برای مشاوره تماس بگیرید :        02122890020       09123709242

خماری ترک متادون چند روز است؟ علت بدن درد بعد از ترک متادون

خماری ترک متادون چند روز است و به چه عواملی بستگی دارد

ترک متادون می‌تواند تجربه‌ای چالش‌برانگیز و طولانی‌مدت باشد. خماری ناشی از ترک متادون معمولاً به مدت طولانی‌تری نسبت به دیگر مواد مخدر ادامه می‌یابد. به‌طور کلی، طول مدت خماری ترک متادون می‌تواند به عواملی مانند دوز مصرفی، مدت زمان مصرف، وضعیت سلامت عمومی و برنامه ترک بستگی داشته باشد. در این مقاله در مورد خماری و بدن درد بعد از ترک متادون صحبت می‌کنیم و به سوالاتی از قبیل درد ترک متادون چقدر طول می‌کشد می‌پردازیم.

در پایان اگر سوالی داشتید، می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان نوروکمپ در سریعترین زمان به آن پاسخ دهند.

خماری و بدن درد بعد از ترک متادون چند روز است؟

متادون از جمله قرص‌هایی است که مصرف طولانی آن باعث اعتیاد فرد می‌شود. مصرف این قرص در ذهن فرد تغییراتی به‌وجود می‌آورد و احساس شادی و آرامش کاذبی در فرد ایجاد می‌کند.برای دریافت پاسخ دقیق اینکه متادون چیست بهتر است مقاله مربوطه را مطالعه بفرمایید. ترک متادون نیز مانند سایر مواد اعتیادآور خماری و سختی خاص خود را دارد.

در پاسخ این سوال که خماری بعد از ترک متادون چند روز است؟ نمی‌توان برای همه افراد یک نسخه پیچید؛ چراکه این روند (ترک متادون) با توجه به ویژگی‌های روحی و جسمی افراد مختلف، مدت زمان مصرف قرص و اعتیاد نمودهای متفاوتی دارد. البته کلیتی نیز برای این موضوع بیان شده که در ادامه بررسی خواهیم کرد، همراه ما باشید.

با قطع مصرف متادون چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

اتفاقی که طی یک الی دو روز بعد از قطع متادون برای بدن شما می‌افتد در یک سری علائم جسمانی و روحی مثل تب، لرز، دردهای عضلانی، افزایش ضربان قلب و میل زیاد به استفاده دوباره قرص خلاصه می‌شود. با افزایش روزهای قطع مصرف و در هفته ابتدایی علائم ترک قرص در بدن بیشتر بروز پیدا می‌کند و علاوه‌بر تب ولرز، اضطراب، حالت تهوع، بدن درد موارد دیگری مثل افسردگی، تحریک‌پذیری، گرفتگی عضلات، استفراغ و… نیز مشاهده می‌شود.

خماری ترک متادون چند روز است و تاثیرات آن بر بدن

بعد از گذراندن یک هفته اول که نسبتا سخت است، از روز دهم به بعد در بیشتر افراد علائم اولیه نسبتا کاهش پیدا می‌کنند و از شدت درد کاسته می‌شود، اما همچنان مواردی مثل افسردگی (حتی بیشتر از قبل)، تحریک‌پذیری و برخی علائم جسمی وجود خواهد داشت. دو تا سه هفته اول بعد از ترک متادون همواره علائم وجود خواهد داشت، اما در بیشتر افراد شدت آن کاهش پیدا می‌کند.

در کل بعد از قطع مصرف متادون دو مرحله ترک حاد متادون (10-14 روز) و ترک پس از حاد متادون (دو هفته تا چند ماه) باید سپری شود تا نتیجه دلخواه حاصل شود و مورد مهمی که وجود دارد با اراده و قوی بودن فرد در طول این مدت است.

درد بعد از ترک متادون چند روز طول میکشد؟

همانطور که در قسمت پیشین نیز اشاره‌ای داشتیم بعد از ترک متادون تقریبا 10 روز ابتدایی سخت‌ترین روزها خواهد بود. پس در جواب سوال بدن درد بعد از ترک متادون چند روز است؟ می‌توان گفت که هفته اول درد نسبتا زیاد و در هفته دوم درد کمتر نسبت به هفته اول تجربه خواهید کرد. بعد از آن میزان درد رفته رفته کمتر شده و عواملی مثل افسردگی بیشتر نمود پیدا می‌کنند.

علت بدن درد

درحالت کلی متادون یک ضد درد با قدرت بالا است که خاصیت ارامشبخش بودن نیز دارد با مصرف طولانی مدت این قرص بدن به آن عادت می‌کند و معتاد می‌شود؛ چراکه این ماده باعث تغییر جواب‌دهی مغز و سیستم عصبی به درد می‌شود و در نبود آن احساس تسکین از بین می‌رود و درد احساس می‌شود.

بدن درد و خماری ترک متادون چند روز است و شدت بدن درد بعد از ترک متادون

شروع و شدت بدن درد بعد از ترک متادون

همانطور که در پاسخ سوال درد بعد از ترک متادن چند روز است اشاره کردیم، شروع و شدت بدن درد در یک هفته الی 10 روز اول است. درواقع ممکن است علائم از 24 ساعت بعد از قطع مصرف شروع شوند و تا 10 روز اول بعد از ترک متادون شدت بیشتری پیدا کنند.

درمان بدن درد بعد از ترک متادون

کمک گرفتن از پزشک معالج و مشاوره برای ترک، ماساژدرمانی با روغن‌های مخصوص، ورزش‌های آرام مثل یوگا،آب درمانی (دوش، جکوزی)، دارو درمانی با تجویز پزشک و… از جمله راه‌های درمان بدن درد بعد از ترک متادون هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *