برای مشاوره تماس بگیرید :        02122890020       09123709242

بهترین روش ترک تریاک ( بررسی انواع روش ترک تریاک )

تریاک چیست و چه عوارضی دارد

یکی از انواع مواد اعتیاد آوری که به مرور زمان هم جسم و هم ذهن انسان را نابود کرده و عوارض بیشماری را به دنبال دارد تریاک می باشد در این مقاله از نوروکمپ به کمک متخصصان ترک اعتیاد در مورد بهترین روش ترک تریاک و دیگر روش ها صحبت می کنیم و به این سوال پاسخ می دهیم که بهترین روش ترک تریاک چیست؟

بهترین روش ترک تریاک

ترک کردن تریاک هم مانند انواع مواد مخدر دیگر نیاز به درمان جسمی و طی کردن فرآیند سم زدایی و همچنین خدمات روان درمانی دارد چرا که فرد به تریاک وابستگی شدیدی پیدا کرده بنابراین لازم است برای ترک اعتیاد خود از متخصصین و مشاوران کمک گرفته شود تا علاوه بر ترک، از لغزش و مصرف مجدد جلوگیری شود.
در نوروکمپ کمپ ترک اعتیاد vip تهران با توجه به شرایط جسمی و روانی بیمار اقدامات و برنامه ترک اعتیاد برای او انجام می‌شود.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

روش های ترک تریاک

راه‌های ترک اعتیاد تریاک بسیار مختلف می باشد که یکی از متداول ترین ها روش ترک تدریجی است.

— روش ترک اعتیاد تدریجی

این روش ایمن ترین روش ترک اعتیاد به تریاک است که حتما باید در کمپ ترک اعتیاد در تهران و تحت نظر پزشک انجام شود. پزشک براساس اطلاعاتی که در مرحله اول از بیمار بدست می‌آورد برنامه دقیقی را برای ترک اعتیاد فرد آماده می‌کند و از داروهایی برای کنترل و کم کردن میزان ماده مخدر در بدن او استفاده می‌کند.

به این ترتیب اعتیاد تحت نظر پزشک به شکل اصولی و به تدریج درمان می‌شود. علاوه بر این در کنار کاهش تدریجی مصرف از روش های روان درمانی هم برای بهبود فرد در این روش استفاده می‌گردد. به طور کلی مدت زمان ترک و سم زدایی در این روش  چیزی حدود ۱۰ روز است اما بنا به شرایط جسمی فرد و میزان مصرف وی برای ترک و اطمینان از عدم لغزش و مصرف مجدد این مدت زمان می‌تواند تا یک سال هم به طول بینجامد.

— روش ترک اعتیاد سنتی

در این روش که به روش یابویی هم شناخته می‌شود مصرف مواد به طور ناگهانی قطع می‌گردد. ما به هیچ وجه این روش را توصیه نمی‌کنیم چرا که احتمال بازگشت به مصرف مواد در آن بسیار بالا است و بدن مدت زمان زیادی نیاز دارد تا با نبود تریاک سازگار شود. شوکی که در این روش به بدن وارد می‌شود فرآیند سم زدایی را سخت تر می‌کند که نتیجه آن از دست رفتن انگیزه بیمار و ناتمام رها کردن ترک است.

شاید این روش سریع ترین راه ترک تریاک به نظر برسد اما درصد احتمال موفقیت آن بسیار پایین است و ممکن است حتی موجب آسیب های جسمی فرد شود.

پس بهتر است بدانید سریع ترین راه برای رهایی از روزهای سخت اعتیاد، داشتن مشاوره با متخصصین حاضر در مراکز ترک اعتیاد است که پس از آن، با آغاز نمودن دوره درمانی از جمله سم زدایی، پاکسازی بدن، روان درمانی و … در کنار بهترین متخصصان می‌توانید شانس ترک قطعی در زمان کوتاه بدون عوارض جسمی را بالا ببرید. و برای دانستن پاسخ این سوال که ترک تریاک چند روز طول میکشد؟ خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد میدهیم.

 

بیشتر بخوانید: انواع ماری جوانا 

 

— ترک با دارو

برای ترک اعتیاد تریاک از داروهای مختلفی مانند متادون، قرص b2، شربت تریاک، نالوکسان و نالتروکسان استفاده می‌شود. از آنجایی که این داروها خود اعتیاد آور هستند حتما باید توسط پزشک تجویز شوند. در مورد مقدار مصرف قرص ب۲ برای ترک تریاک در مقاله ی دیگری صحبت کرده ایم اما باید بدانید که حتما پیش از مصرف این دارو باید با پزشک صحبت کنید.

 

— ترک تریاک با متادون

یکی از روش‌هایی که برای ترک کردن تریاک استفاده می‌شود روش ترک با متادون یا همان متادون درمانی است. اگر با متادون آشنایی ندارید مقاله متادون چیست را بخوانید. این روش حتما باید تحت نظر پزشک و متخصصین ترک اعتیاد انجام شود. اما در صورتی که فردی برای ترک اعتیاد تریاک اقدام به مصرف متادون به صورت خودسرانه نماید باعث اعتیاد به متادون می‌شود. در واقع فرد با مصرف خودسرانه اعتیادش از تریاک به متادون تغییر می‌کند و حالا باید به فکر ترک متادون باشد. زمانی که این افراد به ما مراجعه می‌کنند معمولا اولین سوالی که می‌پرسند این است که ترک متادون چند روز طول میکشد؟

 

شکل ظاهری تریاک

 

علائم ترک تریاک و شیره چیست؟

علائم ترک تریاک بسته به نوع فرد، میزان مصرف و سابقه مصرف متفاوت است؛ اما عوارضی مانند لرزش، استفراغ، درد در نواحی مختلف بدن، خواب آلودگی و خمیازه فراوان، در بین تمامی افراد مشابه است.

عوارض ترک تریاک در برخی افراد شامل تاری چشم، از دست دادن اشتها، خارش بدن و تنگی نفس نیز می شود. به طور کلی ترک مشکل می باشد و بهتر است برای جلوگیری از ایجاد عوارض بیشتر و گذراندن دوره ترک راحت تر از کمپ های ترک اعتیاد کمک بگیرید. برای آشنایی کامل با عوارض مصرف شیره تریاک بهتر است این مقاله را مطالعه بفرمایید.

 

 

 

علائم ظاهری فرد معتاد به تریاک

مصرف تریاک باعث ایجاد علائمی در فرد مصرف کننده می شود و خانواده و اطرافیان با دیدن این علائم می توانند به اعتیاد به تریاک را تشخیص دهند.   در این مواقع اقدام درست و سریع خانواده ها مانند مراجعه به مرکز ترک اعتیاد بسیار مهم است تا از پیشرفت اعتیاد و بروز علائم و عوارض آن در فرد جلوگیری کنند. برخی علائم ظاهری اعتیاد به تریاک عبارتند از:

  • گشاد شدن مردمک‌ ها
  • رنگ پوست متمایل به قهوه ای
  • کاهش وزن
  • بی حالی
  • حالت تهوع
  • مشکلات تنفسی
  • خرابی دندان‌ها

 

دندان‌های پوسیده و زرد رنگ از عوارض مصرف تریاک

 

اما سوء مصرف تریاک در رفتار فرد مصرف کننده هم تاثیر می‌گذارد و او را دچار نوسانات خلقی می‌کند به طوری که وی دیگر تمایلی به فعالیت های اجتماعی ندارد و به نوعی گوشه‌گیر می‌شود. این افراد حتی در محیط کار هم دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند با دیگران تعامل داشته باشند و وظایف کاری خود را به درستی انجام دهند. همچنین بسیار تحریک پذیر هستند و با کوچکترین موردی ممکن است بهم بریزند.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 


7 پاسخ

  1. داداشا خواهرهای عزیز راهکاری که بهتون میگم رو خودم امتحان کردن نه فوت کردم نه چیز دیگه ی فقط یک مقدار همت میخواد اول اینکه تا ۲روز که مواد رو قطع کردین هیچ کار نکنید بجز دوش گرفتن بعد شب دوم که بی خوابی میاد سراغت خوب گوش بگیر اینجاش مهمه به اندازه یگ قاشق مربا خوری سپنج فقط دانه وساقه برگش خوب با کف دست وانگشت شصت به هم میمالی وخیلی حواثت باشه دانه هاش خرد نشه بعد میخوری روشم آب تمام اگر عسل هم داشتی یک قاشق عسل هم میخوری تا یک هفته الی دهروز همین خماریتو از بین نمیبره ولی خیلی کمتر میکنه.ترک کن همت کن یاعلی بگو نترس وهر کار میکنی دیگه سمت مواد نرو بعدشم کنگره ۶۰

    1. سلام به همه دوستان
      پروسه ی قطع مصرف مواد اعتیادآور بسیار شبیه به زایمان است
      اگر از من سوال کنید آیا میشود یک خانم باردار فرزندش را در منزل به دنیا بیاورد پاسخ مشخصاً بله است
      اما در عصر نوین معمولاً خانمهای باردار برای به دنیا آوردن فرزندشان به پزشک متخصص مراجعه میکنند و در محیط مناسب این کارو انجام میدهند
      حالا از من بپرسید در خانه هم میشود مواد را ترک کرد،جواب من بله است اما:
      “من ترک در منزل را به هیچکس توصیه نمی کنم”

      1. دلیل ترک من خانواده و لطمه زدن به رفاقت ها و روابط بود،

        روزی بالای ده تا پونزده گرم تریاک وافوری میزدم، ترک یکباره انجام دادم، سه تا چهار روز اول بیخوابی، داغ و سرد شدن یکباره بدن، اظهال ، بیحالی، دو سه بار استفراغ، عدم تمرکز و افسردگی،
        از روز ۵ علائم کمتر، و الان یکماهه پاکم و علائم رفع شدن،

        نخوردن غذای چرب و سنگین در چند روز اول خیلی مهمه، من سیب زمینی آبپز و سفیده تخم مرغ آبپز و جوشونده و چای همراه با نبات استفاده میکردم، و به طور مداوم دوش آب سرد،

  2. من یه روش میگم به نظرم یه اختراع میتونه باشه امتحان کنید اگه 100درصد ترک نکردید میتونید پیام بدید هرچی میخواید بگید اینطورکه من اندازه مصرف ده روز شربت تریاک از کلینیک گرفتم با اندازه یه پیمانه که برامن جا شربتی از این کوچبکا 50سی سی بود ده پیمانه اب ریختم دوهفته هرروز یه پیمانه ازش میخوردم همـون اندازه اب میریختم بقران بعد بیست روز تکرار یه روز امتحانی گفتم نخورم بدووه درد وبدونه اینکه بفهمم الان دوماهه هیچ مشکلیم ندارم بدونه مشکل رفتم سرکاروزندگیم بعد بیست سال روزی یه مثقال تریاک وقرص چهلو کنار گذاشتم بعد قطع مصرف روزی پنج دونه اسپند خوردم الان از تریاک منی که نمیتونستم سه ساعت بی مواد باشم حالم به هم میخوره اینقد بدونه مشکل کنار گذاشتم زنو بچم فکر میکردن تا چند هفته یواشکی مصرف میکنم تا بهشون ثابت شد زه امید ترک همه کسانی که گرفتار ایو کثافتن به امید خدا……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *