد و فعلا گوشه عزلت گزیدم. خدمتتون عارضم که الان روز ۲۵ هست که پاکم ولی فقط برام آه و افسوس از دست رفتن این موقعیت باقیست، برادران نکنید، با زندگیتون بازی نکنید متادون رو فقط زیر نظر پزشک مصرف کنید چون آزمایش ادرارش حدود ۲۰ روز طول میکشه منفی بشه، یا حق

    1. سلام عرض ارادت
      خدمت شما به شما تبریک میگیم بابت اقدام مفید و سازنده ای که انجام دادی و همینطور که فرمودید:
      مصرف هر نوع ماده ی اعتیاد آوری به غیر از صدمات و خسارات جسمی و جانی مالی
      باعث از بین رفتن موقعیتهای ارزشمند اجتماعی و ارتباطی ما نیز میشود

  57. سلام اوا اینکه ممنونم از سایت و مطالب خوبتون
    من الان نزدیک10ساله تفریحی هم تریاک کشیدم هو شیره و هم ترامادل بیشتر هم هنگام سکس استفاده میکردم و هیچ وقت مصرف دائم نکردم چون لذتی از نعشگی نمیبردم و فقط واسه سکس استفاده میکردم
    یعنی به جرات میگم هیچ اذیت نمیشدم به خدا بعد از این ۱۰سال با یه نصفه قرص نعشه میشدم تا ۵ماهه پیش
    اومدم یه قرص متادون ۴۰خریدم نصب کردم خودم تا نزدیم۲۴ساعت بیشتر نعشگی داشت باز نخوردم تا چند روز دیگه
    بعد چند هفته یک دونه۴۰کامل خوردم یه جورایی عادت کردم ولی بازم هروز نمیخوردم امروز که میخوردم باز تا ۳روز دیگه یا ۴روز نمیخوردم
    این روند ادامه پیدا کرد تا دو هفته پیش به خیال خودم اینم مثل ترامادول و تریاک شیره ای هست که بعضی وقتا استفاده میکردم یه یک هفته گذشت مصرف نکردم بعد دیدم حالم داره بد میشه تب میکردم عرق میکردم شدید انگار استخون مچ پاهام یه درد عجیب داشت بی قرار بودم خمیازه های پشت سر هم و عطسه های مکرر پیش خودم گفتم عجب اشتباهی کردم که خودمو گرفتار این غول بی شاخ و دم کردم الان بعد ۲هفته اذیت شدن امروز خداروشکر حالم خیلی بهتره از روزهای گذشته ولی همچنان درد رو در ناحیه پا احساس میکنم وقتی راه میرم اصلا اذیت نیستم ولی موقع خواب کلافه میشم داغ میشن همراه با درد بعد میزارم تو آب سرد
    به نظر شما تا چند وقت همینجوری بیقرارم و پادرد کلافه کننده رو دارم؟
    دوستانی که تا حالا مصرف نکردین ازتون خواهش میکنم هیچ وجه دنبال متادن یا هیچ مواد دیگه ای نرین چون واقعا از پا در میاره آدم رو
    و شما دوست عزیزی که مصرف میکنی ازت خواهش میکنم بزارینش کنار چند روز سختی رو تحمل کنید به خدا ارزش نداره هیچ موادی

    1. سلام
      از شما سپاسگزاریم که مطالب سایت ما رو مطالعه میکنید
      این به ما انگیزه میده برای ارائه ی مطالب بهتر و بیشتر
      اما باید عرض کنم
      درمان اختلال جنسی زود انزالی مصرف ترامادول یا هر نوع ماده ی اعتیاد آور دیگه نیست
      اختلال زود انزالی به راحتی با داروی مخصوص خودش که توسط یک پزشک یا روانپزشک تجویز میشه قابل درمان و برطرف شدنه
      براتون آرزوی سلامتی داریم
      انشالله به زودی تمام علائم منفی ناشی از مصرف ترامادول و متادون شما برطرف میشه اما به شما توصیه میکنیم اینبار هم در رابطه با اختلال مصرف موادتون خودسرانه عمل نکنید و به درمانگران متخصص یا تجربی مراجعه فرمایید

      1. سلام خسته نباشید.من پنج ساله که روزی 4تا قرص متادون 40مصرف میکردم الان به مدت 20روز که مصرفم رو رسوندن به نصف 1/4.نصف یک چهارم الان چهار روزه که دیگه مصرفی ندارم.ولی به شدت حالم خرابه چهار روزه لب به غذا نزدم.زیر چشمام گود و کبود شده.بدنم دایم در حال پریدن.وبه شدت پرخاشگر شدم.و خیلی بی رمق شدم.خواهش میکنم راهنماییم کنید

        1. سلام
          متاسفانه علائم منفی ناشی از قطع مصرف متادون با شدت و در طول مدت طولانی تر نسبت به مواد اعتیاد آور دیگر همراه درمانجو است به همین دلیل بستری شدن در مرکز اقامتی و کنترل علایم منفی توسط تیم درمان توصیه می شود

        2. تورو خدا نکنید این کارو یهو نذارید کنار بابا دکترا هستن هزینشم زیاد نیست اگه بخاطر پوله که هزار برابرشو برا مواد دادیم حالا برا سلامتیمون پول خرج نکنیم من تقریبا یک ماه مغازه نرفتم کرایه بالا دادم هزبنه دادم …جبران میشن همه اینا بقول بابام مرد میدون باش جا نزن

  58. سلام من قبلا مصرف تریاک و شیره داشتم و برای رهایی از ان به متادون روی اوردم و در مدت چهار سال روزی یک متادون چهل مصرف میکردم ودر کنار متادون که ازش خسته شدم بودم بام گفتن مصرف شیشه میتونه باعث بشه متادون رو کنار بزاری و دو ماهی شیشه مصرف کردم اما بی فایده بود و هر دو رو کنار گذاشتم و از هر دو خسته شدم و نفرت دارم الان چهل روزه ترک کردم روزها تقریبا بد نیستم اما شبها از درد و مورمور شدن بدن اتیش گرفتن پاهام و تیک بدنی خواب درستی ندارم و هر شب بعد دوش اب سرد میتونی چهار ساعتی استراحت بکنم و بعد دوباره از خواب یکدفعه بیدار میشم ودیگه خواب ندارم لطفا راهنمایی بکنید

    1. سلام
      جای خوشحالی داره که تونستید مصرف این مواد و کنار بگذارید
      کار خیلی خطرناکی انجام دادید که مصرف جایگزین کردید
      با مرکز ما تماس بگیرید تا پس از مشخص کردن وقت پزشکمون ویزیتتون کنه و در صورت لزوم برای خواب تون یه داروی غیر اعتیاد آور امن تجویز کنه

  59. مطالب سایتتون آموزنده است.واسه ترک هر مخدری مهم اراده در ترکه که اگه باشه هر دردی رو میشه تحمل کرد. همونطور که یک شبه نمیشه معتاد شد قطعا یک شبه هم ترکی وجود نداره،همه اونای که ترک براشون سخته قطعا بالای ده سال چه تفریحی و بعدا طبق عادت طول کشیده و باید چند ماهی زمان ببره تا ترک اتفاق بیفته

    1. سلام دوست بزرگوار
      از شما سپاسگزاریم که وقت صرف کردید و مطالب سایت ما رو مطالعه نمودید
      باعث خوشحالی ماست که محتوای سایت رو مفید دیدید

  60. سلام دوستان امیدوارم به لطف پروردگار جهانیان حالتون خوب و مسائد باشه. بنده یه سوال از مدیر خوب و مهربون سایت دارم. داداش گلم اگه قطع یهویی مصرف خوب نیست پس چرا تو تمامی کمپ های ترک اعتیاد مصرفتو قطع میکنن بدون اینکه یدونه قرص بهت بدن. دوستان به نظر من بهترین روش برای ترک قطع یهویی مصرف هستش ما که اینقدر دلو جرات داشتیم که سمت همچنین مخدر بی‌رحمی رفتیم پس جرات قطع یهویی مصرف رو هم داریم بنده پنج سال شربت متادون روزی بیست سی سی مصرف داشتم یهویی کنار گذاشتم روز شیشم و هفتم تا یازدهم اوجش بود درد زیادی رو تحمل کردم الان تو پونزده روز هستم حالم خیلی خوبه فقط شبا دو ساعت درد پا میاد سراغم خوابمم تنظیم نشده هنوز و از لحاظ جنسی با خروس هیچ تفاوتی ندارم فقط یه اراده ی قوی داشتم و بدون شک خدا بود که به فریادم رسید و نگذاشت لغزش کنم کلاس های ne را هم برید رایگانه خیلی تو روحیتون تاثیر داره

    1. سلام خدمت شما دوست بزرگوار
      درمان اختلال مصرف مواد اعتیاد آور به خصوص بخش بازگیری یا همان سم زدایی برای هر فرد میبایست با در نظر گرفتن شرایط جسمی مورد استفاده قرار بگیرد
      البته که قطع مصرف بدون داروی کمکی هم یک روش موثر است منتها برای همه مناسب نیست
      با آرزوی سلامت و بهبودی برای شما
      به صورت مرتب در جلسات شرکت کنید

  61. با سلام من حدود پنج ماهی هست که دو روز در میان مقدار کمی شربت متادون میخوردم.البته الان چهار روزه همون رو هم مصرف نکردم ،دیشب بکم اذیت شدم و از صبح هم نقاط مختلف بدن احساس کوفتگی میکنم،چون هر روز مصرف نمی کردم و مصرف منظمی نداشتم فک نمی کردم اذیت بشم اما متاسفانه دیدم دارم اذیت میشم،نظرات دوستان رو که خوندم تصمیم گرفتم که کلهم بذارم کنار،به نظرتان همین روش رو ادامه بدم یا از دارو و ۰۰۰ استفاده کنم

    1. سلام دوست بزرگوار
      مصرف خودسرانه ی دارو به هیچ وجه توصیه نمیشه چون کار بسیار خطرناک و دارای عوارض منفی است
      اگر قصد قطع مصرف دارید حتما از یک فرد متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرید تا طرح درمان برای شما مشخص کنه در ضمن میتونید با مرکز ما هم تماس بگیرید تا کمکتون کنیم

  62. سلام رفقا اولاز همه خداروشکر میکنم ۳۳ روز پاکم من روزانه ۴ تا بیست قهوه ای میخوردم بعدش سفید شد نزدیک ۳ سال عمرم رفت با تریاک شروع شد ۱۸ سالگی با متادون اشنا شدم تا ۲۱ سالگی تا تونستم خوردم یه روز خسته شدم مغزم درگیر کرده بود الان ۳۳ روز پاکم هنوز خمارم هنوز داغ سرد میشم جوری که بخار از رو بلند میشه چنان خماری کشیم که سر هروئین شیشه نکشیدن فقط تا میتونین متادون نخورین من خماری خیلی پس دادم تو این سن ولی این پیرم کرد خداکنه همه پاک بشن پاکی قشنگی خودشو داره الان باید تا ۵ صبح سرگرم کنم خودمو تا بتونم ۲ ساعت بخوابم یاعلی

  63. با سلام .
    حدود بالای ۴ ساله از قرص متادون ۲۰ استفاده میکردم و چون کارم به شدت سنگین هسته نتونستم کنارش بزارم ‌‌.تا چند وقت پیش که تصمیم به ازدواج گرفتم و برای اینکه در آزمایشات ازدواج خدای نکرده آبروم پیش خانواده نره اول کاهش مصرف دادم و از دوروز پیش به کلی قطع مصرف داشتم . بدن درد و پادرد و بی حالی و بیخوابی بدجور آزارم میده و نمی‌دونم چیکار کنم و هرچقدر هم دوش آبسرد میگیرم افاقه نمیکنه و چون می‌خوام تا چند روز دیگه برم واسه آزمایشات ازدواج میترسم حتی یه دونه قرص بخورم . لطفاً منو راهنمایی کنید 🙏 می‌خوام مطمعن بشم آیا بعد روز چهارم از قطع مصرف رفتم آزمایش ادرار خدای نکرده آبروم جلو خانواده نره.ایا بعد روز چهارم آزمایش ادرار متادون رو نشون نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام
      هر مرکز آزمایشی بنا به پروتکل های درون سازمانی خودش تستهای مصرف مواد اعتیاد آور و یا داروهای مختلف و متفاوت را دریافت و بررسی میکند.
      اگر تست مصرف متادون از شما گرفته شود به احتمال زیاد نتیجه مثبت خواهد بود

  64. سلام دوستان الان واقعا بی خوابی ترک متادون دارم میکشم ۳۰ سالمه ۱۳ سال مصرف کردم اقا واقعا توصیه میکنم به طور جدی طرفش نرین خیلی سنگینه کامنتارو بخونید اگه خواستین بعد برین طرفش یعنی جوری شده شاید کسی باور نکنه که این زهره ماری با زندگی من چیکار کرد شغل پدریمو از دست دادم بعد ۶۰ سال همرو تو خانواده نابود کردم الان دارم ترک میکنم فقط خودتون میتونید به خودتون کمک کنید فقط … ممنونم از سایت خوبتون که بهمون امید داد

    1. سلام
      همینکه متوجه شدید که باید مسیر زندگیتون رو تغییر بدید و در این راه قدم برداشتید
      قابل تقدیره
      از طرف تیم درمان نورو برای شما آرزوی سلامت و بهروزی و بهبودی داریم
      در مسیر درمانتون تنها نمانید و از افراد قابل اعتماد و کاربلد کمک بگیرید

  65. سلام من تمام این دوره هارو گذروندم تنها و بدون کمک هیچکس . بزرگترین عامل ترک اعتیاد خواستن و خسته شدن طرف پس از هر سختی راحتی لذت بخشی هست ک ارزش تمام سختی هارو داره دوست دار همتون مجید

    1. سلام بر شما مجید عزیز
      به شما تبریک میگم بابت اقدام ارزشمندتون اما
      در نظر داشته باشید درمان اختلال مصرف مواد یک دوره نیست که سپری و تمام بشود بلکه یک سبک زندگی است که میبایست زیسته شود
      و این سبک زندگی از هر فرد به فرد دیگری متفاوت است
      توصیه ما به شما شرکت در گروه های حمایتی ۱۲ قدمی برای تداوم بخشیدن به راهی است که شروع کردید

  66. سلام رفقا من خیلی ساله متادون مصرف میکردم ولی الان نزدیک ۲هفته شده یعنی اصلا اصلا نمیتونم بخابم کمکم کنید همش میگم شروع کنم پرش پا شدید دارم عصبییییی. شدم از بیخابی بدون هیچ علتی گریه میکنم از کلافگی ولی نمیخام باز استفاده کنم دکتر روانشناس نمیشماسم

    1. سلام
      توصیه ی ما این است که قطع مصرف داروهای اعتیاد آور و یا مواد اعتیاد آور تحت ویزیت و نظارت یک تیم درمانی متشکل از پزشک،روانپزشک رواندرمانگر،مددکار،مددیار و درمانگران تجربی اعتیاد و خانواده انجام شود تا این تیم بتواند در طول مسیر درمان حمایتها و خدمات لازم را به شما ارائه دهد
      با ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنیم

  67. سلام خدمت همه دوستانی که تصمیم گرفتن از دام این مواد لعنتی رها بشن واقعا دوستان خانمان سوزه پس تلاشتونو بکنید سمتش نرید از هر نظر توان وخلاقیت رو از ادم میگیره من از ۸۶ دانشجویی تریاک وشیره کشیدم اواخر دیگه عملم بالای بیست گرم در روز رفته بود البته با وافور دیگه تریاک جوابگو نبود افتادم تو هروئین وشیشه دوسال ونیم تقریبا درگیرش بودم بدیش این بود حداقل روزی دو گرم دوا میکشیدم بعد درگیر یه مشکل شدم خیلی تلاش کردم بامتادون کنار بزارم چند بار نا امید میشدم جوریکه میگفتم نه نمیتونم ولی الان که اینو مینویسم خدارو شکر پانزده روز حتی یه ذره متادون نمیخورم پس نمیشه نداریم همه چی به خودت بستگی داره تلاش کن میتونی اخر این راه سیاهی وتباهیه .غرورتون رو واسه موادزیر پا نزاریدچون رفاقت سرش نمیشه به امید پاکی همه دوستان وتشکر از اقای امدادی

    1. سلام خدمت شما
      از اینکه تجربه ی ارزشمندتون رو در اختیار ما و مخاطبین قرار دادید
      از شما سپاسگزاریم و آرزوی ما تیم درمان نورو برای شما سلامت و بهروزی و بهبودی است.به شما افتخار میکنیم
      لطفاً به دیگران معرفیمون کنید

      1. داداش دردش داره منو می‌کشه امروز روز شیشمه ک دستمم نگرفتم
        خواااب اصلا نمیتونم بشم شاید در شبانه روز روی هم نیم ساعت تا الان خابم برده
        آب سردو پیشنهاد میکنم خررررر تایم اصن تا بیقرار شدی برو سریع زیر دوش آب سرد بزار بدنت خالی کنه…

        1. بهتر است برای دستیابی به نتیجه ی قابل قبول در مسیر درمان اختلال مصرف مواد از روشهای اصولی تحت ویزیت متخصص در یک محیط ایزوله برای ترک استفاده کنید

  68. سلام دوستان من یه توصیه به آدم های جوون تر دارم
    من وقتی ۱۸ سالم بود با دوستام میرفتیم بیرون خوب ماشین نداشتیم همه موتور داشتیم و جا داره بگم بچه جنوب تهران هستیم
    شاید باورتون نشه ولی ما به خاطر تحمل سرما شروع به مصرف کردیم
    چون وقتی مصرف میکردیم گرممون میشد میتونستیم راحت با موتور بریم بیرون
    وای خوب الان پشیمونم
    الان شده ۲۷ سالم و این متادون هنوز همراه منه
    جوونا ترو‌ خدا نکنید با خودتون متادون کسی مصرف میکنه که قبلش مصرف مواد داشته نه مایی که حتی سیگار هم نمیکشیدیم
    با تشکر

    1. سلام
      علائم منفی ناشی از قطع مصرف متادون ممکن است تا ۳۰ روز هم ادامه داشته باشد البته از میانه ی مسیر این علائم منفی رو به کمتر شدن میرود.

  69. سلام خدمت دوستان و هم دردان، بنده چهارسال شیره مصرف میکردم با اینکه ورزش کار حرفه ای بودم و در رشته پروش اندام حرفی برای گفتن داشتم، اعتیاد منم منم نداره اوایل فقط پنج شنبه ها بود به خودم اومدم دیدیم روزی سه الی چهار گرم دارم مصرف میکنم روراست با همسرم در میون گذاشتم و ایشون دکتری که خیلی معروف هست در تهران معرفی کرد. خدمتشون رفتم تو ده روز ترک کردم سختیش فقط دل درد شدید بود جوری که شبانه راهی درمانگاه میشدم و زیر سرم میرفتم. کلاس های naخیلی تاثیر داره بشدت انرژی میده دوستان حتما برید متاسفانه در ماه دوم حادثه ای پیش اومد و مجدد لغزش کردم روی متادون، اصلا فکر نمیکردم این غول خوش چهره اینقدر آزار دهنده باشه صد رحمت به همون شیره و تریاک… حدود یک سال متادون بیست صبح و بیست شب مصرف میکردم تا اینکه باعت افسردگی شدید، تپش قلب شدید شد و افکار خطرناک حتی خودکشی به فکرم میومد…. بازهم با شرمندگی با همسرم درمیون گذاشتم و به همون دکتر مراجعه کردم مقصود از این همه گفتار این بود که بگم متادون خیلی خطرناکه نمیشه خودسرانه ترک کرد حتما باید تحت نظر دکتر باشه. الان یه روز از آخرین روز مصرف گذشته درسته بی حالم بی حوصله و بد خوابم ولی دیگه اون افکار پلید به سراغم نمیاد…. انشااله Na دوباره شروع میکنم.. دوستان اعتیاد مثل یه سایه پشت همه هست که اجازه بدی این سایه شمارو میبلعه… تفننی. هفتگی… ماهانه تهش میشه من. منی که شش روز در هفته مدت ده سال ورزش حرفه ای میکردم. اول از همه از خدا سلامتی و صبر میخوام برای هم دردام و سلامتی برای کسی که این بستر و فراهم کرد تا تبادل نظر کنیم. به امید روزی که هیچکس درگیر اعتیاد نباشه. دوست من میتونی فقط باید خودت بخوای

  70. سلام،من اولش قرص استامینوفن کدعین مصرف میکردم بعد از یکسال حدودا یکسال هم متادون 5روزی یه بسته.مصرف کردم،تصمیم گرفتم ترک کنم اول اومدم متادون اگه روزی یه بسته مصرفم بود آوردم روزی 5تا بعدش کردم روزی3،2,1والان 2روزه دیگه مصرف نمیکنم ،بدن درد ندارم،فقط غذا نمیتونم بخورم،و شب خوایم نمیبره ،بنظرتون چیکار کنم

  71. سلام من ۵سال شیره سوخته مصرف کردم مداوم بعد ۵۰روز متادون مصرف کردم روزی نصف بیستی الان ۱۴روزه دیگ هیچ قرص ودارویی مصرف نکردم ولی این دوهفته کلا دوساعت خوابیدم و پادرد و بی‌قراری دیونم کرده میشه بگید تا چندوقت این حالت وجود داره برام؟؟ ممنون میشم

    1. سلام خدمت شما
      علائم منفی و ناخوشایند ناشی از قطع مصرف متادون ممکنه تا ۴۰ روز هم طول بکشه.
      برای اینکه این علائم منفی و ناخوشایند موجب ایجاد وسوسه و یا از بین رفتن انگیزه درمان در شما نشود توصیه ما بستری و اقامت در مرکز درمانی است.

    1. سلام من یک ساله نیمه ک تریاک کشیدم ی یک ماهی کلا ترک کردم بعد دوباره مصرف متادون شروع کردم ۴ ماه متادون ۲۰ الان ۷ روزه هیچی متادون مصرف نکردم کی این پا درد یکمم بیخابی دارم کی تموم میشه بعد تو این ۷ روز هم سه چهار بار قرص پوروکسن ۲۵۰ بدن درد خوردم این قرص ضررر داره

      1. ضمن سلام و آرزوی موفقیت برای شما در مسیر بهبودی
        باید خدمتتون عرض کنم که علائم منفی ناشی از قطع مصرف متادون ممکنه طول بکشه و برای اینکه شما به علت طولانی شدن این علائم ناخوشایند انگیزه درمانیتون و از دست ندهید.
        بهتره توسط یک پزشک ویزیت شوید و اگر دارویی لازم داشتید پزشک براتون تجویز کنه و طبق نسخه پزشک دارو استفاده کنید.

  72. با سلام
    تشکر از نظرات دوستان
    بنده ۱۰ سال مصرف مواد داشتم
    تریاک و..‌وقتایی که زمان نداشتم شربت متادون و قرص مصرف میکردم تا اینکه داخل کیفم پدرم دید ۱۰ سال دستم ندید خداشاهد هیچ چیزی بهتر از سلامتی نیست ۳ روز اول درد معمولی هست روز ۶ الی ۷ خیلی سخت نفس کم میاری بی حوصله ای و….ارزش داره
    اگه بخوای سالم باشی اگه مرگم جلو چشمت بیاد باید درد بکشی که دیگه نری سراغ اینا ۵۸ روز هست پاک هستم نمیگم سراغ دکتر یا روانپزشک و…نرید من نرفتم داخل خونه موندم اینو میگم چون همه درآمد ندارن تحت نظر باشن من بالاترین حقوق و هزینه داشتم نرفتم فقط بخاطر پدرم سختی رو بجون خریدم خیلی سخت اصلا برای تفریح هم امتحان نکنید خداشاهد از سخت بودن خیلی بالاتر ……
    بالاترین کمک من بعد پدرم همین سایت و جناب امدادی و پیاماشون بود
    هنوز علائم بی‌خوابی و عرق کردن بدن و تنگی نفس دارم
    ولی کم شده خیلی سخت در مواقع ترک داخل کلیه سنگ داشته باشی که اونارو هم دفع کنی درکل الان سبک شدم
    و ازخدا میخوام هیچ عزیزی رو دچار این بلا نکنه انشاالله
    یاعلی

    1. سلام هدف اصلی ما کمک به درمانجویانی است که خواهان زندگی در مسیر بهبودی هستند و خوشحالیم که در این مهم توفیق یافتیم.

  73. سلام به همه هم دردهای عزیزم من نزدیک ده سال شربت و قرص متادون مصرف کردم پارسال‌ ترک کردم چشمتون روز بد نبینه مرگ رو ب چشم خودم دیدم ولی یک ماهه حالم خیلی بهتر شد بعداز سه ماه دوباره شروع کردم خودم رو گول زدم که دیگه سمت متادون نمیرم ترامادول مصرف کردم این تا چند ماه تکرار شد تا آخر تابستون بعدش دوباره متادون مصرف کردم به خودم اومدم دیدم هیچ پیشرفتی نداشتم از خودم بدم می اومد الان هفت روزه که لب نزدم خداروشکر میکنم ولی خماریش قابل مقایسه با دفعه قبل نیست خیلی قابل تحمله فقط کلافه ام یکم بیخوابم و اصلا اشتها ندارم کاش یه دکمه بود می‌زدیم می‌رفتیم به زمانی ک از هر موادی پاک بودیم چقدر انرژی داشتیم.
    ولی هنوزم دیر نشده روزهای خوب همه در راهن خدا مارو دوست داره که الان داریم خماری پس میدیم همین ک دیگه مصرف نمیکنیم حتی یک روز همین ی معجزست خدارو شکر کنیم برای بهبودی همدیگه دعا کنیم من ۳۲ سالمه تنها نصیحتی که میتونم کنم اینه که هر وقت وسوسه مصرف اومد سمتتون یاد زمان مصرف بیفتین که چقدر دوس داشتین پاک شین الان حتی اگر یک شب گذشته باشه که لب نزده باشید همین خیلی خوبه چشم رو هم بزاریم چند ماه گذشته و پاک شدیم از خدای مهربونم میخوام اینقدر معجزه سر راه هممون قرار بده که حس کنیم این معجزات ترکه.
    کلاس های ان ای هم بریم برامون خیلی خوبه خیلیا‌مون خوشمون نمیاد ولی خیلیا تو مسیر پاکی موندن حتما جواب داده ما هم امتحان کنیم امیدوارم هممون روزهای خیلی قشنگ رو دوباره تجربه کنیم یا حق رفقا.

  74. باتشکر از جناب امدادی و سایت خیلی خوبشون من ۴ساله مصرف متادون دارم اوایل روزی یه دونه قرص ۲۰ بعد کم کم دوز مصرف بالا رفت توی ۳سال قبل دوبار به شکل خودسرانه تصمیم به ترک گرفتم نه تنها موفق نشدم بلکه هر بار بعد از شکست دوز مصرفم چند برابر شد این که میگم شاید واسه افرادی که میترسن خیلی خوب باشه متاسفانه من توی ۶ماه گذشته روزی ۱۰عدد قرص ۴۰میخوردم اما الان روز ۲۵ با کمک پزشک متخصص حتی یه دونه قرصم نخوردم. پایین و بالا رفتن دمای بدن. بی قراری. بی خوابی. استخون درد دارم ولی با کمک پزشک اینها به کمترین میزان خودشون رسیدن قطعا هنوز ابتدای پروسه ترک قرار دارم و خیلی کار داره. اما دوستان عزیز شمارو قسم میدم هرگز هرگز هرگز سراغ این غول بی شاخ و دم (متادون) نروید و در پایان جهت ترک حتما با پزشک مشاور مشورت کنید. سایت های خوبی مثل این سایت هم خیلی کمک میکنه به امید پاکی همه مصرف کنندهگان مواد و رهایی آنها

  75. سلام
    دوستان من 30 سالم هست از 17 سالگی مصرف این کثافت 40 رو داشتم تا17 روز قبل از عید 1402 دوز 160 داشتم خواست خخدا اراده کردم تو 7 روز کردم 10 میل و دیگه نخوردم الان 5ورز اول چیزی انچنانی نشد 5روز سوم اسفالت شدم خنواده هم خبر نداشتن تا سر 10 روز که حالم دیگه داغون بود کمک خواستم با دکتر داروخانه صحبت کردم نوروبین جوشان مولتی کافین و کلسیم قرص تقویتی و واسه خواب الپروزلام که اینو 3 روز نمیخوابم و 3روز یه بار میخورم میخوابم دوستان این غول 5 روز شکست میخوره ورزش ورزش اب زیاد مولتی ویتامین منو نجات داد الان اگه اشتباه نگم 18 روزه نخوردم وروز به روز حالم بهتر شده فقط بخواید زندگیتون رو نجات بدید

    1. سلام لطفاً در دوران قطع مصرف مواد و داروهای اعتیاد آور به صورت خودسرانه هیچ دارویی مصرف نکنید.
      از یک پزشک ویزیت بگیرید، با یک رواندرمانگر در حوزه ی اعتیاد صحبت کنید و به جلسات انجمن معتادان گمنام تشریف ببرید.

  76. با سلام.بنده ۳۰ سالمه و بواسطه عمل جراحی ک داشتم بهم مورفین تزریق میشدو.بعد از مرخص شدن از بیمارستانم برای تحمل دردم رو اوردم به شیره.۳سال مصرف میکنم.ولی کنترول شده‌.نحایتا هفته ای ۲گرم.الان یک ماهه گذاشتم کنارو روزی.1چهارم متادن ۲۰.مصرف میکنم.
    چند روز گذاشتم کنارو برای تحمل درد روزی ۵.۶ استامینوفن کدئین میخوردم.ولی بازم درد داشتم.مجدد رو اوردم به متادون.
    همینم میخوام بزارمش کنار.اگر کسی تجربه و راهنمایی داره.ممنون میشم کمک کنین.با سپاس

    1. سلام وقت بخیر
      درمان اختلال مصرف مواد یک پروسه ی چند جانبه و زمان بر است، که با قطع مصرف شروع میشود و در ادامه با تغییر سبک زندگی ادامه میابد برای تغییر سبک زندگی اعتیادی می بایست الگوی جدیدی از زندگی بهبودی داشته باشید که توصیه میکنم برای دستیابی به این مهم یا در جلسات ۱۲ قدمی شرکت کنید و یا با کمک یک درمانگر متخصص در حوزه ی اعتیاد این اقدام را عملی سازید.

  77. با سلام به همه دوستان من مصرف تریاک داشتم چندین سال هی ترک میکردم با کمک دکتر فوق تخصص اعتیاد ده روز همش خواب بودم و ترک ام تموم میشد بدون درد وخماری ولی ذهنمو نتونسته بودم ترک بدم جلسه ها معتادان گمنام هم نمیرفتم واسه هم دوباره لغزش میکردم علت لغزش ام گُر گرفتگی پاهام و بدنم بود نمیدونستم که یه دوره ۱۸۰روزه داره. چند وقت پیش که تو مصرف بودم سفری برام پیش اومدم که نمیتونستم مصرف کنم برای همین سراغ قرص متادن رفتم یک چهارم قرص بیست هر وعده تریاک جوابگو بود تا به خودم اومدم دیدم کلا متادونی شدم دیگه خسته ام کرده بود تصمیم به ترک گرفتم پیش دکتر رفتم دیگه دارو جواب گو نبود به قول معروف یابویی ترک شروع کردم شب اول تا ۴ زیاد اذیتم نکرد ولی شب ۵تا ۸بلایی سرم اومد که خودم به در دیوار میزدم اینقدر رو فرش سُر خورده بودم که اکثر بدنم پوستش رفته بود انگار گوشت تنم را از استخوان جدا میکردن بخدا اگر اسلحه داشتم خودمو میکشتم لامثب بدترین مواد هست که دیدم حتی تزیق هروئین شرف داره به این متادون دوستان عزیز حتی فکر ترک مواد را با متادون نکنید چون بره توی بدن تون تا چندین ماه تو چربی ها بدن هم موندگار هست.مصرف متادون = مرگ امیدوارم هیچ کسی تجربه نکنه
    دوستان که ترک کردن جلسات معتادن گم نام حتما برید وگرنه این مواد ول کن نیست بعد یک سال امکان لغزش هست چون ۱۲ توی ترک و مصرف بودم فقط جلسه نجات راهمان هست. دوستان زیاد حرف زدم منو ببخشید وعا کنید

    1. سلام وقتتون بخیر
      سپاسگزارم که تجربه ی ارزشمند تون رو با ما درمیان گذاشتید ما هم با شما موافق هستیم که ترک مصرف مواد اعتیاد آور ابتدای مسیر درمان اختلال مصرف مواد است و برای باقی ماندن درمسیر زندگی بدون مصرف مواد حتماً باید از گروه های حمایتی استفاده کنید و انجمن های۱۲ قدمی از بهترین گروه های خودیاری هستند.

  78. سلام..منم روی کشتی کار میکنم پنج ماهه دارم میخورم الان نزدیک دوهفتست گذاشتم کنار دیوانم کرده ولی خدارو شکر بهتر شدم فقط بیخوابی اذییتم میکنم…اراده قوی میخواد میشه ولی سخته بدون دارو….از همه موادها بدتره …من دیگه بمیرم نمی‌خورم …نخورید لعنت به این چیزا

  79. سلام من ۲۵ سالمه پنج ساله دارم تریاک میکشم الان روزی ۲ گرم مصرف دارم پارسال رفتم کمپ ۲۴ روز بودم ولی اومدم بیرون هنوز درد داشتم و الان یک سال هست ک دوباره شروع کردم الان روزی ۲ گرم تریاک مصرف دارم صب ظهر شب امروز روز اوله ک یک متادون ۲۰ خوردم میخوام ترک کنم لطف کنین راه نماییم کنین ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      ای کاش به جای مصرف مجدد درد را علت یابی و از شیوه ی صحیح آن را درمان میکردید، توصیه ی ما قطع مصرف در یک مرکز که خدمات تخصصی پزشکی، روانپزشکی و روان درمانی در دسترس تون باشه است و براتون آرزوی موفقیت داریم.

  80. سلام به همگی من ترک کردم و میخوام راه حل ساده ای رو بهتون پیشنهاد بدم ک از شر متادون خلاص بشید ،قبل همه چیز میخوام از خودم بگم ک چطور مواد زندگیم رو نابود کرد من الان ۳۷ سالمه از سن ۱۸ سالگی شروع کردم به مصرف تریاک و شیره چون چهره ی زیبایی داشتم نشون نمیداد اما بعد چند سال مصرف همش فکر میکردم جنسها خراب شدن یا اشغال هستن اما این چیزی بود ک خودم رو باهاش گول میزدم دیگه مواد بهم حال نمیداد چون ک عملم رفته بود بالا بعد این رفتم سراغ هروعین و چون خیلی قوی بود و چرت بدی داشت شیشه هم مصرف میکردم بعد چند مدت دیگه اون قیافه ی همیشگی رو نداشتم همه فهمیده بودن دختری ک عاشقش بودم رو از دست دادم ترکم کرد کارم رو از دست دادم دیگه توی جامعه جایی نداشتم کارهایی میکردم بخاطر تهیه مواد ک دور از شخصیت من بود مثل زدن جیب پدرم و خیلی کارهای خجالت اور دیگه بعد چند سال و فاصله گرفتن از دوستای اینکاره تصمیم گرفتم با شربت متادون از شرشون خلاص بشم همینطورم شد به مدت ۱ سال شربت متادون خوردم اونارو ترک کرده بودم اما حالا افتاده بودم توی متادون تا اینک تصمیم گرفتم متادون رو ترک کنم همینطور ک توی سایتهای مختلف نوشته ترک متادون یکباره کار اشتباهیه شما یه ظرف متادون رو در نظر بگیرید داخلش تا نصف شربت بزارین پیمانه ی خوردنش رو همون از همون درش استفاده کنید مثلا اگه روزی یه نصف در شربت میخورید همون لحظه همون قدر داخلش اب بریزید این کار رو هر روز یا هر لحظه ای ک میخورید انجام بدید همینشکلی دوز شربت رو پایین میارید بعد به جایی میرسه ک دیگه اب میخورید هر وقت دیدید ک کم کم پاهاتون مورمور شد یا درد بدن گرفتید بدونید ک دیگه ابه ، دیگه اون رو دور بریزید از فردای اونروز تصمیم به ترکش رو بگیرید تا ۵ روز اول ممکنه درد زیادی داشته باشید دوتا قرص قوی هست ک صبح و شب از هر کدوم یه دونه بخورید استامینوفن کودعین و ایبوپروفن تا ۶ روز صبح و شب اینارو بخورید درد خماری متادون رو به ۱ سوم میرسونه اما بعد ۶ روز دیگه نخورید چون خود اینا مسکن های قوی هستن و اعتیاد اورن به بدنتون اسیب میزنن در دراز مدت پس بعد ۶ روز ک درد بدنیتون کاهش یافته عین یه ادم سرما خورده ی رایج میشید ک همه میگیرن بدن بیحال اطسه و …حالا دیگه از قرص سرماخوردگی استفاده کنید یا همون ادولت کلد تا روز ۷ یا ۸ دیگه عوارض خماری از بدنتون رفته من الان چند ماهه ک اینشکلی ترک کردم خواستم تجربه ام و به اشتراک بزارم شاید کمکی کرده باشم از صمیم قلبم میخوام ک همه از شر همه ی این چرت و پرتا خلاص بشن هیچ چیزی جای یه زندگی پاک و پاکی رو نمیگیره

    1. سلام وقت بخیر
      هر چند نیازی نیست درمانجو برای طی کردن پروسه بازگیری از متادون به این شدتی که شما میفرمایید درد و رنج و تحمل کنه اما اینکه شما تونستید و از طریق گروه های ۱۲ قدمی در حال طی کردن مسیر بهبودی هستی جای تبریک داره قدر و ارزش پاکی رو بدون و این مسیرو ادامه بده ما هم بهت افتخار میکنیم سپاسگزارم که تجربه ت و با ما درمیان گذاشتی.

  81. سلام به همه من متاسفانه ۵سال درگیر شربت متادون بودم تا ۵ روز پیش روزی ۶۰سیسی مصرف میکردم الان ۵روزه که یدفه گذاشتم کنار چون هرچی سعی کردم کمکم نشد وسوسه میشدم تا دیروز یه بی حالی مختصر داشتم وخوابمم مشکلی نبود اما به توصیه یکی از دوستان ۱/۴ b2 خوردم و یک ساعت بعدش در حد خیلی بدی بیقرار شدم و بیرون روی وادار زیاد زیاد چندساعت خیلی حالم بد بود و الانم خیلی خوبم و عادی میخواستم ببینم جریان چی بود خماری همینه؟تموم ؟البته ۲۶سالمه و ورزشم میکنم حتی حین مصرف وخوراکمم خوبه اینا تاثیر دارن ؟

    1. علائم ناخوشایند ناشی از قطع مصرف متادون احتمالاً تا ۳۰ روز همراه شما باشد در صورت امکان از خدمات تخصصی درمان اختلال مصرف مواد در یک محیط درمانی استفاده کنید تا ریسک شکست درمان را به حداقل ممکن برسانید

  82. سلام
    بنده بعد از ۱۷ سال پاکی ۱۲ قدمی مطلق با بیشتر از ۵۰ رهجو در طول دوران پاکی لغزش کردم.۳ سال در لغزش بودم و به دلایل مسائل شخصی از یک چهارم متادن ۴۰ شروع کردم و در نهایت طی سال روزانه ۸ عدد متادون ۴۰ میل و ۵۰ سی سی شربت استفاده میکردم .طوریکه دیگه زندگیم شده بود کار برای مصرف.دوباره شروع کردم خودسرانه و بدون پزشک بقولی یابویی. ۴۶ سال دارم
    میخوام بگم که میشه دوباره زندگی کرد البته دوستان دوران پاکی از دور مراقب سلامتی ام بودند. الان سه ماه هست دوباره متولد شدم.از خدا کمک بخوا و شروع کن باید درد رو تحمل کنی که بفهمی چیکار کردی بدون تعارف،
    به قول انگلیسی‌ها
    یا مرگ یا آزادی
    مرسی
    فقط برای امروز پاکم

  83. سلام من الان 11ماه مصرف متادون دارم و 29سالمه اول از 20شروع شد و دو ماه اخر شد 40ک مصرف داشتم والان با یاری خداوندو بدون هیچ قرصی روز6مم رو دارم سپری میکنم برای ترکش منم فقط درپا و بی حالی دارم خواستم بپرسم ببینم چقدر دیگه طول میکشه ک تموم بشه این اشتباه بزرگم ممنونم از مشاوره خوبتون

    1. سلام با آرزوی سلامتی برای شما باید عرض کنم قطع مصرف متادون موجب بروز علائم ناخوشایند جسمی و خلقی میشود که ممکن است تا سی روز طول بکشد بنابراین برای اینکه ریسک شکست درمان را به حداقل برسانید توصیه ما اقامت در یک مرکز درمانی و استفاده از خدمات تخصصی درمان اعتیاد است

  84. سلام یه راهنمایی بفرمایید
    بنده 36سالمه ک از 26سالگی با ترامادول شروع کردم اولش برا خوشی و چیزای دیگه بود بعد شد هر روزو گرفتارش شدم اومدم ترک کنم گفتن بهم متادون بخور الان تقریبا ۷سالی هست ک دارم متادون پنج میخورم بعضی وقتا هم نصفش میکنم اما نمیتونم اثلا نخورم بیشتر از پنج هم تا حالا نخوردم یعنی روزی یه پنج میلی گرمی راهکارتون چیه ک بشه ترکش کرد شاید بگین دوزش سنگین نیس اما خداییش نمیشه ترکش کرد نمیدونم چکار کنم و از دکترم بیزارم دلم نمیخاد کسی بدونه اما چون دارم ازدواج میکنم باید با پاکی برم جلو اینجوری نمیتونم خودم اذیت میشم

    1. توصیه ی ما به شما اقامت در یک مرکز درمان اعتیاد است که خدمات درمان اعتیاد را به طور تمام و کمال در اختیار شما قرار بدهند

  85. سلام آقا خیلی سخته میدونم ولی تمومش کنید من ۵ سال مصرف متادون روزی ۶۰ میل داشتم شرایط جوری رقم خورد که مجبور شدم یهویی بزارم کنارم حتی نمیتونستم دکتر برم و مسکن و خواب اور استفاده کنم چون یه آزمایشگاه ده گانه حساس داشتم پوستم کندا شد ولی آخرش تموم شد با ده روز و بیست روزم درست نمیشه عزیزای من برا من اوج سختیش از ۲۱ روز تا ۳۰ روز بود خواب که اصلا نداشتم بی قراری شدید پا درد تا نزدیک ۵۰ روز بی حالی هم تا ۹۰ روز طول کشید الان ۹ ماهه که پاکم و مصرف نکردم حالم خوبه ولی باور کنید هنوز آدم قبل مصرف نشدم ولی میدونم هرچی بگذره بهتر میشم

    1. سلام از طرف تیم درمان نورو کمپ به شما بابت اقدام ارزشمندتون تبریک میگم و سپاسگزارم که تجربه تون و با ما در میان گذاشتید‍.
      حتماً شرکت در جلسات انجمن معتادان گمنام را در برنامه هاتون قرار بدهید.

  86. سلام رفقا. اینجور بگم براتون ک من تریاک شیره مصرفم بود بعد شد هرویین . یه سالی هرویین مصرف داشتم تا همین شب یلدا قبل.
    از شب یلدا متادون مصرف میگردم تا عید همین امسال. اوایل روزی یدونه ۴۰ بعد کمکم ۲۰ بعد ۱۰ تا….عید .
    از عید تا الان ک تقریبا ۳۵ روز گذشته من مصرفمو رسوندم به ۵ بعد ۳ یا شایدم کمتر.
    الان روز سوم قطع کامل مصرفمه.
    اینجوری بگم ک دارم میپیرم دوشبه نخابیدم …درد زیادی نیست ولی یه استخون درد گوهیه ک خابو خوراکو از ادم میگیره.
    چ قرص قوی ای هست این متادون ک اگه یه لیس الان به قرص بزنم دردم اروم میشه یه لیس فقط .
    ولی دیگه ابدا رفیق….سه روزه گذشته سه چهار روز دیگم روش

    1. سلام درمان اختلال مصرف مواد فقط قطع مصرف ماده ی اعتیاد آور نیست بلکه به جنبه های اساسی دیگری نیز در طول مدت درمان میبایست توجه شود قطع مصرفهای غیر اصولی و خودسرانه به دلیل علائم منفی زیاد و طولانی شدن مدت ماندگاری این علائم معمولاً ریسک شکست درمان را بالا می برد.

  87. سلام من 2سال هست متادون مصرف میکنم ی روز قرص میخورم ی روز شربت روزی ک قرص میخورم 8-9تا قرص 40میخورم روزی ک شربت میخورم 90-120 بالا پایین میکنم الان 4روزه تصمیم گرفتم ی دفعه کنار بزارم و مطمنم هستم اینکارو میکنم شده بمیرم ثلی ی دونه پنجم نمیخورم
    چون خودمو میشناسم جرقه بزنم تمومه 6سال پیش سابقه 14تا ترامادول 200داشتم ی دفه کنار گذاشتم ی هفته انگار شکنجه میشدم ولی بقران کنار گذاشتم روده هام احساس میکردم باچاقو زدن خط خط کردن و نمک روش میپاشن ولی بازم مصرف نکردم

    1. سلام به شما بابت ارادت و تصمیم تون تبریک میگم
      اما توصیه ی ما برای شما اقامت و بستری در یک مرکز درمانی و استفاده از خدمات تخصصی در یک محیط ایزوله توسط یک تیم درمان است تا ریسک شکست درمان به حداقل برسد

  88. سلام دوستان. اولا که تبریک میگم که اراده به ترک کردیم . خواستم فقط یه توصیه به دوستان کنم . لطفا اون عزیزایی که میخوان ترک کنن نرن سراغ کم کم ترک کردن و از این قرص به اون قرص این بازیا چون فقط دارید دوره ترک رو برای خودتون طولانی میکنید و یه خماری طولانی ولی با درد کمتر که تازه همش هم تو چرت زدن و تابلو شدنید . لطفا یهو از هرچی که مصرف میکنید بکنید خودتونو . من خودم ۶ روزه که متادون نخوردم و واقعا اذیت شدم . اصلا برای کسی که ترک نکرده قابل باور نیست ولی نمی‌کشه آدمو. خداروشکر تا اینجاش رو اومدم یکم دیگه هم کاملا تمومه . یادتون باشه یهو ترک کردن باعث میشه یه دردی بگیرید که دیگه اسم متادون یا هرر کوفتی اومد تن و بدنتون بلرزه ولی کم کم که بخوای ترک کنی خیلی زیاد احتمال لغزش دارید . چون خودم لغزش کردم ميگما. احتمال لغزش با ترک بدون درد خیلی خیلی بالاس . یا علی

    1. سلام و سپاس از شما که تجربه تون رو با ما و مخاطبین ما درمیان گذاشتید اما در نظر داشته باشید که قطع مصرف مواد و درمان اختلال مصرف مواد اعتیاد آور از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است بنابراین یک نسخه برای همه کاربرد ندارد

  89. سلام من ده سال روزی دو عدد قرص متادون چهل مصرف میکردم از ترک میترسیدم ولی واقعا خسته شده بودم خودم به کمپ ترک اعتیاد رفتم بیست و سه روز اونجا بودم خیلی سخت گذشت الان شش ماهه که پاکم ،انرژیم عالیه ،اگه بخواین میشه، ترک اولم بود ،در بدترین شرایط روحی بودم .ولی با تجربه‌ای که تو کمپ داشتم و چیزهایی که یاد گرفتم تونستم شما هم میتونین ،مطمئن باشید ،اولین قدم باید خودت بخوای فقط هم بخاطر خودت از تجربه دیگران استفاده کنید حتما جواب میده . ممنون از شما

  90. من ۴ سال هر روز روزی ۱۰ گرم تریاک به مدت ۸تا ۹ ساعت می کشیدم صبح و ظهر و شب ۳ وعده با قولقولی مکشیدم از خوردن متادونم میترسیدم اما تصمیم به ترک با متادون کردم ۲۴ ساعت بعد از اخرین مصرفم یه متاودن ۵ خوردم یکم سختیو پا درد و خماری داشت اما می خواستم که ترک کنم ۴ روز منظم هر ۲۴ ساعت ۱ دونه خوردم ۴ روز ۵ نصف کردم خوردم ۴ روز نصف نصف ۵ خوردم دیگه قطعش کردم من هیچی نفهمیدم اما لطفا اگه می خواهید ترک کنید اول خودتون باید بخواهید و نترسید از خماری و بی خوابی نترسید به هر حال ما مصرف کننده بودیم و باید عوارض ان را به جون بخریم ولی اگه ۴ سال کشیدن من طول کشید فقط به خاطر ترس از خماری و بی خوابی و اعصاب خوردی بود اما من بعد ۲ هفته مصرف متادون دیگه کاری نکردم الان ۴ ماه تموم شد خداروشکر راحت شدم

    1. سلام خدا رو شکر که تونستید مصرف مواد تون رو قطع کنید اما توجهتون رو به دو موضوع جلب میکنم.
      موضوع اول: اینکه روش شما برای قطع مصرف به دلیل خودسرانه بودن و استفاده از یک داروی بسیار اعتیاد آور روش بسیار پرخطری است که احتمال تشدید اعتیاد را بالا می برد.
      موضوع دوم: ترک مصرف مواد اعتیادآور پایان راه نیست بلکه شروع مسیر درمان اختلال مصرف مواد اعتیاد آور است.

  91. سلام دوستان اولین تصمیم تنفر از مواد هست به خاطر خودتون و خانوادتون مرحله بعدی اراده و مرحله بعد زجر هست من چهل سالمه بیست و یک سال مواد کشیدم تریاک شیره قرص وقتی زمان نداشتم قرص میزدم من یکسال هست ترک کردم زجر کشیدم تا سه ماه خواب نداشتم ناراحتی های معده روده و بی حالی و بی خوابی جوون کار کردن نداشتم فقط هر روز دوش می‌گرفتم بعد از سه ماه یواش یواش حال عمومی کن هی بهتر شد هی بهتر شد الان یکسال پاک پاکم و از مواد و قرص متنفرم کیف دینا رو من میکنم با پاکیم آرزوی تندرستی دارم براتون

    1. با سلام و عرض تبریک و آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز باتشکر بابت به اشتراک گذاشتن احساسات شما.

  92. من الان 15روزه گذاشتم کنار روزی 8تا قرص متادون 40 رو خیلی بی قراری دارم شبا خواب ندارم ولی علائم دیگه ای ندارم

      1. سلام
        علائم منفی ناشی از ترک قرص متادون ممکنه مدتی همراه شما باشه
        بهتره جهت تداوم درمان در این دوران تحت ویزیت پزشک و روان درمانگر باشید و در گروه های حمایتی شرکت کنید

  93. با سلام خدمت همدرد های عزیز.32 سالمه مدت زمان مصرف شربت متادون چهارسال.من آدمی بودم از دود بوی سیگارنفرت داشتم اینکه میگن به خود آدم بستگی داره درسته ولی رفیق بزرگترین خطر به سمت اعتیاد حالا هرچی میخاد باشه.من ازتریاک بخاطر سرماخوردگی شروع کردم‌با اسرار رفیق بی همه چیزم که دوسال معتاد شدم بعد اومدم بامتادون ترک کنم.روزی که بامتادون آشناشدم.هیچ مشگلی نداشتم جسمی خداشاهد بلایی به سرتون‌میاره آرزوی مرگ کنید مرگ خاموش که میگن واقعیت محض.تپش قلب شدید عصب معده استرس شدید اصلا بلایی سرآدم میاره که شهوت صفرمیکنه…جون عزیزاتون از اسمش فرار کنید چه برسه امتحان کنید.نابودگری بیش نیست.هرچی از بدبختی بگم ازاین غووول باز کم گفتم‌انقد بی وجود ترسوندن میکنه که وجود اینو ندارین بایه بچه طرف شین.آره اوایل انرژی فلان کوفت زهرمار همین که وارد بدن میشه تمام شروع میکنه به نابودکردن.خداروشکر میکنم تونستم اول خدا بهم ارادشو داد صبرش داد تونستم امروز روز دوازده روز قطع کنم البته اونایکه دوز بالا مصرف دارن باید کم کنن من از10 سی سی قطع کردم چون دیگه نمیخاستم حتی یه سی سی مصرف کنم انقد آدمو خارمیکنه تو فامیل خونواده که آدم آرزوی مرگ کنه تورو جون عزیزاتون این سم رو نزنید بدنتون‌ خداشاهد سم خالص.متادون واسه آدمایکه آخرای عمرشون بیماری های ناعلاج دارن بس.کی گفته واسه ترک اعتیاد.دوستان ازترکش بگم اراده ترک داشته باشین راحت میشه گزاشت کنار سختی داره ولی به مرور لذتبخش.مایعات زیاد بخورین دوش آب سرد صبرتون هم ببرین بالا یمدت به بدنمون خسارت زدیم توقع زودخوب شدن نداشته باشین.روز بروز بهترمیشین انسان انقد قویه که این چیزا واسش چیزی بحساب نمیاد قوی باشین دوستان اول خدا بعد خودتون

    1. سلام دوست عزیز
      از شما سپاسگزاریم که تجربه ی درمانتون رو با ما درمیان گذاشتید از طرف تیم درمان نورو‌کمپ براتون بهترین ها رو آرزو میکنیم و خواهان استمرار و تداوم شما در مسیر درمان و بهبودی هستیم.

      1. سلام من متادونو ترک کردم الان دقیقا بیستو شیش روزه که نخوابیدم. استخونام درد میکنه. کف دستو پام عین آتیش هنوز بعد یک ماه عطسه آب ریژزس بینی. خمیازه رو دارم نمیدونم کی قراره تموم بشه کلافم

        1. سلام دوست عزیز به شما بابت اقدام ارزشمندتون تبریک میگم متاسفانه علائم منفی ناشی از ترک متادون کمی طولانی تر از مواد و داروهای اعتیاد آور دیگر استحتماً به یک پزشک مراجعه کنید تا ویزیت تون کنه و در جلسات گروهی شرکت کنید.

  94. من یادم رفت اینو بگم چندماه پیش که بااین سایت آشناشدم کامنت هاروکه میخوندم ترس ترک کردن متادون فراریم میداد.میخام اینو بگم آره سخته ولی بخدا میشه دوستان.بخدا انقد پاک بودن قشنگ اگه تجربشو بکنید حاضرنیستین با یه دنیا عوضش کنید فقد صبورباشین.دنبال اینکه چه قرصی بخورم کجا برم اینا نباشین.اون درد که باعث میشه بعدپاکی سمتش نرید اگه نکشید دردشو بازمیرین سمتش شک نکنید.اراده داشته باشین بابا بخدا انسان خیلی قوی تر ازاین حرفاس دوستان نترسین هیچی نیست.خداشاهد میشه توخونه ترک کرد.اوایل اگه خاستین بخاطرخوابتون فقد قرص خاب بخورین اونم یه هفته بعد اونم‌ قطع کنید اینهمه
    بامتادون چپ کردیم خوابیدیم حالا چندروز هم بیخابی بکشین.به مرور همه چیز برمیگرده قشنگترمیشه

    1. سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که مطالعه ی مطالب سایت ما به شما در مسیر درمان و بهبودیتون کمک کرده و از اینکه تجربه ی درمانیتون رو با ما درمیان گذاشتید سپاسگزارم

  95. با سلام خدمت تمامی دوستان و شما عزیزان در تحریریه سایت
    من از سال نود و توسط یکی از دوستانم با قرص ترامادول اشنا شدم و برای اولین بار مصرف کردم بعداز اون بخاطر شرایط شغلی سختی که داشتم و این قرص همینطور که دوستان میدونن تو سرما و رانندگی اوایل مصرف خیلی استقامت بالایی به ادم میده کمکم که میگذره دیگه اون خواص اولیه رو نداره این رویه ادامه داشت تا سال ۹۶ من روزی تا سه عدد قرص ترامادل ۲۰۰ مصرف میکردم بعداز سال ۹۶ از عوارض و تعریق بدن خسته شده بودم و در واقع دیگه جوابگو نبود یه چیزی حدود دوماه شیره مصرف کردم ولی اونم کثافت کاری خودشو داشت و از ابروم میترسیدم که با متادون جایگزین کردم و از سال ۹۶ تا یک هفته قبل بعضی روزها تا چهار عدد قرص ۲۰ مصرف کردم و توی این ۱۲ سال نذاشتم کسی متوجه بشه هم شرایط مالیم شکرخدا خوب بوده و هم ازادی عمل داشتم ولی این مسائل باعث نمیشه انسان سلامتی خودشو نادیده بگیره یک ساعت که از زمان مصرف میگذره حالت مرگ به ادم دست میده عرق سرد و حالت پرخاشگری و بی حوصلگی امان ادمو میبره این تازه زمانیه که شما مصرف میکنی ولی چون من مخفیانه اینکارو میکردم و نمیخاستم خانواده چیزی بفهمن و دسترسی به قرص و برداشتن از جاسازی که تو ماشین داشتم سخت بود خیلی وقتا عذاب میکشیدم الان یک هفتست تصمیم گرفتم و گذاشتم کنار درد میکشم عذاب میکشم به تجویز یکی از دوستان پزشک قرص گابانتین ضد تشنج شبی ا دونه میخورم بین روز هم قرص ناپروکسن که واسه درد ناشی از کرونا مصرف میشد واسه درد پا ولی اونم زیاد تاثیری نداره به نظر من پاکی ارزش یکماه عذاب کشیدنو داره پس چاره ایی نیست جز تحمل درد و عوارض

    1. سلام از طرف تیم درمان نورو بابت اقدام ارزشمندتون به شما تبریک میگم
      توصیه ما برای شما این است که به هیچ وجه هیچ دارویی را بدون ویزیت و‌ تجویز پزشک متخصص استفاده نفرمایید و در ضمن در جلسات گروهی و حمایتی انجمن معتادان گمنام شرکت کنید تا ریسک بازگشت به مصرف مجدد رو حدالامکان کاهش دهید

  96. با سلام
    یه مساله رو بنده یاداوری کنم خدمت دوستان گرامی
    تمام این گرفتاری و اعتیاد فقط از یه مساله سرچشمه میگیره و به نظر من ۹۰ درصد دوستان که گرفتار شدن بخاطر همینه مثل خود بنده البته از همگی معذرت میخام بنده ۴۴ سال سنمه و متاهل هستم اینو میگم که جوون ترها گوش کنن اوایل واسه رابطه طولانی تر استفاده میشه تا نهایتا دوسال به بعد تا سه چهار سال بعد به ندرت میل به رابطه داری و از سال پنجم به بعد از رابطه فراری میشی و کلا تعطیل رابطه یه غریزه خدادادیه و انسان تو هر سن و سالی بهش نیاز داره پیرو میانسال و جوون نداره پس بخاطر یکسال لذت کل عمرتو خراب نکن ای جوان که به خاطر این مساله دنبال قرص و متادون و شربت و کوفت و زهر مار میری شرمم میاد این حرفارو میزنم ولی حقیقته و دوستانی که متاهل هستن میفهمن چی میگم خیلی وقتا باید شرمنده زنتون بشید و خجالت زده بشید چون عوارض متادن باعث میشه که نتونید کاری بکنید و این باعث شرمندگیتون میشه هر جای این قضیه هستی و داری مصرف میکنی چند دقیقه به وجدانت رجوع کن خودتو سبک سنگین کن ببین میتونی ده روز بجنگی و سختی بکشی اگه به خودت میتونی این قول رو بدی شروع کن بذارش کنار اینکه بذار با خودش کمش کنم دوزشو بیارم پایین هم نداره اونم همین درد و خماری و بدحالی رو داره اگه وضعیتت خوبه که برو پیش پزشک و مشاور اگه نه که ده روز تو خونه بمون یه سری دارو هم بگیر و مصرف کن ولی اینو بدون خدا بنده هاشو دوست داره کمکشون میکنه واست معجزه میکنه ما مردیم قوی هستیم هیچ اتفاقی نمیفته نترسید بعداز ترک هم دوباره شیطون رفت تو جلدت یاد این دردا و عذابی که کشیدی بیفت بخدا این غول بزرگ زندگی ادمو مختل میکنه من کارگاه دارم کارگر دارم هفته به هفته نمیتونم سر بزنم تا لنگ ظهر خواب بعدشم که دیگه ظهره و نعشه میچسبم به قلیون تا ساعت ۲ نصف شب کلا کارم شده همین خسته شدم دیگه بریدم دوست دارم کار کنم تلاش کنم ازاد باشم ولی تا گرفتار این لعنتی باشیم نمیتونیم خدا پشت و پناه همتون امیدوارم هرکی که سرش به این سنگ میخوره زود متوجه بشه و بذاره کنار خدا به هرکسم که میخاد بذاره کنار صبر و تحمل بده امین

    1. سلام از شما سپاسگزاریم که تجربه ی خودتون را با ما و مخاطبین ما درمیان گذاشتید اما در نظر داشته باشید همه به یک دلیل دچار اختلال مصرف مواد نمی شوند و این برای هر شخصی متفاوت است، به شما هم توصیه میکنیم به یک مرکز تخصصی درمان اعتیاد مراجعه کنید و تحت ویزیت تیم درمان و متخصص درمان اختلال خودتون رو شروع کنید

  97. ●با سلام خدمت دوستان عزیز
    □ اول باید بگم که قبل هر چیز تصمیم و اراده خودتون بسیار مهمه.بدونید این مواد مخدر افیونی(متادون و ب2و…..)اولین چیزی رو که شما میگرن☆تمرکز☆ شما هستش.بدونید شما یک انسان هستید و قدرت مقابله با هر چیزی رو داریدپس اول رو تمرکزتون کار کنید.با تمرکز همه چی رو بدست میارید.
    □ دوم اینکه کسی با ترک مواد کسی نمرده پس نترسید.شجاع باشید.تمام این دردها و التهاب و اظطراب ها با تمرکز بروی هدف آیندتون به راحتی قابل تحمل هستش.
    □ سوم اینکه هیچ کس به انداز خودت نمیتونه بهت تو ترک و سم زدایی کمک کنه.تو میدونی چرا رفتی تو این مواد و الان تو این دنیای جدید بعد ترک فقط تو میدونی داری چی میکشی.پس تمرکزت رو از دست نده از همه مطالب مجربان استفاده کن،مشاوره بگیر ولی این یادت نره تا خودت نخوای نمیشه.به آیندت فکر کن برنامه ریزی یادت نره پایانش قشنگه دنیای آینده بسیار زیباست.
    □ سخن پایانی:من با هفده سال مصرف تریاک.ترامادل.متادون دارم باهاتون حرف میزنم.بدونید همه،حرفای بقیه رو به ما دیکته میکنن یا دارو به ما تجویز میکنن.من منکر دارو و درمان نیستم ولی کسی کلید مغزت نداره دست خودته.ممنون

  98. سلام من از سال 95 قرص یا شربت میخوردم آوردمش پایین تا دوتا قرص 20 و گفتم حالا میرم کمپ اینم میزارم کنار رفتم کمپ فقط چهار روز اول خوشم بود بعد بیقراری و بیخوابی اذیتم کرد تا اونجا که روز بیستو یکم زدم بیرون الان تو یک ماه پاکیم و دقیقا بیستو شیش روزه که نخوابیدم دارم دیوانه میشم ولی به خودم امیدواری بدم بگم قسمت سختش گزروندی این که چیزی نیست

  99. سلام من قبلا سه تا قرص چهل میخوردم کمش کردم رسوندم دوتا بیست و رفتم کمپ فقط پنج روز اول خوب بودم از اون روز تا الان چهلو سه روزه میگذره تا الان شبا نمیتونم بخوابم فقط ساعت شیش تا هفت،هفتو نیم خوابم میبره هنوز بیقراری دارم. عطسه. خمیازه. داغی دستو پا. بی حالی نمیدونم تا کی قراره ادامه پیدا کنه یجورایی کم آوردم ولی هنوز امیدمو از دست ندادم

    1. سلام دوست بزرگوار
      علائم منفی ناشی از ترک مصرف قرص متادون تا مدت زمان طولانی تری نسبت به مواد اعتیاد آور دیگر همراه درمانجو هست شما از طریق ویزیت منظم توسط پزشک متخصص و حضور در جلسات درمانی گروهی و مشاوره های فردی میتوانی این علائم منفی را تاحد قابل تحملی کاهش دهید.

  100. سلام خدمت دوستان و و پزشکان عزیز.من پنج سال سابقه ی قرص متادون تا سه 40 داشتم هر کاری میخواستم بکنم که بزارمش کنار تا نمیتونم ترکش کنم خوشبختانه به خورد اومدم الان طی 15روز دوز قرصم و اوردم رو پنج دو روز هم هست اصلا مصرف ندارم قرص ب2 گرفتم که هروقتی دردم بطور شدید و غیر قابل تحمل رسید یک چهارم این قرص و مصرف کنم ولی توی این 15روز حداقل یک هفته زجر کشیدم پشت سر هم شبانه روز بدنم آتیش میگرفت و میلرزید خوشبختانه الان حالم بهتره ولی کل زندگیم و این و قرص نابود کرد روزانه سه پاکت سیگار میکشیدم کل خرج زندگیم و میدادم به قرص و سیگار ولی خیلی از زندگیم عقب موندم حیف جوونی آدم نباشه که بخاطر یه قرص خراب بشه از روز تولد زجر کشیدیم و بیخوابی میکشیم برای پول دراوردن حیفه اینطور به هدر بره اگه زن و بچه دارین به فکر اونا باشین اگه مجردین به فکر خانوادتون باشین که با چه زحمتی تا به اینجا شما رو رساندن.
    حرفی ندارم دیگه خیلی ممنون میشم جوونی خودتون و نابود نکنین جوانی تنها گنج گرانبهایی هست که عیچ جا پیداش نمیکنی دیگه.

    1. با سلام تبریک خدمت شما برای اقدام به درمان و تجربه زندگی پاک بهتر است با متخصین این امر در ارتباط باشین که روند سریعتر و درست تر پیش برود.

  101. فقط تجربه
    سلام به همه همدردان عزیزم.همه شماها میتونید با هرگونه مواد مخدری که استفاده میکنید خداحافظی کنید برای همیشه .حال هر چی باشه.فقط تنها لازمش تمایل به قطع مصرف می‌باشد.صادقانه بگم به اندازه روزهایی که از مصرف مواد مخدر لذت می‌بردیم و در آسمانها پرواز میکردیم به همان اندازه ما نیاز به درد کشیدن و خماری داریم تا دوباره فکر استفاده از مواد به ذهن ما نیاد.فقط بدونید شدنی هست و هست.به همه شماها پیشنهاد میکنم به جلسات ۱۲قدمی معتادان گمنام بروید و از فضای آنجا و اصول آنجا برای بهبودی و ترک همیشگی مواد مخدر استفاده کنید.

    1. با سپاس از اشتراک تجربه شما ، تیم درمان نورو کمپ صمیمانه شروع زندگی با فصل پاکی را به شما تبریک میگوید.

  102. سلام خسته نباشید ببخشید من یه سال قرص متادون میخوردم روزی دوتا ۴۰اینا سال دوم شربت متادون میخوردم روزی ۲۰سی سی بعد میخواستم ترک کنم جاش ترامادول میخوردم بعد چن روز طاقت نیاواردم شربتم و شروع کردم ولی ترا قطع نشد یعنی جفتشو میزدم شربتو ب ۱۰سی سی رسوندم ولی ترامادول ۵ تا ۲۲۵ میخوردم سه ماهی طول کشید دیگه رفتم سم زدایی الان ده روزه سم زدایی کردم ولی بی خوابیم بدتر داره میشه خماری بدتر داره میشه دقیقا تا چن روز دیگه تو این حالتم چیکار کنم سریع تموم شه؟

  103. من حدود 15 سالگی بود که شروع به مصرف تریاک برای موارد جنسی کردم حدود 7 سال با این مواد بازی کردم و در سه سال اخر اعتیاد شدید بهش داشتم و میخوردم حدود روزی 2 گرم 3 گرم بعد با مصرف تک و توک قرص متادون جاشو عوض کرد از یک چهارم بیست شروع کردمو رسیدم به روزی 5 تا 40 بعد اون هم دیدم جواب نمیده شروع به مصرف شربت کردم با دوز خیلی بالا حدود 50 سی سی در روز یعنی چیزی که اگه اطلاع داشته باشین متوجه حد بالای مصرفم میشد بعد در کنار اون هم به شیشه معتاد شدم حدود 2 سال الان 32 سالمه حدود 30 روزه همه چیو گذاشتم وزنم از یک سال پیش از 70 رسید به 105 تمام بدنم یکسری دونه شبیه تاول بزرگ زده بود الان 90 درصدش از بین رفته ولی درد دارم همچنان وزنمم از 105 شده 95کنار فقط گاهی صرم و امپول درد میزنم در 30 روز حدود 5 بار صرم و امپول زدم الان میخوام بدونم هنوز درد دارم زدن این صرم و امپول باعث این شده که این مواد از بدنم بیرون نره؟؟؟؟

  104. با عرض سلام بهمن هستم ۴۵روز پاک خداروشکر میکنم زندگیم از هم پاشید سر منم منم کردنم ای کاش از اولش ادم ترسویی بودم بخاطر دیسک کمرم دکتر برا من و مادرم ترامادول تجویز کرد بخودم اومدم دیدم شورش در اوردم دارم برا لذتش مصرف میکنم یه عطاری اومد منو از تراکادول در بیاره انداخت تو متادون بخودم اومدم دیدم از چاله در اومدم افتادم تو چاه بگذریم زندگیم رفت الان ۴۵روزه پاکه ولی پاهام میسوزه کف پاهام بعد کمی پیاده روی و اینا انقاری خرد شدن شبا خوابم درست نیست معده ام احساس میکنم کار نمیکنه هیکلم بزرگه ۱۱۰کیلو بودم شدم ۱۲۵شکمم اخه مگه میشه تو یکاه انقد شکم بیاد جلو (وزنم سوزش پاهام بی حالیم بی خوابیم و اینکه از زندگی عقب افتادم و بی کاری و بی پولی رفته رو مخم و احساس بدی بهم دست میده در حدی که احساس میکنم قراره تا اخر عمرم وضعیت بدنم همینطور بمونه )پس من کی میتونم برم باشگاه به زندگی معمولیم برسم

    1. سلام
      از طرف تیم درمان نورو به شما بابت اقدام ارزشمندتون تبریک میگم.
      قطع مصرف متادون از سخت ترین کارهاست که شما موفق به انجامش شدی
      حتماً به مسئله ی اضافه وزن هم رسیدگی کنید
      برای استمرار در مسیر بهبودی توصیه ما شرکت در گروه های ۱۲ قدمی و کمک گرفتن از متخصصین روان و رفتار در حوزه ی اختلال مصرف مواد اعتیاد آور است.
      در رابطه با دردها جسمی حتماً از ویزیت پزشک استفاده کنید.

  105. ارادتمندم.
    دوستان اول بدونین که هیچکس جای شما درد نخواهد کشید. پس یا ترک نکنید یا تصمیم واقعی بگیرید چون هربار قطع و وصل فقط بدبخت ترتون میکنه. این ماده یه سمه و باید از بدن خارج بشه اما خیلی بد کنه ایه. توصیه من اینه که اگر با خانوادتون راحتین بهشون اطلاع بدید و توی خونه ترک کنین اگر یه شخص با تجربه ام کنارتون باشه که بسیار کمک میکنه اگه نه به هر طریقی برید کمپ باور کنین هزینه اش از مصرف خیلی خیلی کمتره. من روزی 40 میلیگرم استفاده میکردم اما تصمیم گرفتم و یهو گذاشتم کنار فقط به خودم اعتماد داشتم و با خانوادم راحت بودم. بابامم چون قبلا ترک کرده بود کمکم کرد. بهترین رفیق خانوادست عزیزان. موفق باشید و سلامت

    1. سلام
      از شما سپاسگزارم که تجربه ی خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.
      در نظر داشته باشید مسیر درمان هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. درمانجو ممکن است در فرآیند درمان بارها دچار لغرش شود اما نهایتاً با اقدام اصولی،امید و استمرار هر درمانجویی درمان خود را خواهد یافت
      🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *