عوارض قرص کلونازپام بر مغز + بدن ( روش های ترک کلونازپام )

عوارض مصرف کلونازپام چیست

شاید شما نیز برای رفع مشکل بی خوابی از قرص‌های مختلفی استفاده کرده‌اید. شاید این سوال در ذهن شما باشد که کلونازپام چیست؟ از قرص‌های خواب آور قوی می‌توان به کلونازپام اشاره کرد. برخی از پزشکان گاهی این دارو را برای درمان صرع کودکان و بزرگسالان تجویز می‌کنند. برای مصرف این دارو باید از عوارض آن مطلع بود و حتما باید بانسخه پزشک مصرف شود. گاهی به دلیل مصرف زیاد این دارو افرادی مجبور می شوند برای ترک به کمپ مراجعه کنند. اطلاعات لازم در این مورد در زیر آمده است.

 

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

عوارض کلونازپام

شاید برای هر مصرف کننده‌ای این سوال باشد که کلونازپام چه عوارضی دارد؟ مصرف این دارو علاوه بر احتمال وابستگی به دارو ممکن است عوارض متعددی را برای فرد مصرف کننده به همراه داشته باشد. عوارض کلونازپام در بعضی از افراد شامل  حساسیت و مشکلاتی نظیر تنگی نفس، ورم کردن اعضای مختلف بدن مثل زبان و لب­ها، ظهور بثورات جلدی و کهیر و سایر نشانه‌های آلرژی است که در چنین شرایطی می­بایست حتما با اورژانس تماس گرفته شود. یکی از عوارض قرص خواب کلونازپام کند شدن و یا قطع تنفس فرد می­باشد و شانس بروز آن در صورتی که فرد اخیرا از مواد دارای افیون و الکل استفاده کرده باشد بیش­تر هم می­شود.

عوارض قرص خواب کلونازپام همچنین می‌تواند با بی­حالی و خواب­آلودگی نیز همراه باشد و فرد به طور مداوم احساس خستگی و کسالت داشته باشد. با توجه به خاصیت آرام­بخشی این دارو، خواب­آلودگی یکی از شایع ترین عوارض مصرف داروی کلونازپام به شمار می­رود و به همین دلیل هم توصیه می­شود که در صورت مصرف این دارو، فرد از انجام کارهای معینی همچون رانندگی و یا کار کردن با ماشین آلات مختلف پرهیز کند.

در مواردی هم مشاهده شده که مصرف این دارو با بروز مشکلات جنسی در افراد نیز همراه بوده است. برخی هم ممکن است دچار مشکلاتی در بینایی مانند تاری در دید و یا دوبینی شوند و از درد در عضلات و مفاصل خود هم شکایت داشته باشند.

امکان دارد در زمان ادرار کردن فرد دچار سوزش ادرار شده و یا تکرر در ادرار پیدا کند و یا میزان ترشح بزاق دهان وی نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کند. توانایی بلعیدن غذا در فرد می­تواند مختل شده و نفس کشیدن وی نیز به سختی انجام گیرد و در مواقعی دچار حواس پرتی و یا فراموش کردن وقایع شود. با توجه به احتمال ورم کردن تارهای صوتی موجود در گلوی فرد ممکن است صدای وی به حالت گرفته درآید و حرکات اعضای بدن وی هماهنگی زیادی با هم نداشته باشند.

 

کلونازپام چیست؟

 

برای ترک مورفین بدون درد چه باید کرد؟ در مقاله ی دیگری در این باره مطالعه کنید.

 

کلونازپام اعتیاد آور است؟

از زمان شروع مصرف این دارو، شما می‌بایست به طور منظم تحت نظارت پزشک خود قرار داشته باشید تا میزان بهبودی شما مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز دوز دارو برای شما تعدیل شود. در صورتی که این دارو به طور مداوم و در مدت طولانی مورد مصرف قرار گرفته و کنترلی بر مقدار مصرف دارو توسط شخص اعمال نشود، شانس اعتیاد به دارو و وابستگی به آن افزایش پیدا خواهد کرد که می تواند در فرد علائمی نظیر تمایل شدید به استفاده از دارو و بیش­تر کردن دوز مصرف دارو را به همراه داشته باشد اثر این دارو بر روی بدن تا حدودی مشابه با اثر الپرازولام می‌باشد. در صورتی که در دام اعتیاد به آن بیوفتید فرایند درمان آن تا حدودی دشوار است برای آنکه بیشتر در مورد عوارض ترک آلپرازولام این ماده خواب اور بخوانید مقالات دیگری از نوروکمپ مراجعه نمایید.

به همین دلیل است که توصیه می­شود در صورتی که دچار اعتیاد به مصرف دارو و وابستگی به آن شدید، می­بایست حتما برای ترک آن به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کرده تا درمان شما تحت نظارت و با بررسی کامل صورت گیرد. ترک قرص کلونازپام مانند دیفنوکسیلات ، کلونازپام و غیره عوارضی دارد که نباید به هیچ عنوان به صورت خودسرانه و بدون نظارت و مراجعه به کمپ صورت گیرد؛ چراکه ممکن است عوارض جبران ناپذیری را در فرد برجای بگذارد.

 

آیا کلونازپام مورفین دارد؟

بسیاری از افراد این سوال را در ذهن خود دارند که کلونازپام اعتیاد دارد این قرص دارویی است که در آن از ترکیبات مورفین استفاده نشده است و در واقع می‌توان گفت که این دارو مخدر به حساب نمی ­آید. با این وجود در صورتی که این قرص با سایر داروها مصرف شود، ممکن است منجر به بروز مشکلات تنفسی مختلف، کما و یا حتی مرگ در فرد شود. عوارض مصرف این قرص های اعتیاد آور دارویی بسیار شدید است. نمونه ای از این قرص ها دیفنوکسیلات است در مورد عوارض دیفنوکسیلات در مقالات دیگر بیشتر بخوانید.

مصرف مواد حاوی افیون، مواد مخدر، مواد تحریک کننده و یا نوشیدن الکل در حین مصرف این دارو می­تواند احتمال بروز عوارضی مثل تنگی نفس، خواب‌آلودگی شدید و سرگیجه را در فرد افزایش دهد. به همین جهت در صورتی که سابقه مصرف داروی خاص و یا مواد و الکل را دارید، لازم است تا حتما این مورد را به پزشک خود اطلاع دهید تا از بروز تداخلات دارویی با مصرف این دارو پیشگیری نمایید.

 

حتما بخوانید: ترک شیشه در کمپ

 

قرص کلونازپام چند روز در بدن میماند؟

نیمه عمر به مدت زمانی گفته می­شود که طول می­کشد تا یک دارو در داخل بدن فرد مصرف کننده به نصف دوز مصرف شده توسط وی برسد. نیمه عمر قرص کلونازپام تقریبا به اندازه 20 الی 50 ساعت در بدن شخص مصرف­ کننده می­باشد که در مقایسه با سایر داروهای شبیه به خود بازه زمانی طولانی ­تری را شامل می­شود.

داروهای بنزودیازپین طولانی اثر مثل همین دارو می­توانند تا 30 روز در ادرار شخص مصرف­کننده باقی مانده و در طی این مدت قابل شناسایی باشند. همچنین این دارو را می­توان با گذشت شش روز از آخرین مصرف نیز در تست بزاق فرد شناسایی نمود.

 

قطع مصرف قرص کلونازپام

قطع کردن مصرف داروی کلونازپام اگر به طور غیر اصولی و از روش نادرست آن انجام شود در ست مانند عوارض پرگابالین می­تواند علائم و نشانه­ های شدیدی را در فرد ظاهر نماید که بروز هر کدام از این علائم می­تواند خطرات جدی را برای شخص به همراه داشته باشد. از این رو بهتر است تا روند ترک اعتیاد به این قرص در کمپ انجام گیرد تا پزشک­ها به طور کامل بر پیشرفت درمان فرد نظارت داشته و با مراقبت­های شبانه ­روزی از شخص بتواند مسیر بازگشت به سلامتی و زندگی عادی خود را بدون خطر و آسیب به خود طی نماید. نورو کمپ از بهترین مراکز جهت ترک کلونازپام است که به شما توصیه می کنیم حتما برای قطع مصرف از خدمات آن استفاده کنید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

بهترین روش ترک قرص کلونازپام

همان طور که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، مصرف این قرص می‌تواند در فرد وابستگی و اعتیاد ایجاد کند و میل فرد به مصرف دارو را افزایش دهد. در صورتی که شخصی دچار وابستگی جسمی و یا روانی به دارو گردید می بایست جهت ترک این اعتیاد مانند ترک زولپیدم حتما به کمپ ترک مراجعه کند و خودسرانه و بدون آگاهی اقدام به قطع مصرف دارو ننماید. در صورتی که روند ترک اعتیاد به داروی کلونازپام در کمپ ترک صورت گیرد، شانس بهبودی فرد بسیار بالاتر بوده و امکان بروز عوارض ناخوشایند ضمن ترک دارو نیز به حداقل میزان ممکن خواهد رسید.

ترک این قرص می­بایست حتما تحت نظر متخصصان این حیطه و مشاوران مربوطه و درکمپ ترک اعتیاد در تهران و یا شهرستان ها انجام گیرد و فرد دائما تحت نظارت این افراد قرار داشته باشد؛ چراکه قطع ناگهانی این دارو می‌تواند منجر به بروز حمله ­های شدید، تشنج و حتی بروز صرع پایدار در فرد گردد که هر کدام از آن­ها می­توانند صدمات جبران ناپذیری را بر سیستم عصبی مرکزی فرد برجای بگذارند.

 

 

ترک قرص کلونازپام در خانه

ترک قرص کلونازپام یکی از مواردی است که انجام آن در خانه میسر نبوده و با توجه به قرار داشتن این دارو در گروه بنزودیازپین­ها و احتمال بروز عوارض سندرم ترک در صورت ترک غیراصولی آن می‌بایست از ترک این دارو در محیط خانه جدا پرهیز نمود.

قطع مصرف این دارو به صورت ناگهانی و یا بروز تداخلات دارویی در دوره درمان با این دارو به دلیل عدم آگاهی از آن می تواند منجر به بروز مسمومیت در فرد شده و عوارض مخربی را بر بدن وی برجای بگذارد. ترک این دارو همانند سایر داروهای بنزودیازپینی می­بایست در کمپ ترک اعتیاد انجام گیرد تا با نظر مستقیم پزشک و نظارت وی بر شخص صورت گیرد و از بروز عوارض آسیب­زا در وی جلوگیری نماید.

 

عوارض ترک کلونازپام

قطع ناگهانی کلونازپام می­تواند عوارض آسیب دهنده­‌ای در فرد برجای بگذارد و به همین دلیل واجب است تا ترک کامل این دارو حتما به کمپ­ های ترک مراجعه کند تا فرد مصرف کننده به طور کامل تحت نظارت و پشتیبانی پزشک­ ها و روانشناسان این مرکز قرارگیرد. عوارض ترک کلونازپام به صورت نادرست می‌تواند بسیار آزاردهنده برجای بگذارد که مهم­ترین این عوارض شامل بروز اضطراب، تشنج، بی­خوابی، تحریک پذیری، لرز، حمله‌های هراس و گرفتگی عضلات بدن می­باشد.

 

عوارض مصرف کلونازپام چیست

 

 

اطلاعات بیشتر در مورد کلونازپام 

 

کلونازپام برای چیست؟

کلونازپام یکی از داروهایی است که همانند زولپیدم در دسته دارویی بنزودیازپین­ها قرار داشته و در درمان اضطراب و تشنج مورد استفاده قرار می­­گیرد. همانند سایر داروهایی که در دسته بنزودیازپین ها قرار می­گیرند، این دارو نیز خاصیت آرام بخش دارد و اثر آن بر بدن مصرف کننده مشابه مواد مخدر می­باشد. با مصرف این دارو، سیستم عصبی مرکزی بیمار تحریک شده و یکی از انتقال دهنده‌های عصبی موجود در مغز به نام گابا را تحریک می­کند که به دنبال آن بیمار آرام شده و اضطراب وی کاهش خواهد یافت.

موارد مصرف کلونازپام

کلونازپام یک نوع داروی ضد اضطراب و ضد تشنج می­باشد و تنها در موارد پزشکی مورد استفاده قرار می­گیرد. از این دارو همچنین در درمان حمله‌های هراس و یا به اصطلاح حملات پانیک نیز استفاده می­شود. لازم است توجه داشته باشید که این دارو را می­بایست حتما تحت نظر پزشک و با دوز تعیین شده از جانب وی مصرف نمود. در صورتی که این دارو بدون نظارت پزشک مورد استفاده قرار گیرد می­تواند عوارض متعددی را در شخص بر جای بگذارد.

داروهای بنزودیازپینی می­توانند عملکرد گیرنده­ ها و انتقال دهنده ­های عصبی موجود در مغز را تغییر داده و حالتی شبیه به نشئگی در فرد به وجود بیاورند که به دنبال آن، فرد یک حالت سرخوشی را تجربه خواهد نمود درست مانند مصرف قرص اکستازی . از این قرص همچنین برای درمان صرع های کوچک که به سایر داروها جواب نمی­دهند نیز استفاده می­شود. همچنین از کلونازپام برای خواب افرادی که مشکل خواب دارند، استفاده می‌شود.

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند