برای مشاوره تماس بگیرید :        02122890020       09123709242

مسکن قوی برای ترک اعتیاد ( 4 نوع از قوی ترین مسکن برای ترک اعتیاد در بازار)

مسکن قوی برای ترک اعتیاد

مسکن قوی برای ترک اعتیاد

در حال حاضر انواعی از داروهای مسکن قوی برای ترک اعتیاد در بازار موجود است که هر کدام دارای تاثیرات متفاوتی هستند و صرفا برای موارد خاصی استفاده می شوند. مثلا برخی از داروهای ترک اعتیاد برای جلوگیری از تشنج و حفظ هوشیاری فرد استفاده می شوند و برخی نیز تاثیرات اعتیاد آور مواد مخدر را کاهش داده و میل فرد را برای مصرف دوباره آنها کاهش می دهند.
در این بخش لیستی از مهم ترین مسکن قوی برای ترک اعتیاد اشاره می کنیم. اکیدا توصیه می شود که مصرف خودسرانه این داروها دارای عوارض جدی است. و حتما باید با دریافت مشاوره از متخصصین و پزشکان این حوزه تجویز گردد.

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

  • قرص بوپرنورفین

قرص b2 یا بوپرنورفین، یکی از مهم ترین داروهای مسکن قوی برای ترک عوارض مواد مخدر سنگینی همچون: هروئین و تریاک و کوکائین است. مصرف خودسرانه این دارو بالاخص تزریق داخل رگی ان خطر مرگ جدی دارد. قرص b2باید در دوز مشخصی تجویز شده و کم کم با کاهش علایم ناشی از ترک ماده مخدر اصلی، دوز آن توسط پزشک متخصص کاهش یابد. چرا که این دارو دارای استعداد بالقوه ای در وابسته کردن فرد می باشد.

  • قرص متادون

مسکن قوی برای درد ترک اعتیاد یکی دیگر از داروهای مسکن پرکاربردی که در کاهش درد خماری و ترک اعتیاد موثر است قرص متادون می باشد. این داروی صنعتی و شبه افیونی در بسیاری از کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد برای بیماران تجویز شده و میل به مصرف مجدد را به شدت کاهش می دهد. توجه داشته باشید که مصرف این دارو بدون نسخه پزشک خطرناک است و برای بیماران دچار انسداد روده و یا مشکلات تنفسی نیز بسیار مضر است.

  • نالوکسان

نالوکسان نیز از انواع داروهای ترک اعتیاد بسیار قوی با عملکرد سریع است.این دارو به گیرنده های عصبی مغز مستقیما متصل شده و از اتصال ماده مخدر قبلی ممانعت می کند. به طوری که فرد با مصرف ماده مخدر قبلی دچار عوارض آزاردهنده ای مثل تهوع و استفراغ شدید می شود. نالوکسان بدن فرد معتاد را سریعا از مواد مخدر پاکسازی می کند.

  • ناپروکسن

احتمالا با نام این دارو که در دوران کرونا برای رفع التهاب و درد مفاصل و اسپاسم عضلات شدید استفاده می شد آشنایی دارید. پزشک معالج در فرایند ترک فرد بیمار گاهی از قرص ناپروکسن برای تسکین دردهای عضلانی و التهاب استفاده می کند. توجه داشته باشید که مصرف بدون هماهنگی با پزشک برای این دارو نیز مخاطره آمیز است.

 

مسکن قوی برای درد ترک اعتیاد

 

مصرف مسکن قوی برای درد ترک اعتیاد

یکی از مهم ترین دغدغه های فرد معتاد و اطرافیان او ترک ماده مخدر است. عموما عدم مصرف ناگهانی ماده مخدر با عوارض بسیار شدیدی همراه خواهد بود لذا استفاده از مسکن قوی برای درد ترک اعتیاد بخشی از فرایند درمانی بیماران برای جایگزین کردن با ماده مخدر است.
پزشکان و متخصصین ترک اعتیاد موجود در مراکز ترک اعتیاد و کمپ ها با اطلاع دقیق از عوارض هر داروی مسکن آن را در دوز مشخصی برای هر فرد بیمار تجویز می کنند.

بنابراین توصیه می شود قبل از مصرف این داروهای مسکن حتما از طریق مشاوره ترک اعتیاد نورو کمپ اطلاعات کافی درباره چگونگی مصرف مسکن های قوی را کسب کنید. چرا که سوء مصرف قویترین مسکن برای درد ترک اعتیاد، نیز می تواند موجب اعتیاد جدید فرد و یا حتی اوردوز و مرگ شود.
کلینیک نوروکمپ با بیش از 18 سال تجربه در این زمینه آماده ارائه مشاوره و درمان اعتیاد می باشد. شما می توانید از طریق تماس با مشاورین این مرکز سوالات خود را در این زمینه مطرح کنید و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *