ترک شیشه بدون درد ممکن است؟ ( علائم خماری شیشه کدامند؟)

ترک شیشه

 

به طور کلی مصرف مواد مخدر باعث ایجاد وابستگی در فرد مصرف کننده می‌شود اما وابستگی که در اثر مصرف شیشه بوجود می‌آید بسیار شدیدتر است. تاثیری که شیشه روی مغز فرد مصرف کننده می‌گذارد باعث ایجاد این وابستگی می‌شود.

آمارهای جهانی حاکی از آن است که از لحاظ وابستگی و سخت بودن پروسه ترک شیشه رتبه چهارم را در بین انواع مواد مخدر به خود اختصاص داده است بنابراین کسانی که قصد ترک این ماده مخدر را دارند باید بدانند کار سختی را در پیش دارند. اما جای نگرانی نیست و این افراد می‌توانند با مراجعه به مرکز ترک اعتیاد و کمک گرفتن از متخصصین این فرآیند سخت را پشت سر بگذارند.

با قطع مصرف فرد دچار حالتی به نام خماری می‌شود. در مقاله قبل گفتیم مواد مخدر شیشه چیست اما در اینجا می‌خواهیم شما را با علائم خماری و عوارض بعد از ترک شیشه آشنا کنیم و بهترین روش ترک شیشه را معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 

نحوه ترک شیشه

شیشه وابستگی زیادی در فرد ایجاد می‌کند به همین دلیل راه ترک شیشه در کاهش عوارض بعد ترک شیشه بسیار موثر است. همچنین آسیب‌های روانی زیادی به فرد وارد می‌آورد بطوریکه فرد به تنهایی قادر به ترک کردن نیست و ممکن است به دلیل شدت علائم دست به مصرف دوباره مواد بزند و دچار لغزش در ترک اعتیاد شود. به همین علت روند درمان باید حتما توسط متخصصین و روانپزشکان ترک اعتیاد انجام شود تا آسیب‌های روانی به طور کامل درمان شود.
مرحله بعد از ترک جسمی، ترک روانی است که باید به درستی انجام شود تا احتمال بازگشت فرد به مصرف مجدد به کمترین حد ممکن برسد.

بهترین روش ترک شیشه این است که در مراکز ترک اعتیاد که متخصصین حوزه ترک اعتیاد و روانپزشکان حضور دارند انجام شود چرا که آن‌ها بیماران را در مسیر درست درمان و بهبودی هدایت می‌کنند. اگر شما یا یکی از عزیزانتان درگیر اعتیاد به ماده مخدر شیشه هستید، مهم است که در اسرع وقت کمک بگیرید تا احتمال آسیب‌های طولانی مدت را کاهش دهید. ما در بهترین مراکز ترک اعتیاد تهران نوروکمپ کنار شما هستیم تا به شما کمک کنیم.

 

مراحل ترک شیشه در کمپ

حدود دو هفته اول قطع مصرف شیشه علائم جسمی و روانی ترک، نمایان می‌شود. علائم جسمی مانند بی خوابی و بد خوابی، کلافگی، عصبانیت، افزایش اشتها و…
در این مرحله بهبودی نسبی برای بیمار حاصل شده و ممکن است بیمار از ادامه درمان منصرف شود که باید او را به ادامه درمان ترغیب نمود.
در مرحله دوم که حدود 45 روز تا 5 ماه پس از قطع مصرف است مغز شروع به ترمیم آسیب وارده می‌کند و فرد علائم ناخوشایندی مثل غم، ترس و ناامیدی را تجربه می‌کند.

پس از حدود 5 ماه مغز به طور تقریبی ترمیم می‌شود. در این مرحله باید آگاهی لازم به بیمار داده شود زیرا گاهی اوقات دچار وسوسه می‌گردد. در واقع سخت‌ترین بخش درمان اعتیاد به شیشه بروز وسوسه مصرف شیشه است که هر چه قدر از آخرین مصرف فاصله بگیرد تعداد دفعات و شدت وسوسه مصرف کاهش پیدا می‌کند.

ما در مرکز درمان نورو کمپ برای درمان اختلال مصرف آمفتامین (اعتیاد به شیشه) از شیوه ماتریکس استفاده می‌کنیم. روش ماتریکس یکی از اثرگذارترین روش‌های درمان اعتیاد است که در دنیا برای درمان اعتیاد انجام می‌شود.

در کنار ایجاد فضایی آرام و توام با همدلی از درمان دارویی لازم برای کاهش علائم ترک شیشه استفاده می‌کنیم. همچنین از طریق مشاوره‌ها و مداخلات روانشناختی و آموزش‌های مدیریت وسوسه و پیشگیری از عود سعی بر آن داریم که درمانجویان را برای زندگی عاری از مصرف مواد آماده کنیم.

از آنجا که فرد مصرف کننده مواد معمولا دچار مشکلات در روابط بین فردی و اجتماعی می‌شود برگزاری جلسات مختص خانواده توسط روانشناسان با تجربه و دوره دیده در زمینه درمان اعتیاد نیز نقش عمده‌ای در درمان اعتیاد به شیشه ایفا می‌کند که این جلسات توسط نوروکمپ برگزار می‌شود.

اگر میخواهید بدانید عوارض ماری جوانا چیست مقاله دیگر ما در این رابطه را بخوانید.

 

روش ترک شیشه در خانه

شیشه ماده مخدر خطرناکی است که بر روی جسم و رح فرد مصرف کننده تاثیر می گذارد. این ماده علاوه بر جسم روان و ذهن فرد را نیز به خود وابسته می کند. پیشنهاد ما این است که اگر قصد جدی برای ترک دارید به دنیال روش های ترک شیشه در خانه نباشید. بهتر است در همین اول راه که اراده ی محکمی دارید از متخصصان برای ترک اعتیاد به شیشه کمک بگیرید تا از دام این ماده مخدر رها شوید و احتمال بازگشت را به صفر برسانید.

 

مراحل ترک شیشه در کمپ

 

علائم خماری شیشه چیست؟

خماری شیشه یا به اصطلاح رایج نَسَخی شیشه علائم ناخوشایندی است که پس از قطع مصرف شیشه و یا کاهش مقدار مصرف در فرد ظاهر می‌گردد. علائم خماری شیشه به دو دسته جسمی و روانی تقسیم می‌شود:

 

 علائم جسمانی :

عوارض ترک شیشه شامل کرخت بودن و خستگی زیاد، خواب آلودگی، بی‌نظمی خواب، بی اشتهایی، سردرد، به هم ریختگی سیستم گوارش، سردرد، گرفتگی عضلات، درد عضلانی، کم آبی بدن می شود.

بوی مواد مخدر گل شبیه چیست؟ پاسخ را در مقاله دیگر ما بخوانید.

 

علائم روانی :

بی انگیزگی، ناامیدی و افسردگی، عصبانیت، استرس و بی قراری اضطراب، تمایل زیاد به مصرف مجدد، عصبی بودن، گیجی، سردرگمی همگی نشانه ها علائم ترک شیشه در روان فرد هستند.

علائم ترک شیشه از لحاظ جسمی معمولا یک هفته تا ۱۰ روز بعد از قطع مصرف در بالاترین میزان و شدت خود ظهور پیدا می‌کند اما علائم روانی از روز دهم الی چهاردهم در بالاترین حد ممکن بروز می‌کند و حداقل زمان لازم برای دستیابی به شرایط تثبیت چیزی بین ۲ الی ۳ ماه است.

علائمی که در جسم فرد ظاهر می‌شود معمولا پس از مدت زمانی حدود 5 تا 7 روز از بین می‌رود اما علائم مربوط به روان فرد ممکن است تا ماه‌ها به طول بینجامد. این علائم تنها با کمک پزشک روانشناس قابل بهبود هستند. برخی از این علائم مانند افسردگی پس از ترک اعتیاد، روان پریشی و توهم می‌توانند هم برای خود بیمار و هم اطرافیان او آزاردهنده و خطرناک باشد. در مقاله ی عوارض شیشه به طور کامل عوارض مصرف این ماده را توضیح داده ایم.

 

علائم خماری شیشه برای بسیاری از افراد ناخوشایند است بطوریکه برخی از آن‌ها از ترس این علائم، ترک خود را به عقب می‌اندازند در حالی که این افراد باید بدانند هرچه دیرتر اقدام به ترک کنند و به مصرف خود ادامه دهند ترک کردن برایشان مشکل‌تر خواهد شد از طرف دیگر با مراجعه به کمپ و انجام ترک به شیوه اصولی و زیر نظر متخصصان می‌توان شدت این علائم را کنترل کرد.

ترک شیشه در کمپ ترک اعتیاد لاکچری تهران نوروکمپ با تجربه کمترین علائم خماری و آسانتر از آن چیزی که تصور می‌کنید و بصورت کاملا علمی و بدون بازگشت انجام می‌شود.

 

موضوع خوابیدن بعد از مصرف گل در مقاله دیگری بررسی کرده ایم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه نمایید.

 

 

خماری شیشه چند روز است؟

مدت زمانی که فرد شیشه مصرف می‌کرده، مقدار مصرف او، مصرف او به صورت مستمر بوده یا خیر و اینکه همزمان ماده مخدر دیگری مصرف می‌کرده یا خیر همه این عوامل در شدت علائم خماری و همچنین مدت زمان خماری شیشه موثر است.

به طور معمول علائم خماری پس از قطع مصرف ظرف چند ساعت و با کاهش میزان مصرف طی چند روز شروع می‌شود. مدت زمان خماری شیشه در افراد مختلف متفاوت است اما علائم اولیه حدودا 2 هفته طول می‌کشد و در روزهای دوم و سوم شدت می‌گیرد و به مرور این علائم کمتر می‌شود. چیزی که در این مرحله بسیار آزاردهنده است ولع و تمایل به مصرف است که حدود 5 هفته طول می‌کشد و بیمار باید با این حس مقابله کند.

 

ترک شیشه بدون خواب آلودگی ممکن است؟

یکی از عوارض ترک شیشه خواب آلودگی فرد می باشد. افرادی که به تازگی مسیر ترک اعتیاد به شیشه را گذرانده اند عموما بی حوصله اند و احساس خواب آلودگی دائمی در طول روز آنها را کلافه می کند. یکی از دلایل خواب آلودگی در زمان ترک کردن شیشه کمبود املاح و مواد مغذی بدن است مثل منیزیم که تاثیر مستقیمی بر روی شادابی فرد بیمار دارد.

استفاده از یک رژیم غذایی که از سبزیجات و میوه ها به دفعات زیاد در آن استفاده شده باشد نیز در کاهش عوارض ترک مواد مخدر شیشه تاثیرگذار است.

 

ترک شیشه چند روز طول میکشد؟

مدت زمان ترک شیشه برای هر بیمار متفاوت است و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به طور کلی میزان و طول مدت مصرف شیشه، روش مصرف، مصرف مواد اعتیادآور دیگر به همراه شیشه، سن فرد، سلامت و توانمندی جسمی، سلامت روان و وجود یا عدم وجود بیماری‌های همراه (اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلالات شخصیتی) در شدت عوارض مصرف، بروز علائم ترک و طول دوره درمان شیشه تاثیر به سزایی دارد.

به عنوان مثال فردی که به تازگی شیشه مصرف می‌کند و مقدار مصرف روزانه‌اش پایین است نسبت به کسی که چند سالی است که درگیر اعتیاد به شیشه است در مدت زمان کمتری می‌تواند آن را ترک کند. همچنین افرادی که شیشه را به صورت تزریقی مصرف می‌کنند زمان بیشتری طول می‌کشد تا موفق به ترک شوند. در این قسمت سعی کردیم به سوال ترک شیشه چقدر طول میکشد پاسخ دهیم.

ترک مواد مخدر شیشه در کمپ ترک اعتیاد نورو کمپ طبق برنامه مشخص انجام می‌شود و متخصصان ما با بررسی تمامی عوامل برنامه درمانی دقیقی را مطابق با شرایط هر فرد تنظیم می‌کنند. دوره ترک شیشه فرآیندی سخت و زمانبر است اما کاملا امکانپذیر است. افرادی می‌توانند شیرینی زندگی سالم و بدون اعتیاد را پس از ترک تجربه کنند که سختی‌های آن را به جان بخرند. مهمترین موضوع این است که بیمار صبر زیادی را داشته باشد و با متخصصان و پزشکان کمپ همکاری لازم را به عمل آورد.

 

تلفن مشاوره نوروکمپ

برای دریافت مشاوره بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

 


22 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند