ماده مخدر کمیکال چیست؟ عوارض مواد مخدر کمیکال کدامند؟

مواد مخدر کمیکال چیست

 

یکی از انواع مواد مخدر که در ده سال اخیر شناخته شده است ماده مخدر کمیکال است که متاسفانه مصرف آن در قشر جوان رواج زیادی پیدا کرده است. ارزان بودن و طریقه مصرف آسان آن باعث شده تا بیشتر توسط جوانان مورد استقبال قرار بگیرد. این ماده مخدر در سال 1388 توسط دختری اسرائیلی به ایران وارد شده است.

بسیاری از کسانی که این ماده را مصرف می‌کنند بر این باورند که کمیکال اعتیاد آور نیست و مصرف آن خطری ندارد اما آمار بالای کسانی که با عوارض مصرف کمیکال مواجه شده‌اند خلاف این باور را ثابت می‌کند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم مواد كميكال چيست و شما را با ترکیبات آن آشنا کنیم و به پرسش عوارض کمیکال کدامند پاسخ دهیم

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

مواد مخدر کمیکال چیست؟

از پختن ترکیب مراسوئیت با گیاه مریم گلی ماده‌ای بدست می‌آید که کمیکال نام دارد.

کمیکال نوعی ماده روان گردان از خانواده AM است. در واقع همان ماریجوانای صنعتی است. این ماده مخدر با نام‌های دیگری مانند نعناع جادویی، مریم گلی، گیاه چوپان، برگ نبوت، سالی-دی، ماریا پاستورا، سالویا، در بین عام شناخته می‌شود.

مواد مخدر کیمیکال بیشتر در مناطقی مانند جنوب مکزیک و بخش‌هایی از آمریکای مرکزی و جنوبی پیدا می‌شود. سرخپوستان مازاتک این ماده مخدر را قرن‌ها در مراسمات سنتی استفاده می‌کردند.

ماده‌ای به نام THC در شاهدانه و ماریجوانا وجود دارد که باعث ایجاد حالات روانی در فرد مصرف کننده می‌شود که دوز این ماده در نوع صنعتی آن بسیار بیشتر از طبیعی است.

متاسفانه مصرف کمیکال در بین جوانان و نوجوانان بین 18 تا 25 سال شیوع بیشتری دارد و این افراد به دلایل و بهانه‌های مختلف مانند کنجکاوی، تاثیرات معنوی و داشتن خلق بهتر اقدام به مصرف آن می‌کنند. حالا دیگر میداند که کیمیکال چیست. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

ترکیبات کمیکال چیست؟

ماده‌ای به نام سالویا (سالوینورین A) در ترکیبات کمیکال وجود دارد که از جمله قویترین داروهای روان گردان است. اثرات آن شامل توهم زایی بسیار شدید، سرگیجه و اختلالات بینایی است. اثرات توهم زایی بصری سالویا بسیار شدید و مشابه اثراتی است که مخدر LSD روی افراد می‌گذارد. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که پس از استفاده از آن، تجارب عرفانی و معنوی پیدا کرده‌اند.

بوی مواد مخدر گل شبیه چیست؟ پاسخ را در مقاله دیگر ما بخوانید.

 

فرق کمیکال و گل در چیست؟

کمیکال نیز مانند مواد مخدر گل یک ماده ی مخدر است با این  تفاوت که گل از گیاه شاهدانه بدست می آید ولی کمیکال از ترکیب گل و مریم گلی با روش های صنعتی بدست می آید. در مواد مخدر صنعتی کمیکال ماده ای وجود دارد که یک روانگردان قوی می باشد و اثراتی چون سرگیجه را برای مصرف کننده به وجود می آورد.

 

طریقه مصرف کمیکال چگونه است؟

طریقه مصرف کمیکال چگونه است

ماده مخدر کمیکال به صورت اسپری یا سیگار توسط جوانان و دیگر افراد مصرف می‌شود. بسیاری با خیال این که مصرف مواد کمیکال عوارضی ندارد به راحتی این ماده روان گردان را مصرف می‌کنند در صورتی که این تصور کاملا غلط است. این افراد معمولا در جشن‌ها و مهمانی‌ها اقدام به مصرف این ماده می‌کنند و در اثر مصرف آن حالاتی مانند سرخوشی و احساس توانمندی را تجربه می‌کنند.

در مقاله دیگری موضوع خوابیدن بعد از مصرف گل را بررسی کرده‌ایم که می‌توانید بخوانید.

 

فاز کمیکال چیست؟

بسته به مقدار مصرف و مدت زمان مصرف واکنش‌های مختلفی در افراد مصرف کننده بروز می‌کند که به آن فاز کمیکال می‌گویند.

کسانی که دوز مصرفی کمتری دارند عوارض کمتری را هم تجربه می‌کنند و ترک کمیکال نیز برای آنها ساده تر است اما کسانی که مصرف بالایی دارند باید منتظر عوارض و عواقب سنگین‌تری باشند.

نکته دیگر این که هر چه از زمان مصرف بگذرد عوارض آن هم بیشتر می‌شود. پس از مصرف مواد کمیکال شخص احساس سرخوشی می‌کند اما هر چه از آن می‌گذرد احساس سرخوشی به احساس سرگیجه و حالت تهوع تبدیل می‌شود.

در رابطه با اینکه ماری جوانا چیست به طور کامل در مقاله دیگری توضیح داده ایم که می توانید مطالعه نمایید.

 

علائم مصرف مواد مخدر کیمیکال کدامند؟

موارد ذیل بخشی از علائم مصرف کمیکال در کوتاه مدت و بلند مدت می باشد :

  • احساس سرگیجه یا حالت تهوع
  • بی حس شدن اعضای بدن
  • تپش قلب
  • تعرق بیش از حد
  • احساس سرخوشی
  • عدم مسئولیت پذیری
  • از دست دادن قدرت تصمیم گیری
  • بی میلی نسبت به زندگی
  • ایست مغزی

 

 

حتما بخوانید: عوارض گل کشیدن

 

عوارض کمیکال چیست؟

مواد کمیکال هم مانند مواد مخدر دیگر همانند هروئین، تریاک و ماده مخدر دستمال عوارضی را در فرد مصرف کننده بر جای می‌گذارد. عوارض مواد مخدر کمیکال را کسانی که تجربه مصرف کمیکال دارند به خوبی می‌شناسند.

فرد با مصرف این ماده مخدر ممکن است هر کدام از عوارض کمیکال را تجربه کند. عوارضی مانند سرگیجه، حالت تهوع، عدم تمرکز، خستگی، شل شدن اعضا بدن، خواب‌های کوتاه و بریده‌ بریده، زیاد صحبت کردن، عدم تعادل در صحبت کردن، افزایش فشار خون، احساس سرخوشی، خنده‌های زیاد و غیر قابل کنترل، توهم کمیکال (توهم دیداری و شنیداری)، عدم تشخیص کامل رنگ‌ها، عدم تشخیص زمان و مکان، ارتباط برقرار کردن با افراد ماوراء طبیعی و در موارد حاد احتمال رفتن به کما وجود دارد.

تمام مواردی که تا اینجا در پاسخ به سوال مواد مخدر کمیکال چه عوارضی دارد ذکر کردیم جزء عوارض مصرف کمیکال در کوتاه مدت است اما مصرف این ماده عوارض بلند مدتی هم بر فرد مصرف کننده می‌گذارد عوارضی مانند: اختلالات روانی، انزوا، کاهش قدرت حافظه، کاهش قدرت عکس‌العمل. همچنین مصرف طولانی مدت این ماده باعث کاهش قدرت باروری در مردان می‌شود.

به همه این موارد باید عدم مسئولیت‌پذیری و کاهش روابط اجتماعی را هم اضافه کنیم چرا که فردی که مواد مصرف می‌کند منزوی شده و در جمع حاضر نمی‌شود و روابط اجتماعی خود را کم کم از دست می‌دهد.

به دلیل این که کمیکال جزء مواد مخدر صنعتی است در اثر مصرف آن احتمال اوردوز و مرگ نسبت به مواد مخدر سنتی بسیار بیشتر است.

اثرات و عوارض ماری جوانا بر چهره فرد مصرف کننده را در مقاله دیگر ما بخوانید.

 

نحوه ترک ماده مخدر کمیکال چگونه است؟

نحوه ترک کمیکال

فردی که شروع به ترک می‌کند با نشانه ها و علائمی مواجه می‌شود: علائمی مانند تشنج، افسردگی، غصه خوردن، گریه‌های طولانی‌مدت، گوشه‌گیری و تکرار صحبت‌های عامیانه. همه این موارد علائم و عوارض ترک هستند.

عوارضی که نام بردیم مانند افسردگی و گوشه‌گیری و انزوا باعث می‌شود شخص به تنهایی قدرت مبارزه با بیماری اعتیاد را نداشته باشد و در اثر ناراحتی و تنهایی دوباره به مصرف مواد روی آورد اما در صورتی که ترک زیر نظر کارشناسان و با راهنمایی‌ها و مشاوره ایشان دربهترین مرکز ترک اعتیاد تهران صورت گیرد احتمال وسوسه و بازگشت به مصرف مواد وجود ندارد و روند درمان و ترک به شکل درست و اصولی پیش خواهد رفت.

 

ترک ماده اعتیاد آور کمیکال چند روز طول میکشد؟

اعتیاد به هر نوع ماده مخدری مانند تریاک، ترک الکل و … قابل درمان است اما آسان نیست. همان طور که بارها گفته‌ایم اعتیاد نوعی بیماری مزمن است بنابراین فرد نمی‌تواند فقط برای چند روز مصرف مواد مخدر خود را متوقف کند و انتظار داشته باشد که درمان شود. بیشتر بیماران به منظور قطع کامل استفاده از مواد مخدر و بازگشت به زندگی نیاز به مراجعه به کمپ ترک اعتیاد لاکچری تهران و مراقبت طولانی مدت یا مکرر دارند.

بهتر است پروسه درمان را با کارشناسان و متخصصان حوزه ترک اعتیاد پیش بروید تا بتوانید ترک کنید و به زندگی سالم و عاری از اعتیاد بازگردید. سم زدایی و ترک جسمی تنها اولین مرحله از درمان است و باید در کنار آن روان درمانی هم انجام گیرد تا درمان با موفقیت انجام شود.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.


10 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند