برای مشاوره تماس بگیرید :        02122890020       09123709242

عوارض مصرف شیشه در کوتاه مدت و بلند مدت را بشناسید!

مواد مخدر شیشه چه عوارضی دارد

مصرف ماده مخدر شیشه هم مانند مواد مخدر دیگر عوارض زیادی را ایجاد می‌کند که در این مقاله می گوییم عوارض شیشه چیست؟ عوارض مصرف شیشه نسبت به مواد مخدر سنتی به مراتب سنگین‌تر است.

عوارض کشیدن شیشه (کوتاه مدت)

مهمترین اثر مصرف شیشه روی مغز است. اما مصرف آن در کوتاه مدت اثراتی روی بدن دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: قرمز شدن چشم‌ها، تعریق بیش از حد، سریع حرف زدن، اختلال در خواب، حالت گیجی، تهوع و استفراغ، اسهال، تب، بی‌اشتهایی

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

استفاده مداوم از ماده مخدر شیشه از چندین طریق می‌تواند به جسم و روان شما آسیب برساند که در اینجا به برخی از روش‌هایی که استفاده از آن می‌تواند باعث آسیب طولانی مدت شود اشاره می‌کنیم:

اثرات مصرف شیشه (بلند مدت)

سیستم ایمنی بدن

استفاده از شیشه می‌تواند باعث ضعف دفاعی بدن در برابر میکروب‌ها شود که یکی از بدترین مضرات شیشه می باشد. مدیر انستیتوی ملی سو مصرف مواد مخدر در مقاله‌ای که در سال 2020 در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شد عنوان کرد مصرف شیشه حتی ممکن است احتمال عفونت از طریق عوامل بیماری زا مانند ویروس کرونا را افزایش دهد. همچنین می‌تواند شرایط بیمار‌هایی مانند اچ آی وی و هپاتیت B و C را بدتر کند.

کلیه‌ها

استفاده مداوم از داروی مت نیز می‌تواند منجر به آسیب کلیه‌ها شود که نتیجه عدم توانایی بدن در دفع سموم در اثر مصرف شیشه است.

دندان‌ها

استفاده از شیشه می‌تواند باعث پوسیدگی سریع دندان و بیماری لثه شود. علائم آن شامل فک بسته شده، مشکل در غذا خوردن، سردرد و درد فک است.

علاوه بر همه موارد که اشاره کردیم بی‌قراری، رعشه، نوسانات هیجانی، اضطراب، افسردگی، خستگی مزمن، هذیان، روان‌پریشی، از دست دادن حافظه نیز از جمله مضرات شیشه در فرد است.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به شیشه دست و پنجه نرم می‌کنید، منتظر نمانید. همین امروز به کمپ ترک اعتیاد لاکچری مراجعه کنید و کمک بگیرید.

 

مصرف شیشه چه عوارضی دارد؟

با مصرف شیشه فرد دچار عوارضی می‌شود که برخی از آن‌ها در کوتاه مدت و برخی در بلند مدت جسم و روان و رفتار فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این عوارض علاوه بر این که برای خود آزاردهنده است ممکن است برای اطرافیان هم مشکل آفرین باشد.

 

مواد مخدر شیشه چه عوارضی دارد

عوارض مصرف شیشه بر بدن در کوتاه مدت

عصبی بودن، اضطراب، گیجی، نوسانات خلقی، بی خوابی، پیر شدن چهره، خشکی دهان، پارگی دهان، ساییدن دندان ها، پوسیدگی و شکستن دندان، گشاد شدن مردمک های چشم، گازگرفتن زبان، از بین رفتن حافظه کوتاه مدت، کابوس‌های شبانه، تشنج، خونریزی، افزایش دمای بدن به حدی که شخص ممکن است از هوش برود، التهاب کبد و ضربان غیرطبیعی قلب برخی از عوارض کوتاه مدت شیشه است که ممکن است برای فرد رخ دهد.

 

عوارض مصرف شیشه بر قلب

بیماری قلبی دومین علت اصلی مرگ و میر در مصرف کنندگان مواد مخدر شیشه است. افرادی که این ماده مخدر را مصرف می‌کنند علائم بیماری‌های قلبی را با شدت بیشتری نشان می‌دهند.

بیماری قلبی در اثر مصرف مخدر کریستال

عوارض شیشه بر قلب بسیار خطرناک است. مصرف شیشه می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد، رگ‌های خونی را منقبض کند، ضربان قلب را تسریع کرده و باعث فروپاشی عضلات قلب شود. این افراد می‌توانند کلسترول بالایی نیز داشته باشند که احتمال بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

موضوع خوابیدن بعد از مصرف گل در مقاله دیگری بررسی کرده ایم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه نمایید.

 

عوارض مواد مخدر شیشه در بلند مدت

با ادامه مصرف شیشه عوارض آن در طولانی مدت گریبان گیر فرد مصرف کننده می‌شود. شیشه باعث اختلال در عملکرد کبد و کلیه‌ برای جذب و دفع مواد می شود که پس از مدتی نتیجه آن نارسایی کبد و کلیه‌ها برای فرد مصرف کننده است.

احتمال بالای ابتدا به بیماری‌هایی همچون ایدز و اچ آی وی در بین مصرف کنندگان شیشه وجود دارد. کاهش قدرت قضاوت و تصمیم گیری که نهایتا منجر به شرکت در فعالیت های پر خطر می‌شود.

با مصرف طولانی مدت شیشه فرد دچار وسواس شدید، پرخاشگری، توهم و بدبینی، جنون می‌شود و افکار خودکشی به سراغ او می‌آید. احساس بدبینی موجب می‌شود فرد با دوستان خود قطع رابطه کند و حتی ممکن است به کسانی که نسبت به آن‌ها بدبین است آسیب جدی وارد کند و حتی مرتکب قتل شود.

برای آشنایی با علائم مصرف شیشه مقاله دیگر ما را بخوانید.

 

جنون شیشه

اما مهمترین عوارض شیشه که در اثر سوء مصرف آن روان فرد را درگیر می‌کند جنون شیشه (روان پریشی) است که به آن سایکوز ناشی از آمفتامین هم گفته می‌شود. در این حالت ابتدا فرد شروع به زیر نظر گرفتن دیگران می‌کند حتی برای این کار ممکن است از دوربین استفاده کند اما بعد از گذشت مدتی این روال کاملا برعکس شده و حالا فرد تصور می‌کند دیگران او را کنترل می کنند و زیر نظر دارند.

او برای این که از کنترل و جاسوسی دیگران خود را در امان نگه دارد دست به کارهای عجیب مانند پوشاندن پنجره‌ها با پارچه‌های ضخيم بزند. در این زمان است که بدبینی در او به بالاترین حد خود رسیده و حتی به خانواده و همسر خود هم تهمت کارهای ناروا و خیانت را می‌زند. این گونه رفتارها در نهایت باعث از هم پاشیدن خانواده و مشکلات کاری شدید برای وی می‌شود.

 

پارانویید از عوارض مصرف شیشه

 

عوارض پوستی مصرف شیشه

نمی‌توان از کنار عوارض پوستی مصرف شیشه به راحتی گذشت. از جمله عوارض مصرف شیشه در مردان و زنان می‌توان به عوارض شیشه بر پوست اشاره کرد. پوست این افراد در اثر مصرف شیشه تیره شده و زخم‌ و تاول‌های چرکی در پوست آن‌ها ظاهر می‌شود.
مصرف شیشه باعث انقباض رگ و شریان‌ها و تخریب عروق و نرسیدن خون کافی به پوست می‌شود که نتیجه آن خشکی پوست و کاهش جریان خون است. در این حالت دیگر پوست توانایی ترمیم زخم‌های ایجاد شده را ندارد که باعث می‌شود زخم‌ها خیلی دیر و به سختی بهبود پیدا کنند. به این ترتیب احتمال عفونت در زخم‌ها بالا می‌رود.
زیبایی چهره فرد در اثر این زخم‌ها از بین می‌برد این موضوع خصوصا برای زنان آزاردهنده است.

 

عوارض شیشه روی مغز

عوارض شیشه روی مغز

شیشه محرکی است که به سرعت باعث افزایش دوپامین، ماده شیمیایی مغز می‌شود که احساس لذت و انگیزه را تحریک می‌کند. دوپامین همچنین بر مهارت‌های مربوط به تفکر مانند حل مسئله و حافظه تأثیر می‌گذارد.
در کوتاه مدت، مصرف شیشه در فرد حس سرخوشی ایجاد می‌کند اما اتفاقی که در ادامه می‌افتد این است که احساس تحریک پذیری و افسردگی در فرد ایجاد می‌گردد. با گذشت زمان و ادامه مصرف شیشه، سلول های دوپامین مغز شما از بین می‌رود.

تعهد به درمان و پیگیری منظم برنامه درمانی که توسط پزشک متخصص برای  عوارض ترک شیشه  تجویز می‌شود می‌تواند به بازسازی قسمت‌هایی از مغز که دوپامین دریافت می‌کنند، کمک کند. کسانی که شیشه را ترک می‌کنند در ابتدا علائم اختلال در مهارت‌های مربوط به تفکر را نشان می‌دهند. طبق گفته کارشناسان با حداقل یک سال عدم مصرف مواد، برخی از تغییرات مضر در مغز شما ممکن است بهبود یابد.

بوی مواد مخدر گل شبیه چیست؟ پاسخ را در مقاله دیگر ما بخوانید.

 

عوارض مواد شیشه در مردان و زنان

آمارهای رسمی حاکی از آن است که 95٪ مصرف کنندگان مخدر شیشه مردان هستند و ۵ درصد باقیمانده را دختران و زنان را تشکیل می‌دهد. به طور کلی مصرف شیشه برای همه افراد جدای از جنسیت عوارض زیادی در پی خواهد داشت. اما عوارض مصرف مواد مخدر شیشه در زنان و مردان کمی هم تفاوت هایی دارد که در ادامه مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

 

 

عوارض مصرف شیشه در زنان

زنان و دختران زیادی هستند که با هدف لاغر شدن به سمت مصرف شیشه می‌روند. اما غافل از این که مصرف این ماده مخدر عوارض سنگینی برای آن‌ها خواهد داشت. متاسفانه قرص‌های لاغری که در جامعه رواج پیدا کرده و اغلب زنان و خانم‌های جوان نادانسته استفاده می‌کنند دارای مخدر شیشه است که پس از مدتی به آن وابسته می‌شوند و مقدار مصرف خود را بالاتر می‌برند که در نهایت با عوارضی مانند مشکلات پوستی، خشکی دهان و ترک لب‌ها، بزرگ شدن مردمک چشم‌ها مواجه می‌شوند.

زنان در اثر مصرف شیشه دیگر کنترلی بر نیاز جنسی خود ندارند و هر گونه رابطه جنسی را با دیگران بر قرار می‌کنند و به همین دلیل در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله ایدز هستند. همچنین آمار سقط جنین در زنان بارداری که شیشه مصرف می‌کنند بالا است.

اگر میخواهید بدانید عوارض ماری جوانا چیست مقاله دیگر ما در این رابطه را بخوانید.

 

عوارض مصرف شیشه در مردان

برخی از عوارضی که در مردان متداول‌تر است عبارتند از: افزایش ضربان قلب و فشارخون، ایجاد انرژی کاذب، افزایش میل جنسی، علاقه زیاد به داشتن رابطه جنسی و کاهش اشتها که معمولا در لحظات اولیه بعد از مصرف شیشه برای مردان اتفاق می‌افتد.

با ادامه مصرف در طولانی مدت عوارضی همچون دشواری در خوابیدن، تحریک پذیری بالا، رفتارهای خشن، بدبینی زیاد، حالت تهوع و استفراغ، احساس درد در ناحیه فوقانی شکم، حساسیت به دارو، بثورات پوستی، احساس خصومت، اختلال در تشخیص طعم و مزه، اختلال در دریچه پروستات، اختلال در روابط جنسی، عفونت مجاری ادراری و کاهش وزن برای مردان ایجاد می‌شود.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.


28 پاسخ

  1. فقط باید یک مطلب و بگم و السلام … اول چرا باید مواد به این حد خطرناک به راحتی قابل دسترس و تهیه باشه …. بعد اینکه ترک ماده شیشه آنقدر سخت نیست اگر خواست واقعی و درونی فرد نفرت از چنین سم مهلکی باشه …. روز دوم هست که نمیخوام مصرف کنم و موفق شدم . به مکان مصرف با دوستام نرفتم . از خدا کمک خواستم . و مطمنم میتونم
    دیشب خواب کاوس دار و پرشون داشتم . قرص خواب معمولی خوردم و خیلی موثر نبود از هر چی بدتر . سیستم ادرار و شکم درد و یبوست این ماده هستش ..‌ قطره قطره … ساعت ساعت در سرویس دسشویی نشستن و در سکوت تمام فریاد از درد کلیه کشیدن ..‌‌ واقعا خودکشی محض هست … خدا رو صدا کنید ..و از حمایت مصرف کننده دست بر ندارید و تحقیر نکنید .. امید و تو دل چنین افراد اسیر در دامان افیون شیشه …. زنده کنید …‌
    اما به امید سلامتی . جون می گیرم .

    1. سلام خدمت شما
      ابتدا این آگاهی که در رابطه با عوارض مصرف مواد اعتیاد آور دارید و تحسین میکنم و سپس به شما توصیه میکنم برای تداوم درمانتون از ویزیت متخصصین حوزه درمان اعتیاد استفاده کنید و در جلسات درمان گروهی شرکت کنید

  2. سلام0خسته0نباشید.من ی کارتنخابم ک چندسالی بودتوباغ میخابیدم،دیگه کم آوردم بریدم،الان الان8ماهه ک ازکمپ درومدم،اماتواین 5ماه 3بارتنهادرومدم واسه کاری،امانمیدونم چرایهوبخودم میام،میبنم توهمون باغ سرجای همیشگیم نشستم ی شب میمونم ومصرف میکنم بازبرمیگردم خانه..انگارباهمه شهروآدماش فرق میگنم.ی حس غریبیه قلبم میخادبترکه..من بایدچکارکنم ؟ای خدا

    1. سلام به شما که اینقدر عاشقانه و خالصانه مسیر درمان و بهبودی تون رو طی میکنید، از رفتارهای پرخطر دوری کنید راهنما بگیرید و صبور باشید
      معجزه ها در زمان مناسب اتفاق می افتد

    1. سلام دقیقاً همینطوره که میفرمایید و باید اضافه کنم گاهاً خدمات تخصصی هم در کنار ابزارهای بهبودی برای بسیاری از عزیزان معجزه می کند

  3. سلام خدا به همه ما کمک میکنه اما با جلسات و مشورت گرفتن
    مصرف ترک شیشه افکار منفی رو کنار گزاشتن و قوت به افکار مثبت درمان اصلی آن است

    پاسخ

  4. به نظر من مت آمفتامین بیشتر و شاید بگم همش وابستگی روحی هستش و کسی که ازش خسته شده باشه به راحتی ترکش میکنه بر خلاف وابستگی به مرفین جات که وابستگی جسمی سنگین داره و خماری شدید که بدن درد و اسهال و… و یخ کردن بدن و غرق سرد و حالت بیماری آنفولانزا رو داره شیشه رو میشه راحت تر ترک کرد فقط کسانی از شیشه لذت کامل میبرن که از توهم و فانتزئ زندگی تخیلی و پر رنگ کردن چیز های غیر واقعی تو ذهنشون لذت میبرن که کلا فاز بیخودیه و هیچ فایده ای هم نداره

    1. سلام به شما با احترام به نظر شخصی شما باید عرض کنم که همانطور که اثرات و عوارض مصرف هر نوع ماده ی اعتیاد آوری با ماده ی اعتیاد آور دیگر متفاوت است علائم منفی و ناخوشایندی که بر اثر قطع مصرف آن مواد ایجاد میشود نیز با هم تفاوت دارند اما آنچه مسلم است مواد اعتیاد آور پایه های زیستی فرد را دچار آسیب نموده و عملکرد طبیعی بخشهای مختلف زیست انسان را دچار اختلال می نماید.

  5. سلام ، من اصلا حالم نیست ، فکر خودکشی ولم نمیکنه همش فکر میکنم نباشم نبودم برای هیچ کس مهم نیست ، الان تنهای تنهام و صدا میشنوم که زودتر بیا تیغ تو دستمه و خلاص ، تین کلمنتو گذاشتم برای اونایی که فکر میکنن براشون اتفاقی نمیفته ، فقط امیدوارم خدا منو ببخشه برا این کار اگر خدایی باشه ، من هیچ وقت نخواستم امیدوار باشم بلکه محکوم به امیدم و از خودم بدم میاد روز داره شروع میشه اما خورشیدو نمیبینم ترو خدا…..نکنید

    1. سلام دوست عزیزم از شما میخواهم که به یک مرکز درمان تخصصی مراجعه کنید و اجازه بدهید تیم متخصص برای قطع مصرف و شروع درمان کمکتون کنند قرار نیست این مسیر را تنها طی کنید ما در کنار شما خواهیم بود.

  6. سلام شوهر من شیشه مصرف می‌کنه وسایل مصرفش رو میبینم ولی گردن نمیگیره سریع قایم می‌کنه میگه اشتباه دیدی شبها اصلا نمی‌خوابه همش داره ی کاری انجام میده منم باردارم متاسفانه .
    خسته شدم از کاراش بعضی وقتا ازش میترسم .میترسم ی بلایی سرم بیاره تو رو خدا راهنمایی کنید چیکار کنم کمپ هم بردمش دوباره اومده بیرون شروع کرده.کلینیک ترک هم نمیاد بریم من چیکار کنم ؟؟؟تو رو خدا راهنماییم کنید

    1. سلام از طریق یک فرد تاثیر گذار که همسرتون از ایشان حرف شنوی دارد باهاشون صحبت کنید و برای درمان قانعشون کنید و هرچه سریعتر نسبت به بستری و درمان ایشان اقدام فرمایید.

  7. سلام دکتر سال ۷۷ در پی عشقی نافرجام سمت تریاک رفتم . سه ماه بعد متوجه شدم در سن ۲۴سالگی وابسته یا معتاد شدم و قصد ترک کردم و به کمک انجمن و دوستان بهبودی هشت سال بعد پاک شدم . جلسات رو میرفتم و دوازده قدم کار کردم . رهجو گرفتم سه نفر تا قدمها رو با آنها کار کنم . که یکیشون لغزش کرد و یکی از آنها در پاکی چند سال بعد فوت کرد و نفر سوم بخارج رفت . کرونا باعث شد راهنمای من فوت کنه . از اون طرف زنی به من ابراز عشق کرد و با دلفریبی زیاد من رو سمت خود کشوند. و باعث شد من به سمت قرص متادون برم . متادون ده سال مصرف کردم . چاق شده بودم و یه قرص صبح و یه قرص شب میخوردم . خوب وقتم طلف نمیشد و بدنم راحت بود و ادامه میدادم .تا از ناتوانی جنسی رنج بردم و چاقی هم اذیتم میکرد . یه جا با شیشه آشنا شدم . بند بند اصول na رو هم بلدم و هنوز از راهکارهاش و کتاب فقط برای امروز استفاده میکنم ولی ارتباط با جلسات و افراد پاکی ندارم و میترسم بعد بیست سال برم پاکی یک روز اعلام کنم . در ضمن بازیگر نامی شهرم و همه من رو میشناسن حتی ترس رفتم توی کلینیک دارم . .. شیشه رو مصرف کردم و روی ذهنم تاثیر بزرگی گذاشت طوری که ایده های خفن در اجرا و بازیگری به ذهنم خطور میکرد و منم مینوشتم. چون ده دقیقه بعد فراموش میشد . گفتم اینبار من سوار مواد میشم و اصول ان ای رو هم بکار میگیرم در عرض دو ماه دوز ۸۰ متادون رو به ده رسوندم ، کاری عجیب که اونایی که متادون مصرف میکنن میدونن ۵ دوز پایین آوردن پوست میکنه . دو ماه استراحت دادم و دوز ده متادون هم به صفر رسوندم و از روز سوم مور مور پا ودست بسراغم میومد شبها که با دعای آرامش و رفتن در آغوش عزیزان و ترشح هورمونهای شادی که ۴ عدد هست و در جلسات ان ای بر این اصل استوار هست ، کلکش رو کندم و در این مدت پانزده کیلو وزن کم کردم . الان آماده شدم برای گذاشتن کنار شیشه . تجربه ترکشو ندارم ، آبرو دارم ، بازیگر شناخته شده ایی هستم ، اصول na میدونم. از یه طرف هنوز احساس میکنم خسته نشدم ازش و از طرفی میگم عوارضهای جبران ناپذیری داره . لطفا کمک بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز
      مرسی که داستانتون و با ما در میان گذاشتید تشریف ببرید یک مرکز درمانی بستری شوید و مجدد مسیر پاکی رو شروع کنید.

  8. من ۱۰ سال شیشه می کشیدم و توهم داشتم که روانپزشک قرص رسپریدون ۴ تجویز کرد و الان ۱۰ ساله شیشه نکشیدم ولی قرصم تا کم میکنم توهم میگیرم چیکار باید بکنم؟

  9. سلام دوستان
    بنده مصرف کننده شیشه بودم و الان به یاری خدا و خانواده و دوستان۴سالی هست مصرف نمیکنم اما تجربیات من میگه شخصی که میخواد شیشه رو ترک کنه روز اول میل شدید مصرف و روز دوم که سخت ترین روز هست استرس اضطراب میل خودکشی افکار پریشون و… داره و سردرد همیشه همراهش هست و خستگی و خواب الودگی تا حدود ۱ هفته و بعداز اون تاثیرات تخریب روی مغز شخص نمایان میشه که بنظرم باید حتما پیش روان پزشک برده بشه واگه سر سری گرفته بشه دست به خودکشی میزنه.ازتون خواهش میکنم شخص مصرف کننده رو حمایت کنید و اینو بدونید چون خودتون سالم هستید فکر نکنید اونم سالمه چون بدن درد نداره.بیماری روانی هزاران برابر بدتر از بیماری جسمی هست
    من بعداز گذشت چندسال هنوز حال و احساس خوبی ندارم و فقط از خدا کمک میخوام

    1. سلام و عرض تبریک ممنون از شما دوست عزیز مه تجربیات خودرا به اشتراک گذاشتیددرخصوص مورد ذکر شده حتما به رواندرمانگر مراجعه کنید.

  10. سلام…خجالت میکشم حتی اسم خودمو مرد بزارم…من عزیزترین آدمای زندگیم جلوم جون دادن ولی گوشه چشمم خیس نشده ولی الان باصورت خیس از اشک این مطلب و تایپ میکنم یه شب مسیر خونرو داشتم میرفتم یه بنده خدارو سوار کردم وقتی پیاده شد ۲تا ۲تومنی داد نگرفتم گفتم مسافرکشی نیستم آقا فرداش دیدم رو صندلی یه پایپ در جا مونده شیطون رفت رو مخم ک امتحان کنم اون روز تا الان درگیرم بخاطر کنجکاوی احمقانه ام.با عرض شرمندگی و روسیاهی از ورزشکاران و کشتی‌گیران مملکتمون من یه زمانی قهرمان کشتی کشور بودم الان شدم درس عبرت واسه بقیه…خودمو غرق این کثافت کردم اینقدر غرور داشتم ک نمیتونستم باور کنم آلوده شدم۲دفه سعی کردم کنار بزارم ولی بعد از ی مدت بازم…قبول دارم ک باختم…واقعا تنها نمیتونم خودمو کنترل کنم دارم شدیدا تابلو میشم نمیتونم اجازه بدم خانوادم بفهمن هرچند بعید می‌دونم متوجه نشده باشم…ما واسه ابرو زندگی میکنیم مرگو ترجیح میدم به زندگی که حیصیتمو به باد بدم نه بعنوان یه ورزشکار به عنوان یه معتاد…خدایاااا چه کردم من…آقای امدادی واقعا به کمکتون نیاز دارم دستمو بگیرین

    1. سلام دوست عزیز
      تبریک میگم به خاطر تصمیم درستی که گرفتید قطعا با کمک همدیگه به روزای خوب گذشته برمیگردید
      با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید تا بتونیم در این مسیر شیرین باهم قدم برداریم.

      تلفن تماس :
      021-22890020
      09123709242
      09903709242

  11. سلام برای لاغری شیشه مصرف کردم و الان نمیتونم بزارم کنار خیلی سخته میشه بفرمایید در مرکز شما چقدر زمان میبره ترک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *